Niin iloa kuin suruakin ollaan "sanomassa" ja kukkasina tyypillisesti ruusut.
Ruusujen kohdalla on pariton määrä tärkeä. 1 on ihan ok., 2 typerä lättänä. 3 on oma "lempimääräni" .
Omaan siunaustilaisuuteeni olen märännyt kynttilät käyttöön. Jokainen mahdollinen saattaja sytyttää oman muistokynttilän. Liekö kukaan tuollaisia vaatinut? Tuskin, mutta eivät olekaan Ruunepereja.
Sano se kukkasin, sanotaan.
3
87
Vastaukset
- x-x-x-x
Ortodoksinen siunaustilaisuus.
Saattoväki seisoo siunaustilaisuudessa sytytetyt kynttilät käsissään. - Ramoona_
Kukat ja kynttilät kuuluvat kaikkiin juhliin kastetilaisuudesta hautajaisiin, "maallisissakin" juhlallisuuksissa, kuten syntymäpäivillä, ne ovat tärkeitä tunnelmanluojia. Hautaan siunaaminen ja muistojuhla eivät tuntuisi arvokkailta ilman kynttilöitä. Hautausmaat ovat liekkimerinä pyhäinpäivän ja joulun aikaan. Liekki on niin syvästi vertauskuvallinen : puhdas, valaiseva, häälyvä ja lopulta sammuva.
Itse olen ajatellut, miten kaunista olisi, jos hautajaisissani voisi lähettää virran mukana kelluvia lyhtyjä kohti merta. Ev. lut. kirkoissa on lähetyskynttelikkö, yleensä maapallon muotoa kuvaava, kolmella jalalla seisova, keskellä palaa suuri kynttilä. Kirkossa kävijät voivat sytyttää pieniä kynttilöitä rakkaitaan muistaakseen tai kuin rukouksena jonkin asian puolesta. Lähetystyölle voi laittaa roposensa laatikkoon. Tämä kynttilöiden sytytys toimisi siunaustilaisuudessakin.
En ole vielä toivomuksiani kirjannut, olen kyllä puhunut monasti mieltymyksistäni ja toiveistani. En varmaankaan rajoita kukkien määrää tai laatua, ne ovat elämääni aina suurena ilontuojana ja harrastuksena kuuluneet. Yksikin kukka on kaunis ainutlaatuisuudessaan, vähän voi olla enemmän. Wienin uudenvuodenkonsertissa on aina loisteliaat kukkakauppiaden loihtimat koristelut, telkkarissakin saa käsityksen kukkien muotokielestä ja värikylläisyydestä.- Kuvista.tuttua
Buddhalaisilla taitaa olla tuo tapa laittaa virtaan jotain lyhtyjä. Kaunis tapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161