Focus, kampiakselin stefan vuoto

einiinviksuautoilija

Hei.

Kyseessä on vm 2002 Focus, jossa jakohihnan vaihto on edessä 20000km päästä. Tämä tarkoittaa itselläni noin vuoden ajoa. Nyt huollossa totesivat, että kampiakselin stefa vuotaa jakopään puolelta. Ei se kovin rajusti voi vuotaa, koska itse en ole edes öljyläikkiä nähnyt parkkiksella. Itse en auton tekniikasta niin paljon ymmärrä, joten kysyisinkin, mitä tuo stefan vuotaminen jakopään puolelta voi muuta aiheuttaa, kuin öljyn kulutusta? Lähinnä mitä ongelmia on luvassa jos antaa tihkua? Eikö tuo stefan vaihto sovi aika hyvin jakopääremontin yhteyteen? Ajattelin vain, että haluaisin ajoittaa sen jakopääremontin kohdalle, jos se vaihtuu helpoiten samalla kertaa. Mietityttää vain, kuinka kauan viitsin jakopääremonttia lykätä eteenpäin. Vai onko tuo stefa ylipäätään helposti vaihdettavissa ko. remontin yhteydessä? Huollossa eivät oikein sanonut juuta eikä jaata. Lupasivat lähettää jossakin välissä hinta-arvion. Jos joku sattuu näistä ymmärtämään, olen kiitollinen vastauksesta.

7

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seonvarmaase

      Juu kallista on, menee koko lohko vaihtoon... focukseen luulisin olevan jossain 4000-5000 euron luokkaa

      • jhee

        lohko???????? sulla menee housuun ei näissä mitään lohkoja mene eikä koneita eihän tää mikään vw ole ........ps focus mk 1 on paras auto


    • kestää20t.taisitten.ei

      Kannattaa se stefa vaihtaa jakopääremontin yhteydessa, jos se vuotaa jakohihnalle. Hihna kuluu nopeamin kun se öljyyntyy. Vaikea tosin sanoa näkemättä, että vuotaako hihnan päälle.

    • focusII

      Eip se silleen kallista oo, jakopään remontti pyörii 500-700e paikkeilla. Yksinään kampiakselin stefan vaihto, jakopään puolelta varmaan 800-900e tuntumaan eli jos nuo saisi samaan remppaan niin 1300-1500e? Stefan vaihdon takia pitää kuitenkin jakopää ottaaa edestä pois.

      Mikään kriittinen sen ei pitäisi olla, paskannuttaa kyllä paikat siellä. Toki jos vuotaa öljyä jakohihnalla ei se kumi siitä kauheasti tykkää, että pieni riski on kyllä olemassa että alkaa luistamaan/hihna pettäisi.

      Jos meinaat pitää autosi vielä useita vuosia niin vaihda ennakkoon, eipähän sitten ketuta jos tuleekin lisäongelmia. Eikös tuolla koneella vaihtoväli olisi 160tkm/8v? Ainakin 2008 mallisessa sanottiin noin, kun viimesyksynä ns kakkosauton jakopää uusittiin.

    • jhee

      juu varmista sitten että osaavat vaihtaa sen hihnan? ja kyllä kannattaa vaihtaa alapään stefa ja myös ylä nokkien siinä samalla ja vesipumppu ehdottomasti ja varmista sitten että laittavat oikean pultin alapäähän ja oikein !!! siellä ei ole kiilaa nimittäin kampiakselin päässä että pitää olla oikea pultti ja uusi ja laitetaan oikealle tiukuudelle jos on esim 1.6 malli ja noiden hinta arviot ovat ihan puissa ei voi maksaa noin paljon stefojen vaihto ym...itse kun olen vaihtanut niin ei montaa minuttia ole mennyt ...meinaa jokusen tuhat on tullut tehtyä..... ps focus mk1 on paras auto ....

      • VaroTurhaaRemonttia

        Mikäli vuoto on lievää , siis ei valumalla valu , niin kannattaa siirtää
        koko vaihto tuonnemmaksi .
        Pakkanen aiheuttaa usein stefojen vuotamista , mutta asia korjaantuu
        ilmojen lämmittyä .


      • tyyppiviat

        Vuotaako uusissa malleissa samalla lailla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      224
      13641
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      313
      2504
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1551
    4. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      22
      1418
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1107
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      1012
    7. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      968
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      947
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      922
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      55
      913
    Aihe