Lomittajan lomat

Mistälomittaja

Meneekö teillä lomittajan lomat yrittäjien lomien edelle? Lomittaja saa siis päättää, koska pitää lomansa ja sitten vasta tilalliset. Kyseessä on lomitusringin lomittaja. Emme saa esim. koskaan Uutta Vuotta vapaaksi, koska lomittaja haluaa silloin lomaa.

10

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatteleppaite

      Yrittäjällä yrittäjän riski. Eikös se ole selviö?

    • termit

      Ei yrittäjillä ole mahdollisuutta yhteiskunnan kustantamiin lomittajiin...

    • JoustoaMolemminPuolin

      Kun ei olla sidottu renkaaseen, saattaa joku lomittaja aina suostuakin juhlapyhinä töihin, esim. ulkolaiset, joilla ei ole perhettä Suomessa tai ei muuten välitä ko. juhlasta vaikkapa eri uskonnon takia. Tai haluaa tienata paremmat rahat juhlapyhinä. Harvoin tarkoituksella ollaan juhlapyhinä lomilla, mutta joskus on sijaisavussa onnistunut pyhinäkin lomitus, ja lasten kouluaikaan oltu jokunen kerta Pääsiäisenä reissussa, kerran myös Uutena Vuotena. Tuli muuten aloituksesta mieleen lähikylältä entinen Emäntä, joka oli renkaan kokouksissa kiristänyt muita, että jos Hän ei saa renkaan lomittajaa silloin kun itse haluaa, heittyy sitten sairaslomalle tarvittaessa.

    • lomikomiika

      kysy erkiltä hähääää



      niin se kyrpä on jo mullissa

    • lomittajaminäkin

      Minä en tiedä onko lomitusrenkaassa mahdollista myös käyttää muita lomittajia vaikka tuona tiettynä ajankohtana kun rengaslomittaja haluaa pitää vapaapäivän? Siinä mielessä ymmärrettävää että esimerkiksi perheellinen lomittaja haluaa pitää vaikka joulun ja uuden vuodenkin vapaana, ovathan hekin ihmisiä. Meillä kotitilalla aikoinaan sijaisavussa järjestyi kaikki joulunpyhät ja muut vastaavat virolaisen lomittajan toimesta joka ei näitä juhlia kummemmin viettänyt. Myös jotkut iäkkäämmät ja yksinäiset lomittajat ovat tehneet esim. joululomituksia kun kotona ei ole ketään eikä mitään muutakaan tekemistä.
      Itse olen nykyään ns. keikkalomittaja ja olen tähän mennessä saanut pitää aika hyvin itselleni haluamani vapaapäivät mutta ajattelen myös tilallisia, pitäähän ihmisten päästä lähtemään jonnekkin joskus ja levätä.

    • Mikäloma

      No ei kyllä tosiaan yrittäjille ole verovaraoin kustannettuja lomittajia.
      Veroilla elätetään vain sossupummeja.

      • jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

        no viikonloppu loma...ei nää "yrittäjät " tee töitä viikonloppusin ei saakelissa teeeeee


      • Kansanmeijeri

        Et voi olla tosissas ! Minä itse oon lypsykarja tilallisen poika ja oon tietonen jos yrittäjä ei ookkaan tiskintakana juhlapyhinä tiskin kassalla myymässä niin työtä joutuu kumminkin tekemään j a tavara tilausia pävystämään,, jne.. satun tietämään kun heilastelen erään kauppiaan tyttären kanssa , niin jotta ei se oo ruusuila tanssimista tuo kauppiaankaan yrittäjänä olo. En kadehdi.


    • Lomitushenkilö

      Täällä lomittaja saa esittää lomatoiveensa, mutta työnantaja päättää saako lomittaja pitää lomansa ko. ajankohtana ja siihen on lomarenkaankin tyydyttävä. Minä puolestani yleensä voin olla vaikka kaikki pyhät töissä, mutta joskus on tarvetta vapaallekin tiettynä päivänä, sekään ei ole aina onnistunut. Pitkin hampain on silloin töihin mentynä. En kuitenkaan lankea kiristämään sairauslomilla, ahkerana olenkin tehnyt jo 30 vuotta lomitustyötä, ja näyttää vahvasti siltä ettei tästä hommmasta eläkkeelle pääse, koska lomitustyö uhkaa vähetä ja joko lomautetaan tai irtisanotaan kohta.

    • Mie oon ite ollu joskus -80 luvulla muatallouslomittajana ja olin aina lomitusrenkaassa. Lomista piästiin hyvin sopimukseen kun kokoustettiin suunnilleen 3-4kk välei. Ja aina kysyttiin koska se lomittaja meinoo lomailla. Ei meil ollu ketää diktaattorimaista isäntää eikä emäntää. Nykymenosta en ossoo sannoo, taitoopi olla systeemit muuttuniet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe