Luottamus pitäis olla

Lähtökohta, eikä palkinto. Samoin kunnioitus ja hyväntahtoisuus. Siitä en aio tinkiä, vaikka olen moneen kertaan törmännyt "seinään" uskomuksieni vuoksi. Mutta parempi olen tuollainen, kuin katkera ja epäilevä oman edun tavoittelija.

6

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottamuksessa ei pidä ikinä tinkiä. Luottamuksesta lähtee ihan kaikki rakentumaan suuremmaksi. Ja jos luottamuksen särkee kerran tai monta kertaa.. Ei yksinkertaisesti enää ole sitä peruspilaria mihin rakentuu usko, toivo ja rakkaus.

      Maailma on julma ja epärehellisyys tuhoaa kauniitkin suhteet.

    • PrinsessanaOloKallista

      Samaa mieltä, itse olen seurannut yhtä mielenkiintoa herättänyttä naista, jonka aikoinaan kohtasin salilla, siellä en häntä juuri noteerannut kuin pikaisilla katseilla, ohimennen. Myöhemmin huomasin, et osoittaa kiinnostusta myös minua kohtaan. Epäileväinen luonteeni kuitenkin toimi jarruna, et oltaisiin enemmän lähennytty.

      Nyt kun olen häntä jonkun verran salaa stalkannut päätynyt siihen lopputulemaan, et epäilyilleni löytyi katetta. Vaikuttaa kiertopalkinnolta? Harvemmin kotiutuu illanvietoista ja toisinaan jaksoja, että on päiviä jossain muualla kuin kotonaan?

      Varovaisuus on hyve nykyisin, kun elämme aikaa, jolloin itsekkyys on valinta, jota suositaan. Löytyy prinsessoja moneen lähtöön. Eletään hetkessä, otetaan irti kaikki se mitä saadaan, ahneutta? Luottamuksen puute?

      Itselläni on periaatteita, haluan olla reilu ja oikeudenmukainen, luottamus toiseen olisi hyvä olla lähtökohtana, mut vaikea on näitä pureskella, jos toisinaan törmää ns. kiertopalkintoihin? Itsellä on ainakin rima tämän osalta korkealla, pärjään hyvin näinkin, ilman toista, johon ei voi luottaa menneisyyden johdosta.

    • Pitäisi.olla

      Luottamus hyväntahtoisuuteen
      hyviin sanoihin
      mutta se on särkynyt niin monta kertaa
      ehkä liian monta kertaa.

    • Totuusontämäkin

      Kyllä se näin on että luottamus pitää olla. Minäkin kun pikkuvalheella aloitin joka johti suurempaan ongelmaan. Enkä pystynyt sitä korjaamaan. Ainoa lohtu oli se että toinenkin jäi valeesta kiinni. Joten ei ihme kuinka tunnuttiin ja ihastuttiin toisiimme. No kyllä se alku pitäisi yrittää hoitaa toisella tavalla. Opin myös paljon. Tästä lähtien pysyn totuudessa oli se kuinka rumaa tahansa. Luottaa pitää toiseen se on lähtökohta. Ja se miten suhteeseen pyritään pitää ne tosiasiat itselle tunnustaa. Mutta luottamus pitää olla ja se ymmärrys miksi valehtelee. Minä olen sen tehnyt sinä taas et. Niin eiköhän tämä ole silloin selkeä.

    • Eikerrotakellekään

      Luottomiehet on oltava, kyllä ne tunnistaa. Voi kertoa kaiken, myös, jos haluaa irti suhteesta, muuttaa sitä. Välejä ei tarvitse koskaan panna kokonaan poikki.
      Kypsä ihminen pystyy siihen tarvitaan monenlaisia ihmissuhteita.

    • KysyyI

      Luotatko minuun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe