OTTAKAA KIINNI JOUTSENEN AMPUJA

oikeutta.joutsenelle

Kaikki havainnot poliisin tietoon. Eläisuojelijat pitäköön huolta, ettää kuulee kunniansa. Jousiase takavarikoitava.

164

1805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄlkääSensuroikoTaas

Toivottavasti saadaan selville kuka tuon teki. Käyn siellä aina ruokkimassa Joutsenia ja Sorsia, tänään oli vastassa ikävä näky. Aluksi kaikki näytti normaalilta kun ui vedessä eikä nuolta näkynyt. Joutsen tuli sitten siihen rantaan kivelle ihan kuin näyttääkseen mitä on tapahtunut. Sitten vasta huomasin nuolen ja soitin sen jälkeen 112.

Toivottavasti selviytyy mutta pahalta näyttää. Nämä kaksi Joutsenta on talvehtinut siellä jo monta vuotta ja nyt sitten joku paskapää teki tuollaista. Erittäin kesyjä yksilöitä sekä luottavat ihmisiin ja ikävä kyllä se koitui nyt kohtaloksi.

Tapahtumaika on ilmeisesti illalla tai yöllä. Päivisin siellä käy niitä harvoja ihmisiä joille on eläimet tärkeitä joten olisi varmasti joku huomannut jos olisi joku ammuskellut.

Katsokaa noita kuvia ja miettikää minkälainen ihminen voi tehdä tuollaista. Kaikki vähaisetkin havainnot kannattaa ilmoittaa poliisille. Ei tuollainen ihminen saa liikkua enää vapaana. Oli varmaan olevinaan kovakin tyyppi kun pääsi kesyn joutsenen viereen ampumaan jollain jousiaseella.

http://aijaa.com/NrJIpS

Lähetin kuvien linkin jo kerran tänne mutta sensuuri iski jostain syystä.

• lintu.bongari

Onko joutsenen rakastelu kiellettyä?

• minusta.ei

Onko sinun lopettamisesi kielletty? Olet mielisairas.

• oletko.idiootti
        minusta.ei kirjoitti:

Onko sinun lopettamisesi kielletty? Olet mielisairas.

Ehkä tyhmun kommentti ikinä.

• nejotngugrbjn

Joutsen saatu kiinni ja eläinlääkäriin. Toivottavasti selviää. Joutsenen paria ei saatu kiinni vaan jäi yksikseen sulalle. Joutsenet on yksiavioisia ja toivottavasti saa vielä puolisonsa takaisin.

• lintujenrakastaja

Vinkit poliisille, kiitos! Kyllä moni tietää kuka on takana tässä, naapuritkin epäilee ja omaiset, tutut. Joku on nähnyt jotain, ihmisiä valvoo öisinkin ja katsovat ulos tai liikekannalla ulkona! raukkamaista kiusata eläimiä, viattomia luontokappaleita jotka lisäksi luottaa ihmiseen joka saattaa olla psykopaattinen peto. Tälläiset pahantekijät iskee samoin ihmisten kimppuun kun mahdollisuus, ei tämä jää vain eläimiin, pitää vain voida tehdä pahaa, luonnevika.
      Joutsenten ei ole turvallista olla enää tuolla ehkä.. ihminen on laumaeläin joka alkaa toistaa ja matkia toisia idiootteja ajankulukseen. Tarkkailkaa !
      Paikalle voi asentaa valvontakameran, sehän on hyvin helppoa, joku voi sen itse vaikka maksaa ja asentaa!
      ja kiitos tälle naiselle joka järjesti linnun hoitoon. Oli jo liiankin kauan pakkasessa heitteillä. On kumma ettei eläimien asioita oteta vakavasti aivan ilman taistelua niiden puolesta!

• KonstaLaine

Varmasti joku tai jotkut tietävät. Nyt nimi esiin!!! Tuollainen psykopaatti pitää saada vastuuseen teostaan. Onko joku saanut kenties joululahjan? Aivan sairasta touhua. On edesvastuutonta suojella tuollaista kiduttajaa.

• kiitokset.tuhannet

KIITOS, KIITOS, KIITOS !!!! sille sinnikkäälle naiselle, joka joutsenen pelasti. Itse pari vuotta taistelin Aulangon joutsenten puolesta. Sain loppupuolella sentään apua muilta eläinten ystäviltä.

• seurataan.tarkkaan

Kiitos kaikille niillekin, jotka yrittivät pelastaa.

• anteeksi.joutsen

KIITOKSIA PELASTAJILLE, HOITAJALLE, ELÄINLÄÄKÄRILLE. HYVÄÄ TOIPUMISTA JOUTSENELLE.

KETJUA EI KANNATA LUKEA TÄMÄN EDEMMÄKSI. SIELLÄ JATKOSSA KAIKENLAISET NETTISEKOILIJAT PURKAA ITSEÄÄN ANUKSEN KAUTTA.

• seurailen

Please, kertokaa tietoja joutsenen voinnista/toipumisesta, kun sellaisia saatte.

• SyväKumarrus

Outoa että viranomaiset olivat jo nostaneet kädet pystyyn. Ainoastaan yhden naisen sinnikkyys näyttää nyt pelastaneen Joutsenen. Iso kiitos sankarille, oikea teräsnainen.

"Linnun kohtalosta syvästi järkyttynyt Jaana Heikkilä tuli katsomaan joutsenta heti töistä päästyään.

- Päätin, että en lähde ennen kuin se saadaan pelastettua, Heikkilä kertoo kirpakassa pakkasillassa.

Heikkilä yritti toistuvasti soittaa apua viranomaisilta.

- Lopulta kävin hakkaamassa kaikkia pelastuslaitoksen ovia ja ikkunoita, että eikö sieltä kukaan voi tulla. Sanoin viimeiseksi, että menen itse jäälle hakemaan joutsenen, kai he minut pelastavat sentään, Heikkilä kertoo."

• robinhoodla

Onko kukaan koskaan syönyt joutsenta.Sorsapaistia olen syönyt maistui heinämäiseltä.Myös strutsia olen syönyt ja se oli sellaista härkämäistä.Tuossa joutsenen metsästyksessä oli kaiketi käytetty vääränlaista nuolta.Eli kysessä oli joku joka ei metsästystä sillä harjoita.Itse olen käyttänyt taljajousta kurkiin ja ja fasaaneihin niistä näin työttömänä saa mukavasti liharuoan.MM linnaisten suolla on kurkia paljon keväisin.Laulujoutsen on rauhoitettu mutta ymmärtääkseni kyhmyjoutsen ei sen vuoksi kyselin onko kukaan syönyt siitä tehtyä ruokaa?

• jouda

Joutsenia on liikaa niitä pitäis alkaa metsästämään,tämäkin olisi pitänyt lopettaa ja pistää uuniin nam nam,turhaa tuhlata yhtiskunnan varoja,on saanut paljon julkisuutta kadonnut koira ja joutsen,kumma ettei kaupunginhallituksen pj jahdannut joutsenta,siinähän sitä vaalityötä olis tullut.

• Mummot_riehuu

Kaikki Suomen joutsenlajit ovat rauhoitettuja kautta vuoden. Kaikista on myös laittomasta metsästyksestä ja sitä kautta myös vahingoittamisesta määrätty rangaistusmaksut, käräjille menee jos kiinni jää!

Mutta tämä mikä minua etoo, on tämä joutsenen romantisointi. Jumankauta mitä tekstiä löytyy vaikkapa Facebookisssa vanhojen eukkojen kirjoittamana.... "Minä suojelen sinua kaikelta!" kun joutsen vähän venyttelee siipiään..... Ai kulta pieni nukkuu/pelkää, kun joutsen hieroo kaulaansa höyhenpukuunsa hoitaakseen sulkiansa.

Jep jep. Näkyy taas miten paljon ihmisillä on tietoa luonnosta ja sen eläimistä. Ja tästäkin onnettomasta tapauksesta, jossa todennäköisesti joku nuori jousipyssyn joululahjaksi saanut asioista tietämätön on mennyt ja ampunut ehkä jopa hyvinkin läheltä linnun kylkeen sen nuolensa - omalta kannaltaan onnenkantamoisella vieläpä osunut siis - , niin tota tästäkin tapauksesta, nämä lääpällääån olevat mummelit kirjoittelevat facebookiin sinne sun tänne: puoliso hoitoon kanssa, muuten se kuolee tai suree itsensä nälkiintyneeksi.

Eläin on eläin on eläin on eläin.

Ja toisaalta sitten, en hyväksy tätä ampumista enkä puolustele ampujaa, mutta siis se kuinka törkeää tekstiä kirjoitetaan tästä ampujasta! Jotain rajaa sentään pitäs olla siinä mitä julkisuuteen kirjoittaa! Vaikka samahan se on joka asiassa, suolletaan mahtavaa raivoa ja vihaa ilmoille... Ja raukat vielä livessäkin, jos tietävät jonkin tapahtuman ja siihen heidän mielestään syyllisen tai heille osoitetun (oikein tai väärin osoitetun) tyypin niin huudelleen raukkamaisesti jostain matkojen päästä niistä tökeryyksiä! Jotain rajaa kielenkäyttöön. Mutta kovemminhan sitä tietysti huutavat ne, jotka ovat itse jotain joutuneet elämässään maksamaan ja siitä sitten kostoksi toisille huutelevat! Sivistynyt ja ajattelukykyinen henkilö osaa käyttää harkintaa myös kielellisessä ilmaisussaan, tai edes esittää jonkin moista järjellistä ajatusta!

• Gghjh

Poliisilla on tekijän nimi tiedossa. (sullakin taitaa olla) Toivottavasti saa rangaistuksen raskaimman mukaan.

• Hennalassa1986

Olipa hienoa, että joutsen saatiin hoitoon. Kiitos huolenpitäville. Joutsenen ampujan saa sen sijaan tappaa, mielellään hitaasti kiduttamalla.

• palkintoja

Palkkioksi annan tälle naikkoselle kunnolla TYVIKYRPÄÄ,ilmoittele missä haluat tai koputtele oville jospa osuisin kohdalle.

• sulleturpaan

Kaheli!!!!!!!!!!!!!

• Hennalassa1986
        palkintoja kirjoitti:

Palkkioksi annan tälle naikkoselle kunnolla TYVIKYRPÄÄ,ilmoittele missä haluat tai koputtele oville jospa osuisin kohdalle.

Palkintoja, mikä ihmeen kommentti? Oletko kenties ampuja, asukas Hennalasta?

• halkillanruskon

Mitä ajatteli ihminen (?) tehdessään tämän? Pahuutta,saalistusta,ilkivaltaa heikommille.Tämä on juuri sitä miksi sudetkin lipuu asutusten lähistöille,ihmiset ruokkivat ja saavat eläimet luottamaan pahimpaa petoon--ihmiseen.
      Eläin saalistaa vain ruokaa hakiakseen,jotkut viettiensä sanelemana kuten Luoja on luonut.
      Mutta viaton valkoinen joutsen,joka on niin kaunis ja uljas Suomen vesistöissä.
      En voi käsittää ja kyyneleet tippuvat nytkin pitkin poskia...

• persoonallishäiriöinen

Voi olla , että iski ihmisten lemmikkiin saadakseen hässäkkää aikaiseksi ja ihmisille pahaa mieltä. -Varmaan linnun kärsimyskin mieleen.

