Kaksi kuukautta tuntunut palan/roskan tunne nielussa enemmän oikealla puolella!! Peilin ja lampun avulla kurkkuani tutkiessa huomasin kielessäni ihan siellä syvällä takaosassa "patin" ihonvärisen "litteän". Tai useammankin mutta eri kokoisia. Onko nämä normaaleja? Voiko ne aiheuttaa palan tunteen kurkkuuni? Kurkkuni on lääkäri katsonut, tunnustellut, labrat, kilpparit kunnossa. Onko jollain kokemusta tällaisesta? Tunne helpottuu niellessäni juomaa tai ruokaa, tuntuu siis vain "ilmaa" niellessä. Tai jos suu on kiinni niin kitalakeen syvälle tuntuu joku "osuvan". Karvan tms tunne.. aaaaa... kertokaa jos olette kärsineet samasta. En toivo tätä pahimmalle vihamiehellekkään.
palan tunne nielussa
4
3184
Vastaukset
Hei voisiko tunne johtua jostain henkisen puolen syystä? Jokin asia joka kaivaa tai hiertää.
Itselläni nuorena aikuisena pala "kasvoi" niin isoksi että tuntui kuin en pystyisi enää syömään ja lisäksi se oli yhtämittaa ainakin ollut jo 2 kk.
Kävin lääkärissä ja sitä myöden varjoainerögtenissä missä join nestettä koko kuvauksen ajan. Lääkäri seurasi viereisessä huoneessa miten neste meni alas, jäikö se jumiin jne.
Lopputulos kaikki hyvin. Sieltä kurkusta ei löytynyt mitään selittävää tekijää oireilleni.
Itse ajattelin että siis psyykkistä. Aihetta tähän mulla on ikävä kyllä riittänyt lähes koko vanhan ikäni aina aika säännöllisesti.
Sen jälkeen kun taas tuli pala kurkkuun mietin että mikä nyt eniten vaivaa, pelottaa jne.
Tämän vuoden alussa se ystäväni oli taas siellä, itselläni oli kyllä selitys valmiina.
Se miten se sieltä irtoaa on vähän että ratkaise ongelma tai vähintään tiedosta se. Sitten häivyn kurkustasi.
Mulla se on ollut näin vuosikymmenet mutta tiedän että se voi liittyä myöskin sairauksiin joita ei sovi jättää hoitamatta.
Mutta näinkin voi olla.- ripkurkku
[f00000] moi sinulla on syöpä
- Anonyymi
Kyseessä taitaa olla ihan pelkkä proppu. Ne saa itse popsautettua pois. Se johtuu ilmeisesti nielurisoista. Mutta vaaraton on
- Anonyymi
Palan tunne kurkussa johtuu useimmiten stressistä eli on psyykkistä laatua. On aika tavallista.
On silti hyvä tutkittava kurkkunsa kurkkulääkärillä. Tavallisesti pala silloin katoaa, mutta voi tulla takaisin tiukoissa elämäntilanteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82092Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1161528Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201205Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82091105Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861094Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661035Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67815- 77783
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.81740Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös37637