Onko mahdollista, että kaksisuuntainen on masennus hypomania ja yli 8 krt vuodessa? Koska olen lukenut, että nopeasti vaihtuvat jaksot ovat masennus mania. Minulla ei ole ikinä diagnosoitu kaksisuuntaista, mutta epäilen vahvasti, että minulla on, jos tämä on mahdollinen.
Olen niin hämmentynyt!
Hämmentynyt
4
257
Vastaukset
- minävaanmoikka
Sairautta on määritelty kahta "alatyyppiä". Toisessa on yleensä syvemmät masennusjaksot/hypomaniaa, harvemmin maniaa. Toisessa taas lievempi, esim.keskivaikea masennus/ maniaherkkyys. Otapa pikinmiten yhteyttä psykiatriin, lääkitys tasaa olojasi.
- oikeastaanenemmän
lisäksi myös kaikkein hankalin: ns. sekamuotoinen, jossa voi ilmetä sekä masennusta että maniaa todella uuvuttavan tiuhaan, lähes päällekkäin. Jopa saman vuorokauden aikana.
- Hhmmmmmmmm
Aika tiuha tahti on kyllä jo 8 kertaa vuodessa ehtii käydä läpi niin syvän masennuksen kuin hypomaniaakin
Ne mitä olen itse kokenut ja tutuilta joilla tämä sama sairaus myös on kuullut, niin yleensä noita aallon huippuja ja pohjia on se 1-3 vuodessa, toki teininä oli osalla tiiviimpi tahti - Aaaaadd
Nuorena 15-20v nuo jaksot voivat olla aika nopeitakin. Minullakin saattoi olla sekä hypo että masis kerran kuussa pahimmillaan vaikka nykyään, kiitos lääkityksen on vain yksi talvimasennus ja kohtalaista innokkuutta varsinkin keväisin ja loppuvuodesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17410592- 785395
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494962Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234172Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363813Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383638- 483323
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443229- 492864