Hämmentynyt

Auttakaaaaaa

Onko mahdollista, että kaksisuuntainen on masennus hypomania ja yli 8 krt vuodessa? Koska olen lukenut, että nopeasti vaihtuvat jaksot ovat masennus mania. Minulla ei ole ikinä diagnosoitu kaksisuuntaista, mutta epäilen vahvasti, että minulla on, jos tämä on mahdollinen.
Olen niin hämmentynyt!

4

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaanmoikka

Sairautta on määritelty kahta "alatyyppiä". Toisessa on yleensä syvemmät masennusjaksot/hypomaniaa, harvemmin maniaa. Toisessa taas lievempi, esim.keskivaikea masennus/ maniaherkkyys. Otapa pikinmiten yhteyttä psykiatriin, lääkitys tasaa olojasi.

• oikeastaanenemmän

lisäksi myös kaikkein hankalin: ns. sekamuotoinen, jossa voi ilmetä sekä masennusta että maniaa todella uuvuttavan tiuhaan, lähes päällekkäin. Jopa saman vuorokauden aikana.

• Hhmmmmmmmm

Aika tiuha tahti on kyllä jo 8 kertaa vuodessa ehtii käydä läpi niin syvän masennuksen kuin hypomaniaakin

Ne mitä olen itse kokenut ja tutuilta joilla tämä sama sairaus myös on kuullut, niin yleensä noita aallon huippuja ja pohjia on se 1-3 vuodessa, toki teininä oli osalla tiiviimpi tahti

• Aaaaadd

Nuorena 15-20v nuo jaksot voivat olla aika nopeitakin. Minullakin saattoi olla sekä hypo että masis kerran kuussa pahimmillaan vaikka nykyään, kiitos lääkityksen on vain yksi talvimasennus ja kohtalaista innokkuutta varsinkin keväisin ja loppuvuodesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      210
      2783
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2639
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1728
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      223
      1284
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      61
      1269
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1088
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      831
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      823
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      823
    Aihe