miksi Suomen taso painissa on näin huono? olen hämmilläni ja samalla hyvin surullinen!
painimaailma
12
573
Vastaukset
- entinenpainija
Samaa ihmettelen minäkin. Kenelläköhän on vastaus, Kojonkoskella, Rauhalalla, Yli-Hannukselalla vai ?
- Ceevattu5
Entä KORJUS TIETÄÄ PAINISTA (ASENNON)
- He-ta
Rahaa pitää löytyä 16-20 vuotiaiden valmennukseen Lipasti,Ojala,Peltokangas,Syrjä siinä tulevaisuutta muutama muu.
- seuranvaihtaja
He-ta kirjoitti:
Rahaa pitää löytyä 16-20 vuotiaiden valmennukseen Lipasti,Ojala,Peltokangas,Syrjä siinä tulevaisuutta muutama muu.
Entäs 20-25v ? ainiin, sun poika ei ole vielä siinä haarukassa ;)
Mutta entäs sitten kun on sen ikäinen? jos vielä painii :) - seuraavaseura
seuranvaihtaja kirjoitti:
Entäs 20-25v ? ainiin, sun poika ei ole vielä siinä haarukassa ;)
Mutta entäs sitten kun on sen ikäinen? jos vielä painii :)Ai niin, Mikko täyttää jo 22 :)
- kateus.paistaa.läpi
seuraavaseura kirjoitti:
Ai niin, Mikko täyttää jo 22 :)
Vastaa nyt kuitenkin esitettyyn kysymykseen.
ps. Eihän Peltokangas vielä niin vanha ole ?
- sanonvaanMM
Minä kun aloitin paini harrastuksen -60 luvulla, painiharjoituksiin riitti uimahousut ja tennarit. Kokeneempi opetti minulle niskalenkin, käsivarsiheiton-ja kiepin, lonkkaheiton, syliheiton, puolilindenin ym. Matosta vyörytyksen, käsivarsiväännön, puoli-ja koko nelssonin jne. jne. Siihen aikaa painittiin myös matossa ja em. väännöt olivat yleisiä. Myöhemmin kun aloin käydä kisoissa minäkin selätin monia em. väännöillä. Treeneissä oli porukkaa ja painimatseja otettiin. Nyky tilanteesta en tiedä, itse kävin viimeiset SM .81. Näin.
- He-ta
Nykyään pitää harjoitella 25-30 tuntia viikossa jos aikoo menestyä kansainvälisellä tasolla. Painia,juoksua,voimaa,nopeutta ym.Painivaistoa ei voi opettaa se on tai ei ole,Mestariksi tuleminen vaatii 10-12 vuoden harjoittelun,
- He-ta
Olen Ex painija 70 luvulta, sm,pm mitaleita He-ta oli seurani myös valmensin SM mitaleille kavereita.t.0laviV.
- Takaakokoyö
He-ta kirjoitti:
Olen Ex painija 70 luvulta, sm,pm mitaleita He-ta oli seurani myös valmensin SM mitaleille kavereita.t.0laviV.
Minä juon piimää.
- timppalahdesta
Kyllä sitä -70- -80 luvulla paini treeniin kuulu juoksu, voimaharjoittelu, erilaiset pallopelit jne. kestävyyttä pitkiä harjoitusmatseja, välillä nopeita 2min eriä ja uus tuore ukko tilalle ja taas matsattiin. painijaksi tullaan kuitenkin painimalla. Me ainakin käytiin paljon kisoissa, kesälläkin. Mun aikaan oli vapaan SM aina marraskuussa ja krekon keväällä helmi-maaliskuulla. Sen mukaisesti sitten treenattiin. Paini on siitä kiva laji että lähes kaikenlainen urheilu sopii siihen mukaan.En nyt tarkoita kuitenkaan maratonjuoksua jne. :)
- Kakkaraportti
Kakka oli tänään hieman limaista ja sellaista hivenen harmaanvihreää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947