• ei_mitään

Voi, itse sinä vaan rauhassa.... Se ei varmaankaan ole ajatellut yhtään mitään, ollut jousensa kanssa leikkimässä kaupungilla ja sitten kauhuksensa saikin huomata saaneensa osuman, jolloin otti jalat allensa ja vikkelään ja toivoi kovasti, ettei kukaan vaan huomannut!

• Hulluttt

Nimi esiin ja kuva lehteen ja kunnolla turpiin torilla.

• eläinsuojelulaki.kuntoon

Kannatan henkistä rangaistusta Jokainen vastaan tuleva ihminen kun kertoo päin naamaa, mitä ajattelee, ehkä tajuaa jotakin tai sitten ei.

Ymmärrän: psykopaatiksi syntyminen ei ole oma valinta, se on kohtalo.

Tässä keljussa jutussa on jotakin hyvää, jos edesauttaa ihmisten suhtautumisen eläimiin muuttuvan parempaan suuntaan.

• rajat_kommentointiin

Ja mietihän sinä nimetön ja kasvoton, mitä tähän julkiseen foorumiin kirjoittelet!

Tätä samaa lajia löytyy kyllä esim. facebookistakin aikuisikäisten ihmisten kirjoittelemana. Eikös tuollaiset tekstit täytä vihapuheen merkit! Olkoonkin vain, että rauhoitetun linnun raukkamainen vahingoittaminen on rangaistavaa, mutta siitä on lailliset rangaistukset määrätty!

Sakinhivuttajille itselleen saisi kanssa alkaa jakaa rangaistuksia! Toki, tiedetään sekin, että esim. poliisissa löytyy tuollaisia samanlaisia tyyppejä kuin sinä, ei ehkä tässä asiassa, mutta muissa kyllä!

Se on helppo nettiin kirjotella. Oletko sinä tai sinun alapuolellesi kommentoinut tyyppi koskaan edes auttaneet ihmistä tai eläintä!

• katso.peiliin

Minä, joka olen alapuolelle kirjoittanut, nimenomaan vastustin vihapuhetta ja aggressiota. Mutta jos joku kerran sanoo tuolle tyypille mielipiteen asiasta, ihan asiallisesti tietenkin, niin se ei vielä vaikuta. Kertaus on opintojen äiti.

Voisi luulla, että tiedät kuka olen ja kirjoituksesi on tahallinen provo. Olen opiskellut auttamisammattiin, Sillä tienannut leipäni ja nykyisen eläkkeeni. Parhaillaan on menossa eläinsuojeluprojekti, jossa olen joutunut laittamaan itseni likoon oikein kunnolla.

Tässä ketjussa olen rohkaissut ihmisiä kertomaan havaintoja poliisille ja olen kehunut kaikkia, jotka auttoivat tai edes yrittivät auttaa.

Arvostelisit epäasiallisia ketjuun kirjoittavia ja auttajasta loukkaavasti kirjoittanutta.

Osaatko itse tehdä muuta, kuin ymmärtää ihmisten kirjoitukset väärin oman psyykkesi mukaan, moralisoida ja syyttää. -Oletko itse tehnyt mitään eläinsuojelun hyväksi?

• JUU_KASVATTAA

Olen tehnyt sekä eläinsuojelun että ihmisten hyväksi! Vastustit vihapuhetta? ja kuitenkin kannatat, omilla sanoillasi, henkistä rangaistusta - eli vihan osoittamista! Niin, että perustelepa vähän lisää, miten sinä vastustat vihapuhetta kun kuitenkin kannatat vihapuhetta, omilla sanoillasi, henkistä rangaistusta ja kaupungilla vihan osoittamista ja sanotaan nyt vaikkapa lopullista maineen pilaamista! Niin, että sinä olet se, joka antaa ihmisille mahdollisuuden selviytyä! Vaatii aika hyvät perustelut kantaasi että läpi menee!

Yhteiskunta kuitenkin toimii sopimuksin, vääristä teoista on sovittu rangaistukset, yksikään niistä rangaistuksista ei ole mikään henkinen rangaistus. Piilosanoin vaadit tässä tapauksessa ihmisen henkilöllisyyden paljastamista, jotta pääaset itse nimettömänä soittamaan poskea. Sitten tämä psykopaatiksi syntyminen. Millä ilveellä sinä tämän toistaiseksi kaikille tuntemattoman ampujan tiedät psykopaatiksi!

Joo, sulla on hienot jutut ja kommentit! Jatka samaa rataa vaan, niinkus sivistyneesti.

• Hihhooo
        katso.peiliin kirjoitti:

Minä, joka olen alapuolelle kirjoittanut, nimenomaan vastustin vihapuhetta ja aggressiota. Mutta jos joku kerran sanoo tuolle tyypille mielipiteen asiasta, ihan asiallisesti tietenkin, niin se ei vielä vaikuta. Kertaus on opintojen äiti.

Voisi luulla, että tiedät kuka olen ja kirjoituksesi on tahallinen provo. Olen opiskellut auttamisammattiin, Sillä tienannut leipäni ja nykyisen eläkkeeni. Parhaillaan on menossa eläinsuojeluprojekti, jossa olen joutunut laittamaan itseni likoon oikein kunnolla.

Tässä ketjussa olen rohkaissut ihmisiä kertomaan havaintoja poliisille ja olen kehunut kaikkia, jotka auttoivat tai edes yrittivät auttaa.

Arvostelisit epäasiallisia ketjuun kirjoittavia ja auttajasta loukkaavasti kirjoittanutta.

Osaatko itse tehdä muuta, kuin ymmärtää ihmisten kirjoitukset väärin oman psyykkesi mukaan, moralisoida ja syyttää. -Oletko itse tehnyt mitään eläinsuojelun hyväksi?

Mun on vielä kysyttävä, miten sinä itse näet minun syyttävän teitä... Minä vain esitän omat mielipiteeni, en ole syyttämässä sinua mistään, esitän mielipiteitä ja kysymyksiä.

Mutta eihän se minun vikani ole, että sullakaan ei toi ajatus kovin pitkälle ennä!

"psykopaatiksi syntyminen ei ole oma valinta, se on kohtalo."

Edellä yksi lause sinulta. Siis mistä sinä tiedät minkä moinen tilanne tässä itse asiassa on ollut ja mikä on ollut luonteen laatu, automaattisesti psykopaattiko!

Jep, sä oot tasan sata kertaa parempi ja fiksumpi tolla ajatuksenjuoksullas kuin meitsi psyykkeensä ja moraalinsa ja syytöstensä kanssa.

Jep Jep!

Etkä myöskään tiedä, kuinka hyvin tämä ampuja loppujen lopuksi otti opiskeen jo siitä että osui siihen lintuun... Ehkä se oppi tuli jo siitä, alkoi ajatus mennä ihan sinne perimmäiseen loppuun asti, eikä vain ollut kivaa kokeilla sitä jousta ja nuolta.

Tällainen skenaario ei eräille tule mieleen lainkaan. Se on automaattisesti joku psykopaatti. Kaikkihan nykyään ovat psykopaatteja! Vai mitä? Ja ihan on auttamisammatit ja eläkkeet siitä plakkarissa sulla, vaivaudut kuitenkin kirjoittelemaan suomi24:ään missä aika harvoin tolla taustalla ihmisiä esiintyy........

• ON_HIENO_AJATUS

"Kannatan henkistä rangaistusta Jokainen vastaan tuleva ihminen kun kertoo päin naamaa, mitä ajattelee, ehkä tajuaa jotakin tai sitten ei."

Tähän kohtaan on kommentoiva, elämää tarkkaileena, että tätä harjoitetaan yleensä silloin kun päin naamaa kertomisen kohteena on kertojaa alempana oleva ihminen. Siis kertoja kokee olevansa jotenkin statukseltaan ja ihmisarvoltaan korkeammalla. Sen sijaan jos rikokseen tai paheksuttavaan tekoon syyllistynyt on ihmisarvoltaan ylempänä tai omaa suuremman statuksen, kommentointihalukkuus kadulla päin naamaa on aika vähäistä!
        Tällaista urhoollisuutta kansalaisrangaistuksissa harjoitetaan! Yksinkertaistettuna: Pultsaria on helppo monottaa, pankinjohtajaa ei!
        Eli hyvin raukkamainen ajatus tuossakin.

• lensi_ajatus

"Kannatan henkistä rangaistusta Jokainen vastaan tuleva ihminen kun kertoo päin naamaa, mitä ajattelee, ehkä tajuaa jotakin tai sitten ei."
        Ajatus liikkuu tästä eteenpäin. Sillä tulipa nyt mieleen niinkin pitkälle viety tuuma tästä, että on se harmi kun sinä et nyt sitten tiedä jokaisesta sinua vastaan tulleesta ihmisestä, mitä synkkiä salaisuuksia hänen elämässään on. Oi, jospa pääsisit kertomaan mielipiteesi vastaantulijalle, joka pahoinpitelee vaimoaan, hakkaa lapsiaa tai muuten kaltoin kohtelee heitä, kiusaa työtovereitaan, tai syyllistynyt rattijuopumukseen. On se harmi, kun kaikista ihmisistä ei voi tietää mitä heidän elämäänsä kuuluu, pääsisi sitten kertomaan, mitä mieltä näistä teoista ollaan ihan tuolla kadulla kasvotusten!

Ei tässä muuta enää tähän asiaan!

• kohujuttuja_vouhkaatte

Lahden kohujuttujen historiassa ei tarvitse mennä kuin parin kuukauden taa, niin olisi varmaankin ollut hyvä tilaisuus käydä sanomassa yhdelle sun toiselle päin naamaa, mitä mieltä asioista on ja antaa hyvät menettelytapaohjeet, kaikkihan Lahden kokoisessa kaupungissa tietävät kuka oli pääjehu provoisoinnissa, kuka kuvasi, kohteena olleen opettajan tunnistavat kaikki ja rehtorikin varmaan on kaikkien tunnistama, joten kävitkö montakin kommenttia antamassa yhdelle sun toiselle. Olisi varmaan ollut tarpeen, jotta olis tilanne saatu korjattua ja kaikki olisivat saaneet jatkaa elämäänsä paremmissa oloissa ja onnellisina lopun ikäänsä.

Mitä, kävitkö heittämässä parit kommentit ihan kasvotusten!

• en.ole.äitinne

Hellanduudelis kun innostuttiin. "Tällä taustalla" kirjoitetaan suomi24: ään, koska ne. joille asia on tarkoitettu, lukevat suolta. - Jos ihmisten asennekasvatus ja moraaliopetus jää pelkästään rikoslain käyttämisen varaan, heikoilla ollaan.

Jätän arvokkaammat forumit työikäisille ja järjestöille. Teen nykyään hommia ruohonjuuritasolla, niillä voimilla ja kyvyillä kuin vielä on jäljellä.

Tärkeintä teillä nytkin oli hyökätä kimppuuni, ei tarkastella itse asiaa.

-Eläinsuojelulakia ollaan uudistamassa eikä hyvälle näytä eläinten kannalta. Esim .Animalia olisi tyytyväinen tuesta.

- Poliisi on ilmoittanut käsittelevänsä asiaa törkeänä eläinsuojelurikoksena, mikä on suunnilleen yhtä tyhjän kanssa. - Kyseessä on myös luonnonsuojelain rikkominen, koska kyseessä on rauhotettu eläin. Sieltä tulee kyhmyn hinta, vähän yli 500 ekeä. Jos kuolee.

