Jotain hyvääkin - miswak

Olen testaillut miswak-tikkua, joka korvaa hammasharjan ainakin vähävetisissä olosuhteissa.
Alustavan testini mukaan islamin profeetta ei ollut väärässä suositellessaan tätä kapinetta käytettäväksi.

Käyttämäni tikku on materiaaliltaan saudiarabialaista alkuperää, vaikka ehkä afrikkalaista tuotantoa. Vähän vaikea sanoa, mikä Suomessa kasvava puu antaisi lähinnä saman vaikutuksen. Jokaisesta puustahan saa jostain oksasta ja juuresta tuollaisen n. 8 mm paksuisen tikun, mutta se hampaita hankaavan pinnan pitäisi olla sopivan pehmeä ja mieluummin sopivasti kuituuntuva. Pajulla voisi aloittaa kokeilut.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Miswak

Saamassani tuliaistikussa ei ollut hapsutettua päätä, vaan käytössä se näyttäisi hapsuuntuvan ainakin vähän. Vähässä käytössä vähän.

11

2856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mistä hankit miswak-tikun

• Anonyymi

Olimme kursseilla hesassa ja illalla kulimme vähäsen katselle mitä nämä meinaavat laumahenkiset jotka sahlaten aikaasa kuluttavat.

Ei tarvinnut pitkälle mennä kun jouduimme paikkojen katselut lopettamaan hyökkäysuhan vuoksi näitten laumoista.

TÄMÄ ON RAUHAN USKONNON PERIAATTEET SUOMESSAKIN

• Anonyymi

Koska puhistukset alkavat, muuten pirut on jokapaikasa merassa tuhoten kaiken hyvän tyyleilleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska puhistukset alkavat, muuten pirut on jokapaikasa merassa tuhoten kaiken hyvän tyyleilleen.

>> Haitissa ruvettu jakamaan omankädenoikeutta

• Anonyymi

Oulu - Suomi 24

Vilkases sieltäkin totuutta.

• Anonyymi

Sotaa mukas lähtevät pakoon pakoon pakoon,
        - ja suomesta sitten omavaltaisuuksin pyrkivät saman sotatantereensa luomaan luomaan luomaan sotatantereensa.

• Anonyymi00007

Olen myös tilannut ulkomailta miswakkeja. Mieheni käyttöön ja olen itsekin opetellut.

• Anonyymi00008

keissä enempi oisi tautisuuta, kuin näissä
      - vaikos oiskos pahimmat kyntäjät sitten tunkeutuneet näistä suomeen

• Anonyymi00009

Päivän sana
      Maanantai 29.12.2025

Suuret ovat Herran teot! Joka niitä rakastaa, tutkii niitä.

Ps. 111:2

Luojan järestelmiä ei kenkään pysty muuttamaan omanäköisekseen
      - elävä olento ei pitkälti pysty henkeensä pidättämään, kun happi loppuu ja veto

• Anonyymi00010

Koi syö ja ruoste raiskaa, siltu puhe se vain elää.

• Anonyymi00012

Päivän sana
        Sunnuntai 18.1.2026

Raamatunteksti(t)
        Johannes 4
        13Jeesus vastasi hänelle: »Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano, 14mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä.»
        Johannes 4:13-14

Kun ihminen kokee ikuisen vuolaan veden - siitä saapi kaiken ///

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      157
      4950
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3606
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      35
      2597
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2253
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      96
      2149
    6. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      28
      2046
    7. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2043
    8. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      87
      2003
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      21
      1506
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      105
      1406
    Aihe