Kyllä toiset ei vaan tajua pitkien käytöstä mitään, jos ohitat ja palaat omalle kaistalle n.20-30m toisen eteen, niin jo on pakko ohitettavan vaihtaa takaisin pitkät päälle ja nekin laittomilla lisäpitkillä varustetut.Ensi kerralla vedän sivuun ja siirryn taakse itse pitkät päällä
pitkien käyttö
39
391
Vastaukset
- pakumies671
Mistä saa heijastinkalvoa? . Itse meinaan ratkaista ongelman laittamalla mahdollisimman tehokkaasti heijastavat kalvot takaikkunoihin, silloin ne liian lähellä olevat kaukovalot häiritsee varmasti sitä takanatulijaa enemmän kuin mua. Lähivalothan ei pakun takalasiin loista, paitsi jotkut laittomat xsenonit tai muuten väärin suunnatut valot.
- turhaan.liimailet
Harmi kanaltasi että takaikkuna on aina niin vinossa kulmassa ylöspäin että takaa tuleva valo heijastuu ylöspäin. Turhaan siis liimailet kalvojasi.
turhaan.liimailet kirjoitti:
Harmi kanaltasi että takaikkuna on aina niin vinossa kulmassa ylöspäin että takaa tuleva valo heijastuu ylöspäin. Turhaan siis liimailet kalvojasi.
On niitä pakuja, joiden takaikkuna on käytännössä täysin pystysuorassa.
- pakumies671
turhaan.liimailet kirjoitti:
Harmi kanaltasi että takaikkuna on aina niin vinossa kulmassa ylöspäin että takaa tuleva valo heijastuu ylöspäin. Turhaan siis liimailet kalvojasi.
Pakun takalasit on melko pystysuorat. En tarkoita peilimäisiä kalvoja vaan heijastimaisia, joka on verrattavissa merimerkkien heijastimiin, joka heijastaa kirkkaana valon takaisin vaikkei se tulisikaan läheskään kohtisuoraan kalvon pintaa kohti.
- turhaan.liimailet
TheRat kirjoitti:
On niitä pakuja, joiden takaikkuna on käytännössä täysin pystysuorassa.
Jos pelkästään pakuja peilailee niin poistuuko ongelma kovinkaan suuresti kun sedanit ja coupet vähintään jää vielä jäljelle viistoine laseineen??
- asdfsadfsd
Bussikuski vilkutteli pitkiä minulle kun ajoin normaaleilla ajovaloilla päivällä :D Ilmeisesti ammattikuski-dorka joko luuli ettei ajovaloilla saisi ajaa päivällä, jos autossa on päivävalot, tai sitten se luuli, että minulla on pitkät päällä, kun alle vuoden vanhan autoni LED-ajovalot ovat ilmeisesti niin tehokkaat, ettei bussikuski ole ennen sellaisia nähnyt :DDD Voi että mikä ääliö. Ja tietysti joku yhtä ääliö tähän kohta kommentoi, että miksi ajan ajovaloilla päivällä. jos kerran autossa on päivävalot. Niin miksi ei, eipä sitä mikään laki kiellä, ja polttoaineen säästökin lienee senttejä vuodessa :)
Oliko Opeli? Tänään pistin töihin ajaessa merkille, että kahdessa eri Opelissa olit Ledit suunnattu aivan väärin. Näytti pitkiltä, paitsi aivan suoraan edestä päin katsottuna (taustapeilin kautta, jos ymmärrät mitä tarkoitan). Viereiseltä kaistaltakin kun tuon ohi oli mennyt, näytti että pitkät on päällä...
Miten hitossa tuollaiset huomaisi itse koeajossa? Jäisi ainakin itseltäni auto ostamatta, jos havaitsisin tuollaisen ongelman, mutta kun ei se kuskia itseään taida haitata...- Dorkakuskinnnn
Varoittelin hirvistä joista kuulin että oli tien varressa edessäpäin....
