EN USKALLA MENNÄ PROMETHEUS LEIRILLE?

Ahdistunutd

Eli ilmottauduin leirille ja sain paikan, mut nyt en enää oo nii varma haluunko mennä. Se ois varmasti tosi kivaa mut kuulin et siel on paljon naytelmia ja ryhmätöitä ymsm ja ne ahdistaa mua. Mä välttelen usein esim. Koulussa kaikenlaista ilmasutaitoo koska pelkaan ahdistumista ja paniikkikohtauksia tai sita et meen lukkoon. Oon ujo ja hieman epäsosiaalinen välillä. Emt. Onko mitään järkeä mennä??

13

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paska paikka.

    • näin_se_vaan_on

      Ketään ei tietääkseni ole produlla aivopesty rikolliseksi kuten rippikouluissa tekevät.

      • HowAreD

        Joo ripari oli aivan hirveetä. Mä olin uskossa ja kävin kirkossa puol vuotta sen jälkee☠️


    • Nuo rippileirillä pelottelevat omaan aatteeseensa aivopestyt "vapaa-ajattelijat" ne vaan jaksaa jatkaa omia aivopesuyrityksiään....

      Mutta siis: jos kerran olet epäsosiaalinen ujo, niin sen sijaan, että kääriytyisit omaan nykyiseen minuuteesi voisit koettaa muuttaa sitä itsellesikin helpompaan suuntaan eräänlaisella siedätyshoidolla.

      Mene sinne protulle! Pakottaudu osallistumaan niihin ryhmäjuttuihin. Astu rohkeasti epämukavuusalueellesi ja tutustu uusiin ihmisiin, koska siellä protulla niitä luulisi tapaavan. Älä nyhjötä siellä nurkassa, koska jos haluat edes jollakin tapaa yhteiskuntakelpoiseksi normaalieläjäksi, niin et voi nyhjöttää siellä loppuelämääsi.

    • Japp3rvokki

      Voit luottaa siihen, että protuleirin tiimi osaa ottaa erityistarpeesi huomioon, varsinkin jos kerrot jollekulle heistä, että mieluummin jättäisit ilmaisujutut väliin. Näytelmiä ei itse asiassa ole kovin paljoa ohjelmassa (jonka koostumus toki riippuu tiimistä); "Minä olen puu"-leikissä sitä on hieman, mutta siihen osallistuminen on vapaaehtoista silloinkin, kun jo seisoo ringissä nauramassa toisten oivalluksille. Keskusteluja on paljon, mutta niissäkin saa istua tuppisuuna, jos haluaa. Tulet huomaamaan, että protuleirillä on tilaa monenmoisille ihmisille, sinullekin.

      • protuleirinujopiimä

        Samaa mieltä. Ja itsekkin kun hieman ujo olen, kuitenkin jäi erityäin hyvät muistot sieltä. Ja siellä on vapaus olla oma itsensä.


    • karaisuhoitoa

      Ei pidä jättää mitään väliin ja istua tuppisuuna vaan mennä rohkeasti mukaan ja saada onnistumisen kokemuksia. Puhu ja esiinny vaikka tuntuisi että kuolisi siihen paikkaan. Lakkaa välittämästä siitä mitä muut sinusta ajattelevat. Suoritat tehtävät sillä tavalla kuin pystyt. Jos mokaat, niin ei sitä kukaan edes muista seuraavana päivänä. Ihmisillä on tärkeämpääkin muistettavaa. Sitten yrität uudestaan ja onnistut niin hyvin että saat raikuvat aplodit. Et voi koko elämääsi olla "erityistarpeinen"! Koko paniikkihäiriö on seuraus siitä, että yrität olla täydellinen muitten ihmisten edessä. Jokainen ihminen mokaa joskus, useimmat monta kertaa päivässä, eikä sitä tarvitse pelätä. Virheistä oppii eikä niihin kuole.

    • peruuta.leiri
      • Japp3rvokki

        Ihan niin, kyllä pitäisi ohjaajienkin ymmärtää ilmestyä saunaan pilkkihaalareissa. Kuka hullu nyt alasti saunoo?!


    • kokemuksesta

      Et ole yksin ennakkoluulojesi kanssa. Olen vakuuttunut, että produlla on joku tai useampia joilla on sama tilanne kuin sinulla ja silloin saatte kaveritukea toisilta ja itse saat olla tukena toisille niin ennakkoluulot pelkoineen jää pois. Ja onhan se niinkin, että aikuistumiseen kuuluu sekin, että pitää oppia sietämään ja tulemaan toimeen erillaisten ihmisten kanssa.

    • Protus on ihan kiva olen käynyt siellä vasta kerran

    • toppias

      Olen varma että, on siellä produlla muutakin aktiviteettiä kuin sanominen.

    • Tiimiläinen

      Yhdellä leirillä ohjaajana olleena voin omasta kokemuksesta sanoa, että tavallisella leirillä esityksiä ei hirveästi ole, ja pätevä tiimi kyllä viikon mittaan muokkaa ohjelmasuunnitelmaa leiriläisten reaktioiden perusteella. Omalla leirilläni suunnitelmassa oli pari kolme esitysmäistä ohjelmaa viikon aikana, mutta ensimmäisen jälkeen huomasimme ettei juuri kukaan leiriläisistä lämmennyt niille, joten muokkasimme suunnitelmaa. Ryhmätöitä voin jonkin verran olla, mutta niissä ollaan lähinnä kolmen neljän hengen pienryhmissä keskustelemassa jostakin. Tosin nämä kaikki riippuvat hieman myös leiriä vetävästä tiimistä. Muistutuksena kuitenkin, että jos alkaa ahdistaa niin mihinkään ei ole pakko osallistua, vaikka osallistumista vahvasti suositellaan, sillä leiriohjelmaa varten leirille on enimmäkseen tultukin. Itse voisin ujolle jopa suositella leirille lähtemistä. Omalla leirilläni ensimmäisenä päivänä kaikki olivat täysin tuntemattomien ihmisten kanssa ja samalla lähtöviivalla melko ujoja, mutta lämpenivät päivän mittaan nopeasti. Leirin lopuksi jopa ujoimmatkin tulivat hyvin juttuun ainakin parin muun leiriläisen kanssa. Ja jos näyttää siltä, että ohjelmassa on paljon sellaista mikä ahdistaa, niin nappaa jotain tiimiläistä hihasta ja kerro fiilikset, tiimi on leirillä nimenomaan leiriläisiä varten.

      Mitä noihin saunakohuihin voisi vielä mainita, on se että kaikilla on mahdollisuus osallistua joko yhteisvuorolla tai oman sukupuolensa vuorolla, ja itse kukin saa päättää onko saunassa alasti niinkuin perinteiseen suomalaiseen saunakulttuuriin ja peseytymiseen kuuluu, vai onko pyyhkeen tai uimapuvun kanssa. Jos järjestelyssä silti jokin ahdistaa, esim. ei halua saunoa jos kukaan muu on alasti, on vaihtoehtoiset peseytymisjärjestelyt aina sovittavissa kunhan vain kertoo asiasta tiimiläiselle. Ketään ei pakoteta tilanteeseen, johon ei halua ja käytännöistä kerrotaan selkeästi etukäteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe