Minulle väitetään etten ole oikeutetttu ilmaiseen ruokailuun. Opiskelen aikuislinjalla ammatillista perustutkintoa iltaisin.
Vastaukset 8
- ilmaisia.aterioita.ei.ol
Et sitten ole oikeutettu ilmaiseen ruokailuun. Myöskään aikuislukioissa ja lukioiden aikuislinjoilla ei ole ilmaista ruokailua. Yleensä kuitenkin on mahdollisuus ostaa jotain syötävää.
- Liilatulppaani
En tiedä mistä johtuu. Minulle kuuluu ilmainen ateria. Aikuisopiskelijana aikuiskoulutustuella olen.
- luulisi
Olisikohan eri kunnissa eri tavalla. Jotkut kunnat tarjoavat minimiä paremmat edut.
- syötyjo
Ilmainen ruokailu on lounas. Illalla lounas on jo syöty.
- krillis
Joten aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Tässä on tosiaan oppilaitoskohtaisia eroja, ilmeisesti. Laki ei velvoita antamaan ilmaista ruokaa aikuisopiskelijalle....
- kylsyödätarvii
krillis kirjoitti:
Joten aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Tässä on tosiaan oppilaitoskohtaisia eroja, ilmeisesti. Laki ei velvoita antamaan ilmaista ruokaa aikuisopiskelijalle....
Miten niin aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Ei vaan ole oppilaitoksen asia ruokkia aikuisopiskelijaa, joka käy töissä ja tulee illalla kouluun pariksi tunniksi. Syötävää saa kuitenkin ostaa.
Päiväopetuksessa koulussa ollaan koko päivä ja oppilaat ovat nuoria, eivät vielä töissä, josta saisivat palkkaa.
Aikuisopiskelijakaan ei aina ole töissä, mutta työtön saa jotain työttömyysetuutta, jolla sopii ostaa suuhun pantavaa, jos iltasella tulee nälkä. Itse opiskelin aikuislinjalla iltaisin työpäivän jälkeen. Ei ehtinyt nälkä tulla koskaan kouluillan aikana. Söin tietysti päivällä työpaikalla. - krillis
kylsyödätarvii kirjoitti:
Miten niin aikuisopiskelijan ei tarvitse syödä ollenkaan? Ei vaan ole oppilaitoksen asia ruokkia aikuisopiskelijaa, joka käy töissä ja tulee illalla kouluun pariksi tunniksi. Syötävää saa kuitenkin ostaa.
Päiväopetuksessa koulussa ollaan koko päivä ja oppilaat ovat nuoria, eivät vielä töissä, josta saisivat palkkaa.
Aikuisopiskelijakaan ei aina ole töissä, mutta työtön saa jotain työttömyysetuutta, jolla sopii ostaa suuhun pantavaa, jos iltasella tulee nälkä. Itse opiskelin aikuislinjalla iltaisin työpäivän jälkeen. Ei ehtinyt nälkä tulla koskaan kouluillan aikana. Söin tietysti päivällä työpaikalla.Meitä aikuisopiskelijoitakin on monenlaisia: osa työttömyyskorvauksella, osa opintotuella, osa aikuiskoulutusrahalla, osa työssäkäyviä jne jne. Tiedän, että joissain koulutuksissa ruokailu tarjotaan opiskelit sitten illassa tai päivässä tai vaikka kuussa. Sittemmin selvitin asiaa, ja tosiaan laki ei velvoita oppilaitosta mihinkään. Jotkut vaan ovat höveliäämpiä kuin toiset. Tiedoksesi, opintoja on myös arkipäivisin muutama päivä kuussa, olisihan se kiva saada ruoka edes silloin.
Mutta kiitos sinulle kommentistasi jolla ei ollut mitään ratkaisua asiaan. :) - niimmustaki
krillis kirjoitti:
Meitä aikuisopiskelijoitakin on monenlaisia: osa työttömyyskorvauksella, osa opintotuella, osa aikuiskoulutusrahalla, osa työssäkäyviä jne jne. Tiedän, että joissain koulutuksissa ruokailu tarjotaan opiskelit sitten illassa tai päivässä tai vaikka kuussa. Sittemmin selvitin asiaa, ja tosiaan laki ei velvoita oppilaitosta mihinkään. Jotkut vaan ovat höveliäämpiä kuin toiset. Tiedoksesi, opintoja on myös arkipäivisin muutama päivä kuussa, olisihan se kiva saada ruoka edes silloin.
Mutta kiitos sinulle kommentistasi jolla ei ollut mitään ratkaisua asiaan. :)Ei täällä voida sinulle ruokaetuutta myöntää. Ratkaise ongelmasi itse tai valita sinne, missä asialle jotain voidaan. Olisihan se kiva saada ruokaa jokaisen mielestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081275
- 45891
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50716- 70656
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123632- 67606
- 53587
- 55535
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93463Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
- 34437
- 51435
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?113434Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?19430- 49427
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82417- 52403
- 42390
Veikkauksen asiamiehen provikat?
Minkä verran peliautomaatin pitäjä saa peliautomaatin tuotosta?28379