Oi ja voi, mites tuo takuuvuokra ja maksusitoumus.

Hoitsuopiskelijakysyy

Hei vaan ja tervetuloa.

Sellaista asiaa kysyisin että kun olen opiskelija (20v), ja olen muuttamassa asuntoon jonka vuokra on 700euroa, niin mitenköhän on voisikohan sossu/kela myöntää minulle maksusitoumuksen takuuvuokraan (1400euroa)? Opintotuki (opintoraha, asumislisä ja opintolaina) on luonnollisesti haettu.
Muuton syytä en tänne ala kertomaan koska se on - ah niin yksityinen asia. Muutenhan olisin voinut maksaa takuuvuokran itse (tein ennen opiskelemaan palaamista keikkatyötä ja tienasin melko hyvin) mutta koska muuton tarve tuli näin yllättäen, en ole säästänyt tarpeeksi rahaa jotta voisin takuuvuokran maksaa, sillä kaikki rahani ovat menneet elämiseen - ja kyllä - hauskanpitoon. Rahoillaan kun saa ihminen tehdä mitä haluaa.
Onko täällä ketään nuorta opiskelijaa jolle oltaisiin tämä maksusitoumus annettu, ja jos on niin miten miksi ja kuinka nopeasti sait päätöksen? Olisin äärimmäisen kiitollinen jos joku voisi valaista raukkaa, ilman ylimääräistä vttuilua siitä kuinka nuoret ovat pönttöjä kun eivät säästä.

ps. olen siis jo hakenut maksusitoumusta mutta vastaus ei ole vielä tullut ja pelottaa ja ahdistaa ja kaikkea siltä väliltä.

7

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vdsdcvvd

      Maksusitoumus ei kelpaa useimmille yksityislle vuokranantajille.
      Jos ei ole taloustaitoja saada vakuutta kasaan niin ei ole taitoa maksaa vuokraa ajallaan.
      Vaikka luottotiedot olisi OK.

      • Hoitsuopiskelijakysyy

        Kysyin siis heti etukäteen kun vuokrasopimuksen kirjoitin että käykö tämmöinen järjestely vuokranantajalle ja hän sanoi kyllä. Nyt onkin kaikki asiat mallillaan ja muuttopäivä valkattu sekä maksusitoumus hyppysissä, kiitos kumminkin. Terveisin miss ap!


    • djdjdjdddmmn

      Toivottavasti vuokranantaja ei tule pettymään.
      Ts. sossun elätti ei vain yksi päivä katoa mitään ilmoittamatta ja jätä vuokria maksamatta.

      • Hoitsuopiskelijakysyy

        Olen muuten kiitettävien arvosanojen lähihoitajaopiskelija joka huonojen kotiolojen takia joutuu muuttamaan pois vanhempiensa luota. Töissä olen käynyt noin 16-vuotiaasta, laskut ja liiton maksut maksanut aina ajallaan. Että mitä halusit sanoa sossun eläteistä?? Kun valmistun ja pääsen työelämään niin ei mene kovinkaan montaa vuotta että maksan VARASTAMANI rahat takaisin :'D onpa sinulla köyhä sielunelämä, mene arvostelemaan tämän maan tapaa kohdella vanhuksia ja lapsiperheitä niin saadaan sinutkin hyötykäyttöön. Rakkain terveisin ap joka laittaa sinulle katetrin väärin kun päädyt vanhainkotiin. Ja ei älä missään nimessä ota tätä huumorilla!


      • ToivotaanKielteistä

        Ensin rahat hauskanpitoon ja sitten ruikutetaan maksusitoumuksia. Siinä on hyvä lähtökohta elämälle. Ja vanhemmat ovat tyttärestään ylpeitä. Eihän omena puusta kauaksi putoa.


      • Hoitsuopiskelijakysyy

        Jos oman ruoan maksaminen, omat puhelinlaskut jne lääkärimaksut plus koulunkäynnin maksaminen on rahojen laittamista huvituksiin niin ole hyvä ja kaiva pääsi ulos takaluukustasi. Se taas että sanon rahojen menneen myös hauskanpitoon tarkoittaa sitä että kävin Ruotsissa, eli matkustin ensimmäistä kertaa koko elämäni aikana. Vanhempani tienaavat yhteensä seitsemisen tonnia kuukaudessa. Että äläpä arvostele. Ystävällisin terveisin miss ap! Ps. Olithan sinä tietyllä tavalla oikeassa, omena ei ole pudonnut kauaksi puusta ja olen siitä ylpeä.


      • ToivottavastiEi

        Normaali opiskellut ihminen tienaa tuon seitsemäntonnia yksinäänkin. Varsinkin kun osa tuloista tulee pääomatuloina.

        Vai että maksusitoumus? Rahoillaan ihminen saa tehdä mitä tahansa? Sitten tarvitaankin yhteiskunnan rahaa kun omat on tuhlattu? Eli on siis sun rahat ja yhteiset rahat, jotka nekin kuuluisi sulle?

        Kieroutunut ajatusmaailma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe