En voi ymmärtää miten ihmiset kokevat aknen parantuvan jo kuukauden isotretinoinin käytön jälkeen. Syön 2x20mg (painan 50kg) päiväannoksella. Olen ensi viikolla syönyt tasan 3kk tätä myrkkyä, mutta oikeasti lähes mikään ei ole muuttunut. Edelleen finnejä ja mustapäitä puskee päivittäin. Edes huulet eivät enää kuivu kuten kuurin alussa.
Minulla ei siis ollut mikään vaikeista vaikein akne, lievä/keskivaikea päällepäin. Ilmeisesti kuitenkin ihon alla on pakko olla ihan tajuton määrä talia, koska muuten en käsitä miten minulla edelleen on pahenemisvaihe päällä.
Onko oikeasti kenelläkään kestänyt näin pitkään pahenemisvaihe, vai onko minulla kehossa joku ihme vastustuskyky koko myrkkyyn, kun mitään ei tapahdu? :o En epäile yhtään että itsemurhariski kasvaa tämän vastaavien valmisteiden kohdalla, jos oikeasti tämä kuuluu asiaan että jymähdetään pahenemisvaiheeseen koko kuurin ajaksi...
Tuntuu ettei isotretinoin auta
5
151
Vastaukset
- pikkuhiljaaauttaa
Sinulla on liian pieni annos.
- kylläsesiiitä
Sul on selvästi liian pieni annostus.
Itellä on annostus vuoropäivin 2x 20mg ja 3x 20mg. Kuuria on mullakin mennyt n. 3kk ja on auttanut ihoon tolla annostuksella. Vielä tulee joitain finnejä naamaan ja selkään mutta koko ajan menen parempaa kohden.
Suosittelisin sua juttelemaan ihotautilääkärin kanssa jos annostusta nostettaisiin. - tinttiainen
Samaa mieltä aiemmin vastanneiden kanssa et lääkärin kanssa kannattaa keskustella annostuksesta, uskon myös vahvasti siihen että jokaisella vaikuttaa kuuri tosi yksilöllisesti. Luin ennen oman kuurin alottamista varmaan jokaisen keskustelun aiheeseen liittyen minkä käsiini löysin ja paranemisajat vaihteli muutamasta viikosta ihan kuurin loppuaikaan saakka. Alotin oman kuurini lokakuun lopulla, vuoropäivin 20mg/40mg (eli 30mg päiväannos) ja akne on arpia lukuunottamatta lähes kokonaan poissa. Huulet ja iho kuivuu mutta ei mitenkään hallitsemattomasti kun muistaa rasvailla. Tsemppiä sulle älyttömästi, kyllä se siitä!
- mm.mm10
Malttia! Minulla meni kyllä juurikin tuonne puoleen väliin kuuria (eli ainakin 3kk) siihen että muutosta parempaan suuntaan alkoi näkyä. Koko alkukuurin meni pahempaan päin. Älä siis vielä luovu toivosta! Sitten kun alkoi parantumaan, niin meni "rytinällä" paremmaksi. Muista kosteuttaa ihoa ja huulia koko kuurin ajan vaikkei tunnu aina kuivalta. Minulla kuuri ihan loppusuoralla nyt ja kyllä on aivan ehdottomasti ollut joka vaiheen arvoista. Koko akne poissa, vain arpia poskissa jotka lähtee toivottavasti ajan myötä. Parempi itsetunto ja huojentunut olo. Toivottavasti akne ei tule takaisin kun lopetan kuurin.
- Toivotontaon
Mä oon syönyt isotretinoinia jo 4kk ilman entisestä kunnolla eroavaa tulosta. Labrat on huomenna ja viikon päästä kontrollikäynti. Päiväannos mulla on 20mg ja kun lukee tätä niin selvästikin liian vähän, oonkin jo odotellu että miksi eivät lähde. Syy löytyi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364245Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3272145Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31994Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481861- 1061780
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4531754Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4771594MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar561395Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4671310Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441306