Uusi 1.8 TSI Superb kyykkyyn C180 Mersulla

kestäväauto

Luulisi 180 hevosvoimaisen bensaturbon lähtevän vähän rivakammin liikkeelle, mutta tässähän onkin ongelmana etuveto. Takavetoinen tarjoaa ketterämmän ajokäytöksen, automaattisesti paremman ohjaustunnon ja ohjauksen sekä tasapainoisemman kaarrekäytöksen (tasaisempi painonjakauma).

Skodalla suorituskyky vain heikkenee kilometrien kertyessä, lastutusta ei suositella, koska vaihteisto ja moottori eivät kestä edes vakiotehoisena kilometrejä. Vuosimallin 2007 Mersun C180 Kompressor on Autobildin kestotestissä saavuttamassa 500 tkm rajaa ja se onkin toimituksen eräs suosikki autoista ja kehujen kera edennyt kestotestissä. Kulumista ei huomaa edes 400tkm ajomäärällä. Toimittajat summaavat kokemukset lauseella "PS. Ich Liebe Dich"

2016 Skoda Superb 1.8 TSI DSG 180 hv etuveto:

0-50 km/h: 3,5s
0-100 km/h: 8,6s

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-e-klasse-skoda-superb-test-8989343.html

2007 Mercedes C180 Kompressor 156 hv takaveto (300tkm ajettuna laajassa Autobild 500 tkm kestotestissä kehujen kera):

0-50 km/h: 2,9s
0-100 km/h: 8,9s

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-mercedes-c-180-995580.html

http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-w-204-gebrauchtwagen-test-11143295.html

35

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmittaakohan

      Toisaalta 170hv takavetoinen C220d (2016) laittaa Skodan vielä pahemmin kyykkyyn sekä ajoltaan että suorituskyvyltään:

      Mercedes C220d Automatik 170hv:

      0-50 km/h: 2,6s
      0-100 km/h: 7,7s

      Kädetön ja osaamaton Octavia RS kuski menee sekin 98% todennäköisyydellä kyykkyyn 0-100 km/h kiihdytyksessä ja 0-50 km/h kiihdytyksessä ei sitten mitään mahdollisuuksia edes teoriassa, kun paras saatu kiihtyvyystulos kokeneiden toimittajien kesken on 3,2s 0-50 km/h maksimikiihtyvyydessä Octavia RS:llä etuvetoineen.

      http://www.autobild.de/artikel/jaguar-xe-infiniti-q50-mercedes-c-klasse-test-5959673.html

    • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

      Mersu on uutena kallis hankkia, ja vanhempana kallis ylläpitää. En oikeastaan ymmärrä, mitä keskustelun aloittaja yrittää todistella. Olen valinnut Skodan siksi, että sen ylläpito ei tule liian kalliiksi. Bensaa ei pala paljon, ja suorituskyky on tarpeeksi hyvä.

      • Skeidamani

        Juu kyllähän sillä skodalla leipäjonoon ajelee ihan hyvin.


      • Shaissea-oli-tuo

        Toihan nyt on ihan täyttä tuubaa että MB olis kallis ylläpitää vanhana. Siinä on aina ollut todella edulliset, sanotaan HALVAT varaosat ja kuluvien osien kestoikä on parempi kuin esim. minkään VW tuotteiden, myös parempi kuin esim BMW:ssä.

        Skoda on varsin kallis ylläpitää vanhana (vain 2 v takuu, kalliit varaosat, varsin vikaherkkä)


    • voiettäkunonnäin

      Mahdoton ajatus että 2016 1.8 tsi kyykkää 300tkm ajetulle vm. 2007 hinnat alkaen Mersulle. No totta se näköjään on mittaustulostenkin mukaan.
      Miten saisi pitoa etuvetoiseen, ohjauksen tarkemmaksi ja puskemisen kuriin kun eihän tuolla kyykyttelykään onnistu?

    • ZKODA

      juuri näin. miten voi itäauto skeida olla aina niin laiska? itse kyykytän toyota auriksella päivittäin kaikki itäauto skootan mallit liikennevaloissa, kauheasti niissä etupää pompottaa ja pensaa kuluu kuin jenkkiautoissa aikoinaan.

    • hinnatalkaenmallillakin

      On kyllä nannaa kyykytellä uusia skeidoja

    • tosikyykky

      Voivoivoivoivoi
      Menee pahasti Skoda kyykkyyn

    • lapsetKouluKutsuu

      Vain lapsi on kiinnostunut noista kiihdytyslukemista. Ei niillä ole mitään tekemistä arkiliikenteessä ja leikkejä varten on sitten muu kalusto, vai mitä tenavat?

    • onNääNolojaPoikii

      Tuskin kukaan joka noita esimerkin autoja harkitsee, niin miettii ja tutkii 0-50 ja 0-100 kiihtyvyyksiä? Mese on pikkuauto ja SuperB isoauto.

      • oebdjk

        Mersu myös kestää sen 500tkm, Skoda juuri ja juuri suurien remonttien jälkeen 200tkm


      • samaavanhaajorinaa

        Provo taas vaihteeksi, käytännön suorityskykyhän Superbissa on sitten selvästi parempi kun lukemista laskee kiihtyvyyden 50-100 km/h. 0-50 km/h kiihtyvyydellä ei ole mitään käytännön merkitystä ellei sitten harrasta liikennevalokisoja.


      • jakakkoseksijää

        Sitähän skodapetterit yrittää usein tätä liikennevalorallia ja jäävät siis kakkoseksi


      • Kyykyttelyä_ymmärtämätön

        Juuri näin. Kyykyttelyyn (mitähän sekin mahtaa olla?) ihan eri kamppeet. Vaikea uskoa, että kukaan ostaisi Mersua sen enempää kuin Škodaakaan leikkiäkseen autollaan liikennevaloissa.

        Itse olen päätynyt M-B C 180 T A:han (S205). Sen 115 kW (156 hv) eivät riitä mihinkään kilpakäyttöön. Kiihtyvyyslukemaksi 0–100 km/h on ilmoitettu 8,7 sekuntia, mutta se ei kiinnosta minua pätkääkään. Kiihtyvyydelle on oikeasti käyttöä vasta maantiellä, maantienopeuksissa, hitaampia ajoneuvoja ohitettaessa. Kesyhkön autoni suorituskyky riittää minulle tässäkin mielessä oikein hyvin. Kiivaammasta kyydistä nauttivat saavat mennä puolestani menojaan. Minulle tärkeitä seikkoja ovat mukavuus, ajamisen kaikinnpuolinen helppous ja ajoneuvon luotettavuus.

        Škoda Octavia Combi olisi ollut varmasti minullekin järkivalinta. Käyttämälläni rahalla olisin saanut siihenkin koriin suorituskykyä ja varusteita enemmän kuin tarvitsenkaan, eikä autosta muutenkaan pahaa sanaa! Ennen nykyistä ajokkia minulla oli VW Golf Variant vm. 2008, koska ostohetkellä ei Octaviaan ollut tarjolla mieleistäni moottori/vaihteisto-yhdistelmää (TSI 118 kW / DSG7).

        Superb on taas minulle turhan iso jo ihan parkkiruutujen pienuutta ajatellen. Kaksi ihmistä ja mökkikamat mahtuvat numeroa pienempään autoon riittävän hyvin.


      • T.Hakkaraine

        Skeidat on kiikkeriä ja kapeita kajakkeja, ja ulkomitat jokseenkin OK mutta sisältä toivottoman ahdas ja epämukava. Tilantuntu on huono ja ahdas, esim. kojelauta työntyy voimakkaasti matkustamoon ja ainakin etuovien muotoilu jättää vähäisen tilan käsivarrelle. Autossa ei voi istua rennosti ja miellyttävästi, tätä vahvistaa vielä omalaatuiset ratin, polkimien, penkin vaihdekepin väliset mittasuhteet, joita ei edes säädöilläkään saa kuntoon. Alle 185cm pitkä voi löytää vielä kuskina tyydyttävän ajoasennon, 190 ei enää Superbissa ja vielä vähemmän Ocussa.


      • Pahempipomputus
        T.Hakkaraine kirjoitti:

        Skeidat on kiikkeriä ja kapeita kajakkeja, ja ulkomitat jokseenkin OK mutta sisältä toivottoman ahdas ja epämukava. Tilantuntu on huono ja ahdas, esim. kojelauta työntyy voimakkaasti matkustamoon ja ainakin etuovien muotoilu jättää vähäisen tilan käsivarrelle. Autossa ei voi istua rennosti ja miellyttävästi, tätä vahvistaa vielä omalaatuiset ratin, polkimien, penkin vaihdekepin väliset mittasuhteet, joita ei edes säädöilläkään saa kuntoon. Alle 185cm pitkä voi löytää vielä kuskina tyydyttävän ajoasennon, 190 ei enää Superbissa ja vielä vähemmän Ocussa.

        On kyllä kieltämättä karsee ajaa, suberb ainakin. Ocukin parempi.


    • Itäpremium.kyykähtää

      Joo tosta on ollut laajaltikin juttua että skodat ei kestä lastutusta. Käy kuulemma liikaa voimansiirron päälle. Kytkin menee ensin paskaks, sitten hajoo vielä turpokin. Vaihdelaatikko on kovilla muutenkin.

      Kyllähän MB kiihtyy täysin eri lailla kuin Skoda kun useimmiten niissä on jo tehdasasennettu tehopaketti, eli lastu vakiona. Työkaverilla on lähes hinnat-alkaen 220 c mersu farkku 2011 ja kerran näytti rampilta motarille -tilanteessa kiihtyvyyttä, nopeus oli jossain 150 km/h aivan hetkessä. Pienet skeidat bensaturbot ei millään pääse samaan.

      Skodissa on vielä sekin murhe että kuormattuna esim 3 hlöä ja tavaraa, kiihtyvyys putoaa todella rajusti ja nopeasti. Siinä jos verrataan 2.2 - 3 litraisiin länsiautoihin joko bensaturbo tai turbodiesel, ei huvittavalla itäpremiumilla ole mitään jakoa.

    • jenkki--v8

      Oma 5 sekaa 0-100

    • referenceford

      Kiinnostavampi ominaisuus on rekan ohitus. Kyllä etuvetoisella ohitan talvella rekan mielummin, SE vaan on niin, merkkipellet.

      • TotuusVastaanFakta

        Nämä Automotivukset eivät rekkateille takavetoisillaan uskalla.


      • IsoEMercedes

        Kun etuvetoinen lähtee lapasista, sitä et oikaise enää millään. Vakaasti yliohjautuva takavetoinen taas ei lähde lapasesta....


    • Tm-testaa

      Noi skodan bensaturbot kuulemma on lastutus kiellossa. Vaihdelaatikot ja kytkimet ei kestä. Kiihtyvyydet on noissa aina liioiteltu.....

    • Anonyymi

      Hahahaa kyykkänä on hienosti huomannut että hinnat alkaen -c-sarjan mese kyykyttää hasssun skoda superpin miten päin vaan. On noi skootat kyllä huvittavia kippanoita.

      • Anonyymi

        Itse kyykytin kahteen kertaan skodistin viikolla , yritti päteä ”urheiluautollaan” oli räsä ogu. Ei siihen tarvittu kuin Volvo xc60
        Polestarilla 😅. Kävi tosi helposti, talvella käy vielä helpommin.


      • Anonyymi

        Itse kyykytin tänään omalla(velaks) ostetutaalla A45amg mersulla uuden s90 T8 motarille mentäessä. On aivan eri luokkaa tuo kiihtyvyys todellisuudessa vaikka mulla 381hv ja volvossa joku 400 päälle. A45amg on kevyempi ja vaihteisto ihan salama. Hybridit on jotenki laiskoja isosta teholukemasta huolimatta.


    • Anonyymi

      Kannattaakin lukea tuo aloittajan linkkin, siinä jää melkein puolta kalliimpi Mersu Skodalle kakkoseksi kiihtyvyydessä paitsi 50 km/h asti. Tuollaista C-sarjan Mersua nyt ei noihin kannata verratakaan, sillä ei kyykytä kuin sen joka joutuu sen takapenkille ahtautumaan.

      • Anonyymi

        C-sarjan Mersu on kiellettävä Taksi-käytöstä. Tai taksa puolitettava, kuten tilat ovat puolet oikeasta taksista, kuten Skoda Octavia.


    • Anonyymi

      Pussi vain päähän ja kaasua sisään.

      • Anonyymi

        Belsen was a gas ja Life's a gas.

        Kyllä Sex Pistols ja Mark Bolan sen tiesivät...


    • Anonyymi

      Huh huh. Pikkutytöt kyykkypissalla palstalla. Tainneet eksyä väärälle palstalle.

    • Anonyymi

      Ikärajat palstalle!!! Ei maantiet ole mitään kilparatoja, itse kyykytän kenet tahansa ihan millä tahansa autolla, mutta en riko liikennesääntöjä enkä aja ylinopeutta, se on taitoa, parhautta, mestarillista autonkäsittelyä.

      t. Kimi

      • Anonyymi

        Eilen kyykytin yhen prätkän mun ooppelilla, jäi ku tikku paskaan, joutui ajamaan ylinopeutta jotta pääsi ohi raukka, valoista lähettiin, mä kun oon sekunnin nopeempi lähettäjä kun tavalliset pellet, oon jo kaukana kun te vasta avaatte kaasua...ei mulle voi pärjätä. Tulkaa ottaa päihin, minä tarjoon!


      • Anonyymi

        Oliko prätkä 50 kuutioinen jonka kyykytit ,ei Opelilla ainakaan sen isompaa prätkää kyykytetä..


      • Anonyymi

        Kimi, varkkosuoralla olet tainnut saada ylinopeussakkoja.....


    • Anonyymi

      Tule viivalle plösö Mersukuski. Kyllä jalka painaa, mutta nouseeko se myöskin. 400 metrin juoksussa katsotaan ilman peltiä ympärillä, kuka on kukin. Juuri nuo huonokuntoiset plösöt kiihdyttelevät liikenteessä, kun yksikään kolmesta jalasta ei nouse enää. Kyykytä mummoasi pelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe