Rellua ei kannata uutena ostaa

Nsnsnsn

Nimittäin siinä tippuu arvo todella nopeasti. Nopeammin kuin muissa merkeissä. Rellu on loppu 50 tonnia ajettuna eikä se silloin enää ole hyvä vaihdokki. Ei sitä toki uutenakaan kukaan arvosta

53

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gordini

      Ennemmin kuitenkin Rellu kuin Klonkswagenin tuotteet.

    • pipytiyh

      Kyllähän se tietysti lujille ottaa kun Rellua rekisteröitiin joulukuussa paljon enemmän kuin Toyotaa. Clio oli myös joulukuun eniten rekisteröity auto ja tojo nauris vasta sialla 4 ja pudotusta yli kolmannes marraskuuhun verrattuna.

    • loppuunajettu

      Vielä vähemmän käytettynä kannattaa ostaa.

      • tgjgöoyöi

        Yllättävän uutta ja hyvää meganea saa 1600 eurolla eikä niin köyhyysleimaa kuten Suomikilpi japsilla.


      • DGC

        Minun mielestäni kannattaa. Niitä saa käytettynä halvalla ja tuo loppuunajokin on nyt vähän mielipidekysymys. Minä olen ihan yrittänytkin sitä mutta ei häämötä vielä.


    • Arvosullaaa

      Voi niitä jotka ostaa rellun osamaksulla uutena ilman käsirahaa...ei järjen häivää. Vähän ajetun voi ostaa osarilla ilman käsirahaa muttei rellua mielellään

    • onneksiToyota

      Joo, kyllä kai kaikki Renut on paalattu jo hyvissä ajoin ennenkuin mittarissa on isoja lukemia, japseille joku 250 000 km on vasta sisäänajo, mutta Renut on tosi huonossa kunnossa jo puolet pienemmillä lukemilla. Satatonnia on maaginen raja tänäkin päivänä, hyvä auto on silloin vielä uudenveroinen, mutta esim. Renu vaatii jo suuria korjauksia vaikka olisi pitänyt kuin kukkaa kämmenellä. Rapistuminen myös näkyy, kaikki alkaa vähin erin repsottaa ja ruostekukkaa pukkaa näkyviin.

      • puurastaja

        Ihanko itse keksit nämä jutut. Oli Toyotia monta ,ei ole enää. Ranskalaisia ja Korealaisia nyt. Voin sanoa että ei valittamista jälkimerkeistä. Toyotoista en vika listaa viitsi tehdä. Voi näyttää katsojan silmään pahalta.


      • 55x

        Renault ja muut ranskalaiset ovat laadullisesti parhaita autoja nykyään.


      • Wautsiwaude

        Voi hurja! Ihan uutta ja mullistavaa tietoa! Maailmanhistoria kirjoitetaan nyt upouusiksi. Kiitos että kerroit meille etkä pidätellyt arvokasta tietoa.


      • RelluMyyKoskaParempi

        Renaultin laatu puree nyt kun Toyota ja VW on molemmat mokanneet kuluttajien luottamuksen pahasti. Rellu ei ruostu eikä sen kannet käpristy eikä säry.


      • Larzan

        Miten niin paalattuja? Minulla on Scenic vuosimallia 2004 ja kilometrejä 230000, ei ruostetta, kaikki sähköt toimii (sähköinen käsijarru, sähkökattoluukku, sähkölasit, painonappi startti ym.) ja aina menee katsastuksesta läpi, mitä muuta autolta voi toivoa. Ai niin, oli halpa ostaa vuona 2010 - samalla rahalla olisi ehkä saanut renkaat aluvanteilla saksalaiseen...


    • Romuteräksenostaja

      Mikä siis paras ajankohta ostaa rellu? Ei uutena. Ei käytettynä. Paras vastine rahalle paalattuna.

      • Valistettu

        Kertakäyttöauto, sopii nuoren ekaksi kesäautoksi, hyvä harjoitella ennen oikean japanilaisen laatuauton hankintaa. Toivottavasti vanhemmat ovat valistuneita ja kertovat, minkämaalaiset autot ovat niitä laadukkaita.


      • Meksukolome
        Valistettu kirjoitti:

        Kertakäyttöauto, sopii nuoren ekaksi kesäautoksi, hyvä harjoitella ennen oikean japanilaisen laatuauton hankintaa. Toivottavasti vanhemmat ovat valistuneita ja kertovat, minkämaalaiset autot ovat niitä laadukkaita.

        Olet ihan oikeassa, Renault sopii myös nuoren ekaksi autoksi. Nuorilla kun on tapana hölmöillä, niin on kuitenkin ruosteeton kori antamassa suojaa, jos sattuu kolisemaan. Kolariturvallisuus muutenkin huippua jo pitkään.

        Samalla sahalla mitä käytetty Renault maksaa saa monta vuotta vanhemman ja ruosteisen japsin. Siinä sitä on jälkikasvun mukava matkustaa kun iskä opasti surmanloukun ostamaan. Muutenkin kun ajokokemusta on vähän olisi se keskittyminen hyvä pitää liikenteen seuraamisessa, eikä siinä että paimentaa kiemurtelevaa autoa.


      • mahtanee_olla

        Tuolla Toyota-palstalla on monta ketjua siitä, ettei Toyota ruostu ja yhtä lailla sielläkin puhutaan, että ranskalainen auto ruostuu yhä edelleen kuten aikoinaan 70-luvulla. Samoin siellä on ketjuja, jossa kehutaan Toyotan Suomen olosuhteisiin sopivaa keveän herkkää ajettavuutta.
        Toyotaa on myyty vuosikymmenet suuria määriä, sen luulisi todistavan, että merkin ominaisuuksiin ollaan poikkeuksellisen tyytyväisiä. Eli muun muassa ruosteenestoon ja ajo-ominaisuuksiin.
        Miten on tilanne Renaultin suhteen? Renaultin myyntiluvut ovat olleet hyvin pienet noin 15 vuoden ajan, 90-luvulla myynti oli suurempaa. Voiko vetää sen johtopäätöksen, että Renaultiin ollaan oltu hyvin tyytymättömiä ja auto ei täytä suomalaisen autoilijan kriteerejä?


      • Meksukolome

        Toyotalle on tosiaan oma palsta. Siellä väännetään kaikki tutkimukset ja testit päälaelleen aitoon tojotero ja tojopapparainen tyyliin.

        Renaulttiin ovat pääasiassa tyytymättömiä ne joilla sellaista ei ole koskaan ollut, kuten esimerkiksi sinä. Kauhea vouhkaaminen merkistä josta ei ole mitään omakohtaista kokemusta.

        Se ei tee autosta yhtään parempaa tai huonompaa jos naapurilla on samanlainen.


    • Palataanpa.aiheeseen

      Mitä nää tojo-jutut tekee rellu-palstalla?

      • ei.mitään

        Valitettavasti totuus vaan on, että Toyotalla ei voi nauttia ajamisesta edes uutena.


    • Fldnflfjeek

      Meidän kotikaupungissa oli rellu Nevada farkku taksissa. Kesti 480tuh. Vain pyöränlaakerit vaihtamalla. Ei kovin huono suoritus jo tuolloin. Ja nykyrellut vielä parempia.

      • fkfjhfhfdhd

        Renault kyllä vaikuttaa laadukkaalta verrattuna Peugeottiin jossa on lelumaisia elementtejä jo ohjaamossakin.


    • DGC

      Se juttu vaan ihmetyttää, että kaikkia autoja haukuttaessa haetaan aina vertailukohdaksi se tietty arvostettu merkki ja aletaan vertaamaan siihen. Surullinen fakta vaan on se, että nämä arvostetut merkit, vaikka olisivat kuinka kestäviä ja laadukkaita, eivät välttämättä tarjoa vastinetta rahalle järjettömän yliarvostuksensa takia. Uutena varmaan taloudellinen valinta, mutta käytetyn ostaja joutuu maksamaan auton lisäksi myös oletetusta laatumielikuvasta. Onnea heille, toivottavasti auto on mielikuvansa veroinen. Käytetyn Renaultin ostaja ei tällaisesta joudu maksamaan, ainakaan vielä. Oli se sitten pettymys tai positiivinen yllätys, kokeilu ei tule kovin kalliiksi. Toisin käy arvostetun merkin kanssa, jos se (harvinainen?) huono yksilö sattuu omalle kohdalle.

      Minulla ei ole koskaan ollut Toyotaa, mutta voisin kyllä ostaa sellaisen, jos sattuisin löytämään mielekkään yksilön sopivalla hinnalla. Pelkään kuitenkin, että aika kauan saa virrata vettä Vantaanjoessa, ennen kuin tämä yhtälö toteutuu. Olen etsimässä itselleni seuraavaa kulkupeliä ja näyttää siltä, että Ranskassa se tulevakin on varmaan valmistettu.

      • DGC

        Kun uhosin ostavani luultavasti seruaavaksikin ranskalaisen auton, voin varmaan nyt ilmoittaa että niin myös tein. Ostin kolmen tonnin Meganen.


      • Reneult365

        "Surullinen fakta vaan on se, että nämä arvostetut merkit, vaikka olisivat kuinka kestäviä ja laadukkaita, eivät välttämättä tarjoa vastinetta rahalle järjettömän yliarvostuksensa takia. "

        Just tämä. En pysty käsittämään kuinka joku vw tai audi nauttii vieläkin ns. premium-merkin maineesta täällä Suomessa? Esim. tunnen, ja tiedän, lukuisia audin omistajia ja täytyy sanoa etten koskaan hommaisi kyseistä peltilehmää pihaani. Heikoin lenkki on juuri se auton tärkein osa eli moottori; suuri öljynkulutus, jakoketjun kiristimen rikkoutuminen ja konerikko, turbon rikkoutuminen, antureiden vaihtamista milloin minnekin. Kalliit huollot ja korjaukset. Varsinkin jos et omista vikakoodinlukijaa. Ja öljynä longlife. Hoh hoijaa.. Ja tästä kaikesta kivasta halutaan maksaa ylihintaa.


    • RelluRulaa

      Tällä hetkellä Rellu on kiinnostava auto. Sen ja muiden ranskisten laatu on parantunut vuosi vuodelta ja uudet Rellut on parhaiten ruostesuojattuja autoja. Samaan aikaan tuntuu että pari valtamerkkiä on vähän väsähtäneet, ja niiden tekniikassa on ollut isoja ja kalliita murheita. Uskon että uusi Rellu kannatta ostaa siksi että se on oikeasti hyvä, pikkuisen käytetyt siksi että niitä saa tosi edullisesti.

    • MielumminMuuMerkki

      " käytetyt siksi että niitä saa tosi edullisesti."

      Aivan. Hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa.....

      • DGC

        Mikä sen estäisi? Minulla on aina ollut halpoja autoja. Jotkut niistä ovat olleet hyviä, jotkut huonoja. Minulla ei ole koskaan ollut kallista autoa, mutta olen saanut katsella vierestä sellaisia tapauksia, jossa kallis auto osoittautuikin huonoksi.

        Hinnan määrittelee kysynnän ja tarjonnan laki, ei mikään muu. Tekninen laatu vaikuttaa kyllä ostajien mielikuviin ja sitä kautta kysyntään ja sitä kautta hintaan, mutta kysynnän aiheuttama hinnanmuodostus perustuu mitattavissa olevien tosiasioiden lisäksi mielikuviin ja sellaisiin asioihin, jotka ovat muuttuneet vuosien varrella.

        Siksi käytetyistä Toyota, VAG ja premium-merkit ovat kalliita ja ranskalaiset halpoja. Se on vain mielikuvaa, ehkä totta, ehkä tarua ja taustalla saattaa olla jopa jokin tunnettu tosiasia. Tai sitten ei. Hyvän voi saada halvalla ja kallis voi olla huono.


    • tojosikohajosi

      Renault on best.👌👍

      • nyt.kovaa.faktaa

        Renu on todistetusti markkinoiden huonoin auto, lukekaa katsastusraportit, ne kertovat parhaiten auton yleisestä laadusta. Siksi ei kannata laittaa rahaa Renuun, ei uuteen eikä käytettyyn, koska ne reputtavat eniten katsastuksissa.

        Jos jossakin autolehdessä kehutaan Renua, niin mitä siitä? Pieni koeajo tai käyttötesti ei kerro yhtään mitään, koska tuossa ajassa ei autoa katsasteta! Todellinen kestävyys mitataan 10-15 vuoden kovassa ajossa, silloin kuin mittarissa on yli 300 000 km. Noinkin paljon ajettu japsiauto menee edelleen tavallisilla huolloilla eteenpäin ja yleensä katsastuksessa saa inssiltä kehut kovakuntoisesta autosta.

        Ja aivan varmasti saman vuosimallin ja ajomäärän autoista kannattaa maksaa eri hintaa, koska halpa hinta kostautuu myöhemmin. Yhtä paljon ajetusta ja yhtä vanhasta alemman keskiluokan japsista voi hyvillä mielin maksaa 4000-5000 euroa enemmän kuin Renusta, silloinkin kun autoa on pidetty vähän heikosti. Nimittäin japsiauto kestää mielettömästi, ei niissä ole tekniikkamurheita.

        Ja se ruoste. On aivan hölynpölyä väittää, että Renault on yksi vähiten ruostuvia autoja. Se on kuulkaas niin, että ruostumisessa ei ole mitään olennaista eroa, kaikki autot ovat ruostesuojattu aika lailla samalla tapaa. Se harha, että Renault kestäisi ruostetta syntyy todennäköisesti siitä, että niillä ajetaan merkittävästi vähemmän kuin vaikka luotettavilla japseilla.


      • DGC

        Heti aluksi: Olet varmaankin aivan oikeassa. Sitten sellainen kysymys, joka saattaa yllättää sinut: Entäs sitten?

        Mitä väliä jos auto ei kestä 300000km ilman isompia remontteja jos niitä jaellaan nettiautossa puoli-ilmaiseksi? Jos menee rikki niin tilataan ne osat ebaysta ja vasaroidaan se kuntoon kerrostalon parkkipaikalla. Jos menee tarpeeksi pahasti niin laitetaan se roskikseen ja ostetaan seuraava. Entä sitten?

        Tai hylky katsastuksessa: tilataan sitten niitä jarrulevyjä, vetoakseleita ja palloniveliä taas ebaysta muutamalla kympillä, vasaroidaan taas kerrostalon parkkipaikalla pari tuntia, suunnataan pyöränkulmat alumiinilistoilla ja metrimitalla ja ajetaan taas vuosi. Eikä ole edes mikään pakko viedä rikkinäistä autoa katsastukseen, sen voi tarkastaa ensin ihan itsekin. Ei ehkä ole kovakuntoinen eikä inssi ehkä kehu, Entä sitten?

        Mikä on se minun kannaltani ajateltuna hyvä syy, että minun kannattaisi maksaa autoa ostaessa 4000 - 5000 euroa että välttyisin tältä?

        Miten voin olla ehdottoman varma, että luotettavalle automerkille ei käy koskaan mitään tällaista?

        Nettiautosta ei ehkä löydy paljoakaan 400000 ajettuja Renaulteja. Miksi? Koska ei tarvitse. Ne ovat niin halpoja, että ei tunnu missään pistää vanhaa paalaimeen ja ostaa seuraavaa. Saattaa hyvinkin tulla halvemmaksi kuin ostaa kerralla se kunnon laatuauto. Se on ehkä kertakäyttökulttuuria, mutta koska niitä kuitenkin on saatavana, sitä tapahtuu. Onko se sitten hyvä vai huono juttu, se on suhteellista. Saapahan ainakin nykyaikaisempaa, turvallisempaa ja puhtaampaa tekniikkaa alleen, eikä tarvitse kitistä itkuvirsiä Suomen ikääntyvästä autokannasta.


      • JapanilaistaKiitos
        DGC kirjoitti:

        Heti aluksi: Olet varmaankin aivan oikeassa. Sitten sellainen kysymys, joka saattaa yllättää sinut: Entäs sitten?

        Mitä väliä jos auto ei kestä 300000km ilman isompia remontteja jos niitä jaellaan nettiautossa puoli-ilmaiseksi? Jos menee rikki niin tilataan ne osat ebaysta ja vasaroidaan se kuntoon kerrostalon parkkipaikalla. Jos menee tarpeeksi pahasti niin laitetaan se roskikseen ja ostetaan seuraava. Entä sitten?

        Tai hylky katsastuksessa: tilataan sitten niitä jarrulevyjä, vetoakseleita ja palloniveliä taas ebaysta muutamalla kympillä, vasaroidaan taas kerrostalon parkkipaikalla pari tuntia, suunnataan pyöränkulmat alumiinilistoilla ja metrimitalla ja ajetaan taas vuosi. Eikä ole edes mikään pakko viedä rikkinäistä autoa katsastukseen, sen voi tarkastaa ensin ihan itsekin. Ei ehkä ole kovakuntoinen eikä inssi ehkä kehu, Entä sitten?

        Mikä on se minun kannaltani ajateltuna hyvä syy, että minun kannattaisi maksaa autoa ostaessa 4000 - 5000 euroa että välttyisin tältä?

        Miten voin olla ehdottoman varma, että luotettavalle automerkille ei käy koskaan mitään tällaista?

        Nettiautosta ei ehkä löydy paljoakaan 400000 ajettuja Renaulteja. Miksi? Koska ei tarvitse. Ne ovat niin halpoja, että ei tunnu missään pistää vanhaa paalaimeen ja ostaa seuraavaa. Saattaa hyvinkin tulla halvemmaksi kuin ostaa kerralla se kunnon laatuauto. Se on ehkä kertakäyttökulttuuria, mutta koska niitä kuitenkin on saatavana, sitä tapahtuu. Onko se sitten hyvä vai huono juttu, se on suhteellista. Saapahan ainakin nykyaikaisempaa, turvallisempaa ja puhtaampaa tekniikkaa alleen, eikä tarvitse kitistä itkuvirsiä Suomen ikääntyvästä autokannasta.

        Juujuu, mutta kun se halvalla tai kalliilla ostettu Renu jättää tielle, ei käynnisty pakkasaamuna ja siitä särkyy niin uutena kuin vanhana paljon osaa, eikä itsellä ole mahdollisuuksia/taitoa/työkaluja korjata itse?

        Kyllä minun järjen mukaan kannattaa maksaa enemmän ja ostaa pomminvarmasti kestävä japanilainen laatumerkki. Se harmi ja vaiva mikä tulee hinausauton hommamisesta ja rahamäärä, mikä uppoaa korjaukseen on taatusti suurempi kuin 5000 "ylihinta" japanilaisesta.

        Renumiehet retostaa parantuneella laadulla, no voihan se tietysti niinkin olla. Mutta Renun laatu on parantunut tosi vähän ja kun samaan aikaan japanilaisten merkkien laadukkuus on vain mennyt entistä enemmän eteenpäin, niin laatuero niihin on kasvanut. Eli Renun ja japanilaisten laatuero on todellakin huimaavan suuri. Japanilaiseen ylpeyteen kun kuuluu se, että aina pyritään nostamaan laatutasoa ja laaduntarkkailu on a ja o. Niinpä näiltä merkeiltä tulee aina myyntiin perusteellisesti testattua tekniikkaa ja niiden hankkiminen on täysin riskitöntä, koska lastentauteja tai muita piilovikoja ei ole.

        Ja sitten se, että uusissa Renuissa on hankalaa vanhanaikaista tekniikkaa ja paljon ratkaisuja, jotka eivät sovi pohjoismaihin tai että korjaamiseen tarvitaan aina erikoistyökaluja ja oikein mikään huolto tai korjaus ei onnistu nyrkkipajassa. Tämä romuttaa sen tee-se-itse-miehen kulkupelinä. Vastaavasti japanilaisautojen korjaaminen on yksikertaista ja onnistuu ilman erikoivälineitä nyrkkipajassakin.

        Renut ei kyllä ole erityisen pahoja ruostumaan, se on kait vahvuus. Mutta mitä se lohduttaa, jos auto ei ruostu, kun epäluotettava ja heppoiseksi tehty tekniikka pettää ja saa pulittaa euron toisensa perään


      • Meksukolome
        JapanilaistaKiitos kirjoitti:

        Juujuu, mutta kun se halvalla tai kalliilla ostettu Renu jättää tielle, ei käynnisty pakkasaamuna ja siitä särkyy niin uutena kuin vanhana paljon osaa, eikä itsellä ole mahdollisuuksia/taitoa/työkaluja korjata itse?

        Kyllä minun järjen mukaan kannattaa maksaa enemmän ja ostaa pomminvarmasti kestävä japanilainen laatumerkki. Se harmi ja vaiva mikä tulee hinausauton hommamisesta ja rahamäärä, mikä uppoaa korjaukseen on taatusti suurempi kuin 5000 "ylihinta" japanilaisesta.

        Renumiehet retostaa parantuneella laadulla, no voihan se tietysti niinkin olla. Mutta Renun laatu on parantunut tosi vähän ja kun samaan aikaan japanilaisten merkkien laadukkuus on vain mennyt entistä enemmän eteenpäin, niin laatuero niihin on kasvanut. Eli Renun ja japanilaisten laatuero on todellakin huimaavan suuri. Japanilaiseen ylpeyteen kun kuuluu se, että aina pyritään nostamaan laatutasoa ja laaduntarkkailu on a ja o. Niinpä näiltä merkeiltä tulee aina myyntiin perusteellisesti testattua tekniikkaa ja niiden hankkiminen on täysin riskitöntä, koska lastentauteja tai muita piilovikoja ei ole.

        Ja sitten se, että uusissa Renuissa on hankalaa vanhanaikaista tekniikkaa ja paljon ratkaisuja, jotka eivät sovi pohjoismaihin tai että korjaamiseen tarvitaan aina erikoistyökaluja ja oikein mikään huolto tai korjaus ei onnistu nyrkkipajassa. Tämä romuttaa sen tee-se-itse-miehen kulkupelinä. Vastaavasti japanilaisautojen korjaaminen on yksikertaista ja onnistuu ilman erikoivälineitä nyrkkipajassakin.

        Renut ei kyllä ole erityisen pahoja ruostumaan, se on kait vahvuus. Mutta mitä se lohduttaa, jos auto ei ruostu, kun epäluotettava ja heppoiseksi tehty tekniikka pettää ja saa pulittaa euron toisensa perään

        Johan tuli taas sitä itseään tuutin täydeltä.

        Aika paljon sait tekstiä aikaiseksi. Nuo samat lätinät olet kirjoittanut jo vaikka kuinka moneen keskusteluun ei ne silti sen todemmaksi muutu.

        Kuinka kauan sitä hinausautoa Renault-kuski joutuu odottamaan? Olen odottanut jo 16 vuotta eikä ole näkynyt, mihin voin valittaa.

        Kumma kun japsit ovat niin luotettavia ja silti niiden korjaaminen on yksinkertaista. Mitä niistä sitten korjataan, olisi kiva kuulla?

        Toyotalla ylivoimasesti eniten takaisinkutsuja, joten ei niitä ihan perusteellisesti ole testattu. Joo on kuultu, pitää huolta asiakkaistaan, jolle tosin ensin myivät hieman epäkuranttia tavaraa.

        "Ja sitten se, että uusissa Renuissa on hankalaa vanhanaikaista tekniikkaa ja paljon ratkaisuja, jotka eivät sovi pohjoismaihin tai että korjaamiseen tarvitaan aina erikoistyökaluja ja oikein mikään huolto tai korjaus ei onnistu nyrkkipajassa."

        Tuosta olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Jätä sana hybrid pois ja kerro vapaasti mitä vanhaa pohjoismaihin sopimatonta tekniikkaa löytyy. Toki hieman omien harhojesi tueksi olisi aina kiva kun löytyisi edes joku oikea lähde johon tietosi perustat. Viittaus nyrkkipajan Penan kertomuksiin ei ihan riitä, sen verran kovia väitteitä esität.


      • edc-kaksoiskytkin

        Tässä on asiaa. Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa.


      • Hybriitti

        Missä on Rellun hybridit? Ne kun on se juttu.


      • ParhaatSnakarilta

        Ranskalaisinsinöörin ajatuksissa vielä....


      • Meksukolome
        Hybriitti kirjoitti:

        Missä on Rellun hybridit? Ne kun on se juttu.

        Hybrideissä ei ole mitään järkeä, niin kauan kuin ajosta 95% tapahtuu kuitenkin polttomoottorin avulla. Tämä on muilla merkeillä ymmärretty ja nyt panostetaan täyssähköautoihin. Jos hybridi kulkisi pääasiassa sähköllä ja vain pienen osa polttomoottorilla, niin sitten olisi jotain järkeä.

        Hybridi on onneton välivaihe joka uppoaa kun tekniikasta ei niin kauheasti ymmärrä. Kai se on kiva kuljettaa kymmenien kilojen akkuja turhan takia, on varmaan kova kysyntä käytetylle hybridille.

        Nimimerkille ParhaatSnakarilta, kannattaisi joskus kokeilla muitakin ruokapaikkoja, niin saattaisit huomata että tuo niin hauska heittosi kertoo vain sinun surkean tietämyksen sekä ruokapaikoista että autoista.


      • Diesel_kuolee_pian

        Toyotan hybridien kysyntä on kova myös käytettyinä, ne kun kestävät. Ja säästävät polttoainetta eikä ole dieselveroa. Diesel on muutenkin menneisyyden tuote, edistykselliset autofirmat eivät niihin enää panosta henkilöautoissa. Ranskalaiset ovat taatusti tässä jälkijunassa, on nimittäin aika olematonta hybriditarjonta sillä sektorilla, kun taas dieleleitä kaupitellaan edelleen, vaikka yhä useampi maa ja suurkaupunki kieltää nuo saastekoneet.


      • Meksukolome
        Diesel_kuolee_pian kirjoitti:

        Toyotan hybridien kysyntä on kova myös käytettyinä, ne kun kestävät. Ja säästävät polttoainetta eikä ole dieselveroa. Diesel on muutenkin menneisyyden tuote, edistykselliset autofirmat eivät niihin enää panosta henkilöautoissa. Ranskalaiset ovat taatusti tässä jälkijunassa, on nimittäin aika olematonta hybriditarjonta sillä sektorilla, kun taas dieleleitä kaupitellaan edelleen, vaikka yhä useampi maa ja suurkaupunki kieltää nuo saastekoneet.

        Mutta kun tälläkin palstalla meuhkaavilla ei yhdelläkään ole omaa hybridi-autoa, silti kauhea älämölö.

        Toyotalta löytyy vanhaa tekniikkaa oleva bensaturbo, vanhaa tekniikkaa oleva diesel (ei toki oma valmiste), vanhaa tekniikkaa oleva vapaastihengittävä tuhnu, johon on ympätty sähkömoottori. Kyllä on modernia.


      • tojosikohajosi

        Diesel on vielä monta vuotta Suomen markkinoilla. Sähköauto syrjäyttää hybridin. Renault panostaa suoraan tähän. Välivaihde turha investointi. Renaultilla Diesel hybridi. Senic. Sähköauto Zoe.


      • DGC
        JapanilaistaKiitos kirjoitti:

        Juujuu, mutta kun se halvalla tai kalliilla ostettu Renu jättää tielle, ei käynnisty pakkasaamuna ja siitä särkyy niin uutena kuin vanhana paljon osaa, eikä itsellä ole mahdollisuuksia/taitoa/työkaluja korjata itse?

        Kyllä minun järjen mukaan kannattaa maksaa enemmän ja ostaa pomminvarmasti kestävä japanilainen laatumerkki. Se harmi ja vaiva mikä tulee hinausauton hommamisesta ja rahamäärä, mikä uppoaa korjaukseen on taatusti suurempi kuin 5000 "ylihinta" japanilaisesta.

        Renumiehet retostaa parantuneella laadulla, no voihan se tietysti niinkin olla. Mutta Renun laatu on parantunut tosi vähän ja kun samaan aikaan japanilaisten merkkien laadukkuus on vain mennyt entistä enemmän eteenpäin, niin laatuero niihin on kasvanut. Eli Renun ja japanilaisten laatuero on todellakin huimaavan suuri. Japanilaiseen ylpeyteen kun kuuluu se, että aina pyritään nostamaan laatutasoa ja laaduntarkkailu on a ja o. Niinpä näiltä merkeiltä tulee aina myyntiin perusteellisesti testattua tekniikkaa ja niiden hankkiminen on täysin riskitöntä, koska lastentauteja tai muita piilovikoja ei ole.

        Ja sitten se, että uusissa Renuissa on hankalaa vanhanaikaista tekniikkaa ja paljon ratkaisuja, jotka eivät sovi pohjoismaihin tai että korjaamiseen tarvitaan aina erikoistyökaluja ja oikein mikään huolto tai korjaus ei onnistu nyrkkipajassa. Tämä romuttaa sen tee-se-itse-miehen kulkupelinä. Vastaavasti japanilaisautojen korjaaminen on yksikertaista ja onnistuu ilman erikoivälineitä nyrkkipajassakin.

        Renut ei kyllä ole erityisen pahoja ruostumaan, se on kait vahvuus. Mutta mitä se lohduttaa, jos auto ei ruostu, kun epäluotettava ja heppoiseksi tehty tekniikka pettää ja saa pulittaa euron toisensa perään

        Vastaanpa tässä nyt suoraan JapanilaistaKiitos -nimimerkille

        Tielle jättäminen tai käynnistymättömyys ei ole Renaultille erityinen ongelma. Se on itse asiassa kovinkin luotettava. Niitä korjattavia paikkoja ovat ärsyttävät pikkuviat ja kulutusosien nopeahko kuluminen, mutta tien päälle sillä ei kyllä jää jos on pihasta pois jäänyt. Lisätään tähän nyt sen verran, että Relluissa on kyllä yksi saksassa valmistettu osa, joka aiheuttaa käynnistysongelmia. Korjaamiseen menee 3 minuuttia ja ruiskaus CRC:tä jos ei halua hinata pajalle. Autoliitto muuten hinaa hintaan 104€ vuodessa, antaa sijaisauton kolmeksi päiväksi ja tuo vielä Moottori-lehden kotiin.

        Maksa sinä se viisi tonnia kalliimpi hinta autosta ja anna meidän toisella tavalla ajattelevien olla. Useimmiten Renaultin ostajat tietävät kyllä täysin selkeästi mitä ovat tekemässä. Muista että, "sinun järkesi" on sinun oma mielipiteesi ja se koskee vain sinua. Edelleenkin painotan sitä, että olet ihan oikeassa sinulle, täysin väärässä monelle muulle.

        Tämän hetken uusien autojen laadusta voidaan keskustella kymmenen vuoden päästä. Ihan turha arvailla uusien laadukkuutta. Aiemmin jo sanoit että siihen tarvitaan 300000km ennen kuin kannattaa alkaa edes keskustelemaan.

        Renault on todella hyvä tee-se-itse -auto. Silloin kun sorruin näihin vehkeisiin ensimmäisen kerran, ajattelin sen haasteena. Yllättäen kävikin ilmi, että se onkin helppo korjattava. Ainoa haaste tietysti on, että sen erikoissofta Clip ei ole mitenkään helposti saatavissa. En ole kyllä vähään aikaan selvitellytkään, kun en ole tarvinnut. En ole tietääkseni käyttänyt kuudessa vuodessa mitään erikoistyökalua. En osaa sanoa mitä tämä tarkoittamasi vanhanaikainen tekniikka on, mutta en ole vielä ihan uusiin tutustunutkaan. Minua ei kiinnosta nyrkkipajan korjaajien mielipiteet, se on heidän ongelmansa jos eivät osaa. Minä osaan.


      • asdfaökj
        Diesel_kuolee_pian kirjoitti:

        Toyotan hybridien kysyntä on kova myös käytettyinä, ne kun kestävät. Ja säästävät polttoainetta eikä ole dieselveroa. Diesel on muutenkin menneisyyden tuote, edistykselliset autofirmat eivät niihin enää panosta henkilöautoissa. Ranskalaiset ovat taatusti tässä jälkijunassa, on nimittäin aika olematonta hybriditarjonta sillä sektorilla, kun taas dieleleitä kaupitellaan edelleen, vaikka yhä useampi maa ja suurkaupunki kieltää nuo saastekoneet.

        Renault on muuten jo ilmoittanut lopettavansa dieselmoottorien kehityksen. Ilmeisesti ensimmäisenä, taas kerran. Bensaturboa ja sähköä tilalle.


      • voikuinka

        auto voi olla tylsä kun se on etuvetoinen.
        Ikinä totu siihen ajatukseen.


    • monamour

      Meganellani on 15. vuosi menossa, ja yksi pyöränlaakeri vaihdettu eikä ruostetäpliä ainuttakaan maalipinnassa. Katsastuksesta meni heittämällä läpi vain valojen toiminnan tarkistin ennen katsastusta. Vaihto vain lykkääntyy, kun en viitsi "soivaa"peliä suotta hukata. Tulevaisuuden autokin melko varmasti ranskatar, vaikka joskus ajattelin saksalaista, mutta tuntuu olevan niinpaljon vilunkia, että taitaa jäädä.
      Tohot ovat puolestaan yliarvostettuja/ylihintaisia kuljetusalustoja.

    • PilattuRellu

      Rellua ei kannata piinata!

    • Kuuriorules

      Heihei nyt! Harry Kuurio on monesti osoittanut, että kyllä rellu ja muutkin ranskalaiset on mitä parhaimpia autoja! Kuka ei uskois Harrya, kaikkien autojobbareiden sankaria? Harry tietää!

    • Kekekrker

      Rellun hinta tippuu 20% heti kun ajaa uuden auton pihalle liikkeestä. Kolmevuotiaana puolet hinnasta sulanut pois. Näin on.

      • Etsilleenjoo

        Koska ei kestä, niin ei luottoa ja hinta tippuu


      • tojosikohajosi

        Sit vaan kaupoille niin saa hyvän auton edullisesti kun hinta tippuu. Suotta maksaa turhasta. Saa vähän ajetun huippuvehkeen. Turha nimestä maksaa.


      • kotiseudulle_P-Karjalaan

        Täällä Pohjois-Karjalassa ei Renaultia osta kukaan. Jos ostaisi, niin naapurit pitäisi tärähtäneenä ja laittaisi välit poikki. Me ostamme täällä luotettavia made in Japan-autoja, ne sopivat näihin karuihin oloihin.


      • hajosikotojosi
        kotiseudulle_P-Karjalaan kirjoitti:

        Täällä Pohjois-Karjalassa ei Renaultia osta kukaan. Jos ostaisi, niin naapurit pitäisi tärähtäneenä ja laittaisi välit poikki. Me ostamme täällä luotettavia made in Japan-autoja, ne sopivat näihin karuihin oloihin.

        Japan autojapa hyvinkin. Sanot Pohjos-Karjalassa, että Renaut on Nissanin veli. Myös Mitzubisinkin. Jopa mielenkiinto kasvaa. Japsi Tojoja ei montaa mallia tule sieltä. Valmistetaan monessa eri maassa. Diesel BMV. Tojotaan voisi asentaa Renault dieselin. Mercedeskin käyttää. Ei paha.


      • ffseef
        kotiseudulle_P-Karjalaan kirjoitti:

        Täällä Pohjois-Karjalassa ei Renaultia osta kukaan. Jos ostaisi, niin naapurit pitäisi tärähtäneenä ja laittaisi välit poikki. Me ostamme täällä luotettavia made in Japan-autoja, ne sopivat näihin karuihin oloihin.

        Niinpä, sitä se sisäsiittoisuus teettää...


    • puurastaja

      On se tämä Kadjar vaan talviauto. Ei ole minkäänlaista vikaa esiitynyt. Trollit näkyy moittivan. Harmittaa kun eivät älyä itselleen ostaa. Joku maininnut että jos ostaa voi joutua tärähtäneitten listalle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      142
      4595
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      93
      2179
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2081
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      80
      1968
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      143
      1566
    6. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1542
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      107
      1410
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      75
      1336
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1327
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      120
      1119
    Aihe