Hyvä koiranruoka

419

Mulle saapuu pian belgianpaimenkoira ja hakusessa on hyvä koiranruoka aktiiviselle koiralle. Kaipaisin kokemuksia erilaisista ruuista joiden hinta liikkuu 30-50e/15kg hinnoissa. Opiskelijana ei valitettavasti ole varaa 70e/15kg ruokiiin. Kiitos jo etukäteen avusta ja asiallisista vastauksista! :)

19

2632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 419

      Tää tulikin 2 kerta kun luulin, että ensimmäinen ei lähtenyt .. tähän ei tarvitse kommentoida mitään

    • miksimiksimiksi

      Taisin nähdä sen toisenkin, mutta ihmettelen, miksi vähävarainen hankkii koiran, noinkin ison, ja oletko varautunut lääkärimaksuihin, joita voi tulla? Oletko ottanut vakuutuksen? Miksi pihtailet ruoasta? Mikset odota, että sinulla on varaa maksaa kaikki?

    • onkosulla

      opiskelijana oikeasti aikaa ja varaa koiraan. Tuo rotu on aktiivinen ja vaatii aikaa muuhunki, kuin sohvalla loikoiluun. Opiskelijat joutuvat yleensä käydä lisäksi vielä töissä, joten joutuuko koira olemaan jo liikaakin yksin. Aktivoi itseään tuhoamalla asuntosi uuteen uskoon.

    • uteliasontyhmä

      Belgianpaimenkoira rakastaa yksinoloa. Hyvä valinta opiskelijalle. Opiskelijan raha-asiat eivät kuulu tämän ketjun uteliaille.

      • eiturhauduei

        Belkkari keksii kyllä itsekseenkin tekemistä,lenkitkään ei riitä, ei vaikka kouluttaisikin, silti maistuu nuorena sohvat, seinälistat,ja oven nurkat.Kannattaa siis olla tuttavilla vuokralla, kaiiki ei ymmärrä, miten paljon koira voi tuhota,ja vuokranantajat vetelee herneitä sitten nenukkaan.
        Ne belkkarit siis kyllä ihan itse keksii tekemistä, vaikka omistajakin koittais parhaansa XD


    • 419

      Moikka vaan kaikki, jotka ovat huolissaan mun rahatilanteesta. Oletteko kuulleet säästöistä? Olen tosiaankin varautunut mahdollisiin yllättäviinkin kuluihin. Tämä koiran hankinta ei ole mikään päähänpisto. Ruuassa en tosiaankaan pihtaile. Mielestäni on vaan järjetöntä maksaa lähes 100e koiran ruuasta, oli sitten työssä käyvä tai opiskelija. Opiskelun ohessa en käy töissä, joten aikaa riittää. Nykyaikana opiskelu on muutenkin todella joustavaa ja esimerkiksi luennoille voi osallistua etänä.

      Että kiitos vaan heille, jotka huolehtivat raha-asioistani. Pärjään varmasti!

      • 4090

        Aloituksessa kirjoitit, että sinulla ei ole varaa. Ehkä sen takia jotkut luulevat, että sinulla ei ole varaa.


      • 419

        Mulla ei olisi varaa 100 koiran ruokiin, vaikka olisin töissä. Koska semmosissa hinnoissa ei ole mitään järkeä. Toki jos se 100e ruokasäkki osottautuu ainoaksi ruuaksi, joka koiralle sopii niin se raha siihen on sitten käytettävä.


      • sopivaanhintsuun
        419 kirjoitti:

        Mulla ei olisi varaa 100 koiran ruokiin, vaikka olisin töissä. Koska semmosissa hinnoissa ei ole mitään järkeä. Toki jos se 100e ruokasäkki osottautuu ainoaksi ruuaksi, joka koiralle sopii niin se raha siihen on sitten käytettävä.

        No mä ostan sellaista 12kg/68€,ihan sopivan hintasta,ei kallista ja laadukasta.Niitä saa suurista eläintarvike ketjuista ;)


      • 419

        Itse olen harkinnut boosteria 44e/15kg. Siinä on lihaa eikä mitään lihajauhoja.


      • 1511

        Ja höpö höpö. Booster ei ilmoita lihan määrää eikä myöskään alkuperää. Kuivaruoissa kaikki liha on kuivattua, märkäruoassa ei.


      • 419

        Kasvattaja totesi boosterin olevan sopivaa muonaa, kun asiasta kysyin.


      • 419

        Booster basic lihapitoisuus 44%


    • 419

      Booster -sarjan tuotteet tehdään Tsekeissä. Liha (kana) on kotoisin Tsekeistä, riisi Italiasta ja Kreikasta. Eli ihan kelpo ruokaa.

    • fargot
      • 1811

        Myöskään Josera ei ilnoita raaka-aineiden määriä eikä alkuperää. Miten voit silloin tietää, että suhde on hyvä?


      • fargot
        1811 kirjoitti:

        Myöskään Josera ei ilnoita raaka-aineiden määriä eikä alkuperää. Miten voit silloin tietää, että suhde on hyvä?

        Ihan siitä päättelen kun koirat voi hyvin ja karva kiiltää. Ulosteen määrä ja koostumus on oikeanlainen. Tämä sopii meille, mutta jollekkin muulle joku toinen voi sopia paremmin. Ajattelin vaan omien kokemuksien vuoksi vinkata kun kokemuksia kaivattiin.


    • Katsele esim.zooplus- sivuilta, valinnanvaraa on hurjasti. Esim.tarjoukset-sivuilta löytyy tuohon hintaluokkaan mahtuvia! Itse käytän bullmastiffeillani Eaglea (kasvattajan suositus, ollut pennusta asti). 15kg maksaa n. 50e. Löytyy lähes kaikista eläinkaupoista ja erikseen löytyy penturuuasta lähtien kasvavalle koiralle jne. ja juuri esim. aktiivisen koiran ruoka.

    • koirakaveri85

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe