Mikä pankki paras pankki?

täysinkyllästynyt

Nyt kävi niin että monivuotinen asiakkuus Osuuspankissa tulee päätökseen ja siirryn lainoineni ja sijoituksine toiseen pankkiin. Haluaisin asiakkaaksi pankkiin jossa saan päivittäisasioinnissa kunnollista palvelua sekä konttorissa että puhelimella tai tietokoneella. Nykyisellään näin ei todellakaan ole!! Kyselisin kokemuksia vähän ennenkö lähden tarkemmin vertailemaan. Mikä pankki joka toimii Hämeenlinnassa taikka kohtuullisen välimatkan päässä täältä on se jonka olette kokeneet parhaimmaksi ja ennen kaikkea MIKSI? Entä mistä pankista olette vaihtaneet pois ja edelleenkin miksi? Tyhjänpäiväistä huutelua ilman perusteluja en kaipaa. Asiallista keskustelua kiitos!

32

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KrapulaEnääPankissa

      Yrittäisit joskus selvinpäin niitä nettisivuja. Varmasti sinunkin mieli on aamuksi jo muuttunut ja kyllähän se oopee on paras pankki.

    • sutenöörirekka

      maailman vanhin pankki = maailman vanhin ammatti.

    • OotkoTyhmä

      Tyhjänpäiväistä HUUTELUA!!! Just vaihdoin Osuuspankkiin!!!

    • NeLuottotiedotNääs

      Etkö saanut lainaa, vai miksi olet vaihtamassa hyvän pankin?

      • täysinkyllästynyt

        Siinähän lukee selvästi että siirryn lainoineni toiseen pankkiin. Lainaa on siis jo. Kyse on ainoastaan siitä ettei asiakaspalvelun taso todellakaan vastaa sitä mitä haluan. Jos Osuuspankki on parasta mitä tällä kaupungilla on tarjota niin ei hyvin mene muillakaan.


    • ophyväpankki

      Vaihdoin joku vuosi sitten Janakkalan Osuuspankkiin ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

      • TosiOn-Kansallisantikin

        Panaman Yhdyspankki on meidän pankki, meidän pankki on Panaman Yhdyspankki!
        Kysy neuvoa nuiva-Nallelta, jos tarviit.
        Ko ei oo KOP:pii enää lain. Lähti nimittäin ko KOP:pi Töölööstä!
        Kun emeritus kaivosjohtaja Voutilaisen kaivoslamppu sammu KOP:in pääkonttorin holviin.


    • uutta.pankkia.kehiin.HM

      Uusi pankki olisi kiva saada paikkakunnalle. Keskieurooppalainen mieluusti. Paikallispankit ovat paikallisten toimintatapojen sanotaanko nyt vaikka "erikoisasiantuntijoita" mutta eivät valmiita isoihin kisoihin.

      Piirit liian pieneksi käyneet ammattimaiselle pankkiliiketoiminnalle - seurauksena palvelutason heikentyminen ja rahoituksen saatavuuden epävarmuudet.

    • Jaa_aa

      "Haluaisin asiakkaaksi pankkiin jossa saan päivittäisasioinnissa kunnollista palvelua sekä konttorissa että puhelimella tai..."
      Onko sellaista pankkia enää tai ainakaan, ettei palvelumaksut pauku...
      Toki sijoittajapaketeilla saa nettipalvelua, mutta henkilökohtainen palvelu maksaa.

    • eurotratkaisee

      Eipä taida olla paikalliskonttoreista kiinni palvelukäytännöt. Edes Osuuspankeilla. Oman talouden kannalta kannattaisi varmaan kilpailuttaa pankki ihan muilla mittareilla vertailemalla kuin sillä, miten nopeasti sieltä vastataan puhelimeen... Esim. niiden lainojen marginaaleilla, mahdollisen autolainan koroilla (kuka hullu nyt sitten ottaisi autoa varten pankista lainaa). Vai haluatko sä turista pankintätien kanssa puhelimessa ihan päivittäin?

      • Etulinja

        Osassa pankeista palvelutaso määrittelee myös puhelimeen vastausnopeuden...


      • täysinkyllästynyt

        En halua. Mutta haluan hoitaa jotkin asiat niin ettei tarvitse odotella vapaita aikoja konttorista päivätolkulla tai jonotella konttorissa tunteja kun olisi muutakin tekemistä. En ymmärrä miksi on niin suuri synti kysyä ASIAKASKOKEMUKSIA.


      • eurotratkaisee

        Ei se ole synti, mutta nykyään aika harvalla on kovin perusteellisia asiakaskokemuksia face2face-palvelusta. Itsellä tilit ja lainat Janakkalan OP:ssa, jossa olen hlökohtaisesti vieraillut viiden vuoden aikana ehkä sen 5 kertaa. Palvelu on ihan ok, jopa jossain määrin joustavaa pankkien mittapuulla. Yleensä kyllä hoidan asiat ihan aikatauluvapaasti verkkopankissa, myös mobiilissa todella ketterästi ihan laina-asioissakin.
        Mitä sä siellä konttorissa yleensä teet, en ymmärrä?


      • Talousnobelisti

        Tässä talousnobelistin osviittaa pankkialan tilanteeseen:

        Holmström palaa jälleen nykyiseen epävarmuuteen ja hämmennykseen selittäessään, mikseivät vanhat lainalaisuudet enää päde.
        Kyse on myös teknologian murroksesta ja siitä, että digitaalinen vallankumous pakottaa yhden ammatin spesialistit ryhtymään moniosaajiksi. Päätyönsä ohessa ihmiset ovat alkaneet tehdä kaikenlaista itsepalvelubisnestä. Meistä kaikista on tullut jokapaikanhöyliä.

        HOLMSTRÖM KITEYTTÄÄ hyvin nykyisen ”palveluyhteiskunnan”. Hän arvioi käyttävänsä jo neljäsosan valveillaoloajastaan hoitamalla omia ja lähipiirinsä asioita: ”Kasaan Ikean huonekaluja ja odotan puhelimessa pääsyä erilaisiin palveluihin. Ennen pankkivirkailija hoiti raha-asiani. Nyt hoidan itse omat ja äitini pankkiasiat. Teen tätä kaikkea enemmän kuin haluaisin”.
        Yhteiskunnallisten murrosten keskellä on myös vaikea tietää, mitä tapahtuu perinteisille ammateille. Arvailujen varaan jää sekin, mikä erilaisista teknologioista syrjäyttää minut, visioi Holmström.
        ”Kun ei tiedetä, mikä hevonen tulee voittamaan, ei panna rahoja minnekään. Tämä on yksi selitys investointien heikkoudelle. Tai sitten nykyinen investointilama ennustaa, että tulossa on todella suuren luokan kriisi”, hän pelottelee.
        Negatiiviset korot ovat suuri ongelma kaikille ja erityisesti eläkesäästäjille. Holmströmin mukaan rahoitusjärjestelmän vakaus saattaa horjua, kun eläkesijoittajat etsivät korkeampaa tuottoa. Syntyy kuplia, jotka lopulta aina puhkeavat. Holmströmin silmissä kupla on luonnollinen sijoituskohde, koska kukaan ei tiedä toista paremmin, milloin se puhkeaa.


    • PankkiSponsoroiTurhaan

      Danske Bankista vaihdoin pois, koska (aikajärjestyksessä)
      A. uuden opintolainaerän nostopyyntö 2. opiskelussani johti pankkineidin yksipuoliseen luennointiin siitä, että laina on maksettava joskus takaisin (jo valmiina merkonomina ehkä tiesin sen),
      B. pankki myytiin ulkomaille ja lopuksi
      C. jäljellä oleva opintolainani kustannukset kaksinkertaistettiin.
      Myöhemmin olisi listalle tullut myös
      D. Hämeenlinnan konttorin kassapalvelut lakkautettiin,
      mutta olin jo onneksi ehtinyt lähteä.

      Nykyään olen Lammin Säästöpankin asiakas, koska se on ainakin kotimaisessa omistuksessa, niin se maksanee parhaimmin veroja Suomeen. Hyvää palvelua en odota saavani mistään, joten pyrin minimoimaan kaikki pankkikontaktit.
      Kiinteä maksu siitä ilosta, että minulla on pankkikortti, nousi juuri vuodenvaihteessa 33,3 prosenttia.

    • tyytyväinenpalveluun

      OP on paras.Kotimainen omistus,palvelu ensiluokkaista.Sijoitysneuvojalle ajan saa varmaan parin päivä viiveellä,ajan voi tilata verkkopankista.Henkilökohtaista palvelua nykyään tarvii kovin harvoin.Pankki auki normaalisti ja jos se ei sovi,niin ajanvarauksella saa myös muulloin.Eiköhän tässä perusteluja jo tarpeeksi.

      • Onko-kallein

        Onko myös kallein?
        Ota huomioon ettei ylihintaisista vakuutuksista saatavat bonukset ole ilmaisia.
        Takavuosina asuntolainaa kilpailuttaessa oli kallein marginaali.


      • tyytyväinenasiakas
        Onko-kallein kirjoitti:

        Onko myös kallein?
        Ota huomioon ettei ylihintaisista vakuutuksista saatavat bonukset ole ilmaisia.
        Takavuosina asuntolainaa kilpailuttaessa oli kallein marginaali.

        Kaikki pankit ottavat omansa tavalla tai toisella.Kannattaa olla kyllä omistajajäsen.


    • Rahatalks

      Itse valitsen pankin ainoastaan sen perusteella mistä saa lainan ja perustoiminnot halvimmalla. Ei ole ollut asiaa pankkiin lainanoton jälkeen kertaakaan ja nettipankissa hoituu päivittäistoiminnot. OP oli minulle aikoinaan halvin.

      Vinkkinä siis kilpailuta ja valitse halvin.

    • EiUuttakaan

      Onko vaihtopäätös keskeneräinen kun et tiedä miten toiset toimivat . Eikö asiat hoideta juuri päinvastoin ensin etsitää parempaa ja sitten huudetaan etä mä vaihdan ?

    • Faktaaon

      Op. maajussien ja eläkeläisen ja vähävaraisten pankki. Danske ja Nordea ovat keskivarkkaiden ja rikkaiden pankkeja.

    • PanamanYhsyspankki

      Panaman Yhdyspankki on paras pankki, meidän pankki on Panaman Yhdyspankki!

    • tyytyväinenasiakas

      Ehdottomasti Lammin Säästöpankki!

    • RitskunPankkiko

      Eiks Lammin Säästöpankki ollut mukana todella loistavassa SCC-projektissa?

    • Krossi

      Ei enään koskaan Lammin säästöpankkiin!! Olimme pitkäaikaisia asiakkaita ja hoidettiin kaikki aina ajallaan ja hyvin, ilman mitään ongelmia. Sitten yhtenä vuonna kun asuntolainojen lyhennysvapaata tarjottiin lähes joka pankissa ilman kuluja ja korkojen nostoja, ja niin mekin päätimme että voishan sen vuoden lyhennysvapaan pitää, ni jää hiukan enemmän rahaa muuhunkin. Ei muuta kuin luuri käteen ja soitto on pankkiin, Hämeenlinnan konttoriin, siinä pankkitäti lupasi vuoden vapaan 150eurolla ja marginaali nousisi 0,5%, pienen neuvottelun jälkeen hän lupasi että 90euroa ja korkoon ei kosketa. Tuohon suostuimme, ja otetaan se vapaa vuosi. Sovimme ajan konttorikäynnille, ja kun menin kyseisenä päivänä pankkitätiä tapaamaan, niin hän ensimmäisenä (ennenkö itse kerkisin edes istumaan) nousi jakkaraltaan ja tokaisi, että hänen pitää vielä takahuoneesta tarkistaa (jo sovittu) asia. Hetken päästä kun hän palasi takaisin, niin kaikki olikin muuttunut takahuoneessa käyntinsä aikana siihen lähtöpisteeseen, eli hinta olisi ollut se 150e ja marginaalia olisi nostettu 0,5%:lla, sanoin että täähän on huijausta, eka sovitaan puhelimessa ja houkutellaan asiakas paikanpäälle, niin kaikki yhtäkkiä yllättäen muuttuukin. Suorastaan törkeää. Tarjousta ei otettu vastaan, ja kun halusin vielä toimitusjohtajan numeron, haluan antaa palautetta, niin hän sanoi, että hän sitten saa valitusta. No totta Mooses. Mutta näin hoidetaan ja tehdään Lammin säästöpankissa Hämeenlinnan konttorissa. Vaihdoimme pankkia, ja paluuta ei sinne ole.

      • PankkiSponsoroiTurhaan

        Näin juuri pitää tehdä. Pankkeja - ja muitakaan yrityksiä - ei kiinnosta asiakkaiden palvelu, elleivät asiakkaat osaa äänestää jaloillaan.

        Riihimäen ABC:n Hesburger kuuluu näihin. Jos asiakas pysähtyy sinne syömään, ja saa osan ateriastaan mukaan pöytään, häntä juoksutetaan hakulaitteella hakemaan loput tiskiltä. Henkilökunta odottaa, että asiakas hyppää sillä hetkellä hakemaan, kun summeri pirahtaa kesken ruokailun, jottei työntekijän tarvitse odottaa. Ja sitten nämä katsovat vielä olevansa palvelualan työntekijöitä!
        Valinta on asiakkaiden. Itse pysähdyn nykyään Linnatuulessa, jossa asiakas saa palvelua Hesen työntekijän jaloilla, eikä omillaan.


      • PanamanYhdyspankki

        Meidän pankki on Yhdyspankki. Yhdyspankki Panaman on meidän pankki. Nuiva-Nalle sinn tien viittoo, niin ei tarvi enää verokarhunkäpälästäkään piittoo.


      • PYP.SYP
        PanamanYhdyspankki kirjoitti:

        Meidän pankki on Yhdyspankki. Yhdyspankki Panaman on meidän pankki. Nuiva-Nalle sinn tien viittoo, niin ei tarvi enää verokarhunkäpälästäkään piittoo.

        Onko vielä Pohjoismaiden Yhdyspankki eli PYP?


      • VirolaistenPalkat
        PankkiSponsoroiTurhaan kirjoitti:

        Näin juuri pitää tehdä. Pankkeja - ja muitakaan yrityksiä - ei kiinnosta asiakkaiden palvelu, elleivät asiakkaat osaa äänestää jaloillaan.

        Riihimäen ABC:n Hesburger kuuluu näihin. Jos asiakas pysähtyy sinne syömään, ja saa osan ateriastaan mukaan pöytään, häntä juoksutetaan hakulaitteella hakemaan loput tiskiltä. Henkilökunta odottaa, että asiakas hyppää sillä hetkellä hakemaan, kun summeri pirahtaa kesken ruokailun, jottei työntekijän tarvitse odottaa. Ja sitten nämä katsovat vielä olevansa palvelualan työntekijöitä!
        Valinta on asiakkaiden. Itse pysähdyn nykyään Linnatuulessa, jossa asiakas saa palvelua Hesen työntekijän jaloilla, eikä omillaan.

        Niitä "pikaruokapaikkojen" piippareitahan on ihan yleisesti käytössä esim. vaikka Tallinkin Burger Kingeissä, joissa pöydät on paljon pienemmällä alueella kuin liikenneravintoloissa.


      • PankkiSponsoroiTurhaan
        VirolaistenPalkat kirjoitti:

        Niitä "pikaruokapaikkojen" piippareitahan on ihan yleisesti käytössä esim. vaikka Tallinkin Burger Kingeissä, joissa pöydät on paljon pienemmällä alueella kuin liikenneravintoloissa.

        Hälyttimiä on paikoin käytössä, mutta yleistä se ei ole. Heseissä ei ole Linnan kauppakeskuksessa, Hämeensaaressa, Tiiriössä, Tuulosessa, Riihimäen keskustan kauppakeskuksessa tai 3-tien varrella, Hyvinkäällä 25-tien varrella, Nurmijärvellä, Pälkäneellä, Toijalassa, Lempäälän kauppakeskuksessa, Forssassa (keskusta, ABC, Autokeidas), Karkkilassa, jos näitä lähialueita katsellaan.
        Se on ihan meistä asiakkaista kiinni, yleistyykö Riihimäen ABC-Hesen harrastama asiakkaiden juoksuttaminen vai ei.


    • Bankken

      Olen Handelsbankenin asiakas, ja todella tyytyväinen palveluun.
      Siellä pystyy hoitamaan asiat suoraan puhelimella oman virkailijan kanssa.
      Olen ollut kohta 20v asiakkaana, enkä vaihda ikinä pois elleivät mokaa jotain tosi pahasti, tähän memmessä on kaikki toiminut todella hyvin.

    • ettäsillein

      Mikä laittaa jonkun kyseleen näiltä sivuilta mikä on paras pankki. herää jo todellisuuten. Jokainen on joskus saanut huonoa palvelua pankistaan eikä silti ota nokkiinsa kuin pikkulapsi. Itse lähdin aikoinaan Osuuspankista kun sain lainan paremmilla ehdoilla toisesta pankista. Kun kerroin että lähden toiseen pankkiin niin lupasivat samoilla ehdoilla kun toinen pankki. Sanoin herroille että kysyn vain kerran ja se on siinä. Osuuspankista ei ole moitittavaa mutta toinen pankki oli halvempi. Olen kyllä harkinnut takaisin muuttoa Osuuspankkiin hyvän palvelun takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe