Onko mahdollista, että kaksisuuntainen on masennus hypomania ja yli 8 krt vuodessa? Koska olen lukenut, että nopeasti vaihtuvat jaksot ovat masennus mania. Minulla ei ole ikinä diagnosoitu kaksisuuntaista, mutta epäilen vahvasti, että minulla on, jos tämä on mahdollinen.
Olen niin hämmentynyt!
Hämmentynyt
4
236
Vastaukset
- minävaanmoikka
Sairautta on määritelty kahta "alatyyppiä". Toisessa on yleensä syvemmät masennusjaksot/hypomaniaa, harvemmin maniaa. Toisessa taas lievempi, esim.keskivaikea masennus/ maniaherkkyys. Otapa pikinmiten yhteyttä psykiatriin, lääkitys tasaa olojasi.
- oikeastaanenemmän
lisäksi myös kaikkein hankalin: ns. sekamuotoinen, jossa voi ilmetä sekä masennusta että maniaa todella uuvuttavan tiuhaan, lähes päällekkäin. Jopa saman vuorokauden aikana.
- Hhmmmmmmmm
Aika tiuha tahti on kyllä jo 8 kertaa vuodessa ehtii käydä läpi niin syvän masennuksen kuin hypomaniaakin
Ne mitä olen itse kokenut ja tutuilta joilla tämä sama sairaus myös on kuullut, niin yleensä noita aallon huippuja ja pohjia on se 1-3 vuodessa, toki teininä oli osalla tiiviimpi tahti - Aaaaadd
Nuorena 15-20v nuo jaksot voivat olla aika nopeitakin. Minullakin saattoi olla sekä hypo että masis kerran kuussa pahimmillaan vaikka nykyään, kiitos lääkityksen on vain yksi talvimasennus ja kohtalaista innokkuutta varsinkin keväisin ja loppuvuodesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005077606- 2302666
- 262581
- 1601917
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?41495Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p11372- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621168IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155