Road and track:ssä on pitkä juttu siitä, kuinka CVT:llä varustettu olisi nopein mahdollinen Civic Type-R. Kuulemma niin hyvä systeemi, että F1 kielsi CVT:t 23 vuotta sitten.
http://www.roadandtrack.com/car-culture/a32146/all-the-reasons-to-get-excited-about-a-civic-type-r-cvt/
Nähtävästi brittiläiselle Carmagazinelle on kerrottu, että CVT-Type-R olisi tulossa?! No huh.
Uusi Civic Type R CVT?!
14
386
Vastaukset
- namukas
Suoraa ja yksinkertaista vetoa, tulis liian helpoksi formula kisat silloin!
- Stick_shift
En kyllä usko ennen kuin näen.
- Kokeilkaapa
joskus isoa hybridi-Lexusta niin tajuatte millainen tykki CVT-laatikolla varustettu auto voi olla. Aikaa säästyy kun auto vetäääääääääää koko ajan eikä aikaa tuhlaannu vaihtoihin. Supernopeissa urheiluautoissakin aikaa tuhlaantuu koska moottorin sytytys katkaistaan vaihdon ajaksi. Vaikka se aika on pieni niin kestää hetken ennenkuin kone vetää taas puhtaasti. Lexuksen ja miksei muidenkin autojen moottorit käyvät koko ajan optimialueellaan, silloinkin kun muut laatikot vaihtavat vaihteitaan. Toyota-palstalla säheltävää trollipojua tämä tietenkin häiritsee aivan sairaasti kun trollauspalkkansa maksavalla Vw-konsernilla ei ole esittää mitään yhtä tehokasta ja miellyttävää vaihteistoa autoissaan.
- Moposkootteri
Cvt.n toiminta periaatteen keksi Leonardo da Vinchi Ensimmäisenä sen toi autoihin Mercedes 1800 luvun lopulla. Nykyisen Cvt.n kehitti hollantilainen Daf. 2000 luvulla sitä on käynyt melkein kaikki isot automerkit. Läpi se ei ole lyönyt muuta kuin moposkoottereissa.
- kelpoviritys
Tulee hintoihinsa, ei sitä ainakaan skodasta löydä! Näppäriä vehkeitä on skootterit, enempi poweria sais olla konees, niinku euroopas!
- Eihän_se_ollut_totta
Sitten kului yksi työpäivä ja Honda kumosi huhut:
"Just in: Honda spokesperson Sage Marie has now confirmed that the Honda Civic Type R will definitely not be offered with a convenient CVT version."
Sekaannus johtui siitä, kun Hondalta oli haastattelussa vastattu kysymykseen DSG (=DCT) vaihteistosta, että sitä ei ainakaan tule CTR:ään, vaan jos automaatti tulee, se on CVT.- Kenk-ku
Harmi. Tuosta olisi saatu porua aikaiseksi moneksi kuukaudeksi kun 'asiantuntijat' olisivat päässeeet laukomaan mielipiteitään.
- Takavedolla
Ois varmaan ollu eka auto joka kiihtyy nopeammin sataseen pakittamalla kuin etuperin "takavedolla"....
- perinteistä
Mutta koska Hondan itse kehittämä 10-vaihteinen automaatti tulee Eurooppaan? Nykyistä ZF:n 9-vaihteista on haukuttu empiväksi esim. CR-V:ssä ja nyt Hondalla olisi oma 10-vaihteinen. Se on vieläpä kevyempi kuin ZF:n laatikko. Toimittajat pääsivät sitä testaamaan jo 2015 ja nyt se on ainakin uudessa Honda Odysseyssä.
http://www.caranddriver.com/news/2018-honda-odyssey-photos-and-info-news - Kevytloota
Laatikon paino määräytyy pitkälti sen tehon ja väännön keston perustella. Eli Hondalle riittää kevyempi loota. Mitä vaihtamiseen tulee nykyisin se määräytyy pitkälti softalla. Siinä otetaan huomioon moottorin ominaisuudet, ja auton valmistaja ohjelmoi sen. Yleensä niissä on vielä eri ohjelmia kuten sport ja comfort.
- Lightbox
Eiköhän tuo 10-vaihteinen sitten kestäisi CR-V:ssäkin, jos se kerran nyt on laitettu 3,5 L V6:n jatkeeksi. Mersu kuoppasi 10-vaihteisensa kehityksen mutta GM ja Ford kehittivät sellaisen yhdessä takavetoisiin autoihin. Nyt suunnittelevat yhdessä 9-vaihteista etuvetoisiin. Ja Aisinin 10-vaihteinen on käytössä Lexuksessa, mutta onko jo Hyundaissa?
- vain.moottorikelkkoihin
"Toyota-palstalla säheltävää trollipojua tämä tietenkin häiritsee aivan sairaasti kun trollauspalkkansa maksavalla Vw-konsernilla ei ole esittää mitään yhtä tehokasta ja miellyttävää vaihteistoa autoissaan."
Taas höpötetään asiasta mistä ei mitään tiedetä. VW:llä oli noita variaattoreita autoissaan jo kauan sitten, nyt ei taida onneksi olla enää.
Ja yhtä paska ajossa on VW:nkin variaattori kuin muutkin. Aivan sama kuka sen tekee, kuminauhaviritys se on tuntumaltaan aina ja välityksen muuttuminen on sairaan hidasta verrattuna DSG:hen.- Tai_autoihin
"But I've finally found a CVT-based powertrain that I enjoy interacting with, and it's right here in our long-term 2016 Honda Civic." "...this is one CVT-having vehicle that I can genuinely recommend, just the way it is." Josh Sadlier, Senior Editor, Edmunds.com, April 27, 2016
- 0-100
Parempi kuminauha, kun jatkuvasti rikkoutuva DSG. Antaa muiden suoltaa kuraa markkinoille, hölmöille ihmisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818