- Sujuivatko pelastustoimet optimaalisesti: ei. Parantamisen varaa olisi. Voisiko tätäkin tapausta käyttää siihen, että pelastuslaitos saisi paremmat ohjeet Lahdessa.

Jne, jne.

Nämä teidän kirjoittelut tuntuvat enemmänkin syyllisen puolustelulle ja valkopesulle. Onko tässä murkut vastaan aikuiset.

Tämä olisi paljon asiallisempi ketju, jos "teikäläiset" eivät olisi kirjoitelleet.

Taidatte tietää syyllisen.

• Hän_tulee
        eläinsuojelulaki.kuntoon kirjoitti:

Kannatan henkistä rangaistusta Jokainen vastaan tuleva ihminen kun kertoo päin naamaa, mitä ajattelee, ehkä tajuaa jotakin tai sitten ei.

Ymmärrän: psykopaatiksi syntyminen ei ole oma valinta, se on kohtalo.

Tässä keljussa jutussa on jotakin hyvää, jos edesauttaa ihmisten suhtautumisen eläimiin muuttuvan parempaan suuntaan.

Helpommalla pääset, kun menet sinne kadulle "Jeesus tulee. Oletko valmis?" -plakaati kädessäs. Kyltillähän on tarkoitus saada syntiset synnintuntoon ja katumaan tekojaan...

En rienaa, sillä näin on.

• Audisetä

Kun jos tekijä tulee ilmi saa hän pienet sakon mutta vannon ettei rangaistus jää siihen.

Mulla on taljajousi ja metsästyskärkiä. Sellainen ammuttuna perseeseen tekee kutaa, voin luvata. Niin kuin sanotaan, silmä silmästä jne.

• olet.perverssi

Ookko ittees kauanki ampunu perseeseen, kun noin hyvin tiedät?

• niinkö_

se on sillä lailla, että ihmisen pahoinpitelystä saa myös rangaistuksen, jos kiinni jää. Näinhän se käy vankilassakin, jossa sisään tuotu muiden vankien mielestä halpamaisimmasta rikoksista halpamaisimman tehnyt pahoinpidellään... Rangaistus siitä pahoinpitelijälle tulee. Onko se sen arvoista? Psykopaatin mielestä varmaankin on, sillä saipa vähän opetettua ja antoi oikein kokeneen isän kädestä!

Tapon yritys vai peräti murhan, murhan, koska kerrot suunnitelmistasi jo täällä....

Mikä mahtais olla suhtautuminen jos tilanne tässä olisikin mennyt niin, että kundi joka sen jousen kanssa oli kaupungilla leikkimässä olisi lintuun osuttuaan itse ilmoittanut heti siinä paikassa viranomaisille asiasta tapaturmana... Olisi kertonut, että oltiin vähän kokeilemassa ja sitten - perkele sentään - osuttiin tohon sorsaan... Jep, rangaistus siitä olisi ihan sama, eli joku metsästys- tai luonnonsuojelurikos ja samat sanktiot, mutta miten yhteisö suhtautuis.... Varmaan hekoteltais niin kuin vahingonilosta pitkin ja poikin....

Näin!

Mutta uhotkaa nyt oikein kunnolla taas.... kohta sitä on joku toinen teidän mieltänne kiihottava tapaus julkisuudessa ja sitten lauotaan mitä sylki suuhun tuo sen puitteissa pitkin ja poikin nettiä ja katuja!

• JUURI_NOIN

Niin, tässä tapauksessa jos on kyse siitä että joku on ollut kokeilemassa, leikkimässä uuden lelunsa kanssa eikä ole osannut ajatella asiaa niin pitkälle, että olisi miettinyt, mitä sitten jos osun, tai toisaalta on kuvitellut nuoliensa tehon niin olemattomiksi etteivät ne pysty linnun sulkien alta lihaksia lävistämään, niin tota, ihan samanlaista ajattelun loppuun saattamisen osoitusta on kaikilta näiltä uhoajilta jotka vaativat vaikka millaisia rangaistuksia ja kuvittelevat tekevänsä vaikka mitä tälle tyypille, niin aivan samaa ajattelukyvyttömyyttä on heiltä. Mutta ei se mitään, samanlaisia tyyppejä löytyy myös sieltä, missä yhteiskunta odottaa olevan harkintakykyisiä tyyppejä harjoittamassa virkatoimia... löytyy poliisista, pelastustoimesta sekä terveydenhuollosta... Näissähän kaikki olettavat olevan harkintakykyä omaavia ihmisiä... Mutta ei, ihan samaa löytyy sieltä, poliisiakka nojaa seinään hampaita kiristellen "jumalauta minkä teki..." ja niin päin pois. Ja sitten se uho ja raivo jota useimmat livessä ja suurin piirtein kaikki somessa haluavat harjoittaa ja osoittaa, niin mitäs kaikkea se voi saada aikaan ja onko se tosiaan niin kuin suhteessa tapahtuneeseen!

Että haistakaahan paska! Vitun älämölöpaskat! Eritoten nämä erinomaisiksi uskotellut viranomaiset! No jaa, tosiasia tietysti on, että se pahin älämölöporukka löytyy sellaisista, joilla itsellään ei monikaan asia ole kondiksessa missään suhteessa...!

• pidäthänLupauksesi

Ihan oikke! Eikä sitäpaitsi pahoinpitelystä juuri mitään "saa".

• jamuutavainoa

Tässä asiassa on kyse siitä, että eräs kulttijoukko harjoittaa eläinrääkkystä.

• avohoitopotilas

Näitä eläinten kiduttamisia on nykyään tullut liikaa ilmi. Nyt tarvitaan esimerkki ettei tuomioistuimen pieni sakko ja ehkä ehdollinen ole ainoa rangistus. Näin ei voi jatkua enää. Eläimelle en voisi tehdä ikinä pahaa mutta vittumaisen ihmisen voin tappaa sen enempää saamatta tunnontuskia. Tappaminen on ehkä tässä tapauksessa liikaa mutta eiköhän sitä jotain keksi. Vankilaan tai hullujenhuoneelle olen valmis menemään. Olisin tehnyt jotain hyvää joka tapauksessa.

• pidäthänLupauksesi

Avohoitopotilas: sä oot mainio! Mä tuun vankilaan kattomaan sua, jos tuon teet!

• jousinmn

Varsijousella persuksiin tätä ampujaa, ei mitään armoa!!!

• muistakaa.pääasia

MISSÄ JOUTSEN NÄISSÄ VIESTEISSÄ? ?
      Se kärsii ja taistelee elämästään. Ja puoliso on yksinään , epätietoisena ja järkyttyneenä. Olisi pitänyt viedä samaan hoitopaikkaan. Vammautunutkin toipuisi paremmin kaverinsa seurassa.

• sspprr

LOPETTAKAA paskan kirjoittelu Hennalassa viruu suomenpelastajia huonoilla sängyissä ja syövät 4kertaa päivässä huonoa ruokaa,auttakaa heitä,asiat tärkeysjärjestykseen.

• ananastaa

On se niin väärin että vanhukset ja eläkeläiset kyllä saa syödä jokapäivä kaurapuuroa ja makaroonia,mutta Suomenpelastajat joutuvat syömään hedelmiä salaattia proileria montakertaa päivässä,kohtuus kaikessa.

• joulutuleetaas

Onko joutsen merkki ruoassa?

• iivari10vuotta

Mistä saan hakea tuon nuoleni? Ottiko täti sen.Minulla ei ole enää kun 1 nuoli.Aamulla osuin varikseen.Varis otti nuolen ja toisen otti joutsen.Isi ei anna nuolia mulle enään.Saiko kukaan muu jousipyssyä joululahjaksi kun mä.Antakaa mulle nuolia lisää niin on tekemistä.Asun Niementie 9.

• vm5öööö

Voi tätä nykynuorisoa,hommaa (varasta) puurimaa ja vuole nuolet ,tee naulasta kärki viilaa teräväksi niin eipä tarvi porukoitten lintua pelastaa,tai sitten laita nuoleen naru.

• iivari10vuotta

Kiitti käyn nyt hakeen Puukeskuksen pihasta aidan yli rimoja.

• lintu.bongari

Onko sitten joutsenen masturbointi sallittua?

• bongari.lintu

Mielenkiintoinen kysymys. Ottakaa selvää?

• äkkiä.hommiin

Uuteen eläinsuojelulakiin tulee pykälä eläinseksin kieltämisestä. Vielä sitä ei ole kriminalisoitu.

• lintujenrakastaja

Olisin itse taistellut joutsenen hoitoon saamisesta taukoamatta jos olisin ollut lahtelainen! Lintu oli jo liian kauan heitteillä.
      Vain surkeat raukat iskee heikompiensa kimppuun.. pitää purkaa omaa pahaa oloa ja pahuutta. Kun kyse lemmikeistä tai kesyistä eläimistä on sitä raukkamaisempaa ja väärin. Eläimet on viattomampia olentoja kuin ihmiset, ihmisten tulee kunnioittaa niitä edes ellei itseään ja toisia ihmisiä pystykään kunnioittamaan...valitettavasti ihminen on raadollisin eläinlajeista.

• mikaelmikael

Kyhmyjoutsen on myös rauhoitettu lintu, jonka vahingoittaminen on rikos josta tule kova sakko!
      Lisäksi tälläiset eläinten rääkkääjät tarvitsevat psykiatrista hoitoa.

• eläintenpitokielto

Psykiatrinen hoito olisi vähän liian kova rangaistus. - Ja sen jälkeen olisi lopun ikäänsä työkyvytön ja yhteiskunnan elätettävänä.

• sinitiaiset

Suomessa on eläinsuojelun suhteen paljon parannettavaa. Saa lukea koko ajan räikeistä kaltoinkohteluista, myös koirien ja karjan suhteen ja muiden kotieläinten ja lemmikkien Eläinsuojeluyhdistykset piittaavat kokemukseni mukaan eniten vain kissoista. Sensijaan tulisi olla todella paljon enemmän laajaa ja perusteellista eläintenoikeuksia huomioivaa toimintaa, aivan valtion taholta antaen määrärahaa siihen ja toimilupia! Oliko aikoinaan muistaakseni esim Anja Eriksson joka toimi kutsumuksellisella tavalla...
      Joutsen on ylevä, kaunis lintu, sitä voi vain kunnioittaa. Kun talvella kohdataan joutsenia hortoilemassa maanteillä ja asutuksen keskellä, eikö ihmiset tajua että ne saattavat tulla sinne koska ovat nälkiintyneet! Vedet jäätyy ja ei ole syötävää, ja pakkasta.
      Ihmettelen etteikö voisi antaa kauraa ja leipää.. sorsatkaan eivät selviä ilman ihmisen ruokintaa ja sama koskee monia pikkulintuja.. sensijaan joutsenet jätetään omilleen ellei lintu ole henkihieverissä jolloin vasta toimitetaan hoitoon!! Suomeen jää paljon joitsenia talvehtimaan meren rannoille ja sisämaahankin, jopa pohjoiseen!

• täyttä_puppua

Joo. Tuossa kirjoittelee kaikkea muuta kuin eläinten asioihin perehtynyt henkilö.

Missä sinä nyt ihan koko ajan luet eläimiin kohdistuneista kaltoin kohteluista? Vai tulevat joutsenet nälkiintyneinä ihmisten alueille, ja ihanko leipää ja kauraa syötät joutsenille ja muille vesilinnuille....