- pakumies671
Joskus näkee niitä heikkolahjaisempia, joilla on auton takana senverran kuormaa, että ajovajot pitäisi säätää alemmas tai muuten näkyy vastaantulijalle kuin kaukovalot olisi päällä. Pimeänaikaan maantiellä en enää nykyään vaihda lähivaloille jos joku sellainen tai esim. Halogeeniumpioihin xsenonit tunkenut ja siitä syystä häikäisevä autoilija tulee vastaan.
sun tapauksesta en tiedä, mutta jostain syystä bussikuski om luullut että sulla on pitkät päällä.- asdfsadfsd
Onko jollain vielä autoja, joissa ei ole automaattista ajovalojen korkeussäätöä :DDD
- pakumies671
asdfsadfsd kirjoitti:
Onko jollain vielä autoja, joissa ei ole automaattista ajovalojen korkeussäätöä :DDD
Molempia on paljon, niitä joilla on valoille manuaalinen korkeussäätö muttei osaa sitä käyttää ja niitä myös joilla on tee se itse lähivalo xsenonit . Et taida paljoa autoista tietää.
- 45erg3t4e444
asdfsadfsd kirjoitti:
Onko jollain vielä autoja, joissa ei ole automaattista ajovalojen korkeussäätöä :DDD
Sitten kun noihin paskoihin laitetaan lelu xenoneita niin vastaantulijat näe muuat kuin valot, pitäös moiset mulkut hakata tien verrassa.
- Elintilaa
Vaikuttaa siltä, että se arvioitu 20-30 metriä ei ihan ollut niin pitkä. Jostain syystä ohittajat palaavat siihen eteen niin lähelle, että melkein etupuskuria hipaisevat mennessään. Silloin laitan kyllä ne pitkät ainakin vähäksi aikaa päälle, jotta välimatka kasvaa nopeasti eikä tunari ohittaja jää siihen eteen roikkumaan.
- Nio-vw
Ei ole tapana kurvata suoraan eteen
- MuutHuomioivaKäytös
Nio-vw kirjoitti:
Ei ole tapana kurvata suoraan eteen
Noin puolet motarilla ohittavista kuljettajista tulee juuri sen 20-30 metriä edemmäksi päästyään takaisin oikealle kaistalle roiskimaan kiviä, nastoja ja kuraa ohitetun tuulilasiin ja pelteihin. Satasen nopeudessa turvaväli on silloin noin sekunnin, joka on liian vähän pitävässäkin kelissä.
Yleensä ohittajan takana ei ole ketään toista, vielä suurempaa ylinopeutta ajavaa väistettäväksi, joten ei ole edes tekosyytä tulla liian aikaisin ohitetun eteen. Noin sadan metrin välein on heijastintolppa, jonka välimatkan saavutettuaan fiksu kuljettaja vasta palaa ohitetun eteen. Onneksi heitä on yhä enemmän. MuutHuomioivaKäytös kirjoitti:
Noin puolet motarilla ohittavista kuljettajista tulee juuri sen 20-30 metriä edemmäksi päästyään takaisin oikealle kaistalle roiskimaan kiviä, nastoja ja kuraa ohitetun tuulilasiin ja pelteihin. Satasen nopeudessa turvaväli on silloin noin sekunnin, joka on liian vähän pitävässäkin kelissä.
Yleensä ohittajan takana ei ole ketään toista, vielä suurempaa ylinopeutta ajavaa väistettäväksi, joten ei ole edes tekosyytä tulla liian aikaisin ohitetun eteen. Noin sadan metrin välein on heijastintolppa, jonka välimatkan saavutettuaan fiksu kuljettaja vasta palaa ohitetun eteen. Onneksi heitä on yhä enemmän.Sekunnin turvaväli on yleensä riittävä, vaikka ajoneuvot ajaisivat samalla nopeudella. Tässä ohitettaja todennäköisesti menee merkittävästi ohitettua nopeammin, jolloin turvaväliksi riittää lyhyempikin pätkä.
Kohteliasta se ei kylläkään välttämättä ole.
- ainavaaterissa
"""Onko jollain vielä autoja, joissa ei ole automaattista ajovalojen korkeussäätöä :DDD """
Mun auto pysyy samassa asennossa kuormasta riippumatta, ei tarvi valoja säätää, ei edes automaattisesti. Suosittelen auton vaihtoa.- Kjell.D.A.Pippelström
Se on upeaa, kun pitkä pysyy samassa asennossa eikä riipu...
- Vaateri.Pielessä.Kokajan
Sitten jos käykin niin että valojen perussuuntaus on pielessä niin automatiikka pitää huolen että varmasti häikii ja kokoajan!
- SuuntausPielessä
Vaateri.Pielessä.Kokajan kirjoitti:
Sitten jos käykin niin että valojen perussuuntaus on pielessä niin automatiikka pitää huolen että varmasti häikii ja kokoajan!
Tämä perussuuntaus taitaa se isoin ongelma juuri ollakin nykyään. Rotan havaitsemat Opelit ovat kärsineet ilmeisesti juuri siitä. Ja vaikea sellaista on tosiaan havaita, kun itse on ratin takana.
Jos minä ajan 95km/h 80 alueella ja joku mulkku ohittaa jostakin kumman syystä ihan helvetin vaarallisesti, niin en kyllä vaihda minun 7000lumenin lisäpitkiä pois, koska en näe siihen syytä. Olisi ohittajallekkin turvallisempaa körötellä mun takana, kun minä nään valoilla paljon paremmin kuin se ohittaja. Ja yksi heijjastava kalvo on kyl pieru saharaan...nopeet aurinkolasit vaan päähän! Ohittaessa voi myös palata kaistalle 50-80 metrin päästä, jotta toimitaan turvallisesti. Muistakaa se vitun turvaväli joka ei ole 50m vaan 150 m näin talvella!!!!
- OutoAjatustapaSulla
Miksi sinulla muuten on omasta mielestäsi oikeus ajaa 15 km/h ylinopeutta? Itse rikot räikeästi lakia mutta rankaiset kuitenkin toisia jotka myös niin tekee.
- 1221
Vika on aina toisessa. Huono koulutus ja epäonnistuminen elämässä johtuu vai toisista. On hallituksen vika jos itsellä ei ole halutunlaisia töitä jne...
- pakumies671
Millä laskentakaavalla se turvaväli kasvaa liukkauden mukaan.
Kun edellä olevan jarruvalo syttyy, menee ajokuntoisella kuljettajalla n. 1 sekunti siihen, että alkaa itse jarruttaa. Eli reilun sekunnin turvaväli riittää koska silloin oma jarrutus alkaa jo ennenkuin on saavuttanut sen paikan missä etummainen on aloittanut jarruttamisen. Sillä ei ole merkitystä liukuuko autot jarrutuksen aloituskohdasta 50 vai 500 m päähän, molemmilla on kuitenkin yhtä liukasta. Ei se niin mene että etummainen pysähtyy kuin kesällä ja takimmainen kelin mukaan. Eri asia jos törmää vaikka vastaantulijaan, mutta jos kaikkeen varautuu ja kuvittelee kaikki kauhuskenaariot niin ei voi edes lähteä ajamaan. - MuutHuomioivaKäytös
pakumies671 kirjoitti:
Millä laskentakaavalla se turvaväli kasvaa liukkauden mukaan.
Kun edellä olevan jarruvalo syttyy, menee ajokuntoisella kuljettajalla n. 1 sekunti siihen, että alkaa itse jarruttaa. Eli reilun sekunnin turvaväli riittää koska silloin oma jarrutus alkaa jo ennenkuin on saavuttanut sen paikan missä etummainen on aloittanut jarruttamisen. Sillä ei ole merkitystä liukuuko autot jarrutuksen aloituskohdasta 50 vai 500 m päähän, molemmilla on kuitenkin yhtä liukasta. Ei se niin mene että etummainen pysähtyy kuin kesällä ja takimmainen kelin mukaan. Eri asia jos törmää vaikka vastaantulijaan, mutta jos kaikkeen varautuu ja kuvittelee kaikki kauhuskenaariot niin ei voi edes lähteä ajamaan."molemmilla on kuitenkin yhtä liukasta."
