Kalaluvan tuotto.

Perseelleenmeni

Kuten vuosi sitten sanottiin, moni mökkikalastaja ja satunnainen harrastaja päätti jättää uuden, kalliimman kalastuksenhoitomaksun lunastamatta. Näin tein minäkin.

Suurin osa oli korotusta vastaan. Puolestapuhujia myös paljon, mutta he ovat aktiivikalastajia, joille muutos oli hyvä.

Tässä vaan kävi niin, että suuri enemmistö joutui pienemmän ryhmän laskun maksajaksi, joka on epäoikeudenmukainen.
Parempi olisi ollut se katiskanliottajan 22e maksu, verkkolupa vesistön omistajalta ja niille vetouistelijoille yms. se 39e, jolla saa mennä melkeen mihin vaan.

Tämä oli etukäteen tiedossa, mutta nyt saldo on -16 laskettu ja todettu dramaattinen lupamaksutulojen lasku, josta ylläpitäjä sitten taas vierittää syyn sille, ettei yli 65 vuotiaiden tarvitse lupaa lunastaa.
Kiemurtelevat kuin mato koukussa.

Paska laki, paskoilta päättäjiltä, joka jo etukäteen tiedettiin.

jatkan salakalastusta, enkä enää ikinä tule maksamaan luvasta.

Saan tällä yleistä paheksuntaa, mutta kestän sen, kuten tuhannet kaltaiseni.

5

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erioikeudet.pois

      Ilmaiseksi ryöstökalastelevat vanhukset vaan verolle kuten muutkin. Kuka kalastaa, se maksaa. Tai vaihtoehtoisesti vanhuksilta äänioikeus pois. Ovat liian hanakoita äänestämään työikäisiä vastaan, joten Suomi on nyt tässä jamassa missä on, kun vallassa on lauma epäpätevää väkeä.

    • l.uvaton

      "Tämä oli etukäteen tiedossa, mutta nyt saldo on -16 laskettu ja todettu dramaattinen lupamaksutulojen lasku, josta ylläpitäjä sitten taas vierittää syyn sille, ettei yli 65 vuotiaiden tarvitse lupaa lunastaa."

      Niin, tällainen vapautus tehtiin jo -97, joten se ei vaikuta nyt kertyneisiin lupamaksuihin.
      Paluuta siihen 22 e;n lupamaksuun ei ole, koska päättäjä joutuisi näin myöntämään virhearviointinsa, vaikka se taas palauttaisi osan maksamattomista ruotuun.

      Koko valtion lupamaksu-systeemi on muutenkin aikansa elänyt, eivät istutuksista ja muusta "vesistön hoidosta" pääse nauttimaan kuin harvat ja valitut, joiden lasku todellisuudessa maksatetaan kaikilla järvien käyttäjillä.

    • SinneMaksanMissäKalastan

      Itse maksan mökkijärveni kalastuskunnan luvat eli ostan neljä kalamerkkiä millä pidän verkkoja ja uistelen. Rahoilleni saan vastinetta järven kalaistutuksin. Valtion lupaa en ole maksanut enkä tule maksamaan koska aina nousevat lupamaksut eivät hyödytä milläänmuotoa tavan kalastajaa. Korkeintaan menevät valtion pohjattoman kassan matujen elatukseen. Tehkööt roistot sitten vaikka ylevero tyyppisen kaikille pakollisen maksun mitä en enään ihmettelisi kun tämän valtion touhuja seurannu.

    • tasapuolistako

      Olen maksanut kalastusluvat joka vuosi. Kalastuskortti, Verkko ja katiska yksiköt ja Vieheluvat. Nyky käytäntö on täysin pielessä kun vahemmat ja nuoret ei tarvitse maksaa. Eläkeläiset on suurin kalastaja ryhmä. Ei pitäisi yllätyksestä puhua jos on kassa vaje.

      • TurhaaKateutta

        Vaikka olenkin "nuori" 35v niin mielestäni eläkeläiset ovat veroissaan jo kalastusluvat valtiolle maksaneet. Eikä se eläkeläisenkään kalastus ilmaista ole. Järvikohtaiset luvat on silti hommattava.
        Maassamme vaan vallitsee ikuinen kateus kaikkea niin metsästystä, kalastusta, sienestystä kun marjastustakin kohtaan ja kaikesta haluttaisiin tehdä vaan kallis eliitin oikeus. Jokamiehen oikeudet varmasti poistuu vielä elämäni aikana senverran tää kateus ja katkeruus on suomalaisen asenteisiin juurtunut. Toisekseen persiiseen asti velkainen maa kyllä löytää kaikki ilmaiset asiat joista voi nyhtää lisää veroja tai veron veroja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe