Heissan koiraihmiset!
Kun kirjoitatte jostakin rodusta, niin olisiko mahdollista edes viestin alkuvaiheessa mainita oikea rodunnimi pelkän lempinimen sijasta? Monesti lempinimi kun on jotakin mitä me rotua harrastamattomat emme tunnista, ja kuitenkin olisi kiva tietää mistä koirasta on kyse. Sussarit ja tollerit eivät ainakaan minulle sano yhtään mitään, vaikka rodun harrastajille ovatkin arkipäivää. Ja lisää esimerkkejä löytyy varmaan tältäkin palstalta kymmeniä.
rotujen lempinimet
8
723
Vastaukset
- saara
Sussarit on mun tietääkseni saksanpaimenkoiria ja tollerit novascotiannoutajia...mut mikä on riiseni vaikk tiedänki vaikka mitä koirista en tiedä rotua riiseni?!
- sami
käyttämään hakukoneita. Laitoin googleen ( http://www.google.com/ ) hakusanaksi riiseni, ja vaikka ekat linkin olivatkin rikki sain silti vastauksen parissa sekunnissa:
Riiseni-lehti
Riiseni-lehti. SSSK:n Riiseni-lehti ilmestyy neljä
kertaa vuodessa: maalis-, kesä-, syys- ja ...
www.saunalahti.fi/~sssk/suomi/riisenilehti.htm - 6k - Cached - Similar pages
Suomen Suursnautserikerho ry yhteyshenkilöt
... Riiseni-lehden päätoimittaja: Mervi Jokinen, Korsitie 2 A 2, 00730 Helsinki,
puh. (k) 09-386 2284 iltaisin ja viikonloppuisin, gsm 050 - 538 1595, katso ...
www.saunalahti.fi/~sssk/suomi/yhteyshenkilot.htm - 11k - Cached - Similar pages
[ More results from www.saunalahti.fi ]
- Mä
enhän mäkään nyt kaikkia rotuja harrasta mutta kyllä mä silti sen verran koiraihminen oon että tunnistaen eri rotujen lempinimet huolimatta siitä olenko edes livenä nähnyt ko rotuista koiraa.
- saara
No mut en mä ihan ajatellu sen yhden tietämättömän seikan takii jaksa ettii...no nytpä tiedän míkä se on aattelin kans snautserii, mut en ollu varma!! No nyt tiedän ainaskin suurimman osan!?
- Jenna
Mä kyl tunnistan hirveesti noita lempinimiä,pelkästään rotuja tunnistan ainakin yli 240 (testattiin kaverin kanssa)!!!
Mutta tietty saa kysyy,ja pitääkin! Eihän sitä muuten ikinä "opi".Mä en tienny pari vuotta sitten koiraroduista ja koirista mitään.Sitten menin dogsitter-kurssille ja aloin lukemaan koirakirjoja.
Täs on viel muutama lempinimi,siksi nämä rodut,sillä mulla on ko. rodun edustajat:
tipsu= tiibetinspanieli
welshi/walesi= walesinspringerspanieli - joku vaan
Heissan vielä!
Ideani ja pyyntöni olikin, että kirjoittaessanne omasta rakkaasta rodustanne mainitsette ensin oikean rotunimen. Toki sitten lempinimeä voi käyttää, kun kaikille on jo selvä mistä rodusta on kyse. Näin me kyseistä rotua tuntemattomat (ja lempinimiä tietämättömät) opimme jotain uutta. Eikö? Kukaan ei tiedä kaikkea, mutta on hauska oppia uutta -ainakin kun kyse on rakkaista koirakavereistamme.
Kevätterkut kaikille rotuun katsomatta.
t:shelttityttö (eli shetlanninlammaskoira) :) - kiinnostunut.
voisko joku kertoa mita koiraa sanotaan Laivakoiraksi . Tietoa en saa mistaan.
kiitos avusta ! - Anonyymi
Schipperke on jalostettu rottakoiraksi laivoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709