Ei ole. Sekin olisi jo harvinainen tapaus, että
1. molemmilla olisi samantyyppiset renkaat täsmälleen samassa kunnossa.
Sen lisäksi
2. tien kitkan pitäisi olla myös sama. Jos takana ajavan pyörät jarruttavat samassa kohdassa kuin edellä ajavan, ovat edellä ajavan jarruttavat renkaat jo muuttaneet kitkaa siinä kohdassa. Liukkaalla ne kiillottavat tien pintaa liukkaammaksi. Jos ajoneuvot ajavat leveyssuunnassa eri kohdassa kaistaa, kitkalukemat voivat olla mitä tahansa kuivasta asvaltista peilijäähän.
Liukkauden lisäksi myös ajoneuvojen jarruissa on eroja. OutoAjatustapaSulla kirjoitti:
Miksi sinulla muuten on omasta mielestäsi oikeus ajaa 15 km/h ylinopeutta? Itse rikot räikeästi lakia mutta rankaiset kuitenkin toisia jotka myös niin tekee.
Pahoititko mielesi? Minä pahoitin....
- pakumies671
MuutHuomioivaKäytös kirjoitti:
"molemmilla on kuitenkin yhtä liukasta."
Ei ole. Sekin olisi jo harvinainen tapaus, että
1. molemmilla olisi samantyyppiset renkaat täsmälleen samassa kunnossa.
Sen lisäksi
2. tien kitkan pitäisi olla myös sama. Jos takana ajavan pyörät jarruttavat samassa kohdassa kuin edellä ajavan, ovat edellä ajavan jarruttavat renkaat jo muuttaneet kitkaa siinä kohdassa. Liukkaalla ne kiillottavat tien pintaa liukkaammaksi. Jos ajoneuvot ajavat leveyssuunnassa eri kohdassa kaistaa, kitkalukemat voivat olla mitä tahansa kuivasta asvaltista peilijäähän.
Liukkauden lisäksi myös ajoneuvojen jarruissa on eroja.No joo, jos noin pilkkua viilataan, niin riittävä turvaväli voi olla vaikka paljon vähemmänkin kuin yksi sekunti, riippuen oman ja edellä menevän auton ominaisuuksista. Tarvittava turvaväli ei kuitenkaan juurikaan muutu vaikka keli muuttuisikin jos ajoneuvojen ominaisuudet on lähellä toisiaan
- dippadaadappadii
pakumies671 kirjoitti:
Millä laskentakaavalla se turvaväli kasvaa liukkauden mukaan.
Kun edellä olevan jarruvalo syttyy, menee ajokuntoisella kuljettajalla n. 1 sekunti siihen, että alkaa itse jarruttaa. Eli reilun sekunnin turvaväli riittää koska silloin oma jarrutus alkaa jo ennenkuin on saavuttanut sen paikan missä etummainen on aloittanut jarruttamisen. Sillä ei ole merkitystä liukuuko autot jarrutuksen aloituskohdasta 50 vai 500 m päähän, molemmilla on kuitenkin yhtä liukasta. Ei se niin mene että etummainen pysähtyy kuin kesällä ja takimmainen kelin mukaan. Eri asia jos törmää vaikka vastaantulijaan, mutta jos kaikkeen varautuu ja kuvittelee kaikki kauhuskenaariot niin ei voi edes lähteä ajamaan.Olet sinä pakumies671 tosi vaarallinen liikenteessä. Jos vaikkapa pimeällä ajetaan jonossa, sinä yhtään enempää ajattelematta polkaiset jarrut pohjaan vajaan sekunnin turvavälillä ajaessasi, jos edelläsi ajavan jarruvalot syttyvät. Vaikka tuo vain kevyesti jarrupolkimella ottaisi vakionopeussäätimen pois päältä.
Koli koli, kukahan aiheuttaa peräänajon tuollaisessa tapauksessa? - OutoAjatustapaSulla
Auraaja19 kirjoitti:
Pahoititko mielesi? Minä pahoitin....
