kiusaajalle lähestymiskielto

käämithäntässäpianpalaa

Moi! Olen 15v poika ja käyn yhdeksättä luokkaa,minulla menee muuten hyvin joka osa-alueella paitsi koulussa koska luokallani on eräs kiusaaja joka kiusaa minua ja monia muitakin,olen muutamalle kaverille esittänyt että en välitä tän jätkän pahoista sanoista mutta todellisuudessa ne aiheuttavat minulle joskus sellaisia "mieli maassa" olotiloja ei kuitenkaan mitään pahempaa,olemme olleet koko ylä-asteen samalla luokalla ja koko seiskan hän kiusas mua ja sit kasilla hän alkoi esittää kaveriani ja pyyteli anteeksi kiusaamisiaan ja olin et sepä kiva juttu ja kyllähän me niinku sit kaveerattiin melkein koko kasiluokka vaikka kasin alussa hän painosti mua tekemään kaikkea paskaa esim:käski mennä sanomaan yhelle tytölle kaikkea seksististä paskaa ja kun en totellu niin nössöttely alkoi.nyt ysillä hän on taas esittänyt kaveriani vaikka olen kuullut hänen puhuvan minusta paskaa monet kerrat olen siitä hänelle sanonut mutta sit hän esittää loukkaantunutta ja rupee haukkumaan mua triggeröityväksi sun muuta,hän on muutaman kerran tullut ihan kotiovelleni kavereidensa kanssa vaikka olen käskenyt hänen pysyä poissa(ovat kyllä heti lähteneet kun olen käskenyt).ja kerran kun minulla oli tytön kanssa säädöt,niin tää jätkä vaa haukku tätä tyttöö rumaks ja ylpeili et "mä oonkin nussinu sitä monet kerrat" (halus tehä mustasukkseks) hän myös yrittää huijata minulta rahaa ja kerran seiskan kuvistunnilla hän sotki piirrokseni pillunkuvilla ja joudun tuhoamaan työni koska jos olisin valittanut opettajalle kiusaaja kavereineen olisi väittänyt että mä olen ne piirtänyt ja toiseksi se teki ne tussilla joten en ois saanu niitä millään pois ja vähän aikaa ennen kuin hän teki tän tussijuttunsa hän haukkui piirrokseni kovin sanoin,ja aina jos teen jonkun tehtävän väärin hän alkaa haukkua minua vammaiseksi ja mitään osaamattomaksi(tosin selkäni takana ja hän luulee etten kuule) olen ilmaissut hänelle päin näköä että haluan hommata hänelle lähestymiskiellon ja sit hän alko taas esittämään kaveria ja oli vaan et "mut silti me tullaan olemaan tekemisissä" ja se sano tän silleen ilkikurisesti,hän myös on uhannut paihoinpidellä pikkusisaruksiani ja myös kaverini pikkusisaruksia jotka ovat reilusti nuorempia,hän myös sano kerran et räjäyttää mun kodi n koska en halunnut istua hänen vieressään ruotsin tunnilla hän myös haukkuu minua yksinäiseksi luuseriksi koska en hengaa hänen porukkansa kanssa kerran en ostanut hänelle suklaalevyä kaupasta ja hän alko haukkumaan mieshuoraksi.ja kun olen välillä pistänyt takaisin hän alkaa tekoitkemään ja väittää että hän on tehnyt minun hyväkseni niin paljon asioita etten voi vihata häntä ja sit hän sanoo mua kylmäks jätkäks ja uhkaa lyödä,jotenkin pelottava luonteen piirre kun hän on joutunut jonkun kiusaamisesta tilille hän vaan valittaa ja väittää olevansa syytön ja vain nauraa uhrinsa kärsimyksille,olen bustannut hänet opettajalle ja olemme olleet monta kertaa selvittelyissä mut ne ei oo paskaakaan auttanu.olen kertonut tästä kiusaajastani kavereilleni ja he ovat vain tokaisseet "hakkaa se",välillä tekis mieli mutta mä joutuisin vaa linnaan ja tää mulkero sais korvaukset,enkä pidä väkivallasta muutenkaan,noh puoli vuotta pitäis vielä jaksaa mutta mitä mieltä ootte? Saisinko näiden tekojen perusteella hommattua lähestymiskiellon.kiitos jos joku jakso lukea tän listan ja kiitos vastauksista jos niitä on tullakseen!

22

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloitinkeskustelun

Ja hän on myös haukkunu naispuolista ystävääni huoraksi päin naamaa tämän kuullen ja olen myös joutunut estämään hänet somessa häiriöviestien takia,ja kesälomalla hän pommitti minua ja soitti varmaan 6 kertaa putkeen ja kun en vastannu hän tekstas et "vastaa" ja olemme eri valinnais-aineissa ja hän häiriköi minua niillä tunneillakin soittelemalla minulle,pistää vituttamaan...

• Hifkijdaykblgdf

En keksi muuta ratkaisua kuin että yrittä kestää. Äläkä sorru väkivaltaan. Kun joku kerran laitto kynäkoteloni vessaan koulussa niin aloin vimmoissani jahdata heitä ja sitten koulun cooleimmat pojat tuli sinne ja oli että lyö heitä hakkaa heidät nyt. En kuitenkaan hakannut vaikka yksi heistä tönäisi minua (kun tiesin etteivät silti pärjää) vaikka nössöttelivät aika lailla. Ehdotan samaa sinulle, koska yksi isku voi kohtaa kaatumiseen ja kaatuminen kuolemaan.

• Ihan ensiksi on pakkoa sanoa tämä: kappalejaot, nuori mies, kappalejaot... Noin pitkää tekstiä on aika raskasta lukea ilman niitä ja moni luultavasti ei sen takia edes aloita.

Mutta asiaan: kuulostaa tosiaan siltä, että asian pistäminen ns. poliisiasiaksi alkaa olla ainoa jäljellä oleva keino, kerran olette olleet jo kaiken maailman selvittelyissä mukana. Jos et tosiaan halua kehiä häntä pimeällä kujalla ja antaa sellaiset ukaasit sakinhivutuksesta, että paskoo viikon kyljellään, jossei lopeta... En tätä jälkimmäistä tosiaan suosittele, mutta valitettavasti ns. virallinen yhteiskunta ei aina pysty ratkomaan kaikkia ongelmia tyydyttävällä tavalla ja tällöin se myös asettuu helposti juuri sen "pahiksen" puolelle ja ymmärtäjäksi.

Kuvauksesi perusteella tällä kiusaajalla on luultavasti jonkinlaisia mielenterveydellisiä ongelmia.

Tässähän on tosiaan jäljellä enää 5 kuukautta yhteistä koulutaivalta ja sen jälkeen tilanne helpottaa, jollette sitten päädy samaan opiskelupaikkaan. Koita pitää huoli siitä, ettei niin pääse käymään. Oikeastaan vain sinä voit ratkaista sen, millaisiin peliliikkeisiin koet tarvetta tämän kevätlukukauden takia ryhtyä.

Toivottavasti myös vanhempasi tietävät tilanteen.

Älypuhelin on muuten aika kätevä keino tallentaa todistusaineistoa sana saanaa vastaan - tilanteissa. Omia keskusteluitaan ja puheluitaan saa esim. tallentaa vapaasti. Pidä kuitenkin huoli, ettet nauhoita kuvaa tai ääntä niin, että syyllistyt salakuunteluun tai -katseluun.

Jaksamista!

• aloitinkeskustelun

Ei olla menossa samaan opiskelupaikkaan,onneksi kiinnostukset tän tyypin kanssa ihan eri aloissa.

• aloitinkeskustelun kirjoitti:

Ei olla menossa samaan opiskelupaikkaan,onneksi kiinnostukset tän tyypin kanssa ihan eri aloissa.

No hyvä, eiköhän ne elinpiirit ala sitten ensi kesäkuun jälkeen erkaantua sen verran, että tilanne helpottuu.

Olisi hyvä, jos sinulla olisi joku luotettava aikuinen, jolle puhua kaikki nuo tilanteen mielen päälle tuovat asiat. Saisit ehkä silloin vähän parempaa tukea, kuin tällaisilta nettirandomeilta...

Oma näkemykseni on, että jos tilanne ei sisällä fyysistä väkivaltaa tai omaisuusvahinkoja eikä mitään ihan älytöntä julkista panettelukampanjaa sinua kohtaan, niin sinun asemassasi koettaisin purra hammasta tämän 5 kuukautta ja ignoorata sen tyypin mahdollisimman hyvin.

• aloitinkeskustelun

Oon muutaman kerran harkinnu meneväni kuraattorin tai terkan tms puheille mut se on sit vaa vähä niinku jääny,kotonakin saisin hyvin tukea mutta tähän asti en oo vielä paljoa sanonut.Tyyppi ei onneksi ole oikeasti fyysinen kiusaaja vaikka hakkaamisillaan tosiaan uhoaakin sillon tällöin.

• aloitinkeskustelun kirjoitti:

Oon muutaman kerran harkinnu meneväni kuraattorin tai terkan tms puheille mut se on sit vaa vähä niinku jääny,kotonakin saisin hyvin tukea mutta tähän asti en oo vielä paljoa sanonut.Tyyppi ei onneksi ole oikeasti fyysinen kiusaaja vaikka hakkaamisillaan tosiaan uhoaakin sillon tällöin.

No näyttää vähän siltä, että sinä pärjäät kyllä kevätlukukauden näinkin.

Tuollainen kiusaaminen on kuitenkin väärin ja jos et halua antaa sen olla, niin kyllä sinulla on oikeus siitä "juttu" tehdä. Sinulla on oikeus valita. Jos päädyt viemään asian eteenpäin, niin ennen sitä sinun on kuitenkin kerrottava kaikki vanhemmillesi. Olet ns . vajaavaltainen, joten asia tulisi viimeistään rikostutkinnassa heidän tietoonsa ja on paljon paljon parempi, jos he kuulevat sen asian sinulta.

On tietysti olemassa vielä yksi "välimallin" ratkaisu: Voit ilmoittaa kiusaajasta sosiaaliviranomaisille ja tehdä hänestä lastensuojeluilmoituksen. Silloin hänen tekemisiinsä puuttuu joku koulun ulkopuolinen taho ja hän saa ehkä jonkinlaista apuakin. Jotain hänen elämässään luultavasti on vialla. Tuo olisi vähän lievempi keino, kun "poliisijutun" tekeminen.

Jos tilanne yhtään pahenee, niin puhu ihmeessä vanhemmillesi. Puhuminenkin helpottaa, kerran saat tukea. Ei asian tarvitse sen pidemmälle sitten mennä.

• 4realNigga

n o oo o oo o o oo huh huh miten paljon tekstiä väänsit

• aloitinkeskustelun

Joo tosiaan tuli aika paljo vuodatettua😂😂

• Tsemmppiii

Kyllähän toi vaikuttaa ihan siltä, että sä oot niin hyvä tyyppi ja sulla on mimmit silleen hallussa, että se sun "kaveri" on vaan kade sulle ja sun olemukselle. Sen takii se esittää ja kiusaa, kun luulee että se on coolia. Mutta oikeesti se on aika reppana se kiusaaja ja omaa huonon itsetunnon ja taas sulla taas on sen verran omaa halua ja itsetuntoa, että kyllä sä kestät vielä sen 5kk ja sen jälkeen näkemiin sille !

Itse en tekis sinuna mitään muutakun en välittäis sen jutuista. Kun se seuraavan kerran haukkuu sua tms....niin ole rentona ja katso sitä suoraan silmiin, niin huomaat että sehän oikeesti pelkää sua ja ei pysty edes katsomaan sua silmiin... sellasia raukkoja ne kiusaajat on.

• aloitinkeskustelun

Njoo,kyllähän se 5kk on loppujenlopuks aika nopeasti kuluva aika.onneks on joululoman antanu mun olla rauhassa.

• 17.v.poika

Älä loukkaannu. Sitä se vaan haluaa. Ja toi "jätkä" (ei toi oo edes ihminen) on 100% kusipää. Eikä muuta tuu olemaan. Nyt on niin vähän aikaa jäljellä, jaksa. Äläkä ala väkivaltaiseksi. Ellet puolustaudu. Mut kyl sä tuut jaksamaan. Jaksoin itekkin 9v kiusaamisen keskellä. Voimia!

• aloitinkeskustelun

Hyvin oot kyl kestäny jos on 9 vuotta piinattu! Se vaatii kyllä aika helkkarinmoista luonteenlujuutta! Mutta joo koitetaan kestää!

• 17.v.poika

No se oli aluks tosi raskasta henkisesti mut sit 3 luokalla tuli vaan sellanen fiilis et asian vaan pitää mennä niin. Mun pitää olla kiusattu.

• aloitinkeskustelun

Hyvin selvitty kuitenkin!

• 17.v.poika

Mut hei tää menee vähän väärinpäin. Mun pitäis rohkaista sua eikä sun mua :D

• Eisiitsen

15-vuotias poika loukkaantuu sanoista? Oletko varmasti yli 10-vuotias?

• käämithäntässäpianpalaa

Kyllähän sanatkin voi satuttaa,et nähtävästi itse ole kokenut.

• Huaaa
        käämithäntässäpianpalaa kirjoitti:

Kyllähän sanatkin voi satuttaa,et nähtävästi itse ole kokenut.

Kuullostaa paskanjauhannalta.

• Ilona2001

Kuulostaa sairaalta ja epävakaalta tapaukselta toi tyyppi... Kannatan sitä että kerrot tosta esim. kuraattorille tai jollekin luotettavalle aikuiselle.
      Noi jutut menee jo niin yli että luulisin ite että poliisia sattais kiinnostaa noi uhkailut.
      Ootko kertonu sun vanhemmille tästä?

• Justiceforeveryone

Säilytä kaikki viestit joissa hän on häirinnyt tai uhkaillut sinua ja mene poliisin luokse. Sinä ja hän olette rikosoikeudellisessa vastuussa ja hän voi joutua maksamaan sakkoja....

• Poliisille.menee

Laiton uhkaus ja kunnianloukkaus. Poliisijuttu. Toi on rikos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      119
      2395
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      97
      1623
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1195
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      177
      1141
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      77
      1047
    6. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      61
      947
    7. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      28
      937
    8. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      24
      925
    9. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      38
      850
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      810
    Aihe