Luulisi 180 hevosvoimaisen bensaturbon lähtevän vähän rivakammin liikkeelle, mutta tässähän onkin ongelmana etuveto. Takavetoinen tarjoaa ketterämmän ajokäytöksen, automaattisesti paremman ohjaustunnon ja ohjauksen sekä tasapainoisemman kaarrekäytöksen (tasaisempi painonjakauma).
Skodalla suorituskyky vain heikkenee kilometrien kertyessä, lastutusta ei suositella, koska vaihteisto ja moottori eivät kestä edes vakiotehoisena kilometrejä. Vuosimallin 2007 Mersun C180 Kompressor on Autobildin kestotestissä saavuttamassa 500 tkm rajaa ja se onkin toimituksen eräs suosikki autoista ja kehujen kera edennyt kestotestissä. Kulumista ei huomaa edes 400tkm ajomäärällä. Toimittajat summaavat kokemukset lauseella "PS. Ich Liebe Dich"
2016 Skoda Superb 1.8 TSI DSG 180 hv etuveto:
0-50 km/h: 3,5s
0-100 km/h: 8,6s
http://www.autobild.de/artikel/mercedes-e-klasse-skoda-superb-test-8989343.html
2007 Mercedes C180 Kompressor 156 hv takaveto (300tkm ajettuna laajassa Autobild 500 tkm kestotestissä kehujen kera):
0-50 km/h: 2,9s
0-100 km/h: 8,9s
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-mercedes-c-180-995580.html
http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-w-204-gebrauchtwagen-test-11143295.html
Uusi 1.8 TSI Superb kyykkyyn C180 Mersulla
35
234
Vastaukset
- harmittaakohan
Toisaalta 170hv takavetoinen C220d (2016) laittaa Skodan vielä pahemmin kyykkyyn sekä ajoltaan että suorituskyvyltään:
Mercedes C220d Automatik 170hv:
0-50 km/h: 2,6s
0-100 km/h: 7,7s
Kädetön ja osaamaton Octavia RS kuski menee sekin 98% todennäköisyydellä kyykkyyn 0-100 km/h kiihdytyksessä ja 0-50 km/h kiihdytyksessä ei sitten mitään mahdollisuuksia edes teoriassa, kun paras saatu kiihtyvyystulos kokeneiden toimittajien kesken on 3,2s 0-50 km/h maksimikiihtyvyydessä Octavia RS:llä etuvetoineen.
http://www.autobild.de/artikel/jaguar-xe-infiniti-q50-mercedes-c-klasse-test-5959673.html - Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
Mersu on uutena kallis hankkia, ja vanhempana kallis ylläpitää. En oikeastaan ymmärrä, mitä keskustelun aloittaja yrittää todistella. Olen valinnut Skodan siksi, että sen ylläpito ei tule liian kalliiksi. Bensaa ei pala paljon, ja suorituskyky on tarpeeksi hyvä.
- Skeidamani
Juu kyllähän sillä skodalla leipäjonoon ajelee ihan hyvin.
- Shaissea-oli-tuo
Toihan nyt on ihan täyttä tuubaa että MB olis kallis ylläpitää vanhana. Siinä on aina ollut todella edulliset, sanotaan HALVAT varaosat ja kuluvien osien kestoikä on parempi kuin esim. minkään VW tuotteiden, myös parempi kuin esim BMW:ssä.
Skoda on varsin kallis ylläpitää vanhana (vain 2 v takuu, kalliit varaosat, varsin vikaherkkä)
- voiettäkunonnäin
Mahdoton ajatus että 2016 1.8 tsi kyykkää 300tkm ajetulle vm. 2007 hinnat alkaen Mersulle. No totta se näköjään on mittaustulostenkin mukaan.
Miten saisi pitoa etuvetoiseen, ohjauksen tarkemmaksi ja puskemisen kuriin kun eihän tuolla kyykyttelykään onnistu? - ZKODA
juuri näin. miten voi itäauto skeida olla aina niin laiska? itse kyykytän toyota auriksella päivittäin kaikki itäauto skootan mallit liikennevaloissa, kauheasti niissä etupää pompottaa ja pensaa kuluu kuin jenkkiautoissa aikoinaan.
- hinnatalkaenmallillakin
On kyllä nannaa kyykytellä uusia skeidoja
- tosikyykky
Voivoivoivoivoi
Menee pahasti Skoda kyykkyyn - lapsetKouluKutsuu
Vain lapsi on kiinnostunut noista kiihdytyslukemista. Ei niillä ole mitään tekemistä arkiliikenteessä ja leikkejä varten on sitten muu kalusto, vai mitä tenavat?
- onNääNolojaPoikii
Tuskin kukaan joka noita esimerkin autoja harkitsee, niin miettii ja tutkii 0-50 ja 0-100 kiihtyvyyksiä? Mese on pikkuauto ja SuperB isoauto.
- oebdjk
Mersu myös kestää sen 500tkm, Skoda juuri ja juuri suurien remonttien jälkeen 200tkm
- samaavanhaajorinaa
Provo taas vaihteeksi, käytännön suorityskykyhän Superbissa on sitten selvästi parempi kun lukemista laskee kiihtyvyyden 50-100 km/h. 0-50 km/h kiihtyvyydellä ei ole mitään käytännön merkitystä ellei sitten harrasta liikennevalokisoja.
- jakakkoseksijää
Sitähän skodapetterit yrittää usein tätä liikennevalorallia ja jäävät siis kakkoseksi
- Kyykyttelyä_ymmärtämätön
Juuri näin. Kyykyttelyyn (mitähän sekin mahtaa olla?) ihan eri kamppeet. Vaikea uskoa, että kukaan ostaisi Mersua sen enempää kuin Škodaakaan leikkiäkseen autollaan liikennevaloissa.
Itse olen päätynyt M-B C 180 T A:han (S205). Sen 115 kW (156 hv) eivät riitä mihinkään kilpakäyttöön. Kiihtyvyyslukemaksi 0–100 km/h on ilmoitettu 8,7 sekuntia, mutta se ei kiinnosta minua pätkääkään. Kiihtyvyydelle on oikeasti käyttöä vasta maantiellä, maantienopeuksissa, hitaampia ajoneuvoja ohitettaessa. Kesyhkön autoni suorituskyky riittää minulle tässäkin mielessä oikein hyvin. Kiivaammasta kyydistä nauttivat saavat mennä puolestani menojaan. Minulle tärkeitä seikkoja ovat mukavuus, ajamisen kaikinnpuolinen helppous ja ajoneuvon luotettavuus.
Škoda Octavia Combi olisi ollut varmasti minullekin järkivalinta. Käyttämälläni rahalla olisin saanut siihenkin koriin suorituskykyä ja varusteita enemmän kuin tarvitsenkaan, eikä autosta muutenkaan pahaa sanaa! Ennen nykyistä ajokkia minulla oli VW Golf Variant vm. 2008, koska ostohetkellä ei Octaviaan ollut tarjolla mieleistäni moottori/vaihteisto-yhdistelmää (TSI 118 kW / DSG7).
Superb on taas minulle turhan iso jo ihan parkkiruutujen pienuutta ajatellen. Kaksi ihmistä ja mökkikamat mahtuvat numeroa pienempään autoon riittävän hyvin. - T.Hakkaraine
Skeidat on kiikkeriä ja kapeita kajakkeja, ja ulkomitat jokseenkin OK mutta sisältä toivottoman ahdas ja epämukava. Tilantuntu on huono ja ahdas, esim. kojelauta työntyy voimakkaasti matkustamoon ja ainakin etuovien muotoilu jättää vähäisen tilan käsivarrelle. Autossa ei voi istua rennosti ja miellyttävästi, tätä vahvistaa vielä omalaatuiset ratin, polkimien, penkin vaihdekepin väliset mittasuhteet, joita ei edes säädöilläkään saa kuntoon. Alle 185cm pitkä voi löytää vielä kuskina tyydyttävän ajoasennon, 190 ei enää Superbissa ja vielä vähemmän Ocussa.
- Pahempipomputus
T.Hakkaraine kirjoitti:
Skeidat on kiikkeriä ja kapeita kajakkeja, ja ulkomitat jokseenkin OK mutta sisältä toivottoman ahdas ja epämukava. Tilantuntu on huono ja ahdas, esim. kojelauta työntyy voimakkaasti matkustamoon ja ainakin etuovien muotoilu jättää vähäisen tilan käsivarrelle. Autossa ei voi istua rennosti ja miellyttävästi, tätä vahvistaa vielä omalaatuiset ratin, polkimien, penkin vaihdekepin väliset mittasuhteet, joita ei edes säädöilläkään saa kuntoon. Alle 185cm pitkä voi löytää vielä kuskina tyydyttävän ajoasennon, 190 ei enää Superbissa ja vielä vähemmän Ocussa.
On kyllä kieltämättä karsee ajaa, suberb ainakin. Ocukin parempi.
- Itäpremium.kyykähtää
Joo tosta on ollut laajaltikin juttua että skodat ei kestä lastutusta. Käy kuulemma liikaa voimansiirron päälle. Kytkin menee ensin paskaks, sitten hajoo vielä turpokin. Vaihdelaatikko on kovilla muutenkin.
Kyllähän MB kiihtyy täysin eri lailla kuin Skoda kun useimmiten niissä on jo tehdasasennettu tehopaketti, eli lastu vakiona. Työkaverilla on lähes hinnat-alkaen 220 c mersu farkku 2011 ja kerran näytti rampilta motarille -tilanteessa kiihtyvyyttä, nopeus oli jossain 150 km/h aivan hetkessä. Pienet skeidat bensaturbot ei millään pääse samaan.
Skodissa on vielä sekin murhe että kuormattuna esim 3 hlöä ja tavaraa, kiihtyvyys putoaa todella rajusti ja nopeasti. Siinä jos verrataan 2.2 - 3 litraisiin länsiautoihin joko bensaturbo tai turbodiesel, ei huvittavalla itäpremiumilla ole mitään jakoa. - jenkki--v8
Oma 5 sekaa 0-100
- referenceford
Kiinnostavampi ominaisuus on rekan ohitus. Kyllä etuvetoisella ohitan talvella rekan mielummin, SE vaan on niin, merkkipellet.
- TotuusVastaanFakta
Nämä Automotivukset eivät rekkateille takavetoisillaan uskalla.
- IsoEMercedes
Kun etuvetoinen lähtee lapasista, sitä et oikaise enää millään. Vakaasti yliohjautuva takavetoinen taas ei lähde lapasesta....
- Tm-testaa
Noi skodan bensaturbot kuulemma on lastutus kiellossa. Vaihdelaatikot ja kytkimet ei kestä. Kiihtyvyydet on noissa aina liioiteltu.....
- Anonyymi
Hahahaa kyykkänä on hienosti huomannut että hinnat alkaen -c-sarjan mese kyykyttää hasssun skoda superpin miten päin vaan. On noi skootat kyllä huvittavia kippanoita.
- Anonyymi
Itse kyykytin kahteen kertaan skodistin viikolla , yritti päteä ”urheiluautollaan” oli räsä ogu. Ei siihen tarvittu kuin Volvo xc60
Polestarilla 😅. Kävi tosi helposti, talvella käy vielä helpommin. - Anonyymi
Itse kyykytin tänään omalla(velaks) ostetutaalla A45amg mersulla uuden s90 T8 motarille mentäessä. On aivan eri luokkaa tuo kiihtyvyys todellisuudessa vaikka mulla 381hv ja volvossa joku 400 päälle. A45amg on kevyempi ja vaihteisto ihan salama. Hybridit on jotenki laiskoja isosta teholukemasta huolimatta.
- Anonyymi
Kannattaakin lukea tuo aloittajan linkkin, siinä jää melkein puolta kalliimpi Mersu Skodalle kakkoseksi kiihtyvyydessä paitsi 50 km/h asti. Tuollaista C-sarjan Mersua nyt ei noihin kannata verratakaan, sillä ei kyykytä kuin sen joka joutuu sen takapenkille ahtautumaan.
- Anonyymi
C-sarjan Mersu on kiellettävä Taksi-käytöstä. Tai taksa puolitettava, kuten tilat ovat puolet oikeasta taksista, kuten Skoda Octavia.
- Anonyymi
Pussi vain päähän ja kaasua sisään.
- Anonyymi
Belsen was a gas ja Life's a gas.
Kyllä Sex Pistols ja Mark Bolan sen tiesivät...
- Anonyymi
Huh huh. Pikkutytöt kyykkypissalla palstalla. Tainneet eksyä väärälle palstalle.
- Anonyymi
Ikärajat palstalle!!! Ei maantiet ole mitään kilparatoja, itse kyykytän kenet tahansa ihan millä tahansa autolla, mutta en riko liikennesääntöjä enkä aja ylinopeutta, se on taitoa, parhautta, mestarillista autonkäsittelyä.
t. Kimi- Anonyymi
Eilen kyykytin yhen prätkän mun ooppelilla, jäi ku tikku paskaan, joutui ajamaan ylinopeutta jotta pääsi ohi raukka, valoista lähettiin, mä kun oon sekunnin nopeempi lähettäjä kun tavalliset pellet, oon jo kaukana kun te vasta avaatte kaasua...ei mulle voi pärjätä. Tulkaa ottaa päihin, minä tarjoon!
- Anonyymi
Oliko prätkä 50 kuutioinen jonka kyykytit ,ei Opelilla ainakaan sen isompaa prätkää kyykytetä..
- Anonyymi
Kimi, varkkosuoralla olet tainnut saada ylinopeussakkoja.....
- Anonyymi
Tule viivalle plösö Mersukuski. Kyllä jalka painaa, mutta nouseeko se myöskin. 400 metrin juoksussa katsotaan ilman peltiä ympärillä, kuka on kukin. Juuri nuo huonokuntoiset plösöt kiihdyttelevät liikenteessä, kun yksikään kolmesta jalasta ei nouse enää. Kyykytä mummoasi pelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https3544041En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e831759- 431530
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan611497En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o281338Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(581315Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej511312Persut vajosivat pinnan alle
Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka1991282Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change61190- 261187