Mikä tai mitkä tekijät voivat aiheuttaa finnimäisen, mutta lisäksi harmaata karstaa tuottavan ihottuman kasvoihin? "Paiseiden" paraneminen on hyvin hidasta ja jättää kraaterin. Osa on sinipunaisiakin. Teini-iässä oli muutama finni silloin tällöin, mutta aikuisiässä iho on aiemmin ollut hyvä. Joskus juusto tai suklaa aiheutti näppyjä ja aina allergiaa on aiheuttanut metallit, erityisesti nikkeli ja kupari sekä kumi. Siitepölyistä leppä ja vanhemmiten jotkut ruuat sekä lääkkeistä sulffa. Ihottuma on jatkunut jo 9 kuukautta. Ruusufinnihoitoakin kokeiltiin, mutta ainakaan uusien näppylöiden puhkeamista se ei estänyt. Tietääkö tai keksiikö joku aiheuttajan tai taudin?
Ihottuma kasvoissa, aiheuttaja?
Teiniksi
2
63
Vastaukset
- MIKÄMUU
Ihottumaa hoidettiin ruusufinninä. Tetrasykliini ei oikein sopinut, eikä ihottuma 2,5 kk. hoidolla parantunut kokonaan. Uusia pukkaa, vaikka vanhat rauhoittuivat osaksi, Voiko olla muu syy, onko kokemuksia?
- Rasvahilseet
Oisko seborrea ja akne? Onko karsta semmoista rasvaista? Siinä voi olla yhden rasvahiivan liikakasvu kyseessä. Seuraa tulehdus, josta seuraa rasvankehitystälisää, josta seuraa rasvahiivan mellastus josta tulehdusta... Kokeilepa kysyä lääkäriltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275