Muistin käyttö peleissä nyt ja tulevaisuudessa

kysymyksiämuisteista

Jotkut nykypelit suosivat jo 16 gigan muisteja, esim: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/quantum-break/13088
Entä tulevaisuudessa, riittääkö 16 gb:n käyttö pitkään?

Olen miettinyt josko ostaisi nyt yhden 16 gb:n kamman ja myöhemmin toisen samanlaisen, kun on enemmän rahaa. Eli yhteensä 32 gb. Tulen myös käyttämään 3d-peliohjelmia kuten Unity.

Vai onko 32 gb turhaa, ja ostaako 2 x 8 gb kammat?

12

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästöä_tulevaisuuteen

Osta pleikkari ja unohda windows.

• Kyllä peleisin se 16 gigaa riittää pitkään.

• awfawfd

Niin, eli suosivat "RAM min. suositukset" - Mutta tietty määrä RAM:ia ei riitä, niin se onkin pelikohtaisesti jo ihan eri juttu.

• 16vai32

Eli 32 gb turhaa vai ei?

• Tctch
        16vai32 kirjoitti:

Eli 32 gb turhaa vai ei?

Ostaisin 16 ja tulevaisuudessa päivittäisin

• U8j6DvwK
        16vai32 kirjoitti:

Eli 32 gb turhaa vai ei?

Tuskin siitä mitään hyödyt. Kun tulevaisuuden pelit tarvitsevat 32 gigaa muistia niin koneesi ei niitä jaksa pyörittää ja joudut kuitenkin hankkimaan uuden koneen.

• dualchannel

Onko järkevää 1 x 16 gb ? vai 2 x 8 gb?

• Muistivuoto
        dualchannel kirjoitti:

Onko järkevää 1 x 16 gb ? vai 2 x 8 gb?

2 x 8 Gb, saat dulchannelin edut käyttöön.

• 16vai32 kirjoitti:

Eli 32 gb turhaa vai ei?

Eihän se ylimääräinen muisti haittaa (menee välimuistiksi) mutta nyt on syytä odottaa 16Gt riittävän peleihin täysin vielä ainakin 5-7v.

• 224f

8Gb tuntuu riittävän Battlefield 1:ssä (Linus Tech Tips mukaan 4Gb:kin riittäisi....) monissa suht tuoreissa peleissä vallan mainiosti, kun taas esim. Just Cause 3 niin huonosti koodattu, että 8Gb ei meinaa riittää ja menee pagefilen puolelle...

mutta 16Gb todellakin riittää pitkään, tuskin yksikään hyvin optimoitu peli sitä kaikkea tulee hetkeen käyttämään ja varmaan DDR5:tkin jo ulkona siihen mennessä :P

Pelailukäytössä tuskin tarvetta toisen 16Gb tikun ostamiseen tulee.

• onmullahaalarit

itse olen onnellisesti pelaillut jo 5 vuotta 16 gigalla muistia. mitä tuohon typerään muistien nopeuteen tulee niin se on niin perhanan marginaalinen että kannattaa unohtaa koko juttu.

nykyjään 8 on aika minimi ja 16 riittää pitkälle tulevaisuuteen... näyttis on eri asia.
      saati sitten tallennustila mikä on edelleen erikseen.

• Minäittetässä

Ostin 32GB ja olen ollut hyvin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      348
      3638
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      19
      2378
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1950
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1645
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      417
      1552
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      39
      1487
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      282
      1458
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1314
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1116
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      17
      1038
    Aihe