Kaikkihan tämän tietävät, mutta

ei_löydy_paikkaa

purkaan tämän tähän kuitenkin.
Eli Star-aluksen tilojen puute.... Kyllä oli paatti täynnä eilisiltana puoli kuuden lähdössä... Tietty joululoma-aika vaikuttaa asiaan, mutta siis hävyttömän täynnä... Ja kuinka nopeasti eräät sinne alukseen laivaan nousun alettua ryntäävätkään... Itse taisin olla aivan niitä hännän huippuja sillä kun oltiin viimeisessä terminaalin mutkassa ennen laivan kynnystä näki kuinka porukkaa jo istui kafeterian ikkunapaikoilla....

Sitten merellä niin tota mikä kansainvaellus kun porukat etsivät edes jonkinlaista istumapaikkaa.... yksikin tyyppi könkkäri kainalosauvoillaan... Katsoi erityisen pahasti minuun (on tietty saattanut katsoa muihinkin) kun mun vieressä siinä aulan penkillä olis just saattanut olla tilaa vielä yhdelle jos oltais tiivistetty hieman... Ensin kyllä meinasin nousta kokonaan pois että ole hyvä, tässä on paikka, mutta sitten ajattelin, että joo, niin monet kerran kuin minua on kaltoin kohdeltu esim. työpaikoilla niin että typerysten takia olen itse lähtenyt tulottomalle ajalle, niin tota, vittuako minä lähden kenellekään mitään paikkoja antamaan... Pidänpä edes tällä kertaa omasta paikastani kiinni, könkkää vaan sinä eteenpäin, mitäs olet Tallinnaan lähtenyt keppeines. Ja toinen vielä parempi oli, kun jonkin hyvin toimeentulevan näköisen perheen väki asettui odottelemaan siihen näköetäisyydelle kun perheen äiskä meni ostelemaan jotain ylellisyystuotteita kaupasta... niin siinä alle kouluikäinen tenava mukavasti maata retkotti lattialla reppuunsa nojaten toisen istuessa vaunuissaan lötköpötkökarvamadolla leikkien, niin tenava hoksas kanssa että tilaa saattais löytyä, niin sanoi, että mennään tonne istumaan.... Isäns sano että ei oo tilaa... No, sitä vaan, että minunko siinä lattialla olisi pitänyt pötkötellä sen tenavan sijasta.... Jotenkin se lattialla makaaminen sopii tenavalle paremmin kuin aikuiselle ihmiselle joka on kaiken lisäksi koko päivän kierrellyt Tallinnan nähtävyyksiä katselemassa....

Joo, hävyttömän ahdas laiva.... mutta eihän niitä vuorojakaan voi vaihtaa, että Superstar olis aina se vilkkaampien lähtöjen laiva... tai mistä minä sen tiedän, mikä niistä vilkkaampi kuin tämä 17:30,,,, sillä minä itse aina olen Tallinnasta pois tullut... ja kuten sanottu joululoma vaikuttaa.....

Oli muuten Kohtuotsan näköalapaikka täyteen tupattu sekin.... ja Tallinnaan menessä huomas sitten venäläisten paikan valtaamiskyvyt.... No, ei niistä sen enempää...

Megastar tulee... saa nähdä millanen se sitten on.... jos vaikka sitten ens vuodenvaihteen jälkeen taas olis Tallinnaan reissua tekemäs...

18

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läävää

      Tallinna on ihan läävä. Tallinnaan matkustaminenkin on täyttä läävää.

      • Läävä-Maa

        Koko Viron yhtä LÄÄVÄÄ!


      • lafka22

        Kuinkas nyt noin? Eikös se ole yhtä lafkaa?. Lähes Helsingin kokoinen kaupunki, mutta enemmän kulttuuritarjontaa. Julkinen liikenne busseilla, ratikoilla ja trollikoilla lähes ilmaista. Osta Tallinnan kartta tai lue tästä:
        https://www.tallinn.ee/est/kaart


      • lafka22

        Onhan Tallinna jo Helsinkiä vanhempi kaupunki. Suomessa ruotsinvallan alla kauppaa sai käydä markkinoilla vain tapulikaupungeissa. Rannikon asukkaat suuntasivat Tallinnaan markkinoille, vaikka kuningas oli sen kieltänyt sakon ohella. Tallinnassa sai paremman hinnan myytäessä. Helsinki perustettiin kuninkaan käskyllä Tallinnan kilpailijaksi, ja niin pääkaupunki muutti Turusta Helsinkiin. Tallinna oli hansakaupunki. niin kuin Hampuri (Hamurilaisissa autoissa lukee tänäpäiväna HH =Hansestadt Hamburg).


    • Tilaaoli

      No voih, Tallinnasta nyt sattuu muutama muukin sinun lisäksesi pitämään. Tuolla asenteella kannattaa sesonkiaikoja vältellä tai sitten menet lentäen. Kentällä ja koneessa mahtuu aina istumaan. Venäläiset mitenkään paikkoja valtaa,enemmän siellä suomenkielisiä paikanvaltaajia könyää ja aika monet liikkeellä yhtä mukavalla fiiliksellä,kuin sinäkin.

      • Lmlmlmlml

        Matkustuskielto Tallinnaan yli viisikymppisille mummoille auttaisi kummasti ahtauteen.


      • lafka22

        Niin. Me olemme ottaneet hytin, jos on isompia matkatavaroita tai kauhea ryysis. Respasta saa yleensä hyvin laivalla. Oma tupa, oma lupa :)


      • lafka22

      • kalups

      • lukukyky

        Millä asenteella. Minähän vain totesin, että laiva oli täynnä. Ja jotkut joutuivat sitten koko matkan ajan taivaltamaan ympäri laivaa istumapaikkaa etsien. Starilla ilmeisesti on satsattu pubitiloihin.... Kuka haluaa istua pimeässä pubissa,,,, no, jotkut ehkä, mutta toiset eivät.

        En minä tässä sen kummemmin negatiivisella asenteella ollut, sanoin vain, että vähän on pieni laiva tämä Star!

        Ihmettelen kyllä tosiaan ihmisten lukutaitoa.

        Olen kyllä tullut Starilla muulloinkin kuin joulun aikaan pois, syksyllä jolloin harvemmalla on lomaa.... Silloin pääsin jopa minäkin sinne kafeterian puolelle istumaan...


      • Sopiikos
        Lmlmlmlml kirjoitti:

        Matkustuskielto Tallinnaan yli viisikymppisille mummoille auttaisi kummasti ahtauteen.

        Tai persaukiset pussikaljan ryystäjät jätettäisiin rannalle, samaten kaikki alle 3000 euroa tienaavat budjettimatkalaiset. Vitun köyhät! Jos ei ole varaa tulla omalla veneellä tai lentää,pysy kotonasi penska itkemässä. Taitaa yksiö Kontulassa ahdistaa. Paras pysyä siellä ostarin tuntumassa. Tartte Tulla pilaamaan meidän ihmisten tunnelmia.


      • Knknknkno
        Sopiikos kirjoitti:

        Tai persaukiset pussikaljan ryystäjät jätettäisiin rannalle, samaten kaikki alle 3000 euroa tienaavat budjettimatkalaiset. Vitun köyhät! Jos ei ole varaa tulla omalla veneellä tai lentää,pysy kotonasi penska itkemässä. Taitaa yksiö Kontulassa ahdistaa. Paras pysyä siellä ostarin tuntumassa. Tartte Tulla pilaamaan meidän ihmisten tunnelmia.

        Kylläpäs mummo pillastui.


      • Koplin.ketku
        Lmlmlmlml kirjoitti:

        Matkustuskielto Tallinnaan yli viisikymppisille mummoille auttaisi kummasti ahtauteen.

        Sen lisäksi Tallinnan katukuva palaisi entiseen loistoonsa, kun rahjustavat suomimummot puuttuisivat.


    • helinamarja

      Ollaan otettu 35 euron hytti ja lisämaksusta Star comfort loungeen, jossa on väljempää ja pikkusyötävää lehdet

    • aina.ikuisesti
    • litku

      Pitäisi kutsua Isa Mikro tutustumaan tilanteesee EU:nimissä. Vai oliko se Mitro antamaan viimeinen voitelu ilman istumapaikkaa matkaavalle. Intiassa se 4, luokka on junan katolla.

    • ei_tallink
      • äikän.ope

        samanalainen po. samanlainen
        tulnee po. tullee
        Vikin po. Viking


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe