Niin iloa kuin suruakin ollaan "sanomassa" ja kukkasina tyypillisesti ruusut.
Ruusujen kohdalla on pariton määrä tärkeä. 1 on ihan ok., 2 typerä lättänä. 3 on oma "lempimääräni" .
Omaan siunaustilaisuuteeni olen märännyt kynttilät käyttöön. Jokainen mahdollinen saattaja sytyttää oman muistokynttilän. Liekö kukaan tuollaisia vaatinut? Tuskin, mutta eivät olekaan Ruunepereja.
Sano se kukkasin, sanotaan.
3
76
Vastaukset
- x-x-x-x
Ortodoksinen siunaustilaisuus.
Saattoväki seisoo siunaustilaisuudessa sytytetyt kynttilät käsissään. - Ramoona_
Kukat ja kynttilät kuuluvat kaikkiin juhliin kastetilaisuudesta hautajaisiin, "maallisissakin" juhlallisuuksissa, kuten syntymäpäivillä, ne ovat tärkeitä tunnelmanluojia. Hautaan siunaaminen ja muistojuhla eivät tuntuisi arvokkailta ilman kynttilöitä. Hautausmaat ovat liekkimerinä pyhäinpäivän ja joulun aikaan. Liekki on niin syvästi vertauskuvallinen : puhdas, valaiseva, häälyvä ja lopulta sammuva.
Itse olen ajatellut, miten kaunista olisi, jos hautajaisissani voisi lähettää virran mukana kelluvia lyhtyjä kohti merta. Ev. lut. kirkoissa on lähetyskynttelikkö, yleensä maapallon muotoa kuvaava, kolmella jalalla seisova, keskellä palaa suuri kynttilä. Kirkossa kävijät voivat sytyttää pieniä kynttilöitä rakkaitaan muistaakseen tai kuin rukouksena jonkin asian puolesta. Lähetystyölle voi laittaa roposensa laatikkoon. Tämä kynttilöiden sytytys toimisi siunaustilaisuudessakin.
En ole vielä toivomuksiani kirjannut, olen kyllä puhunut monasti mieltymyksistäni ja toiveistani. En varmaankaan rajoita kukkien määrää tai laatua, ne ovat elämääni aina suurena ilontuojana ja harrastuksena kuuluneet. Yksikin kukka on kaunis ainutlaatuisuudessaan, vähän voi olla enemmän. Wienin uudenvuodenkonsertissa on aina loisteliaat kukkakauppiaden loihtimat koristelut, telkkarissakin saa käsityksen kukkien muotokielestä ja värikylläisyydestä.- Kuvista.tuttua
Buddhalaisilla taitaa olla tuo tapa laittaa virtaan jotain lyhtyjä. Kaunis tapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1151887Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541362Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551307- 531049
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126982Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75936Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36847- 52844
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62822- 56801