Oi ja voi, mites tuo takuuvuokra ja maksusitoumus.

Hoitsuopiskelijakysyy

Hei vaan ja tervetuloa.

Sellaista asiaa kysyisin että kun olen opiskelija (20v), ja olen muuttamassa asuntoon jonka vuokra on 700euroa, niin mitenköhän on voisikohan sossu/kela myöntää minulle maksusitoumuksen takuuvuokraan (1400euroa)? Opintotuki (opintoraha, asumislisä ja opintolaina) on luonnollisesti haettu.
Muuton syytä en tänne ala kertomaan koska se on - ah niin yksityinen asia. Muutenhan olisin voinut maksaa takuuvuokran itse (tein ennen opiskelemaan palaamista keikkatyötä ja tienasin melko hyvin) mutta koska muuton tarve tuli näin yllättäen, en ole säästänyt tarpeeksi rahaa jotta voisin takuuvuokran maksaa, sillä kaikki rahani ovat menneet elämiseen - ja kyllä - hauskanpitoon. Rahoillaan kun saa ihminen tehdä mitä haluaa.
Onko täällä ketään nuorta opiskelijaa jolle oltaisiin tämä maksusitoumus annettu, ja jos on niin miten miksi ja kuinka nopeasti sait päätöksen? Olisin äärimmäisen kiitollinen jos joku voisi valaista raukkaa, ilman ylimääräistä vttuilua siitä kuinka nuoret ovat pönttöjä kun eivät säästä.

ps. olen siis jo hakenut maksusitoumusta mutta vastaus ei ole vielä tullut ja pelottaa ja ahdistaa ja kaikkea siltä väliltä.

7

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vdsdcvvd

      Maksusitoumus ei kelpaa useimmille yksityislle vuokranantajille.
      Jos ei ole taloustaitoja saada vakuutta kasaan niin ei ole taitoa maksaa vuokraa ajallaan.
      Vaikka luottotiedot olisi OK.

      • Hoitsuopiskelijakysyy

        Kysyin siis heti etukäteen kun vuokrasopimuksen kirjoitin että käykö tämmöinen järjestely vuokranantajalle ja hän sanoi kyllä. Nyt onkin kaikki asiat mallillaan ja muuttopäivä valkattu sekä maksusitoumus hyppysissä, kiitos kumminkin. Terveisin miss ap!


    • djdjdjdddmmn

      Toivottavasti vuokranantaja ei tule pettymään.
      Ts. sossun elätti ei vain yksi päivä katoa mitään ilmoittamatta ja jätä vuokria maksamatta.