Eikö osa traktorikuskeita tajua sitä, että kuinka paljon häikäisevät ja vaikeuttavat takana tulevien autojen ohitusta, kun ajavat suurilla traktoreillaan kaikki mahdolliset taka työvalot päällä tyhjällä traktorilla maantiellä.
Lisäksi ajavat juuri silloin, kun tiellä on eniten liikennettä eli klo 16-18 välillä.
Miksi eivät aja välillä esim. linja-autopysäkille päästämään taakse kertynyttä pitkää autojonona ohitseen, kun eivät voi ainakaan sanoa, etteivät näe taakse kertyneitä autoja, kun kerta pidetään ne järjettömän kirkkaat työvalot päällä ajaessaan.
Siitä syystä jonoa kertyy, koska tuollaiset ylitehokkaat taakse päin suuntautuvat valot sokaisevat autoilijat ja vaikeuttavat ohitustilanteessa.
Kytken pitkät valot autoon jatkossakin joka ikisen tuollaisen valo traktori terroristin ilmestyessä maantiellä eteeni.
Ei se kuski siitä häikäisty, koska ei traktorikuskikaan näytä välittävät siitä, että tämän työvaloista takana tulijat häikäistyvät.
Traktori työvalot päällä liikenteessä
2
2118
Vastaukset
- mies1956F4600
Työvaloja ei saa pitää päällä tiellä ajettaessa. Itse tiellä ajaessa en tietenkään niitä käytä, ja tietä olen antanut ohitusta varten bussipysäkeille ajamalle.
Meilläpäin on erittäin vähän bussivuoroja, joten ei ongelmaa väistää pysäkeille. - Aikapaljontiellä
Työvalojen käytöstä maantiellä ajaessa on poliisi sakotellut jo siihen aikaan kun oli vaan se yksi punoittava hehkulamppu lokasuojan päällä. Nykyään en ole kuullut ketään sakotetun, mutta selvästi kiellettyä ja ihan turhaa se takatyövalojen käyttö tiellä on. Isompi ongelma on kuitenkin ne autolla traktorin perässä kihnuttajat, jotka eivät lähde ohi, vaikka tekisi mitä ja tyhjää tietä olisi. Tukkivat takaa tuleviltakin tien, kun on jo paljon vaikeampi ohittaa montaa ajoneuvoa, kuin yhtä traktoria, jonka ohitus ei montaa sekuntia, eikä puhelinpaalunväliä vie. Pysäkille ajo ei varsinkaan kuorman kanssa mäkimaisemissa ole ihan yksinkertaista, kun se pysäkki on lyhyt, niin hidastus ei riitä, vaan on pysähdyttävä kokonaan, ja sitten se uudestaan vauhtiin pääseminen ottaa aikaa ja ainetta, ja yleensä siinä ehtii jo tulla seuraava letka perään. Paljon helpompaa olis, kun se ensimmäisenä perässä tuleva menis ohi heti kun on paikka, eikä jäis tukkimaan tietä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941769
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351628- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849