Rescue-koirien ulkomaan tuonti kiellettävä

NORESCUEATALL

Ensi sijaisesti , jokaisen maan tulee huolehtia itse löytökoiristaan . Se ei ole kenenkään meidän tehtävä ( 5 milj. Suomalaista ). Toiseksi se asettaa jo Suomessa olevat terveet koirat vaaraan uusille taudeille joista olemme säästyneet ehkä hyvällä tuurilla . Miksi siis ottaa järjetön riski yhden koiran vuoksi ? Se yksi lutunen koira saattaa jopa tuhota kymmeniä tuhansia " rotukoiria " . Sen lisäksi saattaa myöhemmin ilmetä hermostollisia vikoja edellisen omistajan hakkaamisesta ym. ym. Siis miksi hakea väärin kasvatettu koira ulkomailta , kun niitä on kotimaassakin liikaa jo nyt . Lisäksi susikanta saattaa myös tuhoutua yhden ajattelemattoman ja vastuuttoman ihmisen johdosta. Riskit ovat liian kovat saavutettuun rahansäästöön nähden . Ihmettelen heitä suuresti jotka ovat valmiit tähän .

11

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rotiajalakia

Eihä koiraihmiset ajattele järjellä, vaan pelkällä tunteella. Yksittäisen hauvelin pelastaminen ja sillä sukulaisille ja tuttaville hehkuttaminen on heille niiiiiiiin paljon tärkeämpää kuin koko Suomen eläinkannan ja ihmisten terveys ja hyvinvointi.

• Asiaaseurannut

Olen samaa mieltä! Ja siinä vaiheessa, kun jokin epämääräinen rescuejärjestö jopa ilmoittelee Torissa, niin pitäisi hälytyskellojen soida ja lujaa!

• Huolestunutkoiraihminen
    • Eienäämikäänhämmästytä
      • Koirabisnesonhelppoa

Facebooksivuilla selviää, että koira saapuu pentujen kanssa Pietarista.

• Onko tässä hieman vikaa myös suomalaisissa löytökoirakodeissa ym. kun ei asiaa käsitellä enemmän, että ihmiset saisivat tietoa mainitsemistasi seikoista... Moni ei tiedä, ja hommaa löytökoiran ulkomailta tehdäkseen hyvää. Itsekkin ottaisin mieluiten Suomesta, toiset ajattelevat eri tavalla. Mutta eivät varmaankaan tiedä riskeistä yhtään mitään.

• nalkkiin-kaikki

Minä olen käräyttänyt noita ulkomaalaisia koira jo 8 vuotta kun eläkkeellä olen. Olen muka ostaja ja ilmoitan Eviraan ja yleensä on takakontista kaikki koirat viety ja lopetettu sekä maahantulokielto kyseiselle henkilölle. 78 olen jo napannut. Kiva harrastus eläkkeellä ollessa ja nytkin 87 ilmoitusta eri paikoissa ostetaan paperiton koira.

• Kiitoskiitoskiitos

Hienoa, teet arvokasta työtä!

• Tyhmyyslisäätyhmyyttä

Kun olen seurannut ihmisten ajatustenjuoksua netissä ja tuttavapiirissä, niin se menee nykyään jotenkin näin: "En tiedä hevonmitään koirista, enkä halua maksaa paljon. En siis osta netti-ilmoituksen koiraa, koska on pentutehdaskoira. Ostan rescuekoiran niin olen moderni ihminen eikä minua sitten voi mistään syyttää, vaikka koira olisikin pentutehtaalta. Koska rescuekoira..." Mitenköhän tuo eroaa oikeasti pentutehtailijoiden ja salakuljettajien tuotteista tuo koira jos eettiseltä kannalta asiaa tarkastelee?

• Kaskuneimikäänyllätä

Ihmiset, jotka ovat jotain kuulleet pentutehtailusta mutta eivät halua koirasta maksaa enempää kuin muutaman satasen, ottavat nykyään rescuekoiran. Sitten kummasti nämä rescuekoirat jopa juuri ennen maahantuontia lisääntyvät ja yhden sijasta onkin yhtäkkiä yhdeksän rescuekoiraa pelastettavana (selaa taaksepäin ja löydät ilmoituksen, jossa kaupataan rescuepentuja, jotka olivat jonkin pyhän voiman avustuksella ilmaantuneet rescuekoiran kohtuun).

• Halpapentu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1708
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1452
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1316
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1163
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1048
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1019
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      214
      830
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      753
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      718
    Aihe