Määräaikaishuollot

huolto

VW:n määräaikaishuollosta ois kysyttävää, koskeeko tämä ajomatkaan sidottu LL-huolto vain öljynvaihtoa ja varsinainen huolto tehdään ensin kahden vuoden jälkeen ja sitten aina vuosittain.

34

4345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoaSelvää

      Muuttuva LL- huolto tehdään kokonaisuudessaan kun auto niin ilmoittaa. Ei saksalainen ole mikään Toyota.

      • Short.life.engine

        Montako kertaa se pyytää öljyä lisää niiden huoltojen välissä kun se ei ole mikään Toyota? Riittääkö 10 kertaa? Ilmoittaako se että kanisteri pitää ottaa aina mukaan kun lähdetään kauemmas kotoa? Niissähän on se long life öljy ja short life moottori!
        Kuinka usein jakopää pyytää uutta ketjua?


      • KyykmanKyykkääTaas
        Short.life.engine kirjoitti:

        Montako kertaa se pyytää öljyä lisää niiden huoltojen välissä kun se ei ole mikään Toyota? Riittääkö 10 kertaa? Ilmoittaako se että kanisteri pitää ottaa aina mukaan kun lähdetään kauemmas kotoa? Niissähän on se long life öljy ja short life moottori!
        Kuinka usein jakopää pyytää uutta ketjua?

        Huoltovälillä voi olla tarve lisätä noin 1/2 litraa öljy tai ei ollenkaan. Toyotan vvti koneissa tarvitsee lisätä 1-2 litraa 15tkm öljynvaihtoväleillä.


    • RSOCU

      juuri näin. keskimäärin vakkin sötöstyksiin ei tarvitse öljyjä vaihtaa kun moottori vaihdetaan keskimäärin 30tkm ajettuna josta kustannukset maksaa asiakas, noin 9000€, myöskään dsg vaihteistoon ei vaihdeta öljyjä kun uusi dsg vaihteisto vaihdetaan 15-35tkm välein jonka asiakas maksaa, noin 7000€.

      • Hiacet

        Tiedätkö missä maassa valmistetaan Toyotan pakettiautot ja niiden moottorit, pikku vinkkinä ettei ainakaan japanissa


      • KyykmanPureHuulta

        Väärin jälleen Kyylman. VW:n moottorit on suunniteltu kestämään ilman suurempia korjauksia 250tkm ja vaihteisto kestää pidempäänkin. Jos joissain yksilöissä on vikaa, niin ne korjataan takuun tai tuotevastuun piiriin.
        Ei kai VW olisi muuten Suomen suosituin ja maailman myydyin automerkki?


      • mahtava.diili
        KyykmanPureHuulta kirjoitti:

        Väärin jälleen Kyylman. VW:n moottorit on suunniteltu kestämään ilman suurempia korjauksia 250tkm ja vaihteisto kestää pidempäänkin. Jos joissain yksilöissä on vikaa, niin ne korjataan takuun tai tuotevastuun piiriin.
        Ei kai VW olisi muuten Suomen suosituin ja maailman myydyin automerkki?

        Tosin niitä yksilöitä on Suomessakin riittänyt jo niin paljon "ettei mitään määriä ole alettu laskemaan" Jakopääkin luultavasti oli suunniteltu kestämään enemmän kuin satatuhatta km, mutta toisin kävi tunnetusti ja todistetusti kun ei kaikkea pystytty salaamaan yrityksista huolimatta.


      • DneljäDjaRemppaaRiittää

        Ongelma kohdat korjataan jos ilmenee tarvetta, eikö aina tehdä niin ihan kaikilla merkeillä, jopa Toyotalla?


      • VWkorjausaudiskoda
        KyykmanPureHuulta kirjoitti:

        Väärin jälleen Kyylman. VW:n moottorit on suunniteltu kestämään ilman suurempia korjauksia 250tkm ja vaihteisto kestää pidempäänkin. Jos joissain yksilöissä on vikaa, niin ne korjataan takuun tai tuotevastuun piiriin.
        Ei kai VW olisi muuten Suomen suosituin ja maailman myydyin automerkki?

        Ja asiakas maksaa käytännössä kulut...


      • eiköKatkeruutesiHelpota

        väärin ossss, jos auto on huollatettu asiallisesti ja todistetusti huolto-ohjelman mukaan, niin vanhemmissakin autoissa Vw tulee isolla panoksella vastaa korjauksen kustannuksissa. Tietenkin jos auto on huonolla pidolla ja kolarikorjaus tehty huonosti, niin eihän kukaan sellaisesta vastaa, kuten sinun Touranisi kohdalla kävi.


      • öljynkulutusTSIVWautot
        eiköKatkeruutesiHelpota kirjoitti:

        väärin ossss, jos auto on huollatettu asiallisesti ja todistetusti huolto-ohjelman mukaan, niin vanhemmissakin autoissa Vw tulee isolla panoksella vastaa korjauksen kustannuksissa. Tietenkin jos auto on huonolla pidolla ja kolarikorjaus tehty huonosti, niin eihän kukaan sellaisesta vastaa, kuten sinun Touranisi kohdalla kävi.

        Kehuja näköjään tietää että osssss=VW viat

        Tarrat VW autojen perään niin saadaan käsite ihmisten näkyviin.


    • VWöljytuhoskodaudi
      • tsiöljynkulutusdsgsaaste

        Ja merkkiliike syyttää sitten kuluttajaa kun tulee tuhansien e koneremontti?


      • näinSeMeneeossssKulta

        ossss, olet menettänyt elämäsi hallinnan ja pahasti. Vain hyvin harvoissa yksilöissä on ollut liiallista öljynkulutusta ja jos autoa on huollatettu asiallisesti mieluusti merkkiliikkeessä, niin mahdolliset korjauskulut on maksettu Vw:n toimesta joko täysin tai vanhemmissa ja paljon ajetuissa yksilöissä normaalin hyötynäkökulman osuudella, kuten kuluttajaviranomainen yleisesti suosittelee.


      • tehdasviatVWskoda
        näinSeMeneeossssKulta kirjoitti:

        ossss, olet menettänyt elämäsi hallinnan ja pahasti. Vain hyvin harvoissa yksilöissä on ollut liiallista öljynkulutusta ja jos autoa on huollatettu asiallisesti mieluusti merkkiliikkeessä, niin mahdolliset korjauskulut on maksettu Vw:n toimesta joko täysin tai vanhemmissa ja paljon ajetuissa yksilöissä normaalin hyötynäkökulman osuudella, kuten kuluttajaviranomainen yleisesti suosittelee.

        Eli maksattaa asiakkaalle myös.
        VW käyttää härskisti virhevastuuta omaan pussiin kun tehdasviat kysymyksessä.
        Suomipoika vaan ei kysele lakien perään.


    • B-laatu

      "Ongelma kohdat korjataan jos ilmenee tarvetta, eikö aina tehdä niin ihan kaikilla merkeillä, jopa Toyotalla?"
      Niinpä! Toisilla niitä ongelmia vaan on paljon enemmän kuin muilla. Toisilla on kattavat ilmaiset takaisinkutsut ja toisilla taas jotain "vastaantuloja" jonka suuredesta pääsee kättä vääntämään. Asiakas on taatusti aina suurin häviäjä.

      • esimerkillistäPakolla

        Oikeassa olet, Toyota laittaa välittömästi takaisinkutsut kunhan Trafi määrää.
        Tosin ruosteesta ei ole kutsuja tullut vaikka olisi kovasti aihetta.


    • eikestäkäyttöäVWskoda

      Älä huoli
      oot syyllinen öljynsyöntiin jos vaihdat tiheäst öljyt?

      • kaasua.lisää

        Ei kannata itse huijarivaagenin öljyjä mennä vaihtamaan. kyllä se autohuollon yksinkertaisin homma pitää teettää mahdollisimman kalliin kaavan mukaan jotta se lyhyin mahdollinen takuu korvaisi suunnittelu- ja materiaalivirheet.
        Molempia on konsernin merkeillä ollut, mutta ei mitään määriä ole alettu laskemaan. Eikö olekkin uskottavaa toimintaa?


      • öljypoltinaudiVWskoda
        kaasua.lisää kirjoitti:

        Ei kannata itse huijarivaagenin öljyjä mennä vaihtamaan. kyllä se autohuollon yksinkertaisin homma pitää teettää mahdollisimman kalliin kaavan mukaan jotta se lyhyin mahdollinen takuu korvaisi suunnittelu- ja materiaalivirheet.
        Molempia on konsernin merkeillä ollut, mutta ei mitään määriä ole alettu laskemaan. Eikö olekkin uskottavaa toimintaa?

        Kallista hommaa jos 600e menee lisäysöljyyn ennen seuraavaa huoltoa.
        eikös tuo LL öljy ole 20e/l


      • poikkeus_vai_sääntö
        öljypoltinaudiVWskoda kirjoitti:

        Kallista hommaa jos 600e menee lisäysöljyyn ennen seuraavaa huoltoa.
        eikös tuo LL öljy ole 20e/l

        Selitäpä osssss miksi minun vm. 2010 Volkswagen Passat 2,0 TDI:hin ei ole koskaan lisätty öljyä huoltojen välillä ja huollotkin olleet 30000km:n välein. En ole edes vilkaissut mittatikkua viiteen vuoteen. Kohta mennään 210000km:n huoltoon.


    • halpaa.lystiä

      LL huolto-ohjelma tarkoittaa sitä, että joka viikko pitää tarkistaa että moottorissa on öljyä jäljellä, kuin elinikäinen vankeustuomio. Long Life öljyt kestää koko huoltovälin sillä öljyt vaihtuu monesti huoltovälin aikana, edellisen ja viimeisen volkkarin öljyt vaihtuu 18 kertaa LL huoltovälillä, halpaa 2000 euron hintaan.

    • vwservice

      Kaksivuotta/30 000km! Jompi kumpi täyttyy, niin öljyt vaihdetaan plus ym. Välissä tietysti saa lisätä voiteluainetta ja tarve vaatii!

      • susi.jaksaa.jaksaa

        Ai saa, jos kulutus yli 2 litraa tonnilla, niin on jopa suotavaa lisätä öljyä huoltojen välillä, kannattaa ostaa koko tynnyri öljyä, se riittää kahteen tai jopa kolmeen huoltoväliin ja uudesta alkaen...


      • isolla.isot.toleranssit

        Volkkareissa on mitattu soikeita syliterejä, että sellainen laatu


    • osssssKyykmanSairastaa

      Poijjaat ne jaksaa vääntää wanhasta ja samasta asiasta joka on ollut esissä oikeasti vuosia ja vuosia sitten.
      Ei ole uudemmissa ongelmia ketjun tai öljyn kulutuksen kanssa. Huoltovälit on liukuvia ajomärin ja ajotavan mukaan ja huollossa tehdään öljyn vaihto ja muut samalla kertaa. Paljon ajavan huoltoväli on siinä 30tkm ja vähän ajavat 1 1/2 - 2 vuoden välein. Huoltojen välissä tarvitsee jossain tapauksessa lisätä 1/2 litraa öljyä, usein ei yhtään.
      Tämä on valitettavasti totuus, vaikka pari näistä elämäänsä pettyneistä provoilijasta jaksaa vuodesta toiseen inttää.
      VW on myydyin auto maailmassa.

      • Tosikupla

        Jakoketjukin piti olla huoltovapaa ja koko auton iän kestävä. Oliko se?


      • uusipoloilija

        "Ei ole uudemmissa ongelmia ketjun tai öljyn kulutuksen kanssa."

        Tältä se minunkin kokemuksieni puolesta vaikuttaa. Vuoden 2002 Golf 1,4 söi LL-öljyä monta litraa huoltovälin aikana, mutta tämän vuosikymmenen Polo 1,2:t menivät ilman lisäyksiäkin. Samoin nykyisen Polo 1,0:n kohdalla, mutta siinä toisaalta on vasta 14 tkm mittarissa.


    • Konserni.huijaa

      VW ei ole myydyin auto maailmassa.

      • uutisetkertooVW

        Passatin valmistus on seis


    • seataudiskodaVWsamasaast
    • KQLMEKAKARAAJARAKKI

      1.2tdi my10 -11 tosin farkkufabian nokalla. 230.000km. Huollot tehty kolmenkympin välein, alkuperänen lisäys öljypullo edelleen korkkaamatta. Moniurahihna ja jakoremmi vaidettiin ohjelman mukaan kahensadankympin huollossa, kässärin vaijeri jossain kahensadantonnin kohilla, ei muuta vikaa. Toi viimeinen huolto kirpas, 850,- vaan seuraava iso huolto neljänsadankahdenkymmenentonnin kohal. Huollot maksaneet sijaisautoineen - 200€
      Niijoo, etujarrulevyt ja palat, palat alkoivat helisemään. En tarkkaa hintaa muista mut oisko satasen osat ja koppa kaljaa 😂

    • kondensiovesikoneessaVW

      Aikanaan jo skodamerkkihuolto sanoi että LL huolto särkee moottorin.
      Tais lipsahtaa totuus korjaamopäälliköltä vahingossa
      Niin siitä saakka vaihdettu öljyt vähintää 15tkm välein eikä konerikkoa ole ollut tdi koneessa.

      Vesi ei tee hyvää männille eikä laakereille...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      865
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      815
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe