Uusin Auto Bild laatututkimus: VW huonoin

AutoBild

Nyt on Volkkari tutkitusti huonoin automerkki saksalaisen Auto Bild lehden mukaan.

Harmina jakoketju ja öljynkulutus

Monet Volkswagenilla ja Škodalla ajavat ovat valittaneet Auto Bild -lehden vikalaatikkoon etenkin jakoketjun vioista ja moottorin öljynkulutuksesta. Monet ovat kokeneet vikojen korjauksen korvauskäytännön nihkeäksi etenkin jakoketju- ja öljynkulutusvikojen osalta.

Kun auto ostetaan ja ylläpidetään omalla rahalla, korjauskustannusten ennakointi on tärkeää. Pitkä takuu antaa mielenrauhaa. Lyhyt takuuaika on hankala. Kun vika iskee esimerkiksi kolmantena vuotena, asiakas joutuu kerjäämään jatkotakuuta ilmiselvän tyyppiviankin korjaamiseksi, esimerkiksi Volkswageniin, Škodaan ja Seatiin, joiden takuuaika on vain kaksi vuotta.Auto Bild -laaturaportti 2016

Paremmuusjärjestys
(1=erittäin hyvä, 5=erittäin heikko)
Sija Merkki Kokonaisarvosana
(1–5)
1. Hyundai 2,14
1. Mazda 2,14
3. Mini 2,33
4. Kia 2,43
4. Toyota 2,43
6. Volvo 2,57
7. Mercedes-Benz 2,71
7. Opel 2,71
9. Nissan 2,86
10. Audi 3,00
10. BMW 3,00
10. Dacia 3,00
13. Ford 3,14
13. Renault 3,14
15. Peugeot 3,16
16. Fiat 3,20
17. Citroën 3,33
17. Seat 3,33
19. Škoda 3,43
19. Volkswagen 3,43

http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/

41

1518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokea.ei.näe

      Nappiin meni, kyllä me tää on tiedetty jo vuosia, vain yksi autoton rölli ei totuutta näe, onko se myös sokea?

    • 426HEMI

      juuri näin. kyllä me ameriikkaa miehetkin tykätään aasialaisista autoista koska ne on huippulaadukkaita,viattomia, kestäviä, hyvän näköisiä,lämpimiä autoja. samaa ei voi sanoa saksalaisista eikä varsinkaan vaggin pilailuvälineistä!!!! aivan toivotonta kuraa ja juuttisäkki kangasta sisusta, tekniikka särkyy ennen kuin matka pääsee alkamaankaan, aivan kertakäyttö vehkeitä!!!!!

      • VWkaatuuEUaudi

        Eteen käytännöntieto


      • Poikkijapinoon

        Joo Amerikassa Tojo on tosi hyvässä maineessa :) mitä nyt rungot vähän katkeilee.


    • sija10

      Ei pidä taaskaan tuo trollin järjenjuoksu paikkaansa. Audi on kymmenes. Ja trollien mukaan vwskodaaudiseat on sama eli volkkari ja muut on sijalla 10.
      Näin ainakin tuo trolliosasto on täällä helvetisti toitottanut.

    • kilinkolinklogsu

      Siinäpä KoliniWaagen jälleen arvoisallaan paikallaan, viimeisenä. Dacciastakin kaukana.

    • eituumeilleenään

      Minä en lue mitään testi listoja orjallisesti enkä lukenut nytkään,ainoastaan kovin huonona autona pidän omistamiani 4 kpl passattia ja yksi bensa Audi.

      Nuo merkit kun ja jos oppii väistämään niin pääsee paljonkin vähemmällä,minä en oppinut ensimmäisestä enkä toisesta ,vaan kokeilin ja kokeilin,nyt on sitten mitta täysi ja enään ei kokeilla.

      "asiakas joutuu kerjäämään jatkotakuuta ilmiselvän tyyppiviankin korjaamiseksi, esimerkiksi Volkswageniin, Škodaan ja Seatiin, joiden takuuaika on vain kaksi vuotta"

      Minä sitä en kerjää enään ja listasta puuttuu nyt audi,se on sama kuin volkkarilla ajas.

    • totuus.kehiin

      Siinä taas autolehtien Seiskan tekemä ovensuukysely lukutaidottomille.

      No juuri näitä kyselytutkimuksia on helppo voidella tekemällä kysymykset etukäteen sopiviksi. Eikä tarvitse valehdella vaan jättää kertomatta.

      Aikanaan tuota "tutkimusta" oli kritisoitu laajasti ja esitetty sen virheellisyys. Listassa oli muistaakseni 14 kohtaa. Pistän tuohon mitä muistan:

      1. Listassa ei ole eroteltu malleja lainkaan. Miten voi verrata esim. "tutkimuksen" voittajan KIA:n ceed mallia Vaikka Mersun C-sarjaan kun pelkästään saman mallin eri moottoriversioilla on eroja? Ei mitenkään.

      2. Yksi suurimpia epäkohtia on se, että Saksassa harvinaiset merkit saavat suuren edun.

      3. Eri automerkeillä ajetaan aivan eri kilometrimäärät. Kyllä se ajaminen on mikä autoa kuluttaa.

      4. Eri merkeillä on erilainen keskikoko. Esim Saksassa ostetaan Aygoa (joka on Citroen) ja Yarista kun taas Avensis ei mene kaupaksi. Länsimaalaisten autojen keskikoko on suurempi, niillä ajetaan enemmän ja niissä on monimutkaisempaa tekniikkaa.

      5. Eri merkkien vastaajat odottavat eri asioita autoiltaan. Esim. Mercedes on huikean paljon parempi auto kuin Toyota mutta kun kysytään omistajilta mielipiteitä antaa Toyotan omistaja paremman arvosanan kuin Mersun omistaja. Tästä sitten Tojon omistaja vetää johtopäätöksen, että Tojo on parempi.

      6. Eri merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan koska niitä valmistetaan Turkissa. Myös kielitaito on heikompi kuin kantasaksalaisilla.

      7. Auton takuulle on annettu suuri vaikutus vaikka pitkiä takuitahan käyttävät juuri merkit joiden ei uskota menevän kaupaksi lyhyillä takuilla.

      8. Ihmisten mielipiteet muutetaan pisteiksi sadasosan tarkkuudella. Uskottavaa? Ei vaan naurettavaa.

      9. Koko "tutkimuksesta" puuttuu kunnollinen analysointi kokonaan. Tällaiset kyselytutkimukset ovat metodisesti laadullisia tutkimuksia jotka pitäisi raportoida sen mukaan. Nyt tietämätön kuluttaja kokee ne kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksilta.

      10. Jos tutkimuksesta laskettaisiin virhemarginaali se olisi suurempi kuin parhaan ja huonomman ero.

      11. Autobildin raportissa on käytetty vuosia vanhoja kestävyystestejä tehtäessä uutta raporttia!

      12. Tiellejättämistilastoa ei käytetä laisinkaan!

      Loppupäätelmänä "tutkimuksessa" pärjäävät autot joita myydään Saksassa vähän, joilla ajetaan vähän eivätkä mene kaupaksi ilman pitkää takuuta. Sattuvat olemaan muuten samat merkit hyvin pitkälti.

      • totuuspuuttuuVW

        On kyllä viisas tuo VW kehuja..
        Ilmiselvästi valmistajan leivissä?


      • Eipä.yllättänyt
        totuuspuuttuuVW kirjoitti:

        On kyllä viisas tuo VW kehuja..
        Ilmiselvästi valmistajan leivissä?

        Pöljä laatii saman listan taas uudestaan ja uudestaan ja vastaa itse omiin kysymyksiinsä haaveillessaan omasta erinomaisuudestaan ja haukkuessaan tutkimuksen julkaisijaa kun Volkkari on ihan itse ansaitsemallaan sijalla. Nyt on jo Fiattikin pyyhkäissut ohi laadussa ja luotettavuudessa aika reippaasti ja Volkkari on ikäänkuin perinnöksi saanut sen viimeisen sijan. Kyllä pitää olla melkoinen selityksen mestari että tuostakin paskalaadusta väänntää kultaa. Tämäkin yritys teki täydellisen mahalakun niinkuin VW-päästöhuijaus konsanaan, mutta onhan tuo kahden vuoden takuun irvikuva paras mahdollinen ainakin maahantuojan kannalta. Ostajan voi jo toista mieltä. Maailman medioita suranneena, muutakin kuin suolipalstaa, tutkimus on täysin uskottava, kun konsernimerkin edesottamuksia ja käsittämätöntä laatufloppausta on tullut seurattua. Luotettavuushan jäi historiaan jo viime vuosikymmenellä.


      • odotamme.analyysiä
        Eipä.yllättänyt kirjoitti:

        Pöljä laatii saman listan taas uudestaan ja uudestaan ja vastaa itse omiin kysymyksiinsä haaveillessaan omasta erinomaisuudestaan ja haukkuessaan tutkimuksen julkaisijaa kun Volkkari on ihan itse ansaitsemallaan sijalla. Nyt on jo Fiattikin pyyhkäissut ohi laadussa ja luotettavuudessa aika reippaasti ja Volkkari on ikäänkuin perinnöksi saanut sen viimeisen sijan. Kyllä pitää olla melkoinen selityksen mestari että tuostakin paskalaadusta väänntää kultaa. Tämäkin yritys teki täydellisen mahalakun niinkuin VW-päästöhuijaus konsanaan, mutta onhan tuo kahden vuoden takuun irvikuva paras mahdollinen ainakin maahantuojan kannalta. Ostajan voi jo toista mieltä. Maailman medioita suranneena, muutakin kuin suolipalstaa, tutkimus on täysin uskottava, kun konsernimerkin edesottamuksia ja käsittämätöntä laatufloppausta on tullut seurattua. Luotettavuushan jäi historiaan jo viime vuosikymmenellä.

        Siitä vain perustellusti Pinokkio kohta kohdalta analysoimaan ja tekemään omat vastaväitteesi. Pinokkio et kielitaidottomana osaa seurata maailman medioita.

        Mikäs mahalasku se on kun esim. Ruotsissa VW teki myynnissä historiaa? Ensimmäisenä valmistajana ylitti maagisen 100.000 myydyn auton rajan yhtenä vuonna. Golf mallina ykkönen, vuosikymmeniin ensimmäisenä valmistajana pystyi voittamaan Volvon, joka on erittäin hyvä auto. Ovatko yli 100.000 ostajaa pöjiä vai onko se Pinokkio pöljä?


      • Trolli.tyhmenee

        Voi lapsi parka! Onko tuo vuosittainen laatu ja luotettavuusraportti sinun koko elämä, jossa VW on aidoimmillaan ja vieläpä täysin rehellisesti?Ottaako noin koville? Rakentele vaan itsellesi niitä kohta kohdaltai mieleisiä listojasi niin saadaan naureskella. Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!


      • arvasimme.kyllä
        Trolli.tyhmenee kirjoitti:

        Voi lapsi parka! Onko tuo vuosittainen laatu ja luotettavuusraportti sinun koko elämä, jossa VW on aidoimmillaan ja vieläpä täysin rehellisesti?Ottaako noin koville? Rakentele vaan itsellesi niitä kohta kohdaltai mieleisiä listojasi niin saadaan naureskella. Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!

        Ei siis tullut yhtään oikeaa vastaväitettä. Olet siis täysi aasi. "Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!"

        Jatka apukoulun tarkkisluokalla.


      • sitä.odotellessa
        arvasimme.kyllä kirjoitti:

        Ei siis tullut yhtään oikeaa vastaväitettä. Olet siis täysi aasi. "Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!"

        Jatka apukoulun tarkkisluokalla.

        Onko takki jo noin tyhjä, että piti jo kirjoitusvirheeseen tarttua? Tuskin se vikavaagen muuttuu siitä luotettavammaksi kun pohjalla jo näkyy olevan. Suuntahan ei voi olla enää muuta kuin ylöspäin!


    • hienotutkimus

      Mazda kakkosena, vaikka se ruostuu hurjasti?

      • siinähienotutkimus

        nimim. hienotutkimus
        Eipä taida nämä uudemmat mazdat ruostua sen kummemmin kuin muutkaan, kuten varmaan tiedät että esim. uudemissa volkkareissa on maalivikoja, voit ihan huoletta googlata asian.
        Mazdan tekniikka on ihan eri laatua kuin vika vaageneitten ala-arvoinen laatu.


    • AutoBildin

      laatututkimus tehdään monia eri asioita painottaen ja antaa siten hyvän kuvan automerkin yleisestä laadusta. Samalla merkillähän on yleensä monia eri malleja. Ajosuoritteet ovat toki erilaisia useissa tapauksissa mutta Saksassa ei Mercedes ole ammattikäytössä kuin pienessä osassa tapauksia, toisin kuin Suomessa jossa suurin osa autoista on entisiä takseja. Tiellejättämistilasto on nykyisin huono mittari auton luotettavuudesta jos syytä ei oteta huomioon. Yleisimmin se on rengasrikko tai akku. Aikamoinen vitsi ja osoitus täydellisestä tietämättömyydestä on että turkkilaiset ajavat Toyotalla. Ei, ne ajavat vanhoilla Mersuilla. Toyota Aygoa ei Saksan liikenteessä muualla näe kuin kaupunkiautona kuten kaikkia muitakin saman kokoluokan autoja. Analyysit ja virhemarginaalit joihin trolliviestissä viitataan, kertovat ettei kirjoittajalla ole aavistustakaan niistä. Ihmisten mielipiteet otetaan tietenkin huomioon. Kuka muukaan autostaan tietäisi kertoa käytännön kokemuksia kuin omistaja. Koeajot uusilla autoilla eivät sitä tee. Kestotestit kertovat automallin kestävyydestä ja luotettavuudesta ja esimerkiksi Vw-konsernin Dsg-laatikot ovat hajonneet useasti kestotestissä jo alle 100tkm matkalla. Koko trollin 12-kohtainen lista oli typeryydessään ja lapsellisuudessaan pahinta mitä olen lukenut edes tältä palstalta. Jos edes joku väitteistä olisi ollut järkevä mutta kun mikään koko listasta ei pidä paikkaansa. Herää kysymys, kuka ilkeää tällaista 12 teesin Vw-konsernin puolustelulistaa edes julkaista. Kirjoittaja ei vaikuta aivan järkevältä.

      • olet.nolo

        Rengas- ja akkurikkoja ei huomioida tiellejättämistilastoissa. Muutenkin tuo sepustuksesi on ala-arvoinen.


      • Sehän_olikin

        Toyota-palstan trollipoju joka yrittää vääntää omaa lapsellista jargoniaan selviä faktoja kumotakseen. Pojulla on todellakin eväät syöty. Kuinkahan pitkään Helkama edes viitsii maksaa trollipojulle noin ala-arvoisesta trollaamisesta. Kunpa siinä olisi edes jotain totuuteen viittaavaa mutta kun ei mitään. Kaikki vain typerää selittelyä jota ei enää usko kukaan joka asioista edes vähän tietää.


    • 458675

      Vanhaa satua. Nykyään Volkswagen on maailman ykkönen. Voittaja ympäri mmailman. Kärsikää köyhät.

      • herätys.vw.down

        sulla köyhä ole edes autoa, jos on niin rekkari ja malli/merkki jakoon niin voidaan tarkistaa, olet vv auton palkkaama eläkeläinen ja asut palvelutalossa, herätys...


    • rotisko.vw

      Tuore tutkimus sen kertoo, VW on ala-arvoinen rotisko.

      • kiakikylmäonkoVWon

        Tojo kestää ilman takuuta
        kia kestää takuulla
        VW tuote ei kestä millään mittarilla eikä ole takuuta olemassakaan


    • pääpehmenee

      Joitakin vituttaa suunnattomasti kun huonoin auto myy kuitenkin eniten, vaikka kuinka vitusti todistelisi ja trollaisi jatkuvasti sen huonoutta. Olette tosi pellejä koko saatanan sakki. Vitutus volkkariin on jo saanut joistakin trolleista ylivallan ja ne on ihan pihalla kaikesta, kuten kirjoituksista voitte itse päätellä.

    • ottikoville

      "ihan pihalla kaikesta"
      Ei, kun se oli arvio teistä, miten tyhmä oikein olet?
      Miksi et ymmärrä mitä kirjoitetaan, onko trollit tyhmenpiä kuin luulin?
      Oletteko kaikki jääneet apukoulun ala-asteella luokalle ja olette vieläkin sillä tasolla vai mistä tämä luetun ymmärtämättämyys (vaikea sana trollille) oikein johtuu?
      Ottaa näköjään koville, ja se onihan hyvä niin. Pellet.

    • koville.ottaa

      Etsimme jatkuvasti toimipisteisiimme

      Mekaanikkoja,

      jotka haluavat nähdä työssään isomman merkityksen.

      Meillä on tarjolla mekaanikon töitä melkein koko ajan, osa vakituisia ja osa määräaikaisia työsuhteita ja tarjolla on sekä kokoaikaista, että osa-aikaista työtä. Meillä on toimipisteitä sekä pääkaupunkiseudulla, että Turussa ja mekaanikkomme työskentelevät henkilöauto-, hyötyauto- ja kuorma-autojen parissa. Voit olla alan ammattilainen tai sellaiseksi haluava, meiltä saat jatkuvan kehittymisen polun.

      Meillä sinulla on mahdollisuus löytää vahvuutesi ja toteuttaa itseäsi. Paljon luvattu, mutta näin se vain on. Huomaa kuitenkin, että olemme vaativia kaikessa mitä teemme. Ennen kaikkea edellytämme sinulta halua tehdä paremmin ja kehittyä nopeasti muuttuvassa markkinassa ja maailmassa. Arvostamme rohkeutta, rehtiyttä ja sinnikkyyttä. Digitaalisuus on meille luontaista niin työssä kuin vapaa-aikana. Osaaminen on pääomaa jota pääset takuuvarmasti kasvattamaan kanssamme. Aikaisempi kokemus alalta tuo varmuutta, kunhan se ei ole vienyt innostusta niin alaan kuin asiakastyöhön.

      Kasvuhakuinen, kehittyvä, utelias, rohkea, rehti, kunnianhimoinen, sinnikäs, innostunut, laaja-alainen, monipuolinen, intohimoinen, ammattilainen, huippuosaaja – löydätkö itsesi tekemässä autokaupan tulevaisuutta huippubrändien kanssa?

      Jos kiinnostuit ja koet sopivasi joukkoon, lähetä hakemuksesi oheisesta linkistä ja kerro meille minkälaisesta työstä olisit kiinnostunut ja mitä sinulla on antaa meille!

      • lisää.myyjiä

        Markkinaosuus on noussut, halutaan luonnollisesti lisää työvoimaa. Millähän merkillä markkinaosuus on laskenut ja myynti kappalemääräisesti eniten?


    • sata.päivässä

      Onkohan paljo ylitöitä, pääseekö tienesteille jos jaksaa vaihtaa sata jakoketjua päivässä?

    • ottikoville

      Meillä työ on pääsääntöisesti teknisesti vaativaa. Se ei ole, esimerkiksi kuin joillakin merkeillä tapahtuvaa ruosteisten runkojen vaihtoa, tai muuta hitsaamista, mihin ei koulutusta tarvita, yksinkertainen niissä pärjää parhaiten, toisin kuin meillä.
      Jos et omaa kuin tuon alemman luokan, eli rungonvaihtajan ammattitaidon et ole hakemamme henkilö.
      T:Premium autokorjaamo.

      • suurytyömerkkiVW

        VW konserni työllistää jälkimarkkinat kun takuu ei korvaa mitään ja laatu tunnetaan vain tojotalla.


    • dASrOMU

      Uusimman ruotsalaistutkimuksen mukaan kymmenen vikaisimman automerkin joukossa on kolme VAG:a (VW, Skoda ja Seat).

      Mest skadedrabbade märkena:
      1. Land Rover/Range Rover
      2. Porsche
      3. Mini
      4. Seat
      5. BMW
      6. Skoda
      7. Volkswagen
      8. Opel
      9. Chevrolet
      10. Peugeot

      Suomen Hinausautoalan liitto onnittelee VW-kuskeja autovalinnastaan.

      • menetetty.maine

        Kedjahelvete ja DSG pitää jo pärnäsen leivissä! Työllistävä vaikutus on kiitettävä.


    • saksanmalliVW

      alkaa tieto kulkemaan
      missäs pitkä kiatakuu viipyy?

    • raskasvikataakkaVW

      yllätys jollekkin?

    • HOLISTI75

      ei pidä koskaan puhua vakkineitten laadusta koska sitä ei ole ollenkaan. pahoja ja vakavia vikoja on ja paljon!

    • v.wagen

      Vagille kolmoisvoitto! TM oli sittenkin oikeassa. AutoBild sen todistaa.

    • Seontodistettu

      Mikä on täten todistettu =MOT

    • folksvakenin laaturomahdus alkoi joskus 2000 luvun alussa volkkarin esitellessä surullisen kuuluisan 2.0TDI moottorinsa. näissä oli alusta alkaen pahoja ongelmia ja kestoiäksi mainittiin max 100tkm. meillä töissäkin oli vw caddy 2011 2.0tdi moottorilla ja kyllä se kone porsi sisuskalunsa pihalle 138tkm ajettuna. paljon siinä oli korjaamoa vaativia vikoja koko ajan. ei noin vähän ajetussa autossa saa tekniikkaongelmia olla kun sentään huollettu ajallaan. vw laatu todellakin romahtanut alimpaan kastiin 2000 luvulla ja viimeiset vuodet sen on todistaneetkin. eniten vakavia, tiellejättäviä vikoja 2016 ja 2017 vw ja skoda.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe