Minkä ikäinen koiranne on ollut, kun olette alkaneet totuttaa sitä penturuuasta aikuisen koiran ruokaan. Kertokaa myös rotu, jos haluatte :)
Penturuuasta siirtyminen
8
339
Vastaukset
- 517
Lisäksi: Mitä mieltä olette mustin ja mirrin maukas raakaruuista? Varsinkin niistä "pötköistä" onko ne mistään kotosi?
- sillipurkkinen
Meidän koirat ei tykänneet. Yksistään ovat melko pehmeitä, joten tuo tai sitten luita purettavaksi, että hampaat pysyy terveenä. Voihan sitä vaikka nappuloiden joukkoon lisätä
vuoden ikäisenä alettiin ruokaa vaihtamaan.
Itse ostan raakaruuat aina Kennelrehun autolta. Hyviä ovat raaka possu (2e/kg) ja pentujauhelihat 2,40-2,60e/kg). Luita myös ostan yleensä, maksaa 6e/kg.
Lisät lasken sitten erikseen itse. Ohjeita mm. Katiskan sivuilla vitamiineista.- 8018
Aika tarkkaan vuoden ikäiselle alettiin antamaan adult junior ruokaa. M&M mössöä ei suostunut syömään.
- mmmössö
Meillä syödään junior adult ruokaa, koiran täytettyä 17 v. Mm mössö kelpaa hyvin, kun hampaista suurin osa pudonnut pois.
- najadix
Meillä on kahdella viimeisellä colliella alettu antaa sekaan aikuisruokaa jo nelikuisesta, kun penturuualla niillä oli koko ajan nälkä. Aloimme laittaa aikuisruokaa mukaan ensin teelusikallisen että näimme kestääkö vatsa, ja kun kesti hyvin, lisäsimme aikuisruuan määrän neljännekseen annoksesta. Pennut meillä on ruokittu 4krt/pv. Sen jälkeen lisäsimme aikuisruuan määrää niin että ensimmäisellä aikaisemmin siirtyneellä pennulla oli 7kk ikäisenä käytännössä aikuisruokinta. Koskaan ei siitä ongelmia ollut. Nuoremmallakin aloitettiin antaa aikuisruokaa sekaan noin nelikuisena, ja se taisi olla n. 9kk kun se siirtyi kokonaan aikuisruokaan. Aiemmilla koirilla alettiin antaa aikuisten ruokaa sekaan n. puolivuotiaasta ja siirtyivät kokonaan aikuisruokaan vuoden vanhaan mennessä.
- chihuahua85
et mainitse omaa rotuasi. chihuahualle penturuuan lopetin puolivuotiaana. siinä on niin paljon "kasvuaineksia", joita pieni rotu ei tarvitse enää tuon iän jälk. vaan alkaa lihomaan (ellei sitten huomattavasti vähennä annosta), miel. siirtyminen aikuisruokaan.
- karvakorvalainen
Kasvattajalta saat kaikkein parhaimmat ohjeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391