Enää 4 kuukautta!

kesätuleepian

Ja sitten lähden mökillä käymään, en ole siellä pitkään, juon kahvit ja sitten takaisin kotiin. Mutta sitten kesäkuussa alan oleilla pidempiäkin aikoja kerralla, ja juon muutakin kun kahvia.

13

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malttamatomana

      Kauan maltat vielä odottaa mökillä käymistä minä kävin viikko sitten.

    • ensikuussa.eläkkeelle

      Minä olen asunut mökillä jo 8 vuotta kun sain tarpeeksi kolhoosissa asumisesta kaupungissa.

    • Työleirillä

      Kävin 6 kerta mökillä joulukuussa remppahommissa ja nyt tammikuussa kerran tekemässä takkapuita. Keväällä taas lisää remonttia, melkoinen työleiri. No ehkä sitten toukokuussa pääsee lomailemaankin..

      • Malttamattomana

        Aina kesämökin työleiri kaupunkiasumisen voittaa.


      • MukavaaMökkeilyäJoo
        Malttamattomana kirjoitti:

        Aina kesämökin työleiri kaupunkiasumisen voittaa.

        Näin on....ainoa varjo lomalle tulee naapureista jotka ovat järkyttävän lihavia ja näköä haittaa kun naapurin muija lihoineen yrittää sopia bikineihin...painaa jotakin 240kg....järkyttävää....olen sanonut jo muutaman kerran että lapsemme pelkää häntä kun huutaa koko ajan kaljatölkki kädessä hoikemmalle miehelleen...taidan pistää myyntiin koko höskän niin pääsee eroon noista juopoista läskeistä!


    • pop98

      Olen luullu että polttopuita voi ostaa, ihan ostamme kaupunkitaloon kaukolämpöäkin. Onko joku laki joka kieltää mökille polttopuiden oston suoraan pihaan?
      Kaikki, mökilliset ja mökittömät valittaa kuinka mökit on työleirejä kun polttopuita pitää tehdä kokoa ajan ja sukulaiset sitten ne polttaa..
      Miksi mökkeily pitää väkisellä saada tehdä vaikeaksi, itse ostaisin puut valmiina pinoon, ei montaa satasta maksa kuitenkaan, niin loppuu ainainen valitus ja itku.
      Halpa raha siitä.

    • Ayne

      Ihanaa kun pääsee taas mökille hommiin. Ei tarvi käydä missään kuntosaleilla ja maksaa niistä. Tämä se on ihanaa elämää!

      • näinOnkin

        Ihan samoilla linjoilla oon. On mukava päästä mökille askareiden pariin. Parasta mökkeilyä on pikku puuhastelu omaan tahtiin.

        Joulun jälkeen ei olla oltu mökillä, mutta kun kevätaurinko taas alkaa lämmittää ja päivät pitenevät niin varmasti taas kausi jatkuu jo maaliskuulta seuraavaan Jouluun.


    • pian_pääsen_minäkin

      Toukokuun alusta minäkin aloitan mökkikauden. Täällä kaupunkiasunnossa ei ole mitään tekemistä, mutta mökillä kunto pysyy mukavan hyvänä polttopuita pilkkoessa ja muuissakin askareissa.

    • vainyksipäivä

      """mökit on työleirejä kun polttopuita pitää tehdä kokoa ajan ja sukulaiset sitten ne polttaa..""

      Jaa, no minulla kestää 1 päivän tehdä 1 vuoden kaikki polttopuu, tähän sisältyy puiden nouto, sahaus, pilkkominen ja pinoaminen varastoon. Päivän työaika kyllä voi olla jopa 10 tunnin mittainen.

      • Minä-ammatissani

        No etpä pajon kuluta puuta mökillä jos vuoden puut syntyy päivässä noutoineen, pilkkomisineen ym. ym.
        Katsos kun minäkin teen välillä pilkkeitä. Minulla on sentään ihan jonkinmoinen kalusto siihen hommaan, työkseni kun sitäkin teen ja niitä mm. mökkiläisille myyn.
        Voi tietysti olla, ettet sinä ole ikinä tehnyt polttopuita. Voi olla myöskin, ettei sinulla ole edes mökkiä:-)
        Terveisin; muuan mökkitalkkari


      • pilkeboy

        Voi olla että sinäkään et ole koskaan tehnyt polttopuita. Tai ole mikään mökkitalkkari:-)
        10 tunnissa tekee ison kasan polttopuita, kulutuksia on monenlaisia. Luulisi sinun tietävän kun ammattilainen olet


    • kesä1965

      Voi kun pääsisikin, eka kesä 1965!

      Rakkaampaa paikkaa ei ole kuin meidän rantamökki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe