Muistan kun olin nuori. Ralli oli täynnä säihkettä, vauhtia, tähtiä ja ääntä. Muistan kuin eilisen miten Jean-Pierre Nicolas painoi kovaa Monte Carlo Rallyssa Porche 911 -kaarallaan tai miten Mika Häkkisen desibelit nousivat hänen ohittaessaan pahimmat kilpakumppanit. Mutta nyt tämä kaikki on otettu meiltä pois (paitsi Mika Häkkisen maailmanmestaruus).
Autourheilusta on tullut Red Bullin makuista esanssia, joka resonoi yhtä huonosti kuin taulutelevision äänentoisto. Mistä saisimme vähän Sub-Wooferia tähän niin rakastamaamme lajiin. Vanhasta hyvästä ajasta muistuttaa oikeastaan enää Maisa Torppa, joka on palavasti rakastunut kenties Suomen kaikkien aikojen neljänneksi parhaimpaan moottoriurheilijaan tällä vuosituhannella Jari-Matti Latvalaan. Muut missit etsivät jääkiekkoilijoita. Se ei sovi minun pirtaan. Missei, mallei, miljonäärei on minun mottoni kun puhutaan naisista ja moottoriurheilusta.
Palaan vielä esittämääni kysymykseen, missä on glamour? Vastaus on tällä hetkellä, ei missään. Mutta voiko vastauksen vielä muuttaa? Ei lukita sitä vielä.
Mihin kadonnut moottoriurheilun Glamour?
4
1251
Vastaukset
- Junameni
Ainakin naiset moottoriurheilusta on karkottanut digitaalisesti ohjelmoidut kärryt. Verrataan ratin näppylöiden painelua äreän kumdin luisteluun ja mailanheilutukseen ja kuonoonvetoon.
Formula on sukupuoleton laji. Eikä kuskin tekemistä näy missään. Kuskin toimet ovat pitkän bittiketjun päässä vaikuttavia.
Formuloiden kierrokset ovat liian korkeat, meno kuulostaa torvensoitolta.
Kuskin meenestys on näpyttelyketjujen takana. Aikaa voi tuhrautua nopeusnäytön saamisessa esiin huoltoilmaisimen puskiessa tauluun.
Ei koinnosta. - Anonyymi
rallit ainakin tasapaksuihin autoihin joidenka meno ei ole enää näyttävää, toista oli escorttien mirafiori ascona aikoihin
- Anonyymi
Aiemmin oli niitä rikkaita ja köyhempiä kuskeja. Viimeksimainitut rassasivat autonsa kälyisissä talleissa. Nyt kaikilla on "team". Rallit ajetaan päivällä. Ei ole enää sitä yön pimeyden ja sumun taikaa.
Oikeata rallia on enää vain F ryhmän kilpailut. Myös historic luokka on myös ihan jees.
WRC ja F1, voiko tylsempiä lajeja olla,? Yhden F1 kilpailun olen katsonut. Silloinkin satoi vettä ja autot kiesivät turva-auton takana ainakin 10 kierrosta. Sen jälkeen kilpailussa ajoivat peräkkäin kilpailun loppuun. - Anonyymi
Se glamouri kun näytti paljon komeammalta pikkupojan mielessä!
On sitä nykyäänkin, jos vain katsoo; hienot motorhome:t, sometyrkyt luuraa taustalla, että mistä löytyisi vapaa kuski, raha haisee varikolla, kuskit on kuskeja eikä sotke käsiään huoltotauolla vaihdelaatikon vaihdossa.
Sun ikäisillä on sun ikäisten näkemys asioihin. Kysypä vanhoilta parroilta niin saat kuulla että 70-luvulla ne Formulat oli vasta tosimiesten hommaa ja kaikki oli mekaanista. 90-luvun sankarit, kuten häkkinen ajoi nappivaihteilla ja ohjaustehostimilla turvakaukaloissaan ja tietokone määrää, ettei autoa viedä luisussa koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392427
- 581412
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381323- 841313
- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40939Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122818- 31761
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23616Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586