Hei,
Olen saamassa HUSin kautta kuulokojeen(t) tulevana keväänä. Onko kokemusta/tietoa siitä mitä laitetta antavat käyttöön? Jos ymmärsin oikein niin kyseessä olisi korvantaustakoje ohuella letkulla jolla olisi tarkoitus aloittaa kokeilu. Kiitokset kommenteista jo etukäteen.
Kuulokoje HUS
9
5533
Vastaukset
- Molempiin
Minä sain oticonin kuulolaitteet. Kävin Oticonilla kuulokokeessa ja sieltä sain kojeet, HUS:n lähetteellä.
- Tyytyväinen1
Sain HUS:sta Phonakin kojeet pari vuotta sitten. Ihan tyytyväinen olen ollut. Käytän niitä lähes koko ajan. Totuttelua uuteen äänimaailmaan oli aluksi. Ääni yliherkkänä otan kojeet välillä pois päältä jos ei tarvitse keskustella. Vinkuvat, kun korvan lähellä liikuttaa kättä tai joku halaa.
Palvelu HUS Kuulokeskuksessa on ollut erinomaista. Sain mm. käydä säätämässä kojeita useita kertoja. - Kettuuntunut
Tuo vinkuna on sitten ärsyttävää. On se kumma ettei osata tehdä vinkumattomia laitteita.
- oikeinhyvälaite
Hankin omilla säästöillä digitaalisen kuulolaitteen Hansaton-firmasta. Helsinki Malmi.
Ei pahemmin vingu.
Se tökätään korvaan suoraan. Ei siis kosketusta silmälasinsankoihin, joka voi "vinguttaa". Näpsä. Useampia säätömahdollisuuksia kovemmalle tai hiljaisemmalle äänelle ym.
Muitakin firmoja on.- Ssssss
Hinta?
- Tuplakoneet
Mulla on ollu koneet jo 13 vuotta eka ja toka olivat vain yhdessä korvassa, nyt vuoden päivät on ollu Resound merkkiset korvantaus koneet molemmissa korvissa. On tosi hyvä, että on molemmissa. Lisäksi ostin omilla rahoillani kaulassa kannettavan säätölaitteen jossa lisäominaisuutena puhelimen handsfree. Säätölaite on ihan ykköstä ainakin mulla.
Menen joskus metsään kannon nokkaan istumaan ja säädän koneet täysille, tosi hieno juttu.
Koneet on sen verran hintavia että en ole omillani ostanut, kuin sen kalikan.
Mutta odotan kyllä tulevaa valinnanvapaus juttua toisiko se mitään uutta korvamaailmaan ja olisiko sitten mahdollista saada paremmat laitteet maksamalla itse erotuksen perushintaisen päälle.- Hyväblogi
Laitan tuon linkin tähän, kun moni häpeää kuulolaitettaan. Ei mitään hävettävää. Tämä on hyvä kirjoitus siitä.
http://kuuloblogi.fi/2016/12/28/mita-kuulokojeet-ovat-opettaneet-minulle/
- Suitza
Minulla kuulokoje vinkuu, kun haukkaan ja pureskelen syötävää. Kuulokeskus selittää yleensä, että syynä on korvakappale joka on kova. Silikoni on pehmeää, ja se ei yleensä aiheuta vinkumista. Silikoni allergisille siis "kova pala" korvaan. Jotkut ovat kertoneet, että silikoni kappaleesta huolimatta jollakin vinkuu silti. Kuulokoje voi olla säädetty liian kovalle. Muuta en osaa sanoa.
- Admiration
toukokuussa sain omani, kokeiluvaiheessa oli myöskin niitä vinkuvia, johtui siitä että se tippi oli liian pieni. Umpinainen taas tuntui kuin olisi tulppa ollut korvassa.Avoin, 8 kokoinen on sopiva, ei vingu eikä vongu. En olisi ikinä etukäteen uskonut miten hienoja saa ihan julkiselta puolelta.
Hiukka on vaikea saada sitä vasenta paikalleen, johtuen korvareiän muodosta, kääntyy jotenkin taaksepäin, kun oikea menee suoraan.Alkaa hiljalleen sujua jo se vasenkin, kunhan tottuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232453Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531733Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111014Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2951002- 259972
- 146893
- 56844
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110749- 46735
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8718