En viitsi valistaa sinua millään lailla näistä asioista tämän enempää... sillä luulen sinun olevan hörhö! Klo 5:19 kirjoittelet täyttä puppua... vaikka eipä juttusi varmaan miksikään muutu päivän ehtiessä pidemmällekään.

• valkopesuri

Kyllä siinä yläpuolella on paljon asiaa, ei tarvitse kirjoittaja valistusta sinun kaltaiselta häiriintyneeltä, aggressiopulmaiselta "asiantuntijalta".

"Minä" en kirjoita tuohon tyyliin, jos luulit käyväsi "minun" kimppuuni.

• Kylläpä_heitti

Koko ajan saa lukea - no, sulla on varmaan sitten väärät lukemiset, kun maailmassa on muutakin luettavaa, saa valita mitä lukee. Eikä tämä tarkoita, ettäkö hyväksyisin eläinten kaltoinkohtelun.
        Eläinsuojelyhdistykset piittaavat myös muista kuin kissoista. Tekevät yhteistyötä eläinsuojeluvalvojan kanssa jne. Mihinkähän toisenlainen kanta ja ajatus perustuu?
        Eläintenoikeuksia huomioivaa toimintaa valtion määrärahoin.... mitäköhän tälläkin nyt sitten taas tarkoitetaan. Kyllä Suomessa eläinten oikeuksia valvotaan ihan viranomaistoimin ja viranomaistoimintaa rahoitetaan valtion varoista. Tämän lisäksi on tietty erilaisia yhdistyksiä ja yhdistyksillekin valtiolta kyllä heruu avustuksia...
        Talvella kohdataan joutsenia hortoilemasta maanteillä,,,, no, saattaa sattua kaupungissa puistolammikoiden lähistöllä. Ruokatarjontana kaura ja leipä eivät ole mitenkään suositeltavia vesilinnuille eikä leipä muillekaan linnuille.
        Elinvoimainen joutsen lähtee kyllä etsimään itse avovettä silloin kun mantereen läheiset rannat alkavat jäätyä ja ravinto vähenee.
        Joutsenet jätetään omilleen.... No, elinvoimainen pärjää itsekin, turha sitä on lähteä rauhoitettua lintua hätistelemään silloin kun sillä ei ole mitään hätää, se nimittäin osaa kyllä itse poistua parempien elinolojen äärelle silloin kun sen aika on!

Joo, jatka sinä vaan typeryyksien kirjoittamista! Ja poliisinko pitäs tutkia kun sinun kirjoituksiisi puututaan! Mikäs rikos se on kun sua arvostellaan? Sulla on erikoinen käsitys tästä maailmasta ja sen menosta!

No, jatka sä niitä eläinten kaltoinkohtelu uutisten selaamista....

• outoja.piirteitä

Perjantai-iltana minulla oli TV auki tunnin verran.Sivusilmällä ohimennen katselin. Satuin huomaamaan , kun yht'äkkiä ruutuun ilmestyi lappu, jossa luki: Lahdessa tapahtunut törkeä eläinsuojelurikos. Kyhmyjoutsenta on ammuttu nuolella.

Onko kukaan muu nähnyt tämmöistä. En olisi ehkä huomannut koko juttua muuten.

Voi olla, että tekijä on pakotettu tekoonsa.

• Pipilät

Lahdessa asuu näköjään täysiä sekopäitä.

• terkkuja.poliisille

En asu Lahdessa. En kirjoittanut klo 5.19. Ihmettelen sitä raivoa, joka ihan nättiin, mutta vähän epätarkkaan viestiin suunnataan.

Mutta olen vuosia ollut gang stalking vainon kohteena, silloinkin kun taistelin Aulangon joutsenten puolesta, loppupuolella oli suuri joukko muitakin ihmisiä, enkä aikaisemminkaan yksin ollut.

Nyt tämä tapaus saa itsesujeluosastoni hälyttämään. Jos on hälytys oikea, viranomaiset täällä ovat niiden "ihmisten"talutusnuorassa, jotka ovat vastuussa vainostani ja Aulangon joutsenien helvetistä. Ikävä kyllä myös lintutalon hoitotaja.

Minun IP:ni on suomi24:n tiedossa, myös poliisin, ja olen Hämeen poliisille tuttu, olen tehnyt rikosilmoituksia.

Nyt poliisin/moden kannattaisi selvittää alla olevien nimimerkkien IP:t
        - rajat kommentointiin
        -JUU_KASVATTAA
        - Hihhoo
        -ON_HIENO_AJATUS
        -lensi_ajatus
        -JUURI_NOIN

On niin aggressiivinen valkopesu käynnissä tekijän suhteen.

• ahaa_
        terkkuja.poliisille kirjoitti:

En asu Lahdessa. En kirjoittanut klo 5.19. Ihmettelen sitä raivoa, joka ihan nättiin, mutta vähän epätarkkaan viestiin suunnataan.

Mutta olen vuosia ollut gang stalking vainon kohteena, silloinkin kun taistelin Aulangon joutsenten puolesta, loppupuolella oli suuri joukko muitakin ihmisiä, enkä aikaisemminkaan yksin ollut.

Nyt tämä tapaus saa itsesujeluosastoni hälyttämään. Jos on hälytys oikea, viranomaiset täällä ovat niiden "ihmisten"talutusnuorassa, jotka ovat vastuussa vainostani ja Aulangon joutsenien helvetistä. Ikävä kyllä myös lintutalon hoitotaja.

Minun IP:ni on suomi24:n tiedossa, myös poliisin, ja olen Hämeen poliisille tuttu, olen tehnyt rikosilmoituksia.

- rajat kommentointiin
        -JUU_KASVATTAA
        - Hihhoo
        -ON_HIENO_AJATUS
        -lensi_ajatus
        -JUURI_NOIN

Ai sinun eri nimimerkeillä kirjoittamiesi ajatusten arvostelu ja niiden typeryyden palajstaminen on rikos, jota ihan poliisin pitäisi lähteä selvittelemään! Niin, ja sekö on valkopesua!

Kas kun ollaankin taas typerän kanssa juttusilla!

• ai_kato

- rajat kommentointiin
        -JUU_KASVATTAA
        - Hihhoo
        -ON_HIENO_AJATUS
        -lensi_ajatus
        -JUURI_NOIN

Gang-stalkattu, sinä vai? Kyllä luulen, että itse harrastat täällä suomi24:ssä ja sitä kautta myös muualla ihmisten vainoamista, joko sun kaverit on kohta messissä? Löytyks ip!
        Sehän on vissiin se sun bravuuri, se stalkkaus!

• ip_poliisin_tiedossa

- rajat kommentointiin
        -JUU_KASVATTAA
        - Hihhoo
        -ON_HIENO_AJATUS
        -lensi_ajatus
        -JUURI_NOIN

Poliisiko sinun tehdessäsi rikosilmoituksen näkee senkin vaivan, että selvittää sinun IP-osoitteesi? Kamala, sinähän oikein rötöstelijä olet. Normaalisti rikosilmoitusta tehdessä riittää ihan perusyhteystietojen antaminen sellaisten kuten postiosoite ja puhelinnumero.

Sulla sitä riittää tota juttua....Gang-stalkkaus!

Sun ainoa elämäs on Suomi24 ja sinä käytät sitä myös rikollisesti hyväksesi!

Heippa!

P.s. Moderaattori varmaan valehtelee kun se sanoo, ettei se pysty kenenkään ip:itä selvittämään.... tai seuraamaan..... mutta sulla ne konstit vissiin löytyy.... Pikkubravuuris kanssa.

• ip_poliisin_tiedossa

- rajat kommentointiin
        -JUU_KASVATTAA
        - Hihhoo
        -ON_HIENO_AJATUS
        -lensi_ajatus
        -JUURI_NOIN

Mikä ihmeen aggressiivinen valkopesu? Päinvastoin sinä itse yllytät ja kiihotat mahdollisia lukijoitasi tekemään aggressiivisia tekoja!

• c____
        ip_poliisin_tiedossa kirjoitti:

Mikä ihmeen aggressiivinen valkopesu? Päinvastoin sinä itse yllytät ja kiihotat mahdollisia lukijoitasi tekemään aggressiivisia tekoja!

Typeristä thyperimmän sorttinen provokaattori.
        Palsta on nimetty keskustelupalstaksi. Mikähän keskustelu se tällainenkaan on kuin tässä ketjussa on, ja mikä se on ollut alun alkaenkaan?
        Tosiaan kannattaa hakeutua oman tasoistensa ihmisten seuraan. Täällä ei kohtaa kuin typeriä nettipervoja! Kukin taaplaa tyylillään, eräille se elämän juhlahetki on kun pääsee Suomi24:ssä esille ja jopa harjoittamaan sitä stalkkausta! Yhtä kivaa on myös yllyttää toisia sanallisilla viesteillään tekemään kahjuuksia.

Ketjun teksteissä on vielä surkeampia ja naurettavampia juttuja kuin ne facebook-mummojen joutsenromantiikat! "Minä suojelen sinua".

On aina myös varauduttava siihen että kohtaamasi nettipervo on juuri se tässäkin ketjussa mainittu psykopaatti, jonka loukkaaminen voi aiheuttaa pitkäkestoisia nettikiusaamista! Se on se pieni sielu kun on kovin herkkä loukkaantumaan, vielä herkempi kuin kyhmyjoutsenen rintamus!

• naurattaa_jo_

- rajat kommentointiin
        -JUU_KASVATTAA
        - Hihhoo
        -ON_HIENO_AJATUS
        -lensi_ajatus
        -JUURI_NOIN

Sinähän olet samaa tyyppiä kuin se open provosoija!
        Mutta älä luule, ei tässä mitään opeja olla! Vaikka sinä niin kuvitteletkin, että pursutaan raivoa ja aggressiota, kun sehän on tosiaan niin, että sinä kuvittelet ja nautit niistä omista kuvitelmistasi!

On sulla ja huvit! Suomi24 bravuuri! Jotakuta saattais oikeasti kiinnostaa miten sun pääs toimii.... tai olisko siinä edes mitään selvittämistä.

• kokolaumatietää

Sain vahvistuksen siihen, että kun syytin valkopesusta, olin oikeassa.

• piotineemiskiottiorniota

Joko on joutsenpaisti uunissa? Nälkä on kova. Onko muuten halukkaita joukkomasturbointi tapahtumaan? Tekisi eetvarttia.

• ehkä.vielä.jäät

Sut pitäs tappaa! Ja tapettaisiinkin jos kiinni jäisit sairas paska.

• anteeksi.vatipää
        ehkä.vielä.jäät kirjoitti:

Sut pitäs tappaa! Ja tapettaisiinkin jos kiinni jäisit sairas paska.

Äläpäs neiti huutele siellä. Tulee ihan pissa housuun

• runkkaa.poika.ja.naura

Helppo on siellä piilossa huudella ja nimitellä. Kasvokkain itkisit ja anelisit armoa, mutta et saisi. Turpiis vain, jos sulla hyvä tsägä kävis. Tappaa sut pitäisi paskiainen.

• neiti.nukkumaan
        runkkaa.poika.ja.naura kirjoitti:

Helppo on siellä piilossa huudella ja nimitellä. Kasvokkain itkisit ja anelisit armoa, mutta et saisi. Turpiis vain, jos sulla hyvä tsägä kävis. Tappaa sut pitäisi paskiainen.

Lässynlää neiti. Nyt äitis tissille ja iltamaito naamaan, on nukkumaan menon aika. Nyt tuli toinen pissa jo housuun.

• Tauno51
      • kuvailia

Suuri KIITOS tuollaista olen ajatellut hankkia,älä laita kovin korkealle.

• iivarinkaveri11v

Hyvä että osaan laittaa hupparin päähän ettei tunnisteta ennen kun leikkaan sähköjohdon poikki ja rikon kaikkee kivaa-heitän kameran lampeen hih hih

• yölaulaja

Kyllä saa lukea lampaista ja lehmistä jotka eläneet metrin lantakasassa nälkiintyneinä ja samoin koiria pahoinpidellään ja vastaavaa. Itse kerran puhuin eläinsuojeluyhdistyksen kanssa( Ei Lahdessa) joka sanoi ettei ole varoja tehdä paljoa mitään, ei voida puuttua, eikä ole työntekijöitä. Jos joku sanoi tämän ääneen, on outoa aggressioa. Onko paha synti puolustaa eläimiä! Eikö ole parantamisen varaa teoissa ja - asenteissa!! Tuollaiset aggressiiviset ihmiset tuskin auttaa vaikka joku eläin tekisi kuolemaa silmiensä edessä. Viidakonlaki- ajatteku vallitsee. Se leviää myös maailmassa: fasismi!
      Kyllä on virallista suositusta siitäkin että sorsat tarvitsee ihmisen apua talvella, sama koskee pikkulintuja, suuri osa kuolee pakkasessa nälkään muutoin.
      Joutsenen kaula EI ylety AVOvesillä kaukana rannoista pohjakasvillisuuteen kun rannat jäätyvät kuten tuo yksi henkilö väitti.. joutsen eui syö pelkkää vettä, se on kasvinsyöjä, kaislojen juuret yms se sopii. Kun matalat kohdat jossa kasveja jäätyy, EI ole ruokaa! Joutsenet sinnittelevät kyllä mutta ovat nälässä. Jos jotakuta vaivaa jo kaunis ehdotuskin että eläinystävät voisi heittää vaikkapa kauraa.. outoa on!
      Kaura ei ole pullaa...!

• senkun.hyökkäätte

Lahden kyhmyt ovat jääneet liian pohjoiseen, eivät kuulu enää tänne, vaan pariin sulaan paikkaan Itämeren rannalla, tai mieluummin Ahvenanmaan lähelle.
        -Kyllä otettiin selvää, kun Aino vielä oli hengissä. -Kun Metsähallituksen asiantuntijoiden mukaan puistojoutsenen poikaseksi syntynyt , koko elämänsä ihmisen hoivissa viettänyt, talvet Ähtärissä sisätiloissa,sopii heitettäväksi luontoon selviämään. Olisi pitänyt vielä ihan itse syksyn lopuksi lennellä jonnekin. - Kyllä pyysin apua yli kymmeneltä lintutaholta ja ihmiseltä. Ja yhteensä yli 20 , kun otetaan viranhaltijatkin huomioon. - Ja paskapuheita kuulin. -Aino joutui ties minne.

Sellaisia asiantuntijoita. Ovatkohan samat tyypit muka yrittäneet ottaa Lahden kyhmyä kiinni.

Olen mm.Animalian jäsen. Saan siltä rintamalta jatkuvasti tietoa nettiin, ja SEY:ltäkin ja uutisista. -Eläinten asiat eivät ole keino kohentaa itsetuntoani.

Jos ihmiset viitsii lukea tätä ketjua, siinähän näkevät millaisia eläintenvihaaja täällä on.

• aulangolta
        senkun.hyökkäätte kirjoitti:

Lahden kyhmyt ovat jääneet liian pohjoiseen, eivät kuulu enää tänne, vaan pariin sulaan paikkaan Itämeren rannalla, tai mieluummin Ahvenanmaan lähelle.
        -Kyllä otettiin selvää, kun Aino vielä oli hengissä. -Kun Metsähallituksen asiantuntijoiden mukaan puistojoutsenen poikaseksi syntynyt , koko elämänsä ihmisen hoivissa viettänyt, talvet Ähtärissä sisätiloissa,sopii heitettäväksi luontoon selviämään. Olisi pitänyt vielä ihan itse syksyn lopuksi lennellä jonnekin. - Kyllä pyysin apua yli kymmeneltä lintutaholta ja ihmiseltä. Ja yhteensä yli 20 , kun otetaan viranhaltijatkin huomioon. - Ja paskapuheita kuulin. -Aino joutui ties minne.

Sellaisia asiantuntijoita. Ovatkohan samat tyypit muka yrittäneet ottaa Lahden kyhmyä kiinni.

Olen mm.Animalian jäsen. Saan siltä rintamalta jatkuvasti tietoa nettiin, ja SEY:ltäkin ja uutisista. -Eläinten asiat eivät ole keino kohentaa itsetuntoani.

Jos ihmiset viitsii lukea tätä ketjua, siinähän näkevät millaisia eläintenvihaaja täällä on.

Olen Aino- joutsenen ystäviä, tiedän kaikki taustat asiassa. Se vietiin Loviisan ydinvoimalan edustalle. Mietin koko ajan onko se jäänyt sinne vaiko lähtenyt hortoilemaan etsimään kotia kohti!? Missä Aino on? Onko lauhdevesialue sellainen että siellä selviää hengissä talven yli jos on siellä.. matalaa, sulaa, kasvillisuutta?
        Aino olisi kuulunut tarhaan koska oli lemmikkilintu, aina ihmisen kanssa tekemisissä, talvet sisällä ruokinnassa. Ei osaa muuttaa eikä korkealentovoimaa.
        Ajattelen Ainon tilannetta koko ajan. Pelastaisin sen jos tietäisin missä se on!
        Tehtiin väärin kun ei kannettu vastuuta linnusta vaan jätettiin heitteille.

• aulangolta

ps. Löysin netistä uutisen Haminasta, miten pelastuslaitos kantoi hyytyneen kyhmyjoutsenen Kivisalmen jäältä. Juttu löytyy valokuvan kanssa..
      Lintu siirrettiin Lauttasalmeen jossa kuulemma sulaa. En tunne ollenkaan Haminaa.
      Lintu ei ollut vastustellut lainkaan, ei liikkunut minnekään. Kertoo ainakin että oli niin
      nälkiintynyt! Silti pelastajat ei anna mitään ruokaa!Voisi vahvistaa antamalla energiaa yhdellä ruoka- annoksella edes kun ei kerran siirretty Pyhtään lintuhoitolaan.
      Kyllä luonnonvaraiset linnutkin vapaina itse luonnossa syö KAURAA, jyviä, marjoja, siemeniä... toisin kuin joku vähätteli yllä! Joutsen kestää pakkasta mutta ei kestä ilman ruokaa!
      Tuli mieleen myös Aino.. ei Loviisasta ole kovin pitkä matka Haminaan!

• aulangolta

pss. Huomasin Kymenlaakson lintutieteellisen yhdistyksen sivuilla linkin tähän uutiseen Lahden nuolella ammutusta joutsenesta! En ole facebookissa ja en siksi pääse sinne jättämään tietoa jonka haluaisin.. juuri viitaten uutiseen että Haminassa oli pelastettu joutsen jäältä ja viety jonkun sillan alle sulaan. Kysyin emaililla asiaa pelastuslaitoksen ihmiseltä ja vain sanoi,että joku lintumies oli mukana..ilmeisesti lintumies ilmoittanut pelastuslaitokselle. Kirjoitan siksi että jos tämä ihminen saisi tietää kesyn ja lentovaikeuksissa olevan Aulangon puistojoutsenen olevan lasketun vapaaksi niille seuduille! Että tarkkailisi tilannetta.. , Että joku veisi ruokaakin jos tarpeen, onko mitään talvella vedessä.. jos oli noin nääntynyt lintu eli nälkiintynyt miksi sitä ei toimitettu Pyhtäälle vahvistumaan! Jätin puhelinnumeroni pelastuslaitoksen pelastajalle eli voi ottaa yhteyttä tämä mukana ollut lintuihminen jos saa jotain kautta tämän viestini!

• eläinsuojelija

Soita Pyhtäälle. Ainakin esittää tietävänsä Ainon asiat.

• aulangolta
        eläinsuojelija kirjoitti:

Missä mielessä tietää asiat? Käsittääkseni Aino vapautettiin yhdessä kahden Pyhtään joutsenen kanssa huhtikuussa Loviisassa - mutta tiedetäänkö tilanne senjälkeen ja nyt?

• toivoo.sinnikka

Yritin syksyllä kirjoittaa Pyhtään hoitolan FC:een, kun jollakin palstalla luki jonkun nähneen joutsenen ihan siinä kohdassa, minne oli viety. En saanut viestiä menemään hoitolan FB:hen. Kirjoitin sitten asiani Pyhtään palstalle ja sanoin, että olen vissiin bannissa FB:hen.
        Eiköhän viestini löydyn suolen palstalta. - Sain joskus vastaukseni jonnekin.En muista minne. - Siinä oli ympäripyöreä vastaus: Aino siellä, minne vietiin, käydään myöhemmin katsomomassa siellä.
        Valittelin vastausta. Joku h-stalkkeri kirjoitti, että on sellainen vastaus, että selviäisin vähemmällä lääkityksellä.

Joku muu kuin minä, voisi saada Pyhtäältä asiallisen vastauksen.
        -Käytän FB:ssä nimeä sinikka. Hoitolan ukko ilmoitti, että olen varsinainen sinnikka. (Vrt.sinnikäs nainen---)

Joku voisi soittaa sinne.

• toivoo.sinnikka

Tarkistin. Pyhtään palstalla on sensuroitu ketjuni. -Kirjoitin sinne pyynnön Ainon tilanteen päivityksestä. -Ehkä tulee vastaus.

SOITTAKAA JOKU, ASIALLINEN

• aulangolta
        toivoo.sinnikka kirjoitti:

Tarkistin. Pyhtään palstalla on sensuroitu ketjuni. -Kirjoitin sinne pyynnön Ainon tilanteen päivityksestä. -Ehkä tulee vastaus.

SOITTAKAA JOKU, ASIALLINEN

Soitin Pyhtäälle, siellä ei tiedetä Ainosta mitään! Sanoin mielipiteeni että se olisi pitänyt tuoda sinne pysyvään suojaan koska siellä on tiloja ja altaita joutsenille.
        On pysyviä täysihoitopaikkoja joutsenille! Ainolle olisi kuulunut sellainen! " Suomen tunnetuin joutsen", erikoistapaus.. Asialle ei voi mitään enää, sanottiin. Tämä oli metsähallituksen syy! kantaa otettiin paljon kyllä sinne suuntaan, turhaan, ei kuunneltu. Ks. Pentti Eloranta Tupu- joutsen.. juttuja netissä: joutsen voi olla todellinen ystävä, se on tunteva tietoinen olento. Tupulle suunniteltiin paikkaa Pyhtäältä sillä perusteella että niin ihmisiin kiintynyt ja kesy.. saman olisi pitänyt päteä Ainoonkin! On nyt hukassa ja yksin hylättynä ties missä. Toivon että olisi edes lauhdevesissä voimalan alueella, ne pysyvät sulina rantaan saakka, ehkä kasvillisuutta on kun rehevöitynyt alue. Mutta ei voi tietää onko Aino siellä vai lähtenyt esim. etsimään takaisin kotiin? Tottui aina että ihminen suojeli ja ruokki sitä..on hylätty!

• aulangolta

Ja minä en käsitä myöskään ettei saisi olla kiintynyt joutseneen, että ottaa sen henk. koht. YKSILÖNÄ,joka on inhimillinen, tunteva. Heti tulee aggressioita " viidakonlaista, luonto korjaa heikot.." ja kummastelevaa vähättelevää suhtautumista. Tässä maassa saa rakastaa kissoja kyllä, koiriakin, mutta siinä asteikko onkin... vaikka ihmiselle usein on rakas ja ainutlaatuinen jopa lemmikkikilpikonnansa, kanarianlintunsa, hiirensä.. tai
        pihapuuhun aina palaava kirjosieppo! Miten suhtautuu eläimiin, usein samoin ihmisiin, se pitää paikkansa. Kyse on tunne- elämän tasosta, empatiasta.

• semmoisia.ovat

Aino oli niin perusteellisen ehdollistettu ties mihin.Olii varmaan huomattu Pyhtäällä.Piti hävittää "todistusaineistona." -Ähtärissä olivat Jannen kanssa tasaharmaassa huoneessa, jossa ei muuta kuin vesialue.

Kiitos kun soitit. -En usko, että edes vietiin koskaan Loviisaan. Eiköhän tapettu.-Helpointa Ainollekin.

Olen nimemmyt nämä tyypit kulttieläinrääkkääjiksi. Eikä se ole haukkumasana vaan määritelmä.

• ihana.aino

H-lahkolla on suuri osuus tässä Ainon kohtalossa. Sen lahkon eläinkäsitys on kauhea: eivät ymmärrä mitään, eivät muista mitään, eivät tunne mitään, ovat ihmistä niin paljon alempana, että...on kauheaa nähdä koiria sen lahkon ihmisillä. -En viitsi luetella enempää.

• voi.voi.kyhmyä

Nimimerkille aulangolta.
        Kuulu FB:ssä Suomen Linnut -ryhmään.Sinä oli tänään kuva siitä Haminan joutsenesta. Luki, että kun vesi jäätynyt umpeen, ei ollut osannut lähteä minnekään. -Juuri niin Ainon kävisi,kun ei ole mitään luonnossa selviytymistaitoja. -Luonnossa eläneet kyllä osaa lähteä muualle avovettä hakemaan.

• myös.ystävä

Kävin Haminan palstalla minäkin. Kerroin, että nimi on AINO. Huudelkaa Ainoa. Jos kuitenkin on joku muu, syömistä sekin tarvitsee.

• uokaa.kyhmylle

Kotkan seudun eläinsuojelyhdistyksen alue ulottuu Haminaan asti. Tietysti kissat kiinnostaa. Voisitko vaikka soittaa sinne ja pyytää, että pyytäisivät edelleen jota kuta viemään syömistä. Sujuu sinulta paremmin.

• aulangolta
        voi.voi.kyhmyä kirjoitti:

Nimimerkille aulangolta.
        Kuulu FB:ssä Suomen Linnut -ryhmään.Sinä oli tänään kuva siitä Haminan joutsenesta. Luki, että kun vesi jäätynyt umpeen, ei ollut osannut lähteä minnekään. -Juuri niin Ainon kävisi,kun ei ole mitään luonnossa selviytymistaitoja. -Luonnossa eläneet kyllä osaa lähteä muualle avovettä hakemaan.

Hei!En ole facebookissa. Voitko tiedottaa sinne että haluaisin yhteyttä, ainakin tiedottaa että Aulangon puistojoutsen, kesy ja muutto- ja lentokyvytön on vapautettu rannikolle ja voisi olla Aino! Jos lintuihmiset voisi käydä katsomassa joutsenen tilanteen, etsiä se!!! Ellei ole villi lintu on vaikeuksissa! Pyhtäälle hoitoon. Kauraa mukaan tai nääntyy. Voisitko tiedottaa nämä asiat sinne koska en pääse facebookiin.
        Olen jättänyt puhelinnumeroni pelastustoimen miehelle Haminassa joka oli lintumiehen kanssa hakemassa joutsenta, sieltää yhteystietoni!
        Hän ei välittänyt asiasta. Siksi etsin apua!

• aulangolta
        uokaa.kyhmylle kirjoitti:

Kotkan seudun eläinsuojelyhdistyksen alue ulottuu Haminaan asti. Tietysti kissat kiinnostaa. Voisitko vaikka soittaa sinne ja pyytää, että pyytäisivät edelleen jota kuta viemään syömistä. Sujuu sinulta paremmin.

soitin eläinsuojeluun asiasta mutta kukaan ei toistaiseksi ole ehtinyt käydä katsomassa joutsenta! Linnuista ei välitetä. On mahdollista että olisi Aino koska Loviisan voimalalta matkaa vain jotain 50 kilometsiä(?) Hamiinaan.. jos on huhtikuussa vapautettu merelle ja rantoja pitkin kesän aikana mennyt.. etsii kotia( koska ihan hukassa vieraassa paikassa, joutsen on kotipaikkasidonnainen, ja tottunut olemaan ihmisten kanssa aina.. outoa jossain teollisuusalueella yksin!)
        Aino antautui talven alla ihmiselle koska tiesi että viedään talvhoitoon, siksi ajattelin Ainoa koska tämä joutsen ei lehtijutun mukaan vastustellut kiinniottoa!
        Joko oli kesy lintu, tai sitten aivan loppuunnääntynyt nälästä ja olisi pitänyt viedä hoitoon vahvistumaan! Kukaan ei ole välittänyt asiasta ja olen iloinen jos tieto menee eteenpäin sellaisille jotka selvittää asian! Pitäisi katsoa tuo Lauttasalmen alue ja lähialueet, etsiä se lintu. Pian jatkuvat taas pakkaset ja talvi. Aino ei olisi kuulunut lainkaan vapauteen vaan kyseessä oli heitteillejättö! Oli 8 v, lemmikkinä!

• vaikea.auttaa

Minulla on Facebook, mutta on ilmeisesti sellainen banni päällä, että en pysty kirjoittamaan mihinkään faceen .Olen vähän liikaa taistelut lintujen puolesta.

Lintutieteelliset tyypit eivät välitä yhden linnun voinnista, laskevat lajeja ja määriä,ym.

• bbbbbbbbbbb
        eläinsuojelija kirjoitti:

Kysyisin miten siellä esitetään että tiedetään Ainosta, siis Pyhtään hoitolassa? miten tiedät asian?

• sori.pilkutjäi

Meikäläisellä on kaksi kyhmyjoutsenta. Ihme ininä pidetään. Lintu tuskin edes tuntenu jousta ja kaikki mukamas eläin ihmiset heti tappamassa ampujaa. Ottakaa yhteyttä minun peenikseni kanssa v.tun idiootit.

• Dtr.Tuho

Suurin osa ihmisistä on kusipäitä. Jos olisi mahdollisuus tappaa kaikki ihmiset niin tekisin sen ilomielin vaikka kuolisin itsekin. Ihmisen olisi pitänyt jäädä apinaksi eikä koskaan kehittyä nykyiseen muotoonsa. Onneksi maailman kohtalo on kahden ihmisen käsissä, Venäjän ja USA:n johtajien. Nykyään tilanne on sellainen että on suuri mahdollisuus että jompikumpi painaa nappia. Luonto tulee selviämään ydintuhosta tavalla tai toisella mutta ihminen on mennyttä. Tsernopylinkin ympäristössä ihminen ei voi elää mutta luonto kukoistaa.

• oletko.hölmöläinen

Sinä se varsinainen mensan jäsen olet. Opettele vitun imbesilli kirjoittamaan. Sinä et tainnut apinasta ihmeemmin kehittyä. Ulkonäkö jääköön mysteeriksi.

• zzzero

Kyllä olet oikeassa! Ihmiset ei osaa elää eikä kunnioittaa elämää!
        Kahden suurvallan johtajan( plus Pohjois- Korean) hohdokkain päämäärä tuntuu olevan kehittää entistä enemmän ydinaseita!

• zzzero

Eläimet edes on aitoja, alkuperäisiä, viattomia. Kunnioitus niihin - ja luonnon ihmeelliseen toteutumiseen niin rikkaana on syvä ( vaikka monimuotoisuus tuhoutuu joka päivä kovaa vauhtia) - ihmisen kunnioittaminen on työn takana.
      Valkoiset joutsenet oli pyhiä lintuja idässä, karjalassa, Suomessakin muinoin. Oli muutakin pyhää, kaikki se on kadonnut. Suomenlahdessa ydinsäteilevää vettä, sota- ajan romuja, myrkkytynnyreitä, kaloissa ainakin sataa kemikaalia, jätevesiä..
      Tsernobylin jäämiä edelleen kaikessa myös. Silti Suomi haluaa lisää ydinvoimaa jonka jätteet on vaikeaa turvallisesti eliminoida; tulossa voi olla järistyksiä, tulvia, sotia, mitä vain.

• Jussikl
      • se.sinnikka

Kirjoittelin näkemyksiä joutsenen tilan uutisoinnista.Haitattiin kirjoittamista, lopulta estettiin. Täytyy kai sanoa vain, että rupeaa olemaan totuuden siementä, esim. ei juuri kävele.

• käveleväomatunto

Hyvä kysymys: kähiseekö sen takia, ettei osaa laulaa vai sen takia, että on kauhea olo.
        Nyt: ei kävele juuri lainkaan (olisiko totuus, ettei ollenkaan, vaikka ed.tiedotteen mukaan pirteänä käveli)

Onko vieläkään syönyt.Ihan oikeasti ?

Jaksaa pitää päätä pystyssä. Kauanko? 5 min. vai 15 min.

Ei kannattaisi pitää ihmisiä liian tyhminä.

• joriittääjoutsen

Ostakaa vain tuotteita joissa Joutsen-merkki.Itse kuuntelen parhaillaan Yön Joutsenlaulua.Kylläpä on surullinen laulu.Sempä vuoksi illalla katson Areenasta Joutsenlampea ---iihana baletti.Iihanaa on myös kävellä nyt Joutsenosta ostettu Joutsen-untuvatakki päällä iltasella ja tähyillä Joutsenen tähtikuviota taivaalla.Se on kallis takki mutta ostin sen Joutsen-Rahoituksella.

• erkkiih

Erittäin hyvin sanottu

• sukkamibollarna

Taidat olla sellainen perseenreikä-kukkahattutäti

• Läksytystä

Järjestäkää kunnon pieksäjäiset ampujalle kun saatte selville nimen. Tämmöinen saasta ei ansaitse muuta kun kunnon opetuksen. Turhaa hyssytellä rikollisia.

• Köyhänä

Poliisi voisi ilmoittaa tekeekö he jotain asian hyväksi? Nykyään kun tahtovat vain tutkia asioita mistä saavat helpolla rahaa valtiolle. Todennäköisesti tuokin ampuja on joku työtön nuori josta ei valtio juuri hyödy ja joutuu näkemään paljon vaivaa jotta saadaan kiinni. Ei varmaan oikein innosta tutkimaan kun sitten jää jälkeen kiintiöstä joka pitää saada täyteen joka kuukausi. Todennäköisesti kukaan ei tutki asiaa ja on mappi ö:ssä. Ei se poliisin vika ole tietysti vaan hallituksen joka pakotti poliisit rahanmetsästäjiksi kiintiöineen.

Jos olisi rahaa niin lupaisin 10000€ palkkion ratkaisevista tiedoista jotka johtaa tekijän jäljille niin voisi selvitä.

• vai.kymppitonni

Olet idiootti.

• jousimiestäällälammessa

Jos mulla ois paljon rahaa niin lupaisin 100 000 euroa ratkaisevista tiedoista jotka auttaisivat tämän ihmiskunnan historian iljettävimpiin kuuluviin rikoksiin selviämiseen.Ahdistus ja epävarmuus jota yhteisömme nyt kokee saisi oikeutetun päätöksen kun rikollinen olisi saatu kiinni ja ja hänet ilmiantaneen sankarin palkitsisin 100 000 eurolla.Mutta valitettavasti olen köyhä.Oletko sinäkin köyhä?Olen nyt 3 yötä piilotellut pimeässä Polttimon sulassa sukelluspuvussa ruokopilli suussa jos rikollinen palaa takaisin ja ampuu joutsenen puolisoa ja olen valmiina ottamaan sen kiinni.Aion ampua häntä jousipyssyllä ostin sellaisen Anttilan konkurssimyynnistä 60% alella.

• ryhmya

Jos jannu sadaan kiinni niin viedään Hennalaan pojille leluksi,eipä sen jälkeen tuollaista tee.

• pelkään.vaan

Eiköhän siellä ole jo uudet pahuudet tehty.

• kyselkää

KYSYKÄÄ HELLUNTAISEURAKUNNASTA. NE TIETÄÄ. HML:ssa ja Riksussa ovat harjoittaneet kultinomaista eläinrääkäystä. -Tiedän, kun olen joutunut näkemään.

• aulangolta

Olen äsken jättänyt ylemmäs ketjussa vastakommentit viesteihin josssa puhutaan Aino- joutsenesta ja että joku menisi etsimään Haminan joutsenta... oli joko kesy joutsen kuten Aino tai loppuunnääntynyt nälästä tai muutoin( eihän lentokykykään käynyt ilmi kun lintu oli aivan vastustelematon ihmisen suhteen!) Pitäisi tarkistaa linnun tilanne.. Kirjoitin ylemmäs ketjussa lisää tästä ja toivomuksen että tämä asia tiedotetaan Haminan seudun lintuyhdistyksen facebookissa missä joutsenesta jäällä ( tiedotetaan Ainosta siis ja että joku menisi tutkimaan tilanteen ja ruokaa!) koska en ole tällä hetkessä facebookissa, ei yhteyttä!

• aulagolta

ps. Eikö ole muutoinkin heitteillejättö jos joutsen on noin heikko että voidaan vain kantaa jäältä eikä liiku, kuten Haminassa tehtiin, vietyyn vain avoveteen! Lahdessakin oli toinen joutsen artikkelin mukaan ollut Heinolassa vahvistumassa nälkiintymisen takia jokin talvi sitten - siitä huolimatta että ihmiset vie ruokaa!! Ei talvella ole kasvillisuutta paljoa syödä ja rannat jäätyvät!
      On koko ajan vaivannut tuon joutsenen tilanne - suurin osa joutsenia on muuttaneet.

• paskat.ihmiset

Syyllistyvät luonnonsuojelulain rikkomiseen, kun on rauhoitettu lintu.

• SOITA.PYHTÄÄLLE

Siis nimim.aulangolta, oletko soittanut Pyhtään hoitolaan ja pyytänyt neuvoja, apua. Minä en voi, hoitaja saa minusta jo allergisen reaktion.

• kyhmytmissiona

Nyt sain kommenttini menemään läpi siinä FB Suomen Linnut ryhmässä. Vastattiin, ettei VPK vienyt Pyhtäälle, kun ei ollut vahingoittunut. -Siellä on käyty katsomassa, ihmetelty mahtaako selvitä, eilen ei näkynyt, mennään ensi viikolla katsomaan, näkyisikö, jne......Käskin viedä syötävää,- kele.

Kirjoitin alstalle ja panin hoitolan FB:hen viestin, en tiedä meneekö läpi, hävisi ja tuli tieto: your post-----en ehtinyt lukea loppua.

En enää osaatehdä mua.

• aulangolla
        kyhmytmissiona kirjoitti:

Nyt sain kommenttini menemään läpi siinä FB Suomen Linnut ryhmässä. Vastattiin, ettei VPK vienyt Pyhtäälle, kun ei ollut vahingoittunut. -Siellä on käyty katsomassa, ihmetelty mahtaako selvitä, eilen ei näkynyt, mennään ensi viikolla katsomaan, näkyisikö, jne......Käskin viedä syötävää,- kele.

Kirjoitin alstalle ja panin hoitolan FB:hen viestin, en tiedä meneekö läpi, hävisi ja tuli tieto: your post-----en ehtinyt lukea loppua.

En enää osaatehdä mua.

Kiitos avusta! Eihän nälkiintyminen näy vahingoittumisena ulospäin, eikö sitä tajuta! Lisäksi lentovoimaa ei nähty koska lintu vain kannettiin paikasta toiseen!
        Kauraa ja leipää!

• veisivätnytsitäruokaa

Kyllä se nälkiintyminen näkyy olemuksessa. Sinä FB:n kuvassa pää aivan roikkuu alaspäin.
        Olen kirjoittanut FB:hen 2 komentoa:viekää syömistä. Olen kirjoittanut saman asian Haminan palstalle kahteen ketjuun. Olen avannut ketjun Pyhtään palstalle. Jätin viestin hoitolan FB:hen. -En osaa enää tehdä mitään.

• onkohanelossa

Siis TARKENNUS: Pyhtäältä ei ole käyty katsomassa, ne haminalaiset naiset FB:ssa ovat käyneet katsomassa.

• aulagolla
        veisivätnytsitäruokaa kirjoitti:

Kyllä se nälkiintyminen näkyy olemuksessa. Sinä FB:n kuvassa pää aivan roikkuu alaspäin.
        Olen kirjoittanut FB:hen 2 komentoa:viekää syömistä. Olen kirjoittanut saman asian Haminan palstalle kahteen ketjuun. Olen avannut ketjun Pyhtään palstalle. Jätin viestin hoitolan FB:hen. -En osaa enää tehdä mitään.

Kiitos paljon!
        JOS Aino voitaisiin tunnistaa ja löytää, se voitaisiin nyt viedä Pyhtäälle pysyvästi suojaan - metsähallitus ei enää sanele siitä!

• aulangolla
        aulagolla kirjoitti:

Kiitos paljon!
        JOS Aino voitaisiin tunnistaa ja löytää, se voitaisiin nyt viedä Pyhtäälle pysyvästi suojaan - metsähallitus ei enää sanele siitä!

ps. Löysin erään lintumiehen Haminasta soittamalla.. hän sanoi havainnoineensa sen saman joutsen jäällä edellisenä päivänä kun pelastustoimi siirsi sen.. joutsen oli kiertänyt ympyrää pienessä jäätyvässä avannossa! Ei vaikuta villille linnulle tai sitten nääntymässä nälkään.
        Jos on avuton joutsen, pitäisi siirtää Pyhtäälle.. siellä pysyviä paikkoja ja altaita kuulemma joutsenille. Ihmettelen kun ei jo viety. Onneksi on ollut nollakelit nyt ja saa ruohoa ja kasveja ainakin jonkin verran.. taas alkaa pakastua.

• hyväettäjatkat

Viimeisenä syksynä, kun lampi jäätyi miltei umpeen, pieni sula läntti rannan tuntumassa enää sulana, Aino kiersi ympyrää uimalla koko ajan. Oli joku sellainen ehdollistus päällä, ettei pystynyt nousemaan lammesta pois (tai jalkoihin pantu jotakin).

Siellä Haminassa on sellainen asenne, että seuataan vaan, selviääkö joku lintu.EI RUOKITA NIIN KUIN MUUALLA:

• xxxxxxz
        hyväettäjatkat kirjoitti:

Viimeisenä syksynä, kun lampi jäätyi miltei umpeen, pieni sula läntti rannan tuntumassa enää sulana, Aino kiersi ympyrää uimalla koko ajan. Oli joku sellainen ehdollistus päällä, ettei pystynyt nousemaan lammesta pois (tai jalkoihin pantu jotakin).

Siellä Haminassa on sellainen asenne, että seuataan vaan, selviääkö joku lintu.EI RUOKITA NIIN KUIN MUUALLA:

Kyllä ihmettelen jos ei tajuta ruokaa antaa! Ihmisillä ei järki leikkaa.

• imevätkuinhyttyset

Hirveä älämölö .Olisi ollut parempi että jousiampuja olisi saanut ammuttua nuo kummatkin joutsenet.Olisi nyt syömässä maistuvaa joutsenpataa.Ei tarvitsisi mummojen itkeä ja raavaat äijät virittelemässä valvontakameroita.Joka syksy tapetaan miljona sorsalintua ja kymmeniä tuhansia hirviä.Aika moni sorsalintu vielä haavoittuu ja kituu pöpeliköissä päiviä.Joutsenta täällä palstalla itkevä syö parhaillaan varmaan broilerileikettä leipänsä päällä.Miksi ei itke broileria joka kituu 30 kertaa 30 sentin aluella ja lihotetaan 5 kk.

• keropa.jotakin

Ei syö broileria, kasviksia etupäässä, vähän seitiä kylläkin, vapaasta merestä.

Kyhmyjoutsen on rauhotettu eläin, erityissuojeluksessa. Mm. Animalian jäsenenä yritän osaltani( pieni pisara vain) vaikuttaa eläinsuojelulain uudistukseen. Teetkö itse muuta kuin räävit toisten viestejä ja niiden tuntemattomia kirjoittajia.

• onnenionolla
        keropa.jotakin kirjoitti:

Ei syö broileria, kasviksia etupäässä, vähän seitiä kylläkin, vapaasta merestä.

Kyhmyjoutsen on rauhotettu eläin, erityissuojeluksessa. Mm. Animalian jäsenenä yritän osaltani( pieni pisara vain) vaikuttaa eläinsuojelulain uudistukseen. Teetkö itse muuta kuin räävit toisten viestejä ja niiden tuntemattomia kirjoittajia.

Minulla on pyllyssä kyhmy. Pitääkö olla huolissaan?

• pianautonostoon

Pitäisi olla huolissaan koska sinulla siellä oleva kyhmy on jonkun kyrpä.

• ampuja.pitäis.ampua

Saman kohtalo joutsenen ampujalle, kuin on itse kohdellu suomen kansallislintua. Jousipyssyllä mahasta läpi, niin tietäis miltä tuntuu kävellä nuolen kanssa kadulla.

• ååååö

kyllä ihmisten maailmassa on tuhannet kerrat pahempi möly, riittää kun uutisia seuraa.
        Eläimistä suurin ilo ja luonnosta. Ihmisen paatunutkin sydän usein herää niistä!

• bbbbbbbbbbb

minä en ole syönyt lihaa 38 vuoteen!
        En tapa edes kärpästä - sillä on hienot verkkosilmätkin - vaan vien juomalasissa ulos!
        Ruokin sorsia ja pikkulintuja talvet. Linnutkin jokainen on uniikki yksilö.

• Mulkut

Jos saisin päättää niin metsästys kiellettäisiin kokonaan. En silti lopettaisi eläintuotantoa koska ihminen tarvitsee lihaa ja kanoja, lehmiä ym. tuskin enää olisi jos ihminen ei olisi jalostanut niitä tuotantoeläimiksi. Pitää vain niillekin taata hyvä stressitön elämä eli lisää luomutuotantoa ja lait sellaiseksi että eläimiä on kohdeltava hyvin elämää kunnioittavasti.

Metsästäjät usein vetoavat siihen että metsästämällä pidetään kannat kurissa ja elinvoimaisena. Tekevät itsestään siis melkein sankareita. Mikä oikeus ihmisellä on päättää paljonko eläimiä missäkin saa olla ja mikä on kestävä kannan koko? Vaikka ihmisiä ei olisi olemassakaan luonto hoitaisi silti kaiken. Kun on paljon syötävää petojen määrä lisääntyisi jonka seurauksena syötävien määrä romahtaisi jonka seurauksena petojen määrä romahtaisi jonka seurauksena syötävien määrä kasvaisi ja niin edelleen ja niin edelleen.

Turkistarhaus on kaikista eläintuotannoista turhin ja tuomittavin. Pidetään kettuja ym. pienissä häkeissä ja tapetaan vain jotta joku porvari eukko saa pukeutua kalliiseen turkkiin. Näyttää kaikille että minä olen rikas minulla on varaa ostaa murhaajilta turkiksia. Murha se on eikä mitään muuta kun tapetaan eläimiä turhaan. Nykyään ei eletä enää siinä ajassa kun oli pakko pukeutua turkiksiin pysyäkseen lämpimänä.

Kauhea huoli susista ja karhuista kun niitä johonkin sattuu ilmestymään. Ainut huoli metsästäjillä on kun syövät riistää eikä metsästäjille jää tarpeeksi ammuttavaa. Ammutaan sitten luonnon omat metsästäjät jotka nälkäänsä metsästävät.

Antakaa jumalauta luonnon olla rauhassa.

• ihmisetturhiapallolla

Ikävä kyllä tämä kirjoitus ei tavoita kohderyhmää, mutta tulipa selväksi ,mitä ajattelet.

• ååååö

Olen onneksi kasvissyöjä ollut 40 vuotta. Ja boikotoinut aina turkiksia yms. En haluaisi metsästystä koska emme tarvitse ruoaksemme niitä lihoja hyvinvointivaltiossa.
      Rikkaimmat harrastaa metsästystä huvimuotona.. Katainen sanoi rentoutuvansa luonnossa METSÄSTÄMÄLLÄ( outoa jos ei ilman pyssyä!) Björn Walhroos kehui jutussa ampuneensa taas satoja sorsia. Trumpin pojan lempiharrastus metsästys: on kuvissa ammuttujen eläinten kanssa ylpeänä, esim. puusta hirressä roikkuva alligaattori! Vallankäytön himo.

• PorvaritPerkele

Outoa se vähän on kun itse kuljen metsässä niin rentoudun luonnonrauhasta ihan hyvin ilman asetta. Kai siitä metsästyksestä saa jonkun adrenaalipurskeen kun hiljaa väijyy saalista, tähtää ja osuu. Ampuisivat mielummin toisiaan niin päästäisiin eroon muutamasta mulkusta. Nyt tarvittaisiin kunnon sota niin kaikki pääsisi teurastamaan oikein kunnolla.

Itsekin rakastan aseita sen tappavuuden joka niiden hienon ulkonäön taakse kätkeytyy. En silti halua tappaa eläimiä huvikseen, tappaisin kyllä erittäin mielellään yhden jos toisenkin porvarimulkun. Ikävä kyllä se ei ole laillista ja porvarinkin, olkoon vaikka kuinka mulkku, takia joutuu vankilaan enkä oikein viihdy ahtaissa paikoissa.

Olisi se kyllä hienoa kun saisi väijyä kiikarikiväärin kanssa ikkunassa ja odottaa. Odottaa että joku porvarimulkku tulee siihen Audinsa kanssa ja losauttaa laukaus päähän niin että veri lentää. Tottakai päähän ettei kärsi vaikka sotilaille opetetaan että ensin vatsaan johon on helpoin osua ja toimintakyky putoaa välittömästi. Sen jälkeen on helppo ampua kunnolla tähdätty laukaus päähän. Elokuvissa nyt on kaikkea puppua miten ammutaan tusina laukausta vatsaan ja sen jälkeen pystyy vielä ampumaan takaisin.

• hei.homopoika

Lopeta se isäs kulkusten lipittely. Siitä ei näköjään seuraa mitään hyvää.

• aulangolta

Pitäisi etsiä Aino- joutsen! Etsintäkuulutuksia!! Nyt se olisi helpompaa koska talvella joutsenia on täällä vähän, suurin osa muuttanut. Palaavat keväämmällä. Yksinäinen kesy naaraskyhmyjoutsen jossain rannikolla... !! se pitäisi siirtää Pyhtäälle pysyvästi hoitolaan!

• ainainoainoaino

Kirjoittele Loviisan palstalle, jos uskallat. On taidettu Haminan palstalta poistaa viestejä. -Ja minua suunnilleen uhkaillaan.

• ainoaino.aino

Kävin sillä palstalla. Siellähän oli jo se viestisi.-Kirjoitin perään lyhyen, että kaikki jaksaisivat lukea.

• ainofani

Kävin äsken Loviisan palstalla. Ketjusi on hävinnyt. Joku on vannut aulakolta nimimerkillä ketjun, jossa linkki tähän ketjuun. -Käyhän se niinkin, voi vaan mennä joutsenet sekaisin.

• kunnytlöytyisi

Loviisan palstalla on annettu selvä ohje: ota kiinni ja toimita Pyhtäälle.

• ainofani

Olitkin kirjoittanut Porvoon palstalle,nimm.Aulangolta. Kyllä ketju siellä tallela on.

Joskus loppusyksystä joku kirjoitteli nähneensä Ainon Loviisan vesilä, sielä minne valokuvan mukaan oli jätetty.

• olen.keijo

Haiskahtaa kakalle. Jos joku haluaa pientä purtavaa niin ottakaa yhteyttä minuun. Olen varustettu pienellä aseella.

• aulangolta

Haminassa on toimitettu uutisen mukaan( netissä on) huonokuntoinen joutsen eilen illalla Pyhtään hoitolaan! Jäältä otettu, ei jaksanut lentää ekä liikkua. Luulen että sama joutsen joka i vietiin jäältä viime viikolla avoveteen, siitä varmaan jäitä pitkin lähtenyt.. satamasta oli nyt otettu. Näytti nälkiintyneelle jo viime viikon valokuvassa jutussa. Siksi voi olla sama lintu. Tässä on hyvä asia se että on nyt HOIDOSSA!
      On ilmeisen hoidon tarpeessa ollut, kuten itse ajattelinkin. Tuntomerkit sopisi myös Ainoon. Lentokyky heikko, nälässä, ensi talvi vapaana luonnossa omillaan.
      Jätin tekstiviestin Pyhtään tarhaan asiasta!
      Loviisan ydinvoimalan alueella on ainakin kaksi joutsenpariskuntaa, kyhmyjä, pysyvästi. Selvitin asiaa, kävin siellä itsekin. Kesällä nähty lintu voisi olla joku muukin kuin Aino.. se on saatettu ajaa reviiriltä.

• kyhmyfani

Luin Haminan palstalta. Siellä Kymen Sanomiin annettu linkki ei toiminut. Aioin juuri sinulle esittää pyynnön, että selvittäisit, mikä on tilanne. KIITOS, olet mahtava!

• odotantietoa

Sinä aulangolta, kun saat tietoa Pyhtäälle viedystä joutsenesta, kerrotko. Jos on Aino, niin varmaan kielletään kertomasta minulle.

• odottelen.uutisia

Kerro kuitenkin, miten elpyy jos elpyy.

• aulangolta

En itsekään uskalla heti ottaa sinne yhteyttä koska minuunkin hermostutaan, olen aiemmin soittanut jo 5.1 uutisen jälkeen samasta linnusta..ja sanoin että voisiko olla Aino ja puhuin tilanteesta. Samoin laitoin tekstiviestejä nyt.
        Ilmoitan jos tiedän myöhemmin jotain. Eihän siellä kukaan tunne Ainoa ja EIVÄT voi vahvistaa onko se! Mutta jos vaikuttaa luonnossa liian avuttomalle yksilölle, oletan että pitäisivät siellä. Luulisi esim. kesyyden näkyvän ja ehkä lentokyvynkin.
        Nyt talvella pakkasiin ja jäätyviin vesiin jossa ei ruokaa ei tulisi kyllä vapauttaa ollenkaan lintua joka avuton ja ei muuta. Jos on Aino se tulisi pitää siellä pysyvästi. Kai voivat olettaa onko mahdollisesti ei-villi yksilö ja naarasjoutsen tunnistaa!
        Ainon yksi tunnusmerkki oli että tykkäsi kovasti voikukanlehdistä... söi käsistä niitä. Olen kokeillut tätä samaa useisiin villeihin joutseniin eri rannoilla ja eivät ole lainkaan kiinnostuneita voikukanlehdistä. Ainakin sillä asialla voi keväällä testata.

• kunhannythoitavat

Jos menisin käymään, tunnistaisi ja muistaisi minut, mutta kun on niin pitkä matka. Luulisi, että reagoisi Aino nimeen.

• fffffffffffq

Onko toinen joutsen yhä turvallisesti ja aloillaan Lahden satamassa odottamassa puolisoaan hoidosta? Miksi vihjailevia viestejä että olisi kadonnut?

• Vihjemies

Olisiko huhut että on syötetty rotanmyrkkyä sille ja olisi kuollut kaislojen keskelle totta. En tiedä

• huolissani

Siis ovatko molemmat joutsenet elossa Asikkalassa???

• Mukkulanasukas

Nuo joutsenet on Asikkalassa kummatkin.Se rotanmyrkky oli ymmärtääkseni Lahden Polttimolla jossa eivät enää ole jolleivat lennä takaisin.

• Sellastavaan

Polttimon sulassa ei ole mitään hätää kenelläkään enää. Siellä on pari riistakameraa valvomassa ettei pääse enää vastaavaa tapahtumaan. Kiitos riistakameroista Riku Roudolle joka omistaa Ace Cornerin ja Moottoripyörämuseon siinä vieressä.

Tuossa on muuten muutama kuva sieltä jotka on otettu tämän vuoden aikana. https://kuvaa.kuvat.fi/kuvat/Kuvat 2017/

• kyhmylover

Kiitos kuvista ja tilannetiedotuksesta.

• lintujenrakastaja

Onko mitään tietoa/ uutisia joutsenesta Loviisassa? Aino!

• Timo566778

Uusi talvi tulossa ja olisi kiva tietää onko ampujaa vielä saatu kiinni. Onko edes yritetty kun autojen jahtaaminen tuntuu olevan poliisin ykkösprioriteetti?

• Ylläksenkävijä

Loviisasta kerrottiin että joutsen oli lentänyt suurjännitejohtoon ja kuollut.Aino joutsen ei tule enään siis polttimon rantaan.surullista.

• Anonyymi00168

Jäikö kiinni?

• Anonyymi00169

Aika hirveä tapaus.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27