Finnair rekry 2017 vol 10

Finnairille

Jatketaan uudessa ketjussa...

103

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MsFinski

      Voisikohan joku edellisessä Finskin rekryssä sisääntullut kommentoida työvuoroja, tulotasoa ja yleistä työmoodia niin saataisiin vähän perspektiiviä keskusteluun? On turha verrata vuosia lentäneisiin tai toisessa firmassa työskenteleviin itseään. Kiitos ja onnea kaikille haastatteluun.

      • Hanna112233

        Hei,

        No itse omasta näkökulmastani voisin sanoa työilmapiirin olevan ihan kelvollinen. Ei hyvä, mutta sillä pärjää.

        Palkka onkin sitten se kinkkisempi kysymys. Kurssiltamme parhaat ovat saaneet nettona varmaanki about 1800 ja me heikoimmin lentoja saaneet mukaan lukien itseni 1500.

        Ei sillä oikein muuta kun laskut ja vuokrat saa maksetuksi. Itselläni onneksi on mies joka tuo puolet leivästä pöytään, mutta itse sillä en välttämättä pärjäisi.

        Tsemppii.


    • Finskiiii

      Jospa ne negistelijät tippuis täältä tän uuden ketjun myötä. :)

      Miten valmistaudutte haastatteluun?Kopiot tietty kaikista työtodistuksista mukaan, mutta tutustutteko esim TESsiin tarkemmin?

      Entä työhöntulotarkastus, jos sinne asti pääsee, mitä siellä lääkärissä tutkivat? Varmaan alusvaatteisilleen joutuu riisumaan?

      • hhjska

        Alasti.


      • Finnairinemo

        Uusin tes ei ole vielä julkinen ja vanha tes löytyy Finnairin sivuilta ilman palkkaliitteitä.
        Lääkärintarkastus kestää noin 1h ja se on hyvin tarkka kaikkine testeineen. Ennen varsinaista lääkärintarkastusta tapaat terveydenhoitajan.
        Lääkärintarkastuksessa ollaan alusvaatteissa.


      • Valehtelijaaaa
        hhjska kirjoitti:

        Alasti.

        No eikä olla alasti.


      • hhjska

        Ainakin minä viimeksi olin aivan alasti kun viimeiseen mediin pääsin. :/


      • Äläjaksavalehdella
        hhjska kirjoitti:

        Ainakin minä viimeksi olin aivan alasti kun viimeiseen mediin pääsin. :/

        No sitten olet riisunut itsesi alasti pyytämättä. Pikkarit ja rintaliivit saa (ja kuuluu) olla päällä.


      • hhjska

        Uskot tai et, näin kävi tädin määräys. Onneksi ei ollut mieslääkäri.


      • Äläjaksajauhaa
        hhjska kirjoitti:

        Uskot tai et, näin kävi tädin määräys. Onneksi ei ollut mieslääkäri.

        Jaa että millä perusteella lääkäri määräsi sut olemaan ALASTI? Toi menee jo seksuaalisesta hyväksikäytöstä tms, oli sitten nainen tai mies. Alasti sun ei tarvitse riisua työhöntulotarkastuksessa,


      • hhjska
        Äläjaksajauhaa kirjoitti:

        Jaa että millä perusteella lääkäri määräsi sut olemaan ALASTI? Toi menee jo seksuaalisesta hyväksikäytöstä tms, oli sitten nainen tai mies. Alasti sun ei tarvitse riisua työhöntulotarkastuksessa,

        Ja sä luulet, että mä mitään tuollaista olisin silloin tiennyt?

        Anyway, nyt olen lentänyt ihan onnellisesti sen vajaan vuoden, ei tuosta terkkarista sen enempää. Se oli todella noloa. :(

        Lopetan kohtapuoliin kun tulee perheenlisäystä. Päätin etten jatka äitiysloman jälkeen, koska palkka on niin heikko.

        Tsemppiä teille kaikille tuleviin koitoksiin. :)


      • MistäNäitäLöytyy

        Luuletko ihan oikeasti, että sinulta kysytään työhaastattelussa työehtosopimuksesta? :D


      • TäältäNäitäLöytyy
        MistäNäitäLöytyy kirjoitti:

        Luuletko ihan oikeasti, että sinulta kysytään työhaastattelussa työehtosopimuksesta? :D

        No itseasiassa on ennenkin kysytty TESsistä, työhaastattelussa siis... Ei olisi ennenkuulumatonta.


      • Järkyttävää
        hhjska kirjoitti:

        Ja sä luulet, että mä mitään tuollaista olisin silloin tiennyt?

        Anyway, nyt olen lentänyt ihan onnellisesti sen vajaan vuoden, ei tuosta terkkarista sen enempää. Se oli todella noloa. :(

        Lopetan kohtapuoliin kun tulee perheenlisäystä. Päätin etten jatka äitiysloman jälkeen, koska palkka on niin heikko.

