Ikävä Klaan...

KittieChi-81

..Jälleen on ikävä Klaan.. Ensi kuussa menen sinne ja tapaan perhettä..😊

Asuin lapsesta vähän yli parikymppiseksi Klassa, olen asunut jo monta vuotta muualla.. Onneksi en ollut ikinä törmännyt tai kuullut ripulistista, enkä haluakkaan nähdä!

Kla on kiva pikku kaupunki, siellä on perhe ja sukulaisia ja kuulee ruotsin kieltä..😊

45

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meneekö_vai_tuletko

      Melko provo!

      • Sanoin vaan kuinka asiat on.


      • terve-tuloa
        KittieChi-81 kirjoitti:

        Sanoin vaan kuinka asiat on.

        Missä päin kittie asut?kukapa tuota tolloa haluaa nähdä,asun halkokarilla ja onneks en oo törmänny siihen!


      • pata_kattilaa_soimaa_
        KittieChi-81 kirjoitti:

        Sanoin vaan kuinka asiat on.

        Vinksahtanut riidan haastaja sinä olet! Saa sitä kiksit joku näköjään noinkin.


      • terve-tuloa kirjoitti:

        Missä päin kittie asut?kukapa tuota tolloa haluaa nähdä,asun halkokarilla ja onneks en oo törmänny siihen!

        Pirkanmaalla asun, Halkokari on kaunis asuinalue.😊


    • beetro

      Kyllä se on harvoin kun täällä kuulee ruotsin kieltä.....ehkä kerran viidessä vuodessa? Turhaa tänne rakentaa mitään uutta ruotsinkielistä koulua....kuljettaa ne muutamat oppilaat vaikka kruunupyyhyn.

      • Kyllä Klassa liikkuessa kuulee ihmisten puhuvan ruotsia, kaupungissa, kaupoissa..😊


      • No mä kyl kuulen sitä asiakaspalveluduunis noin kerran viides minsas... Kai he sit tsiigaa jo kaukaa et toi ei tajuu hölkäsen pöläystä ku pyrkivät väkisel jutskaamaan :)


      • artagnan kirjoitti:

        No mä kyl kuulen sitä asiakaspalveluduunis noin kerran viides minsas... Kai he sit tsiigaa jo kaukaa et toi ei tajuu hölkäsen pöläystä ku pyrkivät väkisel jutskaamaan :)

        Okei.😊 Minä juttelen kumpaakin kieltä yhtä hyvin, joten esim. kassalla puhun sitä, mitä myyjältä sujuu.


      • Tokkopa
        artagnan kirjoitti:

        No mä kyl kuulen sitä asiakaspalveluduunis noin kerran viides minsas... Kai he sit tsiigaa jo kaukaa et toi ei tajuu hölkäsen pöläystä ku pyrkivät väkisel jutskaamaan :)

        Se on varmaan sitä "skoda" murretta.....tuskinpa täällä monet ruotsia puhuu?


      • Tokkopa kirjoitti:

        Se on varmaan sitä "skoda" murretta.....tuskinpa täällä monet ruotsia puhuu?

        Murretta, kieltä, mitä väliä, kiva kuulla niitä.😊


      • Tokkopa kirjoitti:

        Se on varmaan sitä "skoda" murretta.....tuskinpa täällä monet ruotsia puhuu?

        No se sit kai selittääki sen et miks mä en mitään tajuu vaik yöt valvoin aikoinaan ruotsin kielioppii päntätes...


      • artagnan kirjoitti:

        No se sit kai selittääki sen et miks mä en mitään tajuu vaik yöt valvoin aikoinaan ruotsin kielioppii päntätes...

        Olin vuoden Pietarsaaressa opiskelemassa, ja vaikka osaan ruotsia, törmäsin siellä uusiin murresanoihin..😊


      • artagnan kirjoitti:

        No se sit kai selittääki sen et miks mä en mitään tajuu vaik yöt valvoin aikoinaan ruotsin kielioppii päntätes...

        Hahaha ;)) Ja siis oikeasti KUKAAN ei usko sua...


      • a--r--i--e--l kirjoitti:

        Hahaha ;)) Ja siis oikeasti KUKAAN ei usko sua...

        no eipä jäbäkään osaa oikein artsia tommosiin hommiin kuvitella.. ;)


    • Lataamo

      Tuletko osastolle..?

      • nauti-siellä-me-ei-tulla

        Oo vaan siellä latoomossa ihan ittekses!tuskin sua sieltä päästetä pois,sen takia haluat sinne"kavereita"ei onnistu,me ollaan sen verran viisaampia,kun ne jotka siellä on!niin kuin sinä!hahaaaa


    • RessuNro5

      Tervetuloa! Koti-ikävä lievittyy kun meidän kanssa kirjoittelet:)

      tv. aito kokkolalainen;)

      • Kiitti!😊 Innolla odotan perheen tapaamista Klassa, heitä on ikävä..

        Kyllä teidän palstakamujen kanssa on kiva jutella, pysyy "Kla-fiilis" yllä..😃


    • TosiRealistikokkolan

      Tuletko Kokkojärveä kaivamaan? Hah hah haa...!!!

      • KittieChi-81

        Etkö osaa lukea?? Perhettä tulen tapaamaan. Tunge lapiosi sinne missä aurinko ei paista.


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Etkö osaa lukea?? Perhettä tulen tapaamaan. Tunge lapiosi sinne missä aurinko ei paista.

        Mä aloin täs funtsii et minnekäs se aikoo roudata kaivamansa maat? Tota irtomaata ku tulee hemmetin paljon eikä montun tarvi ees olla minkään kokoinen...


      • artagnan kirjoitti:

        Mä aloin täs funtsii et minnekäs se aikoo roudata kaivamansa maat? Tota irtomaata ku tulee hemmetin paljon eikä montun tarvi ees olla minkään kokoinen...

        Mitä jos ukko söisi irtomaan, ryhtyisi kompostiksi?


      • Onko-
        KittieChi-81 kirjoitti:

        Etkö osaa lukea?? Perhettä tulen tapaamaan. Tunge lapiosi sinne missä aurinko ei paista.

        Onko perheessäsi homoseksuaaleja?


      • KittieChi-81 kirjoitti:

        Mitä jos ukko söisi irtomaan, ryhtyisi kompostiksi?

        taitaispa olla ruuan sulatus lujilla.. ;)


    • No mä kyl tajuun sun fiilikset ku ite kaipasin himaan ku tänne muutin joitaki vuosia sitte. Tuntui vaan olevan nii pienet piirit et ei sillai saanut tungettuu itteään mukaan. Kyl mä ny jo sit viihdyn ku on laajemmin tota tuttavapiirii... :)

    • Missäs kaikki rekatut ja muut mukavat ihmiset on..?

      • lopeta_sinäkin

        Lopetivat turkoosipimun mukana.


      • lopeta_sinäkin kirjoitti:

        Lopetivat turkoosipimun mukana.

        Haaveissasi vain..😉


      • fuckin_ääliöt

        Yksinkö riitelet? Turkoosipimu ja alfauros ratsastivat yhdessä pois ja muut pöllöt juoksee perässä hah hah hahhhaa.


      • esimerkkiä
        fuckin_ääliöt kirjoitti:

        Yksinkö riitelet? Turkoosipimu ja alfauros ratsastivat yhdessä pois ja muut pöllöt juoksee perässä hah hah hahhhaa.

        Ulko-ovi on käynyt tiuhaan turkoosin neidon vanavedessä..

        dragonite <http://www.suomi24.fi/profiili/dragonite> //

        30.8.2016 20:25

        Tekisi mieli ottaa sut syliin ja halata kunnolla, paijailla hiuksia
        sellaisella veljellisellä tavalla. Kyllä tästä selvitään ystävien
        tuella:) Pistän s-postin käyttöön jos heitän vaikka meilillä, tai käy se
        toistepäinkin;)
        Kommentoi
        1


      • luonnollisia_syitä

        Opiskelevat? Töissä? Harrastuksissa?


    • taashaluaariitaa

      Riidanhaastaja taas vauhdissa eli kitinä-kittie.

    • TosirealisointiKokkola

      Realistin ripulipuheista ei kannata välittää, on ilmeisesti kateudesta vihreänä.
      Kokkolassa olen minäkin asunut 46 vuotta, välillä olin 3 vuotta opiskelemassa Toholammilla, mikä on myöskin mukava asuinpaikka, mutta Kokkolaan kuitenkin palasin opiskelun jälkeen, kun ei sitä yksikseenkään viitsi asua ja koti on aina koti.
      Kokkola on mukava pikkukaupunki, myöskin talvella, vaikka talvella täällä onkin hiljaisempaa, mutta luonto on kuitenkin ympärillä täällä Kokkolassa.
      Kesällä kokkolassa on paljon erilaisia tapahtumia.
      Vanha kaupunki on mukava ja tunnelmallinen alue, kuten vanhojen venevajojen alue, varsikin kesällä.

      Se vaan on harmittavaa, että paljon vanhoja rakennuksia puretaan pois tai ne tuhoutuvat tulipalossa, kuten Hakalax pub, vaikka en siellä ole koskaan käynyt, niin kyllä se kuului osana Kokkolan historiaan ja nyt se on poissa.
      Halkokari on viihtyisä ja kaunis asuinalue. Halkokarin koulussa sitä tuli -80 luvulla oltua ja joitain muistoja siitäkin jäi.

      Voisipa palata takaisin sinne 1980 luvulle, silloin oli moni asia paremmin, mutta joitakin asioita kyllä huonomminkin.
      Tervetuloa Kokkolaan ja toivotaan, että muutat tänne vielä takaisin.

      • Kiitos järkevästä vastauksesta!😊 Tuskin muutan Klaan takaisin, kun miehellä on jo hyvä työpaikka täällä pirkanmaalla.. Mutta Klassa tulee toki käytyä usein, perheen takia..

        Ripulisti ei osaa keskustella muiden kanssa palstalla tuijottaa vain omaan napaan ja jankkaa juttujaan.. Ja vastailee itselleen.. On se kumma ettei perhe vie häntä hoitoon..


      • Suomionupeamaa
        KittieChi-81 kirjoitti:

        Kiitos järkevästä vastauksesta!😊 Tuskin muutan Klaan takaisin, kun miehellä on jo hyvä työpaikka täällä pirkanmaalla.. Mutta Klassa tulee toki käytyä usein, perheen takia..

        Ripulisti ei osaa keskustella muiden kanssa palstalla tuijottaa vain omaan napaan ja jankkaa juttujaan.. Ja vastailee itselleen.. On se kumma ettei perhe vie häntä hoitoon..

        Pirkanmaa on hienoa seutua, ryövärinkuoppa ruovedellä varsinkin pysähtymisen arvoinen paikka. Samoin Tampereella jokaiselle jotakin luontoa löytyy, eikä liian pieni eikä liian iso. Oikeastaan upeita paikkoja ja kaupunkeja löytyy ympäri suomea Helsingistä nuorgamiin joten nro 1:stä en osaa sanoa, pakko kyllä joskus kiertää suomea ympäri.

        No ettei nyt aivan karkaa Kokkola teemasta on Kokkolakin kaunis paikka varsinkin kesäaikaan, vanhoja rakennuksia, vanhakaupunki ja meri sekä luonto lähellä.


      • Suomionupeamaa kirjoitti:

        Pirkanmaa on hienoa seutua, ryövärinkuoppa ruovedellä varsinkin pysähtymisen arvoinen paikka. Samoin Tampereella jokaiselle jotakin luontoa löytyy, eikä liian pieni eikä liian iso. Oikeastaan upeita paikkoja ja kaupunkeja löytyy ympäri suomea Helsingistä nuorgamiin joten nro 1:stä en osaa sanoa, pakko kyllä joskus kiertää suomea ympäri.

        No ettei nyt aivan karkaa Kokkola teemasta on Kokkolakin kaunis paikka varsinkin kesäaikaan, vanhoja rakennuksia, vanhakaupunki ja meri sekä luonto lähellä.

        Niin kyllä, Suomi on hyvä maa..😊 Me asumme täällä Pirkanmaalla luonnon lähellä, tykkään ja koirakin tykkää..😀


    • Mullakin on ollut suunnitelmissa matkustaa mun kotiseudulle, jossa vietin mun neljä ensimmäistä vuotta... Mutta sitten mua on alkanut aina jännittää, että jos mikään ei olekaan enää ennallaan. Ja se saattaisi tuntua oikeasti ihan hirveän pahalta :((

      • Käy vaan rohkeasti siellä.


      • jäbä lähtee enempi ku mieluusti typykän matkaan.. :)


    • TOSIripulisti

      Onko katkerampaa oliota kuin ripulisti! Sitä se mökkihöperyys teettää!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe