Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitenkä onnistuu?

MitäTeenElämässä

Kohta 20v ikää, välit menny huonoon kuntoon äidin kanssa että asuminen saman katon alla ei suju enää, muutenkin sen pitää muuttaa pois tästä vuoden sisällä joten mulla ei oo oikee muuta vaihtoehtoa kun etsiä itelleni kämppä. noh oon ollu kohta 2 vuotta henkilökohtasista syistä työtön enkä oo peruskoulun jälkeen käynyt mitään kouluakaan en siis tällä hetkellä myöskään opiskele. toimeentulotuella elän... todennäkösesti ois tarkotus alottaa jonkinsortin kuntouttava työtoiminta. millaset mahikset mulla on saada asuntoa mistään ja kuitenkin sen verran myös jäis rahaa että vois elää? vai pitääkö tässä veneen alle muuttaa kun ei oikein oo ystäviikää jotka auttas, vai hyppäänkö sillalta suosiolla... alkaa todenteolla ahdistaa... auttasko "mun" sossu tässä asiassa jotenki? ainoot lähimmäiset lyttää ainakin mun kämpän vuokraamis suunnitelmat täysin, vaikka tiiän vielä huonommassa tilanteessa oleviakin samanikäsii jotka saanu asunnon... mulla kuiteki luotot viel kunnos. En siis todellakaan aijo koko loppuelämääni elää toimeentulotuella tekemättä mitään nyt vaan sattuu tilanne olee mikä on ja turha kenekää tulla arvostelee ku ette mua tunne :) yksinkertaisuudessaan kysymys kuuluu; miten tää onnistus?

5

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lottovoitto1

      Kaupungilta/kunnalta haet vuokra-asuntoa vain, saat siihen asumistukea sitten.

      • Terve00

        Soita muuttopalveluu


    • dgrfh

      Ihan sinä voit asunnon saada siinä missä muutkin. Yksityiset vuokrantajat eivät välttämättä lämpiä työttömälle, vaan etsivät vakaatuloista vuokralaista (mikäpä sen vakaampaa kuin yhteiskunnan tuet?), joten ehkä se on tuo kaupungin vuokra-asunto, minkä voisit helpoiten saada. Tokikaan kaikki yksityisetkään eivät tuijottele tuloja.

      Käy ihmeessä keskustelemassa sossuvirkailijasi kanssa vaihtoehdoista. Toki voit ihan omatoimisesti laittaa hakemuksen kaupungin asuntoihin. Perustoimeentulon tässä maassa saa jokainen. Ei sillä leveästi elele, mutta elää kuitenkin.

    • Hans23

      Pillusta valuu limaa

    • jhjhjhjh

      Olet tietenkin tuhat (1000e) jo säästänyt takuuvuokraa varten.
      Kaltaisiasi loisia ei yksityinen vuokranantaja halua.
      Haet asuntoa joltain kunta-asuntosäätiöltä muilta elättien hyysääjiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2197
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2023
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1446
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe