Polkupyörille määrättävä vuotuinen vero

tähän.pyrittävä

Lisäksi polkupyörät täytyy rekisteröidä, katsastaa vuosittain ja niille tulee ottaa pakollinen liikennevakuutus. Kansalaisten tulee olla tasa-arvoisia kaikissa asioissa, niin myös liikenteessä. Suojateillä ajamisesta sekä punaisia päin ajamisesta tulee antaa rangaistus.

49

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pölyimuritko

      Ja rollaattorit rekisteriin ja ajovalot kilvet vilkkujen kera!

      • eiverottajalle

        You tubestahan tuo jo löytyy. On kahdelle hengelle rollaattori,rekisterit, valot, vilkut,ilmastointi,stereot, ns.kaikilla herkuilla. You tube/ Funny pedal car in finnish winter.


    • ei__jatkoon

      Vanha ja kulunut juttu. Vaihda jo levyä.

    • 20-14

      Kyllä lastenvaunujakin pitäisi

    • ootellaan

      Tulee se, kunhan yksityisautoilu saadaan ensin tapettua ja valtion verotulot romahtavat. Jostakinhan sitä rahaa täytyy ottaa.

      • ei.mitään.hyötyä

        Sossusta ne viherhörhöt sen pyöräveronkin kuitenkin joutuisivat hakemaan.


      • ei.tosiaan.mitään.hyötyä
        ei.mitään.hyötyä kirjoitti:

        Sossusta ne viherhörhöt sen pyöräveronkin kuitenkin joutuisivat hakemaan.

        @ei.mitään.hyötyä

        "joutuisivat hakemaan" ?

        So. hakisivat ja saisivat. Kyllä meillä rahaa osataan jakaa.

        @ootellaan

        Keväällä vaalit. Ääni mille tahansa muulle kuin vihreille ja vasureille.


      • anti-porvari
        ei.tosiaan.mitään.hyötyä kirjoitti:

        @ei.mitään.hyötyä

        "joutuisivat hakemaan" ?

        So. hakisivat ja saisivat. Kyllä meillä rahaa osataan jakaa.

        @ootellaan

        Keväällä vaalit. Ääni mille tahansa muulle kuin vihreille ja vasureille.

        Ääni mille tahansa muulle puolueelle kuin jollekin porvaripuolueelle.


      • reesta

        Henkilöautoista tulee poistaa myös moottorit.
        ja laitettava retu kivisen automalliksi.


    • jokainen-kuntalainen

      Ellet satu tietämään, niin kunnat ja kaupungit vastaavat oman alueensa katuverkosta ja sen kunnosta. Niiden ylläpito ja investoinnit rahoitetaan kunnallisverolla. Jokainen veroja maksava kuntalainen kustantaa siis ylläpidon, oli hänellä ajokortti tai ei. Tästä syystä myös pyöräilijät kustantavat autoilijoiden käyttämät kadut.

      • jokainen.autoilija

        Ellet satu tietämään, niin useimmissa kunnissa tulopuolella valtionosuudet ovat yhtä suuria tai jopa suurempia kuin kunnan kaikki omat verotulot eli autoilijat maksavat kuntienkin menoista loppupeleissä enemmän kuin pyöräilijät. Mites työllistävä vaikutus?


      • entäs__sitten
        jokainen.autoilija kirjoitti:

        Ellet satu tietämään, niin useimmissa kunnissa tulopuolella valtionosuudet ovat yhtä suuria tai jopa suurempia kuin kunnan kaikki omat verotulot eli autoilijat maksavat kuntienkin menoista loppupeleissä enemmän kuin pyöräilijät. Mites työllistävä vaikutus?

        Silti pyöräilijätkin maksavat ja niin maksavat myös he joilla ei ole autoa eikä polkupyörää laisinkaan.


      • tätä.sitten
        entäs__sitten kirjoitti:

        Silti pyöräilijätkin maksavat ja niin maksavat myös he joilla ei ole autoa eikä polkupyörää laisinkaan.

        Ei se joukko- ja jakeluliikenne toimisi ilman katuja ja teitä missään kunnassa.

        Pyöräteiden käyttäjiä on työmatkoista kesällä enimmillään 7% ja kaikista matkoista enimmillään 11%. Pyöräteitä maksavat kaikki kunnallisveroa maksavat, mutta käyttäjiä on todella vähän kuten edellä luvuista näkee.


      • älä_valita
        tätä.sitten kirjoitti:

        Ei se joukko- ja jakeluliikenne toimisi ilman katuja ja teitä missään kunnassa.

        Pyöräteiden käyttäjiä on työmatkoista kesällä enimmillään 7% ja kaikista matkoista enimmillään 11%. Pyöräteitä maksavat kaikki kunnallisveroa maksavat, mutta käyttäjiä on todella vähän kuten edellä luvuista näkee.

        Nåh, alaha sitten käyttää niitä enemmän. Fillaroi menemään.


      • taidat-tarinoida
        tätä.sitten kirjoitti:

        Ei se joukko- ja jakeluliikenne toimisi ilman katuja ja teitä missään kunnassa.

        Pyöräteiden käyttäjiä on työmatkoista kesällä enimmillään 7% ja kaikista matkoista enimmillään 11%. Pyöräteitä maksavat kaikki kunnallisveroa maksavat, mutta käyttäjiä on todella vähän kuten edellä luvuista näkee.

        Useimmat "pyörätiet" ovat yhdistettyjä väyliä jossa myös kävellään. Näitä käytetään erittäin paljon.


      • walloros
        jokainen.autoilija kirjoitti:

        Ellet satu tietämään, niin useimmissa kunnissa tulopuolella valtionosuudet ovat yhtä suuria tai jopa suurempia kuin kunnan kaikki omat verotulot eli autoilijat maksavat kuntienkin menoista loppupeleissä enemmän kuin pyöräilijät. Mites työllistävä vaikutus?

        Pääoma-tuloja nauttivat eivät maksa ollenkaan tiemaksuja kunnille
        sillä he eivät maksa veroja kuntaan senttiäkään.


      • ei_voi_ku_ihmetellä
        walloros kirjoitti:

        Pääoma-tuloja nauttivat eivät maksa ollenkaan tiemaksuja kunnille
        sillä he eivät maksa veroja kuntaan senttiäkään.

        Eivät maksa kunnallisveroja mutta käyttävät tiestöä ja muita kunnallisia palveluja. Sairas on tämä maailma.


      • hhmmmmmmmm
        walloros kirjoitti:

        Pääoma-tuloja nauttivat eivät maksa ollenkaan tiemaksuja kunnille
        sillä he eivät maksa veroja kuntaan senttiäkään.

        Ja nämä loiset ajavat sitten tavallaan "ilmaiseksi" teillä jotka muut kustantavat kunnallisverolla.


    • Just_joo

      Onhan se vähintään kohtuullista, koska autoillakin on vuotuinen vero. Nehän saastuttavat ja saavat ihmiset pysymään passiivisina lypsettävinä.

      Pyöräily pitää ihmisen aktiivisena ja terveenä, ja ja lisäksi on saasteetonta. Onhan tämä ihan liikaa ilmaiseksi...

      • toisilla.on

        Ei työssäkäyvillä ole aikaa pyöräillä päivisin ja nauttia upeista pyöräteistä, istuskella kahviloissa ja hengittää raitista ilmaa. Työläisen elämä on kuules aika kiireistä touhua, jos siihen pitää yhdistää vielä perhe-elämä aamuun ja iltaan. Kokeile joskus.


      • Just_joo
        toisilla.on kirjoitti:

        Ei työssäkäyvillä ole aikaa pyöräillä päivisin ja nauttia upeista pyöräteistä, istuskella kahviloissa ja hengittää raitista ilmaa. Työläisen elämä on kuules aika kiireistä touhua, jos siihen pitää yhdistää vielä perhe-elämä aamuun ja iltaan. Kokeile joskus.

        Ei tarvi kokeilla. Pyöräilen työmatkat ympäri vuoden. Siinä ohella hoidan vielä perheen kauppa-asiat ja muuta tarpeellista. Ei tarvitse lähteä erikseen lenkille, eikä notkua kahviloissa.


      • onkojärkevää
        Just_joo kirjoitti:

        Ei tarvi kokeilla. Pyöräilen työmatkat ympäri vuoden. Siinä ohella hoidan vielä perheen kauppa-asiat ja muuta tarpeellista. Ei tarvitse lähteä erikseen lenkille, eikä notkua kahviloissa.

        Ilman vastuuvakuutusta liikenteessä joka päivä?


      • sairas---maa
        Just_joo kirjoitti:

        Ei tarvi kokeilla. Pyöräilen työmatkat ympäri vuoden. Siinä ohella hoidan vielä perheen kauppa-asiat ja muuta tarpeellista. Ei tarvitse lähteä erikseen lenkille, eikä notkua kahviloissa.

        Se on juuri noin. Terveysvaikutuksetkin puoltavat fillarointia. Kermapersesukupolvi aiheuttaa valtavat kustannukset kun terveys alkaa reistailemaan. Kermaperseilystä jos mistä pitäisi maksaa lisää veroja jolla katetaan tulevat pallolaajennukset, verituplat jne.


      • Just_joo
        onkojärkevää kirjoitti:

        Ilman vastuuvakuutusta liikenteessä joka päivä?

        Kuka niin sanoi? Tietysti jokaisella on vakuutukset niitä riskejä varten, joita ei itse halua kantaa.

        Et kai kuvittele, että jokainen pyöräilijä on jotenkin samanlainen? Tuo on ihan yhtä älytöntä kuin kuvitella, että jokainen autoilija on samanlainen. Liikenteessä on mukana myös itse ajattelevia, järkevästi ajavia ja ennakoivia yksilöitä. Meitä on vain niin vähän, ettemme oikein erotu massasta. ;-)


      • HuonoKuntoisetAutoiljat
        sairas---maa kirjoitti:

        Se on juuri noin. Terveysvaikutuksetkin puoltavat fillarointia. Kermapersesukupolvi aiheuttaa valtavat kustannukset kun terveys alkaa reistailemaan. Kermaperseilystä jos mistä pitäisi maksaa lisää veroja jolla katetaan tulevat pallolaajennukset, verituplat jne.

        Autoilu on suurin syyllinen ihmisten huonokuntoisuuteen ja autoilevissa on eniten ylipaino ongelmaisia.
        Harvoinpa sitä näkee ylipainoista siiderivalasta pyöräilemässä, vaan sellainen ajaa autolla markettiin ja vääntäytyy autostaan henki puhkuen ulos.
        Pyöräilyllä on selviä terveys vaikutuksia ja pyöräilijät ovat huomattavasti parempi kuntoisia, kuin autolla ajavat, jotka eivät viitsi liikkua edes alle kilometrin matkaa ilman autoa.

        Täysin naurettavaa, huomasin kun kaksi naista olivat tulleet autoilla erään utheiluhallin ulko rappusille treenaamaan porraskävelyä. Minä olin liikeellä polkupyörällä.
        Vieläpä kumpikin omalla autollaan, olisivat tulleet polupyörällä, niin olisivat saaneet matkalla liikuntaa.
        Toinen oli selvästi ylipainoinen ja toinen myöskin pullukka.
        Rappusten nousu näytti siltä, että olivat tosi huonokuntoisia, eivät varmaan olisi muuten jaksaneet tulla rappusille kuntoilemaan ilman autoa.


    • 5v-veronmaksaja

      Lapsilisästäkö tuo meidän Petterin pyörävero peritään kun ei vielä ainakaan kymmeneen vuoteen mene töihin?

    • arkipyöräilyä

      Pyöräilyä ei pidä laittaa verolle. Jos pyöräilyä aletaan verottaa on palveluiden parannuttava. Pyöräilijöille omat väylät ettei tarvitse ajaa poukkoilevien jalankulkijoiden seassa, Oikealta tulevan etuajo-oikeuden palautus, lämpimät pyörävarastot kerros- ja rivitaloihin. Sellaista ei monessa kerrostalossa ole. Kerrosatalossa asuva kaveri rikkoi pahasti polkupyörän korjauskuntoon lähdettyään jäisellä pyörällä ajamaan. Tässä muutama asia.

      • turhaa.valitusta

        Ajokortti pyöräilijöille ja kävelijätkin koulun penkille ja nastarengaspakko jne.


      • anneli_perneri

        Jalankulkijoille nastakenkäpakko talvisin. Kengät täytyy myös katsastaa (nastojen määrä, urasyvyys), jotta liukastumisonnettomuudet saadaan vähenemään. Katalysaattorikalsarit, jotta pierupäästöt saadaan kuriin.


      • Schnellman

        Ei autoilijallekaan järjestetä "ilmaista" autotallia vaikka maksavat tuhottomasti veroja. Itse on kustannettava. Suosittelen vuokraamaan autotallin pyörälle.

        Oikealta tulevan pyöräilijän etuajo-oikeus pyöräteiltäkin oli järkyttävä ja monikymmenvuotinen virhe.


      • ei_ummarra
        Schnellman kirjoitti:

        Ei autoilijallekaan järjestetä "ilmaista" autotallia vaikka maksavat tuhottomasti veroja. Itse on kustannettava. Suosittelen vuokraamaan autotallin pyörälle.

        Oikealta tulevan pyöräilijän etuajo-oikeus pyöräteiltäkin oli järkyttävä ja monikymmenvuotinen virhe.

        > "Oikealta tulevan pyöräilijän etuajo-oikeus pyöräteiltäkin oli järkyttävä ja monikymmenvuotinen virhe."

        Mitä oikein tarkoitat?


      • Schnellman
        ei_ummarra kirjoitti:

        > "Oikealta tulevan pyöräilijän etuajo-oikeus pyöräteiltäkin oli järkyttävä ja monikymmenvuotinen virhe."

        Mitä oikein tarkoitat?

        Olet sen verran nuori ettet tunne historiaa?


      • ei_ummarra
        Schnellman kirjoitti:

        Olet sen verran nuori ettet tunne historiaa?

        Ehkä olen mutta et silti kertonut mitä tarkoitat.

        Oikealta tulevaa väistetään. Sehän on ihan perussääntöjä. Kahden pyörätien risteyksessä oikealta tulevaa väistetään. Perusjuttuja. Tarkoitatko jostain aivan muuta. Et tarkentanut etkä selittänyt.


      • Schnellman
        ei_ummarra kirjoitti:

        Ehkä olen mutta et silti kertonut mitä tarkoitat.

        Oikealta tulevaa väistetään. Sehän on ihan perussääntöjä. Kahden pyörätien risteyksessä oikealta tulevaa väistetään. Perusjuttuja. Tarkoitatko jostain aivan muuta. Et tarkentanut etkä selittänyt.

        Ai olet niinkin nuori ettet tiedä olleen pykälää "Oikealta tulevan pyöräilijän etuajo-oikeus PYÖRÄTEILTÄKIN". Sitä karmeutta oli about 40 vuotta. Kuolleiden pyöräilijöiden määrää en edes arvioi.

        Sitä mm. ylempänä arkipyöräilijä haluaa.


      • ei_ummarra
        Schnellman kirjoitti:

        Ai olet niinkin nuori ettet tiedä olleen pykälää "Oikealta tulevan pyöräilijän etuajo-oikeus PYÖRÄTEILTÄKIN". Sitä karmeutta oli about 40 vuotta. Kuolleiden pyöräilijöiden määrää en edes arvioi.

        Sitä mm. ylempänä arkipyöräilijä haluaa.

        Ajatasainen tieliikennelaki näyttäisi olevan vuodelta 1981 (3.4.1981).
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

        En ole ajanut tätä nykylakia aiemmin joten en tiedä miten asiat olivat ennen 1981. Nykyisen lain mukaan ei ainakaan ole mitään tuollaista väistöä.


      • 1.05-kohdalla

      • Schnellman
        ei_ummarra kirjoitti:

        Ajatasainen tieliikennelaki näyttäisi olevan vuodelta 1981 (3.4.1981).
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

        En ole ajanut tätä nykylakia aiemmin joten en tiedä miten asiat olivat ennen 1981. Nykyisen lain mukaan ei ainakaan ole mitään tuollaista väistöä.

        Vuodesta -57 vuoteen -97 asti pyörätiet muodostivat tasa-arvoisen risteyksen ajoradan kanssa ellei merkeillä muuta ( minä pyöräilin tuonkin ajan ). Ja pyöräilijää väistettiin pyörätieltä oikealta – jos väistettiin.

        Pyöräteitä oli -57 vielä hyvin-hyvin vähän, mutta niitä rakennettiin koko ajan lisää. Silloin niiden sijoittelussa ei aina ( so. ei koskaan ) ajateltu niiden itsensä muodostamaa vaaraa.

        50-rajoitus kaupungeissa teki vaikeammaksi, pp-tiet tulivat yllättävistä paikoista puskien ja puiden takaa, pihoista, pt-jatke näytti autosta pelkältä suojatieltä, pp-kypärä oli tuntematon 50-luvulla, pyörätien merkkiä ei autosta nähnyt, pyöräilijän järki ei riittänyt kuin ajatteluun omasta etuajo-oikeudesta jne. jne.
        Tuo laki olisi toiminut, jos pp olisi tajunnut, että autolla pitää olla mahdollisuus havaita pp ja on olemassa sellainen kuin tilannenopeus. Nykyisin on jo myöhäistä – tämän totean, en vastaa.

        On utuinen muistikuva, että -80-luvulla Helsingissä kuoli 25-30 pyöräilijää joka vuosi. Viime vuonna ei yhtään.

        14§ 4. mom. tuli voimaan -97 ja tämä nykyinen on hyvä.
        "Polkupyöräilijän tai mopoilijan on kuitenkin, jollei 2 tai 3 momentista muuta johdu, tullessaan pyörätieltä ajoradalle väistettävä muuta liikennettä."

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267#L2P14


      • työtönjmlatvala

        "Pyöräilyä ei pidä laittaa verolle. Jos pyöräilyä aletaan verottaa on palveluiden parannuttava. Pyöräilijöille omat väylät ettei tarvitse ajaa poukkoilevien jalankulkijoiden seassa, Oikealta tulevan etuajo-oikeuden palautus, lämpimät pyörävarastot kerros- ja rivitaloihin. Sellaista ei monessa kerrostalossa ole. Kerrosatalossa asuva kaveri rikkoi pahasti polkupyörän korjauskuntoon lähdettyään jäisellä pyörällä ajamaan. Tässä muutama asia. "

        Miksi pyöräilijän pitäisi saada nuo, kun ne on monen paljon veroa maksavan autoilijankin tavoittamattomissa...


      • voisitko_tarkentaa
        1.05-kohdalla kirjoitti:

        Mikä on tuo "Oikealta tulevan etuajo-oikeuden palautus"?

        Kannattaa vilkaista tämä video: https://www.youtube.com/watch?v=x2FQFu7naFU

        Siis että mikä pitäisi palauttaa?

        Videolla näkyvä sääntö että ajoradalla oikealta tulevaa pyöräilijää pitää väistää, on kyllä voimassa. Joten kysyn vielä että mikä pitää palauttaa?


    • halpaa_että_naurattaa

      Ei muutakuin pyöräilemään kaikki kateelliset, löystyy se pipokin.

      • Just_joo

        Just. Kone kiinni ja ulos! Siitä se oikea elämä alkaa.

        Varoitus: Saatat nähdä asioita, joita et olisi tietokoneelta nähnyt. Voit myös jäädä koukkuun, ulkona liikkuminen on tosi mukavaa sisällä istumiseen verrattuna.


    • huutavavääryys

      "Oikealta tulevan pyöräilijän etuajo-oikeus pyöräteiltäkin oli järkyttävä ja monikymmenvuotinen virhe. " Jo Suomen Senaatin aikana tästä väännettiin kättä, mutta vossikkakuskit jäivät vähemmistöön.

    • Pyörälläajava

      Kuuleppas nyt tumpelo. Eikö ole käynyt mielessä sellainen asia, että monilla polkupyöräilijöillä on myös oma auto ja maksavat samat maksut, kuin sinäkin autoileva valittaja.
      Autoilu on tehty niin kalliiksi, että moni autoilija ajaa kaupungissa polkupyörällä, koska kaupunkiajossa kuluu paljon enemmän polttoainetta, kuin maantieajossa.
      Etkös tiedä, että osasta polkupyöristä on pakollinen vakuutus, sähköpyörät, joissa on yli 250W sähkömoottori ja jos sähköpyörä kulkee yli 25km/h.
      Polkupyörä kulkee polkemallakin helposti yli 25km/h.

      Et taida edes omistaa polkupyörää, kun heität tuollaisia ehdotuksia, että polkupyörä pitäisi katsastaa.
      Plkupyörän tekniikka on niin yksinkertaista ja varmatoimista, ettei polkupyöriin edes tule mitään liikenne turvallisuutta vaarantavia vikoja.
      Polkupyörää ei ajamalla saa loppuun kulutettua, toisin kuin autot.

      Ne jotka ajavat polkupyörällä aktiivisesti autoilun lisäksi hankkivat yleensä laadukkaamman ja kalliimman polkupyörän jo ajomukavuuden takia.
      He myös huoltavat polkupyöränsä säännöllisesti, vaihtavat jarrupalat, ketjut, vaijerit, renkaat aina, kun ne kuluvat.
      Aktiivipyöräilijä myöskin vaihtaa pyöräänsä nastarenkaat talveksi.
      Minulla on auto ja lisäksi 3 polkupyörää: hybridi, maastopyörä ja nojapyörä.
      Minulla on maastopyörässä uudemmat nastarenkaat, kuin mitä autossani on.
      Että polkupyöriä on aivan turha katsastaa.

      Polkupyörää ei koske laki käyttää suojatietä tien ylitykseen, jos suojatie on vaikka siinä 10 metrin päässä, niin tien voi ylittää ihan mistä tykkää, kunhan ei suojatietä pitkin.
      Suojatie on pelkästään jalankulkijoita varten, ei ketään muuta ja polkupyöräilijähän ei ole jalankulkija.
      Ei myöskään syyllisty punaisia päin ajamiseen, kun ylittää polkupyörällä tien vaikka 10 metriä suojatien ulkopuolelta, kun liikennevalo on suojatien kohdalla.

      • niin.tai.näin

        >> "Polkupyörää ei koske laki käyttää suojatietä tien ylitykseen, jos suojatie on vaikka siinä 10 metrin päässä, niin tien voi ylittää ihan mistä tykkää, kunhan ei suojatietä pitkin."

        Ei edes saa käyttää suojatietä sillä: Tieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan -> suojatiellä jalankulkijoiden käytettäväksi ajoradan, pyörätien tai raitiotien ylittämiseen tarkoitettua, liikennemerkillä tai tiemerkinnöin osoitettua tien osaa. On siis jalankulkijoille tarkoitettu, eikä muille tarkoitettu, tien osa.

        Toki jalankulkijakin voi tietyssä tilanteessa ylittää ajoradan mistä haluaa. Tieliikennelaissa lukee näin: Jalankulkijan on ylitettävä ajorata suojatietä kulkien, jos se on lähellä. Muuten ajorata on ylitettävä kohtisuoraan ja yleensä risteyksen vierestä. Mikä sitten on lähellä kenenkäkin mielestä. Yleensä risteyksen vierestä mutta ei aina, kuten voimme lukea.


    • autotapaa

      tie maksuihin on huomioitava osuuksilla tapahtuvat henkilövahingot. Loukkaantumiset ja kuolemat. Auto on ainoa välinen jolla saa tappaa ja vammauttaa henkilöitä joutumatta korvausvastuuseen.
      Tietokone aikana ei ole ongelmaa tilastoida ja tallentaa liikenne tapot ja loukkaantumiset ja niiden aiheuttamat kulut yhteiskunnalle. Tampereen kaupunki rahastaa nysellä kulkioita vyöhyke/matkan pituus mukaan.. SAMA käänteisenä tapaturmien mukaan tieosuuksille korkeampi maksu.

    • Tuo rekisteröinti kuulostaa hyvältä idealta. Kannatan myös polkupyöräkorttia, koska kaikki pyöräilijät eivät selkeästi tunne liikennesääntöjä riittävän hyvin ja osa ei varmaan ollenkaan. Myös polkupyörällä tehdyistä liikennerikkomuksista tulisi antaa kovempia rangaistuksia.

      • totuus.on.tämä

        Ei se ajokortti mitään auta jos ei kuitenkaan noudateta sääntöjä. Katso vaikka autoilijoita. Ajokoulu heillä käytynä mutta eivät noudata sääntöjä ja rajoituksia. Asennevammaan ei auta mitkään ajokortit.


    • paali.kutsuu

      Polkupyöräni ei olisi tällä hetkellä katsastuskunnossa, äänimerkinantolaitteesta tulisi korjauskehotus. Soittokello ruostunut käyttämättömyyttään niin hyvin jumiin että ei lähde auki. Myös renkaat ovat melko kuluneet ja sivut halkeilleet mutta näissähän on sisärenkaat joten haitanneeko tuo, vesiliirtokin lienee aika olematon mahdollisuus :D
      Vanteissa on myös hieman heittoa, jarrut "lieppaa" hivenen sen takia.
      Katsastukseen vaikuttamattomana vikana vaihteisto on alkanut prakaamaan, ensin nelonen rupesi putoilemaan päältä, nyt ykkönenkin rutisee jo.
      Tosin reilut 9 vuotta lienee polkupyörän iäksi aika paljon.

    • Autoilu lihottaa ja on muutenkin epäterveellistä keholle ja kansanterveydelle.

      Monikohan läskiperhe Suomessakin viihdyttää itseään sunnuntaisin ahtautumalla nelihenkiseen, suunnistaa auto- ja tietokonekauppoihin, hankkimaan lisää läskistyttäviä pelitietokoneita, ja sen jälkeen hampurilaisille ja pizzalle?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      117
      1709
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1448
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1286
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      145
      1236
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      149
      1201
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1175
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1101
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      989
    Aihe