Oheinen vikakertomus päättyy ruosteen löytymiseen W203:n pohjasta - omistajien Suomessakin kannattaisi tarkistaa autonsa niin kauan kuin sille voi vielä jotakin tehdä. http://forums.mercedesclub.org.uk/archive.php/o_t/t_6915/w203-c-class-front-suspension-clattering-and-creaking-noises.html
Ruostetta W203:ssa
5
2190
Vastaukset
- terveeltä
Meinaan sen viimeisen jutun kirjoittaja. Todella "vakuuttavaa"
Mies ei ole edes avannut pohjalevyä. Ja luulee, että se RUOSTESUOJA-AINE on vain pohjamaali. Tyypillistä tietämättömyyttä Suomessakin.
" that there is precious little underbody treatment, there just seems to be a light coat of paint and thats all. I havent looked under the plastic covers so god knows what horrors await behind them!"- ihmeaineita
joilla estää rauta ruostumasta. Yksinkertainen fakta on, että jos vesi pääsee tekemisiin raudan kanssa, niin rauta ruostuu. Jos vedessä on mukana esim. suolaa, kiihtyy kemiallinen reaktio edelleen ja raudan oksidoituminen eli korroosio on nopeampaa. Mersuissa on selvästi näkyvissä, että aine, jolla pohja on käsitelty ei vanhetessaan estä veden pääsyä raudan kanssa kosketuksiin ja seurauksena on ruoste jo 1-3 vuotta vanhoissa autoissa. Uskon, että moni mersun omistaja kokisi järkytyksen, jos veisi autonsa ruostesuojaamoon ja antaisi höyrypestä alustan puhtaaksi liasta, jolloin alkanut ruostuminen tulisi esille. Näin itselleni kävi W203 vm. 2000 kanssa kesällä 2002. Ruostepilkkuja oli kaikissa alustapelleissä näkyvissä. Normaali autonomistajahan katselee autoa korkeintaan korin näkyviltä osilta ja huomaa niissä esiin tulevan ruosteen.
- likaa
ihmeaineita kirjoitti:
joilla estää rauta ruostumasta. Yksinkertainen fakta on, että jos vesi pääsee tekemisiin raudan kanssa, niin rauta ruostuu. Jos vedessä on mukana esim. suolaa, kiihtyy kemiallinen reaktio edelleen ja raudan oksidoituminen eli korroosio on nopeampaa. Mersuissa on selvästi näkyvissä, että aine, jolla pohja on käsitelty ei vanhetessaan estä veden pääsyä raudan kanssa kosketuksiin ja seurauksena on ruoste jo 1-3 vuotta vanhoissa autoissa. Uskon, että moni mersun omistaja kokisi järkytyksen, jos veisi autonsa ruostesuojaamoon ja antaisi höyrypestä alustan puhtaaksi liasta, jolloin alkanut ruostuminen tulisi esille. Näin itselleni kävi W203 vm. 2000 kanssa kesällä 2002. Ruostepilkkuja oli kaikissa alustapelleissä näkyvissä. Normaali autonomistajahan katselee autoa korkeintaan korin näkyviltä osilta ja huomaa niissä esiin tulevan ruosteen.
Eipä sinne muovilevyn alle paljon likaa kerry. Katsottu on ja uudenveroistelta näyttää...
Mikään ei rauhoita mieltä enempää kuin 30 vuoden takuu.
Ihmeaineista: tienvarsien liikennemerkkien pyväät kestää ruostumatta vuosikymmeniä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=573&posting=22000000006416154 - Näinpä
ihmeaineita kirjoitti:
joilla estää rauta ruostumasta. Yksinkertainen fakta on, että jos vesi pääsee tekemisiin raudan kanssa, niin rauta ruostuu. Jos vedessä on mukana esim. suolaa, kiihtyy kemiallinen reaktio edelleen ja raudan oksidoituminen eli korroosio on nopeampaa. Mersuissa on selvästi näkyvissä, että aine, jolla pohja on käsitelty ei vanhetessaan estä veden pääsyä raudan kanssa kosketuksiin ja seurauksena on ruoste jo 1-3 vuotta vanhoissa autoissa. Uskon, että moni mersun omistaja kokisi järkytyksen, jos veisi autonsa ruostesuojaamoon ja antaisi höyrypestä alustan puhtaaksi liasta, jolloin alkanut ruostuminen tulisi esille. Näin itselleni kävi W203 vm. 2000 kanssa kesällä 2002. Ruostepilkkuja oli kaikissa alustapelleissä näkyvissä. Normaali autonomistajahan katselee autoa korkeintaan korin näkyviltä osilta ja huomaa niissä esiin tulevan ruosteen.
Se homma menee. Yllättäen muovit ei usein suojaa ruostumiselta. Sitä ei saa millään tarpeeksi tiiviiksi, ettei kosteus pääsisi alle ja kura. Monesti ohut kura oiilottaa ruosteen ja kunnon pesu tuo märäntymät esille. Kannattaa ottaa vaaleanpunaiset lasit päästä pois ja myöntää tosiasiat.
- ruostuta
Näinpä kirjoitti:
Se homma menee. Yllättäen muovit ei usein suojaa ruostumiselta. Sitä ei saa millään tarpeeksi tiiviiksi, ettei kosteus pääsisi alle ja kura. Monesti ohut kura oiilottaa ruosteen ja kunnon pesu tuo märäntymät esille. Kannattaa ottaa vaaleanpunaiset lasit päästä pois ja myöntää tosiasiat.
Eipä ole mitään myönnettävää. Vaan päinvastoin.
Hommahan on niin, että:
Kosteus ja lika ei ruostuta, kun on KUNNOLLINEN ruostesuoja-aine. MASSA EI OLE ruostesuoja-aine, vaan mekaaninen suoja. PELKKÄ MASSA EI SUOJAA RUOSTEELTA. Massankin alla on aina erikseen ruostesuoja-aine, joka eristää kosteudelta.
Mercedeksessäkin on pohjassa KUNNOLLINEN ruostesuoja-aine. Kosteus ja lika ei sinänsä haittaa niin pitkään kun ruostesuoja-aine saa olla ehjänä.
Perinteiset ruostesuoja-aineet ovat pehmeitä öljyjä. Mercedeksen ruostesuoja-aine on kovaa ja paksuhko verrattuna ohueen öljyyn ja se eristää hyvin kosteuden. Miksi sitä ei sitten käytetä esim. näkyvissä maalipinnoissa? Koska se on epätasaisempaa kuin maali. Ja se ruostesuoja-aine EI ole "pelkkä pohjamaali".
MASSAN heikkous on siinä, että siihen pääsee kiveniskemät, jotka menevät helposti aina peltiin asti. Lisäksi jatkuva hiekka- ja kurasuihku kuluttaa massan pois ja ruostesuoja-aine rikkoutuu. Lisäksi MASSA vanhetessaan halkeilee.
MUOVISUOJA toimii massan korvikkeena paremmin. Se ei kulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574