Eli siis.. mietin tässä menenkö amikseen vai lukioon? (ka. 8.12) amis kuulostaa mukavalta kun olen kuullut kavereiltani että siellä on tosi rentoa ja niin paljon helpompaa kuin lukiossa.. mutta kun mikään ala siellä ei kiinnosta (sosiaali- ja terveysala olisi vaihtoehtona mutta ei ole motivaatiota opiskella tätä alaa ja en haluaisi pestä paskaa koko loppuelämän)
Lukio olisi hyvä, koska siellä saisin 3v. miettiä mitä haluan tulevaisuudessa.. Mutta... kun opiskelu ei oikeen nappaa. En koe että olen huono koulussa mutta olen TOSI ujo joten pelkään TOSI paljon miten pärjään siellä! Ja olen kuullut että lukio on tosi rankkaa! (jos menisin lukioon suorittaisin sen helposti. enkä panostaisi hirveästi vain että pääsisin sen just ja just läpi.. Suorittaisin AMIKSEN myöskin helposti)
Pääsen siis ylä asteelta nyt keväällä.. (kävin 10.luokan koska viimeksi en tiennyt kumpaan menen lukioon vai amikseen)
MUTTA eniten minä pelkään esitelmiä!! olen nyt ollut ylä asteella 3,5 vuotta enkä ole pitänyt mitään esitelmiä koska olen kieltäytynyt niistä.. Mietin että voiko lukion suorittaa esittämättä mitään esitelmiä vai pystyykö esittämään sen vain opettajalle kun pelkään niin paljon?
Eli siis kumpaan menen LUKIO VAI AMIS? (kaksoistutkinto ei myöskään kiinnosta, koska on liika opiskelua ja en kestäisi sitä psyykkisesti enkä fyysisesti)
LUKIO VAI AMIS? APUA!!!
4
163
Vastaukset
- obtre
Sinä haluat vain helppoa ja rentoa. Mutta, helppo elämä ei tule helpolla!
Mene lukioon. Kohtaa ja hyväksy ujoutesi, pidä esitelmät ujoudesta huolimatta. Ei ujous ole vaarallista. Kaikki tietävät ja hyväksyvät ujoutesi. Tavallaan ujous on jopa kaunista.
Panosta lukioon ja tavoittele sen jälkeen hyvää opiskelupaikkaa. Saatat sitten joskus päästä helpollakin. Lukioon! Sieltä yliopistoon opiskelemaan yhteiskuntatieteitä ja naistutkimusta!
- hgrtf
Jos mikään ala ei amiksessa kiinnosta niin mene lukioon. Lukiosta voi tehdä rentoa tai sitten tuskaa, riippuu mitä aineita opiskelee ja kuinka paljon panostaa.
Esitelmien pitoon tottuu, välttelemällä tilanteita jotka ovat mukavuusalueesi ulkopuolella et tule koskaan kehittymään. Ei kannata vältellä pelon kohdetta.
Jos pelkääminen on tosissaan ihan ylitsepääsemätöntä niin voit varmaan sopia asiasta opettajan kanssa. - tssarg
Lukio on rankkaa ainoastaan, jos panostaa opiskeluun. Itse en ole panostanut muuhun kuin YO-kirjoituksiin ja siksi lukio oli melko rentoa vaikka päivät oli toisinaan pitkiä 8-16...
YO-kirjotukset on lukiossa ainoa juttu millä ylipäätään on mitään väliä tulevaisuutesi kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713