Minulle väitetään etten ole oikeutetttu ilmaiseen ruokailuun. Opiskelen aikuislinjalla ammatillista perustutkintoa iltaisin.
Ei saa ilmaista ruokailua ammattikoulussa?
8
3583
Vastaukset
- ilmaisia.aterioita.ei.ol
Et sitten ole oikeutettu ilmaiseen ruokailuun. Myöskään aikuislukioissa ja lukioiden aikuislinjoilla ei ole ilmaista ruokailua. Yleensä kuitenkin on mahdollisuus ostaa jotain syötävää.
- Liilatulppaani
En tiedä mistä johtuu. Minulle kuuluu ilmainen ateria. Aikuisopiskelijana aikuiskoulutustuella olen.
- luulisi
Olisikohan eri kunnissa eri tavalla. Jotkut kunnat tarjoavat minimiä paremmat edut.
- syötyjo
Ilmainen ruokailu on lounas. Illalla lounas on jo syöty.
- krillis
Joten aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Tässä on tosiaan oppilaitoskohtaisia eroja, ilmeisesti. Laki ei velvoita antamaan ilmaista ruokaa aikuisopiskelijalle....
- kylsyödätarvii
krillis kirjoitti:
Joten aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Tässä on tosiaan oppilaitoskohtaisia eroja, ilmeisesti. Laki ei velvoita antamaan ilmaista ruokaa aikuisopiskelijalle....
Miten niin aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Ei vaan ole oppilaitoksen asia ruokkia aikuisopiskelijaa, joka käy töissä ja tulee illalla kouluun pariksi tunniksi. Syötävää saa kuitenkin ostaa.
Päiväopetuksessa koulussa ollaan koko päivä ja oppilaat ovat nuoria, eivät vielä töissä, josta saisivat palkkaa.
Aikuisopiskelijakaan ei aina ole töissä, mutta työtön saa jotain työttömyysetuutta, jolla sopii ostaa suuhun pantavaa, jos iltasella tulee nälkä. Itse opiskelin aikuislinjalla iltaisin työpäivän jälkeen. Ei ehtinyt nälkä tulla koskaan kouluillan aikana. Söin tietysti päivällä työpaikalla. - krillis
kylsyödätarvii kirjoitti:
Miten niin aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Ei vaan ole oppilaitoksen asia ruokkia aikuisopiskelijaa, joka käy töissä ja tulee illalla kouluun pariksi tunniksi. Syötävää saa kuitenkin ostaa.
Päiväopetuksessa koulussa ollaan koko päivä ja oppilaat ovat nuoria, eivät vielä töissä, josta saisivat palkkaa.
Aikuisopiskelijakaan ei aina ole töissä, mutta työtön saa jotain työttömyysetuutta, jolla sopii ostaa suuhun pantavaa, jos iltasella tulee nälkä. Itse opiskelin aikuislinjalla iltaisin työpäivän jälkeen. Ei ehtinyt nälkä tulla koskaan kouluillan aikana. Söin tietysti päivällä työpaikalla.Meitä aikuisopiskelijoitakin on monenlaisia: osa työttömyyskorvauksella, osa opintotuella, osa aikuiskoulutusrahalla, osa työssäkäyviä jne jne. Tiedän, että joissain koulutuksissa ruokailu tarjotaan opiskelit sitten illassa tai päivässä tai vaikka kuussa. Sittemmin selvitin asiaa, ja tosiaan laki ei velvoita oppilaitosta mihinkään. Jotkut vaan ovat höveliäämpiä kuin toiset. Tiedoksesi, opintoja on myös arkipäivisin muutama päivä kuussa, olisihan se kiva saada ruoka edes silloin.
Mutta kiitos sinulle kommentistasi jolla ei ollut mitään ratkaisua asiaan. :) - niimmustaki
krillis kirjoitti:
Meitä aikuisopiskelijoitakin on monenlaisia: osa työttömyyskorvauksella, osa opintotuella, osa aikuiskoulutusrahalla, osa työssäkäyviä jne jne. Tiedän, että joissain koulutuksissa ruokailu tarjotaan opiskelit sitten illassa tai päivässä tai vaikka kuussa. Sittemmin selvitin asiaa, ja tosiaan laki ei velvoita oppilaitosta mihinkään. Jotkut vaan ovat höveliäämpiä kuin toiset. Tiedoksesi, opintoja on myös arkipäivisin muutama päivä kuussa, olisihan se kiva saada ruoka edes silloin.
Mutta kiitos sinulle kommentistasi jolla ei ollut mitään ratkaisua asiaan. :)Ei täällä voida sinulle ruokaetuutta myöntää. Ratkaise ongelmasi itse tai valita sinne, missä asialle jotain voidaan. Olisihan se kiva saada ruokaa jokaisen mielestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019