Pahoitit ja sen huomaa koska et vastannut kysymykseeni. Voit vielä vastata jos rohkeus riittää.
- Erhuiylmh
pakumies671 kirjoitti:
Millä laskentakaavalla se turvaväli kasvaa liukkauden mukaan.
Kun edellä olevan jarruvalo syttyy, menee ajokuntoisella kuljettajalla n. 1 sekunti siihen, että alkaa itse jarruttaa. Eli reilun sekunnin turvaväli riittää koska silloin oma jarrutus alkaa jo ennenkuin on saavuttanut sen paikan missä etummainen on aloittanut jarruttamisen. Sillä ei ole merkitystä liukuuko autot jarrutuksen aloituskohdasta 50 vai 500 m päähän, molemmilla on kuitenkin yhtä liukasta. Ei se niin mene että etummainen pysähtyy kuin kesällä ja takimmainen kelin mukaan. Eri asia jos törmää vaikka vastaantulijaan, mutta jos kaikkeen varautuu ja kuvittelee kaikki kauhuskenaariot niin ei voi edes lähteä ajamaan.Se turvaväli perustuu siihen, että jos se edellä ajava joutuu kolariin niin sen auto pysähtyy siihen paikkaan missä se on just nyt. Jos turvaväli on liian pieni niin ajat siihen samaan kasaan. Tajuatko?
- pakumies671
dippadaadappadii kirjoitti:
Olet sinä pakumies671 tosi vaarallinen liikenteessä. Jos vaikkapa pimeällä ajetaan jonossa, sinä yhtään enempää ajattelematta polkaiset jarrut pohjaan vajaan sekunnin turvavälillä ajaessasi, jos edelläsi ajavan jarruvalot syttyvät. Vaikka tuo vain kevyesti jarrupolkimella ottaisi vakionopeussäätimen pois päältä.
Koli koli, kukahan aiheuttaa peräänajon tuollaisessa tapauksessa?Tä. Onko siis minun pitämä turvaväli silloin liian lyhyt vaikken törmää edellä ajavaan mutta perässäni ajavalla riittävä joka törmää minuun? Logiikkasi ei aukea. Entä jos se edelläni ajava ei olisikaan poistamassa vakkaria päältä jarrupolkimella, vaan tekisi lukkojarrutuksen, olisiko silloinkin logiikkasi mukaan sama tilanne, että minä olisin syyllinen koska pysähdyin ajoissa mutta perääni ajava syytön. Pitääkö minun siis pitää siinä edessäni kaikkien takanani tulevienkin turvavälit heidän puolestaan ja pysähtyä kuin juna?
Tietysti jos joku taantunut vanhus ajaa takanani vaikka kuinka pitkällä turvavälillä niin mikään ei välttämättä riitä, mutta ei niiden kuuluisi olla liikenteessäkään niinkuin ei rattijuoppojenkaan. - dippadaadappadii
pakumies671 kirjoitti:
Tä. Onko siis minun pitämä turvaväli silloin liian lyhyt vaikken törmää edellä ajavaan mutta perässäni ajavalla riittävä joka törmää minuun? Logiikkasi ei aukea. Entä jos se edelläni ajava ei olisikaan poistamassa vakkaria päältä jarrupolkimella, vaan tekisi lukkojarrutuksen, olisiko silloinkin logiikkasi mukaan sama tilanne, että minä olisin syyllinen koska pysähdyin ajoissa mutta perääni ajava syytön. Pitääkö minun siis pitää siinä edessäni kaikkien takanani tulevienkin turvavälit heidän puolestaan ja pysähtyä kuin juna?
Tietysti jos joku taantunut vanhus ajaa takanani vaikka kuinka pitkällä turvavälillä niin mikään ei välttämättä riitä, mutta ei niiden kuuluisi olla liikenteessäkään niinkuin ei rattijuoppojenkaan.Eikö itsellesi aukea edes oma logiikkasi? Kun sinulla oman pienen turvavälisi johdosta ei ole muuta mahdollisuutta, koska et ehdi miettiä mitä pitäisi tehdä, kuin tehdä täysjarrutus oletuksella, että niin teki tuo edellä ajavakin. Kun tutkinnassa selviää, että olet tehnyt aiheettoman äkkijarrutuksen, olet mitä suurimmalla todennäköisyydellä syyllinen onnettomuuteen. Tuollaisesta on olemassa KKO:n ratkaisu tapauksessa, että risteyksessä ajanut luuli, että kolmion takaa tulija ajaa eteen, ja jarrutti äkkiä, tarpeettomasti. Tuo jarruttaja todettiin peräänajokolariin syylliseksi.
- pakumies671
dippadaadappadii kirjoitti:
Eikö itsellesi aukea edes oma logiikkasi? Kun sinulla oman pienen turvavälisi johdosta ei ole muuta mahdollisuutta, koska et ehdi miettiä mitä pitäisi tehdä, kuin tehdä täysjarrutus oletuksella, että niin teki tuo edellä ajavakin. Kun tutkinnassa selviää, että olet tehnyt aiheettoman äkkijarrutuksen, olet mitä suurimmalla todennäköisyydellä syyllinen onnettomuuteen. Tuollaisesta on olemassa KKO:n ratkaisu tapauksessa, että risteyksessä ajanut luuli, että kolmion takaa tulija ajaa eteen, ja jarrutti äkkiä, tarpeettomasti. Tuo jarruttaja todettiin peräänajokolariin syylliseksi.
Höpöhöpö. Mistä löytyy mainitsemasi tuomio, kertonet jos on totta etkä selittele.
- katso.vaikka
pakumies671 kirjoitti:
Höpöhöpö. Mistä löytyy mainitsemasi tuomio, kertonet jos on totta etkä selittele.
Sun perseestä.
- HomotteluaOdotellaan
katso.vaikka kirjoitti:
Sun perseestä.
Perseen muistit mutta mihin unohdit homottelun???
- HomotteluaOdotellaan
katso.vaikka kirjoitti:
Sun perseestä.
Homottele jo. Jooko? Se olis tosi tärkeetä mulle...
- UncleBen
pakumies671 kirjoitti:
Höpöhöpö. Mistä löytyy mainitsemasi tuomio, kertonet jos on totta etkä selittele.
@pakumies671
@dippadaadappadii mainitsema peräänajokeissi on tässä
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kko/kko/1990/19900014 - Idiootit
pakumies671 kirjoitti:
No joo, jos noin pilkkua viilataan, niin riittävä turvaväli voi olla vaikka paljon vähemmänkin kuin yksi sekunti, riippuen oman ja edellä menevän auton ominaisuuksista. Tarvittava turvaväli ei kuitenkaan juurikaan muutu vaikka keli muuttuisikin jos ajoneuvojen ominaisuudet on lähellä toisiaan
Viilaile sä vaan pilkkujasi. Mistä voit olla varma edessä tai takana liikkeellä olevan auton ominaisuuksista? Sama merkki ja malli samoilla renkailla ja vielä samantasoisilla kuskeilla on vasta ominaisuuksiltaan riittävän samanlainen. Mutta edes sekään ei ole mikään peruste ajaa persuksissa kiinni.
Useamman sekunnin välimatkan ylläpitäminen edelläajavaan on aina etu molemmille kelistä riippumatta. Mitään syytä olla pitämättä kunnon väliä ei ole edes olemassa. On vain asiasta turhaan jankuttavia tolloja ja perinne, josta ei eroon päästä, koska poliisikaan ei siitä sakota. - NicinVaihdollaÄlyköksi
HomotteluaOdotellaan kirjoitti:
Homottele jo. Jooko? Se olis tosi tärkeetä mulle...
Hehe näppärästi ja rohkeasti kirjoittelet toisen nimimerkillä. Tosin nimimerkin varastamisesta huolimatta älysi ei riitä järkevään kommentointiin vaan perseet ja homottelut ovat ainoat argumentit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619