        Tsemppiä teille kaikille tuleviin koitoksiin. :)

        Okei, olin ihan varma että sun alastomuuspuheet ois provoilua :o siis ihan oikeasti sun käskettiin siellä kekkuloimaan alastomana? Luin jostain keskustelusta, että oli pitänyt kyykätä yms - jouduitko tekemään nuo alastomana?! Tuohan on jo nöyryytystä :o


      • hhjska
        Järkyttävää kirjoitti:

        Okei, olin ihan varma että sun alastomuuspuheet ois provoilua :o siis ihan oikeasti sun käskettiin siellä kekkuloimaan alastomana? Luin jostain keskustelusta, että oli pitänyt kyykätä yms - jouduitko tekemään nuo alastomana?! Tuohan on jo nöyryytystä :o

        No ei sentään nyt mitään keikistelyjä.

        Mutta kyllä se kovasti hävetti raskausarpia näytellä, kun nuori lääkäri vielä "mun mielestä" vähän ivaili ja kuittaili.


      • MistäNäitäLöytyykään
        TäältäNäitäLöytyy kirjoitti:

        No itseasiassa on ennenkin kysytty TESsistä, työhaastattelussa siis... Ei olisi ennenkuulumatonta.

        Valoja päälle. :D

        Sulta kysytään tasan tarkkaan jostain aivan muusta. :)


      • Einiinihmeellistä
        MistäNäitäLöytyykään kirjoitti:

        Valoja päälle. :D

        Sulta kysytään tasan tarkkaan jostain aivan muusta. :)

        Hyvä, jos kysytään, muttei tosiaan ole tavatonta jos tessistä kysyttäisiin. Testataan, onko työntekijä tietoinen alalla vallitsevista ehdoista.


      • MistäNäitäLöytyykäänkään
        Einiinihmeellistä kirjoitti:

        Hyvä, jos kysytään, muttei tosiaan ole tavatonta jos tessistä kysyttäisiin. Testataan, onko työntekijä tietoinen alalla vallitsevista ehdoista.

        Milloin olet viimeksi käynyt ison yrityksen työhaastattelussa?


      • Täältänäitälöytyy
        MistäNäitäLöytyykäänkään kirjoitti:

        Milloin olet viimeksi käynyt ison yrityksen työhaastattelussa?

        6 kk sitten.


      • JärkiKäteen

        No kyllä ne ihan aikuisten oikeesti kysyy ihan muista asioista kuin työehtosopimuksesta. :D


      • VadaaFuck

        Siis kuka tää mimmi on?? Ja on päässy ryhmiksistä läpi??

        Ei jumalauta. Ei kai nyt ihan tosissaan luule että kysytään jostain soppareista? Tää "EiNiinIhmeellistä" on joku trolli. Ei kait kukaan oo noin tyhmä. :D


      • MsFinski

        Kiitos vastauksistanne! Palkkatasoon sen verran, että on sitä huonompiakin liksoja nähty. Tässä kuitenkin kyse 110h:n diilistä, eli osa-aikaisesta työstä. Ei sillä rikastuun liikaa pääse mutta vakihomma ja työympäristönä mielenkiintoinen. Harkitsen edelleen tätä. Olen nytkin vakihommissa ja liksa on valitettavasti samaa luokkaa suhteutettuna kokoaikaiseksi mut enpä tiedä kannattaako vaihto ojasta allikkoon. Ehkä jatkan vielä työnhakua, kunnes saan ylempää korkeakoulutustani vastaavan parempiliksaisen homman. Tai sitten annan periksi intohimolleni ja sille, että oikeasti kuvittelen että tämä vois olla mun unelmaduuni after all!


      • LentäväJokaTietää
        MsFinski kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne! Palkkatasoon sen verran, että on sitä huonompiakin liksoja nähty. Tässä kuitenkin kyse 110h:n diilistä, eli osa-aikaisesta työstä. Ei sillä rikastuun liikaa pääse mutta vakihomma ja työympäristönä mielenkiintoinen. Harkitsen edelleen tätä. Olen nytkin vakihommissa ja liksa on valitettavasti samaa luokkaa suhteutettuna kokoaikaiseksi mut enpä tiedä kannattaako vaihto ojasta allikkoon. Ehkä jatkan vielä työnhakua, kunnes saan ylempää korkeakoulutustani vastaavan parempiliksaisen homman. Tai sitten annan periksi intohimolleni ja sille, että oikeasti kuvittelen että tämä vois olla mun unelmaduuni after all!

        Jos olet korkeakoulutettu, niin katse jonnekin aivan muualle!

        Tämä duuni ei juurikaan mahdollista etenemistä, saatika edes toimeentuloa.


      • fhgjgkdk
        MsFinski kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne! Palkkatasoon sen verran, että on sitä huonompiakin liksoja nähty. Tässä kuitenkin kyse 110h:n diilistä, eli osa-aikaisesta työstä. Ei sillä rikastuun liikaa pääse mutta vakihomma ja työympäristönä mielenkiintoinen. Harkitsen edelleen tätä. Olen nytkin vakihommissa ja liksa on valitettavasti samaa luokkaa suhteutettuna kokoaikaiseksi mut enpä tiedä kannattaako vaihto ojasta allikkoon. Ehkä jatkan vielä työnhakua, kunnes saan ylempää korkeakoulutustani vastaavan parempiliksaisen homman. Tai sitten annan periksi intohimolleni ja sille, että oikeasti kuvittelen että tämä vois olla mun unelmaduuni after all!

        Miten joku noin tyhmä voi olla korkeakoulutettu. :D :D


      • Ghjkgjj

        Ton täytyy olla joku vitsi/Trolli.


      • MsFinski

        Ei ole trolli. Tämä on tilanne. Etenemismahdollisuudet mun silmissä Finnairilla kehitys- ja asiantuntijatehtävissä. Tämä olisi sisäänajovaihe yritykseen. Tervetuloa todellisuuteen, koulutusta vastaavaa työtä ei ole ihan helppo saada, koska lähes kaikkiin tehtäviin vaaditaan myös vuosien työkokemus vastaavanlaisista hommista.


      • jhbhkjhgj
        Einiinihmeellistä kirjoitti:

        Hyvä, jos kysytään, muttei tosiaan ole tavatonta jos tessistä kysyttäisiin. Testataan, onko työntekijä tietoinen alalla vallitsevista ehdoista.

        Hehhh :D Finnairille on ehkä parempi, jos työntekijät eivät juuri tiedä vallitsevasta tessistä mitään. Saattaapi hakijat muuten kaikota :DDDD


    • Finskiemo

      Pääsin viime keväänä Finnairille. Nyt olen melkein 8kk lentänyt ja olen ollu todella tyytyväinen. Töitä on kuukaudessa noin 110h keskimäärin. Usemmiten kuitenkin muutama tunti päälle tuon 110h ihanteen. Työilmapiiri on todella hyvä, ainakin omasta kokemuksesta. Muutamia tapauksia olen kyllä kuullut joissa vanhempi emo on ollut hieman ilkeä uusia kohtaan. Mutta taitaa olla sama juttu kaikkialla.
      Lentoja on mukavasti ollu eri kohteisiin, niin yöpyviä kuin kääntyviä. Olen viihtynyt kyllä hyvin.
      Mitä palkkaan tulee niin kyllä se oli itselleni pettymys. Odotin tienaavani enemmän mutta toisin kävi. Tulen kuitenkin toimeen palkallani. Jotku kuukaudet oleet hyviä ja sitten saattanut olla muutama huonompi. Palkka kuitenkin riippuu paljon siitä mitä saa lentää. Lentoja ei voi toivoa / vaihtaa ensimmäiseen 6kk. Palkka ollu noin 1400-1800€/kk käteen päivärahojen kanssa.
      Toista työtä en kyllä pystyisi tekemään tämän työn ohella. Kaukolennon tai esim 5 päivää Euroopan lentoja jälkeen on olo kyllä aika kuitti. Kaikesta tästä huolimatta olen tyytyväinen :)
      Tsemppiä haastatteluihin!

      • SaNNI111

        Itselläni sama. Toista työtä oheen on lähes mahdoton kuvitella. Ilman miestäni olisin aika pulassa. Työ on kyllä kivaa itsessään.


    • Petravklj

      Tsemppiä kaikille jatkoon!

      Norwegian vei pitemmän korren palkassa.

      Onnea kaikille jatkaville. :)

    • AnnaLeeNaVaan

      Itse sain juuri tiedon Norwegianin paikan varmistumisesta. Olen todella iloinen. :)

      Mun käy ihan aidosti, oikeasti sääliksi teitä hakua jatkaville.

      Hyvää jatkoa kaikesta huolimatta teille kaikille. :)

    • Surullistahanseon

      Miekii just pääsin yövuorosta poies ja laitoin mailia, etten tulekkaan haastatteluun.

      Ei meil vaa riitä pudjetti.

      Saan jopa kotiäitinä enempi lapaan. Työttömänä!

      Miun käy ihan oikeesti sääliksi niit tyttöj ketä ottaa paikan vastaan. :(

    • Tzmäå

      Kirjoittakaa fiiliksiä tänne haastatteluiden jälkeen 😊 Tsemppiä kovasti jatkaville ❤️

      • NytJärkiKäteen

        Eiköhän tässä oo fiiliksiä riittänyt viimeisimmässä sadassa kommentissa.

        Kukaan täysijärkinen ei vakavissaan hakua jatka. Se on fakta. Tai sitten tulee olla todella rikas. :)


      • Tzmäå
        NytJärkiKäteen kirjoitti:

        Eiköhän tässä oo fiiliksiä riittänyt viimeisimmässä sadassa kommentissa.

        Kukaan täysijärkinen ei vakavissaan hakua jatka. Se on fakta. Tai sitten tulee olla todella rikas. :)

        Onko sulla luetunymmärtämisessä vikaa? Pyysin fiiliksiä haastatteluiden jälkeen -oletan että sä et ole enää mukana rekryssä. LISÄYS en kaipaa enää yhtään rekryn ulkopuolisen kommenttia jotka kritisoi päätöstäni jatkaa mukana. Mun ei tarvitse, enkä halua, avata syitä miksi jatkan. Tunnelma täällä on juuri kaltaistesi kirjoittajien takia tulehtunut ja negatiivinen.

        Toistan: tosissaan hakua mukana jatkavat tervetulleita jakamaan fiiliksiä, muiden kannattas katsoa peiliin ja käyttää aikaansa jotenkin järkevämmin


    • eufhurehfuruer

      Mites aiemmin lentäneet, viime hauissa päässeet? Palkkataso kuitenkin lähtee satasia korkeammalta, oletteko niillä palkoilla tulleet toimeen? Itselläni alkupalkka olisi melkein kolmesataa enemmän kuin ihan ensimmäisiä lentoja lentävillä, se on jo merkittävä ero.

      • HalootaVaan

        Ja sinun piti jakaa tämä aloittavia paljon korkeampi palkkataso syystä että?
        :D :D :D


      • iojiokokook

        Siitä syystä että koska minulla on aiempaa lentokokemusta (anteeksi vain jos se sinua noin kovasti harmittaa) ja täällä ääneen pohdin, että riittääköhän edes se korkeampi palkkataso pärjäämiseen. Mikään salaisuushan se ei ole, ihan löytyy tessistä lentokokemusvuosien mukainen palkkataulukko.


      • TääOnTrolli

        Kun sinulla sitä aiempaa lentokokemusta on niin luulisi juuri nimenomaan sinun tietävän riittääkö se palkka elämiseen vai ei? Ja muilta kyselet. :D

        Taitaa lyödä korvien välissä hivenen tyhjää. :D


      • wfefewfefwe

        Katotaan kun parin vuoden päästä lennän sun esimiehenä että kuinkas sitten suu pannaan :D


      • Ffghty

        Todella toivon, että et.

        Kyselisit varmaan silloin että "Hei, psst. Mihin me lennettiinkään?" :D


      • JaninaFinnair

        Tän kokeneemman lentäneen kommentin täytyy olla vitsiksi tarkoitettu. :D


      • dgdgdfggdfdfdfgfg
        TääOnTrolli kirjoitti:

        Kun sinulla sitä aiempaa lentokokemusta on niin luulisi juuri nimenomaan sinun tietävän riittääkö se palkka elämiseen vai ei? Ja muilta kyselet. :D

        Taitaa lyödä korvien välissä hivenen tyhjää. :D

        Tulikin vastaan sinuun sopiva hesarin otsikko:
        Tutkimus: Internetin trollaajat ovat sadistisia, narsistisia ja psykopaattisia
        Kanadalaistutkimus vahvistaa sen, mitä monet ovat hiljaa mielessään epäilleet: trollaajien persoonallisuudessa ei ole kaikki kohdallaan.

        Tsemppiä elämässä. Vähän käy kyllä sääliksi, jos saat elämääsi sisältöä yrittämällä ärsyttää ihmisiä netissä. Kihertelet siellä yksiksesi tyytyväisenä kun pääset sanomaan jotain ilkeää, todellisuudessa et ikinä uskaltaisi sanoa vastaavaa kenellekään kasvotusten. Saati kertoa kenellekään mitä olet tääälllä kirjoitellut. Lycka till! Kyllä se sisältö sunkin elämään löytyy.


      • Tanja85

        Tää on aivan huikea!

        Parasta huumoria koko ketjun aikana. :)

        "se on jo merkittävä ero"

        "mikään salaisuushan se ei ole, ihan löytyy Testissä lentokokemusvuosien mukainen palkkataulukko"

        Niinkö?? :D Ja sä meinaat ihan, että kukaan ei sitä tiennyt?

        Ei ihan oikeesti jos tuollaiset ihmiset on päässyt aiemmin lentämään niin vaatimustaso EI VOI olla kovin korkea. :D


    • Tanja96

      Sua vaan vituttaa kun joku aloittaa samat hommat isommalla palkalla :D

      • Alyssazz

        Jos tuo lentänyt edes pääsee töihin, mitä sivusta olen seurannut. :)


      • Annivaan

        Ei mut ihan oikeesti ton "lentäneen" täytyy olla joko trolli tai jotenkin kehitysvammainen. Ei kiusata häntä, jookos. :)


    • Todellllahuonoideaedes

      Lähetin juuri perumiseni yksilöhaastattelusta.

      Mietin pitkään, mutta lopulta olin helpottunut, kun tajusin mihin ongelmiin olin itseäni ajamassa.

    • gfdgdfdfgfgfgfd

      Sama tyyppit täällä trollaa eri nimimerkeillä kokoajan. Kirjoitusasu paljastaa. tulee vähän parempi mieli kyllä, ettei suurin osa porukasta ole ihan sekopäistä, yksi hullu vain.

      • Mitäää

        No kyllä on taas salaliittoteoriat ihan oman pään sisällä sulla.


    • Mitäseteiltäonpois

      Mä en siis käsitä, kuinka paha olo joillain täällä voi olla. On tyhmä/vähä-älyinen jos jatkaa rekryssä tai on idiootti jos kysyy, mitä mahdollisesti haastattelussa saatetaan kysyä ( ja kyllä, minultakin on viimeisen vuoden aikana kysytty, olenko tutustunut alan työehtosopimukseen :o ).

      Mitä hiton väliä sillä on, jos jollakin on pienet menot/säästöä/rikas mies, joka mahdollistaa finnairilla työskentelyn? Ihan oikeastiko kutsutte näitä ihmisiä tyhmiksi? Kyllä se tyhmä siellä ruudun toisessa päässä on.

      • iopoipiopo

        Kiitos tästä. Itsellänikin kysymyksiä ja ajatuksia joita olisi mukava jakaa ja pohtia yhdessä, mutta eipä täällä viitsi kun tulee vaan ruokkineeksi kaikenlaisia tyyppejä, jotka kirjoittelevat tänne ihan toisista syistä. Kurja juttu.


      • Näinpää
        iopoipiopo kirjoitti:

        Kiitos tästä. Itsellänikin kysymyksiä ja ajatuksia joita olisi mukava jakaa ja pohtia yhdessä, mutta eipä täällä viitsi kun tulee vaan ruokkineeksi kaikenlaisia tyyppejä, jotka kirjoittelevat tänne ihan toisista syistä. Kurja juttu.

        Niinpä. Musta tuntuu, että nämä kaikki on jotain trollaajia jotka koettaa saada muut jättämään leikin kesken, jotta itsellään olisi paremmat mahdollisuudet.

        Jos ei näin ole, niin hyvä, että noin pahansuopaiset ihmiset jättää kesken. Haukkuu ja aliarvioi muita. Hyi


      • Getusetoit

        Eli ne jotka avautuvat ja antavat palautetta ovat heti Trolleja? Kyllä myö ainakii (3 kaverusta jotka jatkavat) on kirjoitettu ihan päivittäin ja ymmärretään myös huolenaiheet mitä täällä esiintyy. Älkää plase leikkikö mitään Jeesusta vaan antakaa ihmisten kirjoittaa.


      • Huohhhhh
        Getusetoit kirjoitti:

        Eli ne jotka avautuvat ja antavat palautetta ovat heti Trolleja? Kyllä myö ainakii (3 kaverusta jotka jatkavat) on kirjoitettu ihan päivittäin ja ymmärretään myös huolenaiheet mitä täällä esiintyy. Älkää plase leikkikö mitään Jeesusta vaan antakaa ihmisten kirjoittaa.

        Aijaa, musta on outoa, että täällä (edellisessä ketjussa) on joku 100 viestiä siitä, kuinka rekryssä jatkavat on nuoria & idiootteja/vähä-älyisiä/vajukkeja kun taas keskenjättäneet ovat viisaita aikuisia.


      • Anniiiiiii
        Huohhhhh kirjoitti:

        Aijaa, musta on outoa, että täällä (edellisessä ketjussa) on joku 100 viestiä siitä, kuinka rekryssä jatkavat on nuoria & idiootteja/vähä-älyisiä/vajukkeja kun taas keskenjättäneet ovat viisaita aikuisia.

        Ehkä niissä viesteissä on jotain perääkin. :)


      • Sairaitaolette
        Anniiiiiii kirjoitti:

        Ehkä niissä viesteissä on jotain perääkin. :)

        Ainoa totuus mikä niistä paistaa on se, että siellä on joku luonnevikainen rekrystä alkumetreillä tippunut trolli. Jos et edelleen käsitä, kuinka säälittävää on AIKUISTEN haukkua muita, jotka ovat järjestäneet elämänsä niin että voivat paikan ottaa vastaan, niin ei siinä sitten mitään.
        Olen siis nuori ja vähä-älyinen, kun minulla on hyvin toimeentuleva mies, joka mahdollistaa tämän työn tekemisen :o vai pitäisikö mun maata himassa muiden verovaroin?
        Hyvää loppuelämää alhaisen äo:n kanssa teille.


    • LyyliKoo

      Miäkii peruin just haastatteluni. Ei ole pienintäkään järkeä ottaa paikkaa vastaan. Mukavaa jatkoa silti teille kaikille. :)

    • Jsksjabsaka

      Siis olen ymmärtänyt, että työhöntulotarkastukseen pitää pyytää jokaiselta hoitotaholta potilasasiakirjat itselleen.. Noh, Aavasta sain, terveyskeskuksesta en?! Väittelin juuri 30 min hoitajan kanssa joka intti, ettei niitä luovuteta potilaalle vaan hän lähettää ne suoraan finnairille sitten, jos pääsen sinne töihin.. 😩 Eihän siinä ole aikaa odotella paria viikkoa niitä asiakirjoja eikä tämä toimitus edes sopinut finskille??

      • ujuyjuyujujyyuj

        Ja en oikein ymmärrä kyllä, että jos viimeiset haastattelut ovat torstaina 19 pv, ja tervetstarkastukset alkavat seuraavana maanantaina, niin perjantainako sitten ilmoittelevat? Ja maanantaina pitäisi jo olla osalla rokotukset, ekg:t ja kuulokokeet tehtyinä?!


      • NorskiAbove

        YES! Kutsu kävi Norskille. :) Jätän tämän leikin, nimenomaan "leikin" täten sikseen. Mä oon niiiiiiiin ONNELLINEN!!

        Nähdään siis koulutuksessa parempaan leiriin siirtyvät. :)


      • Ekekeieodn
        NorskiAbove kirjoitti:

        YES! Kutsu kävi Norskille. :) Jätän tämän leikin, nimenomaan "leikin" täten sikseen. Mä oon niiiiiiiin ONNELLINEN!!

        Nähdään siis koulutuksessa parempaan leiriin siirtyvät. :)

        Ja tämä kommentti liittyi tähän med keskusteluun? ihan oikeasti, sunkin samaa jauhantaa jo useampi viesti. Siirry jo pois täältä, et sä edes finskille pääsisi


      • ikikikikiki

        Joo toi on se sama tyyppi joka täällä käy hokemassa että on jättänyt leikin kesken, eri nimimerkeillä. Kova on hinku lentohimuksi kun tuollaista jaksaa täällä.


      • NorskiAbove

        Taitaa olla niin, että minä olen se meistä kummasta tulee lentoemo. Sinusta tuskin tulee edes siivoojaa koneisiin. :D


      • Sllelekwjjwbs
        ikikikikiki kirjoitti:

        Joo toi on se sama tyyppi joka täällä käy hokemassa että on jättänyt leikin kesken, eri nimimerkeillä. Kova on hinku lentohimuksi kun tuollaista jaksaa täällä.

        Nimenomaan. Niin ala-arvoista tekstiä "sinusta tulee siivooja" tai ylempänä "taitaa (haukkuma) viesteissä olla jotain perää"

        Nää on just niitä, jotka ei rekryn alussa älynneet katsoa sitä TESsiä, tai niitä, jotka tippui leikistä pois :/
        Ikävää, että noinkin sekaisinolevat saavat kulkea vapaalla.


      • uykutyjjtytyj

        Sä oot niin surullinen.


      • ythtrhtrthrththr
        NorskiAbove kirjoitti:

        Taitaa olla niin, että minä olen se meistä kummasta tulee lentoemo. Sinusta tuskin tulee edes siivoojaa koneisiin. :D

        Ja katsos rakas pieni kun minä olen jo lentoemo. Sinä et, ja matka on vielä pitkä.


      • Padappadaa
        ujuyjuyujujyyuj kirjoitti:

        Ja en oikein ymmärrä kyllä, että jos viimeiset haastattelut ovat torstaina 19 pv, ja tervetstarkastukset alkavat seuraavana maanantaina, niin perjantainako sitten ilmoittelevat? Ja maanantaina pitäisi jo olla osalla rokotukset, ekg:t ja kuulokokeet tehtyinä?!

        Onko mitään tietoa milloin ne kurssit alkaisivat?


    • TosissaanMukana

      Jännä kuinka haun kesken jättäneitä on täällä keskusteluissa ollut jo varmasti toistakymmentä, mutta ajanvaraukset Varaa Heti-sivustolla vain kasvavat päivittäin. On kyllä kumma, jos ei ole muuta tekemistä kuin häiriköidä täällä ihmisten asiallista kirjoittelua.

      Itse tulen jatkamaan mukana niin pitkälle kuin pääsen, ja sydämestäni toivon, että pääsen kursseille saakka. Kaikille ihmisille tosiaan raha ei ole ykkösasia elämässä, ja itse toivonkin, että jokaiselle valituksi tulevalle tämän työn tärkein pointti olisi saada liikkuva ja monipuolinen työ, jossa päivittäin tapaisi uusia ihmisiä, saisi varmasti rutkasti uusia ystäviä ja tuttavia, pääsisi mukavaan ja iloiseen työympäristöön töihin, saisi tuntea kutkutusta vatsanpohjassa lentämisestä ja matkustamisesta. Työn, jossa ei aina tuntisi edes olevansa töissä, sillä se olisi niin kivaa. Nämä ovat omia ajatuksiani työstä, ja syyni sille miksi työtä olen hakenut. Minulle on ensiarvoisen tärkeää tehdä työtä, jossa viihdyn ja on hyvä ja hauska olla. Työtä, jonne odottaisin aina pääseväni takaisin. Palkkaus on siinä sivussa itselleni toisarvoinen asia, sillä elän elämääni voidakseni henkisesti hyvin ja ollakseni iloinen ja henkisesti rikas.

      Ymmärrän, että jollekin palkalla eläminen ei onnistuisi. Asian voi kuitenkin omalta kohdalta sitten vaan todeta olevan niin, ja poistua tästä keskustelusta ja miettiä itselleen muita vaihtoehtoja.

      Toivon jokaiselle tätä työtä todella haluavalle onnea haastatteluun, toivon, että me pääsemme kursseille ja tapaamme siellä ja toivottavasti ystävystymme! Pysytään positiivisina loppuun saakka!

      • Greatnewsforme

        Mäkin sain kutsun Norskille. Käyn eka finskin haastattelussa sparraamassa, sitten valmis tosi koitokseen. Nähdään sitten rekryssä leidit. <3


      • Hakisiapua

        TÄMÄ x 1000.

        Siis varmasti joku on voinut kesken jättää, mutta kumma, ettei ne varaukset sieltä vähene. Yllättäen nämä keskenjättäjähaukkujat kirjoittaa samanlaisella kirjoitustyylillä 🤔 Kumma myös, että moni sähköpostilla peruu haastattelunsa kun sen voi perua ihan sieltä varausjärjestelmästä 😂 Sori, mutta trollit vaan ei mee läpi, ne on niitä jotka ei edes ryhmiksiin päässyt. Purkaa pahaa oloaan täällä ja koettaa saada edenneitä jättäytymään pois. Säälittävää.


    • Voivoivoii

      NorskiAbove/GreatNewsForMe mitä näitä sun nimimerkkejä nyt onkaan, voisitko jo jättää tämän Finnairkeskustelun rauhaan? Sä nyt et selvästikään ole Finnairilla jatkossa (tuskin Norwegianillakaan) joten jospa käyttäisit energiasi muuhun? Sun viestit on niin läpinäkyviä ja joka väliin tulet sontaasi tunkemaan. Ei jää keneltäkään epäselväksi että sinä täällä epätoivoisesti yrität parjata Finnairia. :D

    • Tsemii

      Tänään on tainnu tulla ilmeisesti aika monelle Norwegianin kutsu? Minä sain myös. Toivotan kaikille Finnairin haussa jatkaville onnea ja menestystä tulevaan vuoteen. :)

      • hgjhghghhg

        Jännä juttu kun Norskin keskusteluryhmässä kukaan ei ole avautunut näistä "kusuista".


      • Tsemiii

        No siitä minä en tiedä?

        Mukavaa tulevaa vuotta teille kaikille joka tapauksessa. :)


      • fghghfghhf

        Lopeta nyt jo, kiinni jäit.


      • Tsemii

        Mä en nyt ihan täysin ymmärrä mitä sinä tarkoitat? Selvennätkö vähän?


      • Jeboudibaijei

        Mullekin tuli!!!

        Nähdään koulutuksessa. :)


      • Gladddd

        Sama! Yeah. Mä niin tätä toivoin ja nyt se kävi sitten toteen. Tää on huikee fiilis.


    • fsdfdsdafdsdfs

      Meinaako joku hoitaa nuo rokotusasiat ja muut ennen kuin kutsu työhöntulotarkastukseen tulee

      • lkiutdthjkhugty

        Meinaan hankkia potilasasiakirjakopiot valmiiksi ja selvittää, mistä rokotukset yms saan nopeiten, jos tarve tulee. En aio maksaa niitä turhaan, jos en tule valituksi.


    • AndImProudOfIt

      Terve mimmit!

      Huomasin tällaisen keskustelun. En yleensä kyllä tällaisilla foorumeilla pyöri.

      Osaatteko sanoa, että nukummeko me stuertit (toivottavasti tuleva sellainen) reissussa omassa huoneessa vai jaammeko sen jonkun kapteenin tai perämiehen kanssa?

      Tämmöistä knoppitietoa olisin vailla.

      Kiitos, jos jollain on tietoa. :)

      • yhthtyhtyhtyth

        Ai keksit uuden aiheen :D


      • AndImProudOfIt

        Siis mikä tää juttu on?? :)


      • Aleksanteriiii

        Siis mä olisin kanssa kiinnostunut kyseisestä tiedosta. :) Hienoa, että on meitä lentämään haluavia miespuolisiakin mukana! Tuodaan sitä väriä mukaan touhuun.


      • gghhjkljij

        Mulla ainakin on sellainen käsitys, että jos reissussa joutuu olemaan yötä, on ensisijainen tavoite sellainen jossa jokaisella on oma huone. Mikäli hotelli on todella täynnä, niin silloin joudutaan majoittamaan samaan huoneeseen, mutta siitä saa toki korvauksen. Korjatkaa jos olen väärässä?


      • Omattt

        Omat huoneet ovat tietenkin kaikilla kohteissa.


      • Aleksanteriiii
        gghhjkljij kirjoitti:

        Mulla ainakin on sellainen käsitys, että jos reissussa joutuu olemaan yötä, on ensisijainen tavoite sellainen jossa jokaisella on oma huone. Mikäli hotelli on todella täynnä, niin silloin joudutaan majoittamaan samaan huoneeseen, mutta siitä saa toki korvauksen. Korjatkaa jos olen väärässä?

        Okei. :) No mutta sehän kuullostaa vallan mainiolta, jos näin on. Toivottavasti tavataan koulutuksessa. :)


      • Aleksanteriiiii
        Aleksanteriiii kirjoitti:

        Siis mä olisin kanssa kiinnostunut kyseisestä tiedosta. :) Hienoa, että on meitä lentämään haluavia miespuolisiakin mukana! Tuodaan sitä väriä mukaan touhuun.

        Ja haluan korostaa luettuani ketjua ylöspäin, että en nick namesta huolimatta ole trollaamassa täällä. :)

        Huomasin, että joku muukin oli pitkällä iiiiillä tehnyt samannäköisen nimen. :)


      • AndImProudOfIt
        yhthtyhtyhtyth kirjoitti:

        Ai keksit uuden aiheen :D

        Lueskelin tätä viestiketjua ylöspäin ja sain kyllä käsityksen siitä mitä tarkoitit kommentissasi. Pitäisköhän sun pikkusen liipasinsormea hellittää ennen kun alat minua uutena foorumille liittyneenä ampumaan? Tosi kiva tulla keskusteluihin mukaan.


      • ythtytyhythyhthyt
        AndImProudOfIt kirjoitti:

        Lueskelin tätä viestiketjua ylöspäin ja sain kyllä käsityksen siitä mitä tarkoitit kommentissasi. Pitäisköhän sun pikkusen liipasinsormea hellittää ennen kun alat minua uutena foorumille liittyneenä ampumaan? Tosi kiva tulla keskusteluihin mukaan.

        Pitäiskö sun välillä pelata vaikka tetristä?


      • AndImProudOfItt

        Sun ehkä pitäisi mikäli omaat jonkin sortin homokammoa niitä kohtaan ketkä liittyy keskusteluun mukaan. :)


      • Fgjkiigjp
        ythtytyhythyhthyt kirjoitti:

        Pitäiskö sun välillä pelata vaikka tetristä?

        Että Tetristä? Toinen kohteliaasti kysyy ja sinä heti oot vittuilemassa. Hyvä meininki sulla.


    • Lölllkjabajababa

      Soitin työterveyshuoltoon, minulla ei ole käyntejä viim. 2 vuoden aikana. Kait Finnair uskoo suulliseen vastaukseen. Sanoivat työteveyshuollosta, jos ei ole käntejä, eivät mitn lappuja ala kirjoittamaan siitä. Onko kellään muulla samaa tilannetta?

      • Samehere

        Mulla on sama tilanne, ei myöskään käyntejä kahen viime vuoden aikana... toisaalta mun med01:stä sen jo näkee kun en laittanut kärsiväni oikeen mistään, mutta joitain saikkupäiviä tietty kertynyt perus flunssan takia.


    • Lennilee

      Onko kukaan jo haastattelussa käynyt, vai onko kaikki peloteltu vaitiolovelvollisuudella? Sanoivatko mitään uutta tietoa palkattavien määrästä tms mielenkiintoisesta?

    • Jaahassaapanähdä
    • sanna01

      Onko kaikilla tuo Twinrix- sarja jo olemassa? Itselläni ei. Vasta aloitin rokotukset, jolloin viimeinen tulsisi normiaikataululla vasta heinäkuussa pistettäväksi. Mitenhän tämä? Onkohan vaaatimus että kaikki kolme pitäisi olla jo rokotettuina työhöntulotarkastukseen mennessä. Jopa nopeutetulla aikataululla tekisi tiukkaa (0,7 ja 21 vuorokautta)

      • Rokotteista

        Itselleni on pistetty 3 x Twinrix, mutta kannattaa katsoa www.rokote.fi-sivustoa, josta löytyy paljon tietoa eri rokotteista. Sieltä näkee myös kansalliseen rokoteohjelmaan kuuluvat rokotteet, jotka pitäisi saada (melkeinpä) ilmaiseksi terveyskeskuksesta. Hepatiittirokotteet eivät tosin kuulu kansalliseen rokoteohjelmaan, joten niistä pitää maksaa. Jos katsoo tuota matkailijan rokoteopasta sieltä, niin ensimmäinen hepatiitti B-rokote täytyy pistää viimeistään 4 viikkoa ennen matkaa ja toinen juuri ennen matkaa, jotta on jonkinlainen suoja ulkomailla ollessa. Epäilen, että tässä on juuri siitä kysymys, milloin lähdet lentoemäntänä lentämään ulkomaille. En siis usko, että työhöntulotarkastukseen mennessä täytyy olla jo kaikki rokotteet, mutta Finnairilla/Finnairin työterveyshuollolla voi tietenkin olla omanlaisensa ehdot lentoemännille. Kannattaa siis kysyä ehkä suoraan Finnairilta. Kysymys on loppujen lopuksi myös siitä, paljonko vasta-aineita olet kehittänyt kahden pistoksen jälkeen hepatiittia vastaan. Jos sinun vasta-ainetiitterisi on yli 10 IU/l kahden pistoksen jälkeen, niin luulenpa, että saat siinä vaiheessa jo lentää, kunhan muistaa sen jälkeen ottaa sen kolmannen rokotteen...


    • unelmaeiooainaunelma

      Lensin aikoinaan eräässä yhtiössä, johon tuli useita uusia emoja, jotka oli haaveillut vuosia emon töistä. Alussa he hokivat silmät loistaen: Tästä on rikollista nostaa palkkaa, tää on niin ihanaa, ei tää ees tunnu työltä ja ihanaa kävellä tuolla asemalla virkapuku päällä, kun kaikki katsoo.... Tätä hehkutusta jatkui muutama kuukausi. Näillä oli siis miehet elättämässä, joten palkan pienuus ei ollut niin suuri ongelma. Mutta muutaman kuukauden päästä samat mimmit rupesivat hokemaan: tää työ tekee mut ihan vihannekseksi, mä en saa tästä mitään. Ja kaikki ovat nyt lopettaneet ja siirtyneet muihin hommiin. Eli aina se työ ei vastaa sitä, mitä on vuosia luullut ja unelmoinut kiivaastikin.

      • Surullistamuttatotta

        Hyvin kirjoitettu. :)

        Valittujen joukosta yli puolet on sellaisia ketkä elävät miehensä palkalla. Toinen puolikas onkin sitten surullisen kuuluisaa pissis-osastoa hyvin alhaisella älykkyysosamäärällä varustettuna.


    • sosas

      eli käsitinkö oikein, että alkuun ekat kuukaudet-2 vuotta ollaan osa-aikaisia maks 80 h kk ja mahdolliset työt alkavat syksyllä jos alkavat?

    • emonen

      Meillä nykyisillä emoilla tietoa, että vasta loppuvuonna te tulisitte töihin ja että reservissä olisitte.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2411
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2207
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1992
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1257
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe