Mitenkä onnistuu?

MitäTeenElämässä

Kohta 20v ikää, välit menny huonoon kuntoon äidin kanssa että asuminen saman katon alla ei suju enää, muutenkin sen pitää muuttaa pois tästä vuoden sisällä joten mulla ei oo oikee muuta vaihtoehtoa kun etsiä itelleni kämppä. noh oon ollu kohta 2 vuotta henkilökohtasista syistä työtön enkä oo peruskoulun jälkeen käynyt mitään kouluakaan en siis tällä hetkellä myöskään opiskele. toimeentulotuella elän... todennäkösesti ois tarkotus alottaa jonkinsortin kuntouttava työtoiminta. millaset mahikset mulla on saada asuntoa mistään ja kuitenkin sen verran myös jäis rahaa että vois elää? vai pitääkö tässä veneen alle muuttaa kun ei oikein oo ystäviikää jotka auttas, vai hyppäänkö sillalta suosiolla... alkaa todenteolla ahdistaa... auttasko "mun" sossu tässä asiassa jotenki? ainoot lähimmäiset lyttää ainakin mun kämpän vuokraamis suunnitelmat täysin, vaikka tiiän vielä huonommassa tilanteessa oleviakin samanikäsii jotka saanu asunnon... mulla kuiteki luotot viel kunnos. En siis todellakaan aijo koko loppuelämääni elää toimeentulotuella tekemättä mitään nyt vaan sattuu tilanne olee mikä on ja turha kenekää tulla arvostelee ku ette mua tunne :) yksinkertaisuudessaan kysymys kuuluu; miten tää onnistus?

5

207

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lottovoitto1

Kaupungilta/kunnalta haet vuokra-asuntoa vain, saat siihen asumistukea sitten.

• Terve00

Soita muuttopalveluu

• dgrfh

Ihan sinä voit asunnon saada siinä missä muutkin. Yksityiset vuokrantajat eivät välttämättä lämpiä työttömälle, vaan etsivät vakaatuloista vuokralaista (mikäpä sen vakaampaa kuin yhteiskunnan tuet?), joten ehkä se on tuo kaupungin vuokra-asunto, minkä voisit helpoiten saada. Tokikaan kaikki yksityisetkään eivät tuijottele tuloja.

Käy ihmeessä keskustelemassa sossuvirkailijasi kanssa vaihtoehdoista. Toki voit ihan omatoimisesti laittaa hakemuksen kaupungin asuntoihin. Perustoimeentulon tässä maassa saa jokainen. Ei sillä leveästi elele, mutta elää kuitenkin.

• Hans23

Pillusta valuu limaa

• jhjhjhjh

Olet tietenkin tuhat (1000e) jo säästänyt takuuvuokraa varten.
      Kaltaisiasi loisia ei yksityinen vuokranantaja halua.
      Haet asuntoa joltain kunta-asuntosäätiöltä muilta elättien hyysääjiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      368
      1621
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      114
      1246
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      129
      1181
    4. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      140
      1020
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      25
      914
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      842
    7. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      46
      553
    8. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      112
      527
    9. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      511
    10. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      500
    Aihe