Dio2-geenitesti

työkyvytön

Onko kukaan ollut Dio2-laboratoriotutkimuksessa, jossa selvitetään T4:n muunto-ongelmaa T3:ksi? Itse odotan vastausta, pitäisi valmistua 10 arkipäivässä, mutta kestää kuulemma pidempään.

8

3006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T3.aina.oltava

      https://www.adressit.com/keskustelu/52113/start/825#848 kertoo erään potilaan kokemuksen. Sivullinen toisaalta ihmettelee, eikö voisi vaihtaa kunnolliseen lääkitykseen ilman harvinaisia verikokeitakin.

      Terve kilppari erittää myös T3-hormonia. Potilasvihamieliset virallis"endot" väittävät määräksi 10nmol eli 6,51ug. Muualla ilmoitettu määrä on 20...29ug

      Ennakkotieto on että kilpirauhassyöpäpotilaiden tutkimisella (*) on päädytty varsin suuriin T3-erityksiin kilpirauhasesta suoraan. Researchgate.net ilmoittaa tutkimuksen keskeneräiseksi.

      (*) Kilpirauhastasapainoisilta jouduttiin syövän vuoksi poistamaan kilpirauhanen. Mittaukset ennen ja jälkeen leikkauksen osoittivat paljon T3-eritystä poistuneen.

    • DIO2.maailmalla.osataan

      Väestöstä noin 15 % on mutatoitunutta DIO2 geenin suhteen. Nämä joko muuntavat T4:sta huonosti, tai jos on molemmat geenit vialliset, niin muuntavat todella huonosti.

      Suomen endot eivät tiedä tästä, koska Suomen endot ovat jääneet kansainvälisen tutkimuksen ulkopuolelle. Kööpenhaminassa oli syyskuussa iso kongressi, jossa mm. DIO2 geenitestiä käsiteltiin. Yhtäkään Suomen endoa ei ollut kutsuttu sinne. Suomen Terveysjärjestö teki kysymyksiä Suomen endojen tasosta lääketieteellisille tiedekunnille ja sairaanhoitopiireille:
      http://www.terveysjarjesto.fi/stj-blogikirjoitukset/91-suomen-endokrinologit-jaaneet-paitsioon

      • ainakin_15_prosenttia

        > Väestöstä noin 15 % on mutatoitunutta DIO2 geenin suhteen

        Liekö sattuma että juuri 15% esim Biancon mukaan ei pärjää ilman T3:a.
        Hän eikä muutkaan tuon prosentin esittäjät eivät mainitse geenimutatiota.

        (15% olisi Suomessa 50 tuhatta. Alle kymmenesosa saa T3:a.)


      • ulkomailta_saa

        > 15% olisi Suomessa 50 tuhatta. Alle kymmenesosa saa T3:a

        "Luvuissa eivät näy lääkkeet, jotka potilas tilaa postitse tai tuo itse maahan"
        Näin sanoo Kilpirauhasliiton lääketilastosivu. T3:a jossain muodossa saa 3505
        Viidestoistaosa kiireellisesti tarvitsevien määrästä!

        Matkustelun yleistyessä tuhannet tuovat oikeasti toimivan lääkkeen ulkomailta


    • 1Mary

      Juuri tällä viikolla kuulin aiheesta, kun ilmeisesti ainoita tämän tietäviä lääkäreitä oli määrännyt mulle sen vaikean kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi. 10 vuotta tässä on säädetty tyroksiinin ja mielialalääkkeiden kanssa. Nyt tuli tulos CC, joka on siis se kaikista huonoin versio. Onneksi lääkäri on kokenut ja nimekäs ja uskalsi siksi määrätä Lioa.

      • Liotyroniinia

        On liikkeellä myös tietoa, että yliopistosairaalat alkavat myöntää tosiasioita määräten Liotyroniinia


      • 1Mary

        Näköjään! Taysin ohjeistuksessa on liotyroniini. Hieno homma, koska mulla ainakin elämä on nyt kunnossa lion avulla. Vaikutus näkyi heti ja nyt parin kk päästä olo on jo ihan toinen kuin aikaisemmin. Varmasti auttaisi monia muitakin. AIkanaan olen kokeillut eläinperäisiä, mutta niissä ilmeisesti t3:sta oli liikaa.


    • Minulla_CT

      Hyvä, että joku lääkäri Suomessa tietää mikä on DIO2. Endot eivät ole kuulleetkaan, paitsi ehkä tuo yksi. Minulla CT. Itse hankin mittauksen, en suomalaisten lääkäreiden kanssa jaksa vääntää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe