Millä perusteilla valitset koirallesi ruoan?
Mitä siinä pitää olla, mitä et halua siinä olevan?
Koiran ruoan valinta
7
212
Vastaukset
- sillipurkkinen
Rasvaa max 18% (omega3 ja -6 pitä'a löytyä)
Proteiinia väh. 30% ja lihasta tai kuivatusta lihasta
sopivat kivennäisaineet
Ei liikaa raakatuhkaa 7-9% on hyvä (kun ruoka poltetaan näkee paljonko siinä on "oikeaa asiaa" eikä pelkkää täytettä)
Ja tietysti että se koiralle maistuu.- sillipurkkinen
Ja tuhkaa on siis ihan missä tahansa ruuassa, vaikka tomaatissa.
- 3090
Hinta-laatusuhde kohdillaan, valmistettu eu-alueella, eurooppalaisesta lihasta ja eurooppalaisista kasviksista.
- karva.ooppeli
Teen koirieni ( 2 jackrusselia) ruoat itse. Kokkailen sapuskat päivittäin samalla, kun valmistan oman ruokani. En pidä eineksistä, joten en tarjoa teollista skeidaa koirillenikaan. Kivoja risottoja saavat. Koirien sapuskaan lisäilen vaihdellen kalaa, poroa (raakana), kanaa, nautaa (raakana), porkkanaa, kananmunaa, raejuustoa, piimää, sekä jotain hyvää öljyä tilkka joka annokseen. Illan viimeisenä naudanrustot järsittäväksi. Kotosalla ei mitään nameja, mutta treenejä varten kuivaksi paistettuja pikkurillinpään kokoisia maksa- tai lohinaksuja pitää olla varastossa, että hommat sujuvat ja elämisenilo säilyy meillä kaikilla.
Kauan sitten, ennen näitä vauhtiveikkoja, sain pitää luonani 13 vuotta rotikan, joka sai melko samanlaisen ruokinnan. En unohda sitä koiraa koskaan. Miten se katseli uuniin, jossa treeniherkkut maksanpalat kuivatin ja voisin vannoa, että se koira itki :) On ne vaan niin hyviä. (sai se aina paistiaisen)
Luulisin näin, että teollisten sapuskojen ja herkkujen humpsautus säkistä kippoon ei ole kovin ruokahalua kiihoittava tapahtuma. Vaan kun ensin keitetään ja paistetaan, sitten mamma syö ja koirat odottavat koska mamma lopettaa ja antaa jäähtyneet kipot hömelöille, niin ruoka maistuu. Tuoksut ja odotus on puoli ruokaa.- eirehua
Ihana kirjoitus. Minäkin teen koirani sapuskat itse, mutta viikon annoksen kerrallaan ja pakastan päiväsatseihin. Nyt aloin miettiä, että miksi niin teen, kun kokkaan itsellenikin joka päivä. Miksi en koirallekin?
- pimeetäjuttua
Sinulla on tosi pimeetä juttua.
- gamille
Meidän kuivaruoka valmistettu Englannissa, paikallisesta lihasta ja kasviksista. Hinta vastaa laatua ja ruoka maistuu. Sopii omalle koiralle, vaikka on helposti vatsa kuralla. Ainesosaluettelossa on samoja aineita, joita itsekin käytän ruoanlaitossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391