Ostin nämä lähivalot autooni. Toinen lampuista pimeni 52 tunnin kuluttua ja toinen 66 tunnin kuluttua. Reklamaatioon sain Osramilta seuraavan vastauksen:
Ko. lamppujen keskimääräinen elinikä on n. 200 tuntia, joka normiajossa tulee täyteen n. 3 kuukaudessa.
Night Breaker ei ole suinkaan pitkäikälampuksi kehitetty vaan antamaan koko elinikänsä aikana maksimaalisen valotehon.
Tuo ominaisuus sitten syö sitä käyttöikää.
Jos lampulta haluaa pidempää elinikää kannattaa käyttää ihan standardilamppuja.
Jos jännite lampun kannalle on 5% korkeampi, kuin normijännite eli 13,86V, niin lampun elinikä puolittuu ja jos jännite on 10% korkeampi (14,52V), niin elinikä on vain neljäsosa normieliniästä.
Lampun elinikään voi vaikuttaa myöskin tärinä ja jännitteen vaihtelut.
Monesti lamppu rikkoutuu, kun ajoneuvoa käynnistetään. Tosin nykyajan autoissa suurimmassa osassa on viive ennen kuin valot kytkeytyvät päälle.
Kuitenkin tosiasia on, ettei ole mahdollista valmistaa laillisia halogeeni ajovalolamppuja, jotka kestäisivät pitkään ja samalla antaisivat maksimaalisen valon tuoton... Eli mitä enemmän halogeenilamppu tuottaa valoa sitä lyhyempi on sen elinikä ( Saman tehoiset lamput ).
Itselläni jännite akun navoista oli 14.28 V, lampun kantajännite ei ole varmaan paljonkaan pienempi. Näin ollen lamput kesti toimittajan mukaan tarpeeksi kauan!
Jos siis et halua olla vaihtamassa lamppuja kokoajan, en voi suositelle tämmösiä.
OSRAM Nigh Breaker Unlimited H11
5
319
Vastaukset
- dgsrgsr
Eli autossassi on huono sähköjärjestelmä. Osta parempi auto niin ei tarvitse vaihtaa lamppuja koko ajan. Itsellä useampi pari nightbreakereita kestäneet yli 2v/20tkm.
Joidenkin autojen heikkolaatuinen sähköjärjestelmä vaan syö lamppuja.- JariKe
Tais kommentti tulla osramin kauppiaalta. Hyvä yritys. Minulla kesti 3 kk. Surkeat on.
- MontaTekijää
Vaikuttaa sitten kestävyyteen myös umpion ilmatilan koko. Halogeenipolttimothan käy todella kuumina, nuo superhyperturbopolttimot vieläkin kuumempina. Isossa umpiossa polttimo kestää pidempään, mitä ahtaassa (usein linssiumpiot).
- tarkatTunnitPojalla
Toyotassa poksahtelee H7:t merkistä riippumatta todella nopeasti johtuen huonoista sähköistä. Tuttu juttu.
- hshss
H7 nyt yleensäkin on heikkokestoisempi kuin esim H4 tai H1 mutta joo, kyllä niitä Toyotissa vähän väliä poksahtelee. Mazdassa taas hajonnut polttimo on harvinaisuus, jopa plussapolttimoita käytettäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1024245
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.793493Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723094SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.822556Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52376Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2112182Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302101- 41890
- 95868
- 52796