Osakkaaksi aloittelevaan yritykseen

Aloitteleva_Yrittäjä

Moi,
etsin itselleni visuaalisen alan osaajaa/ammattilaista kaverikseni aloittelevaan yritykseen. Pääosan yrityksen toiminnasta tulee muodostamaan erilaisten painettujen tuotteiden myyminen kuluttaja-asiakkaille verkkokaupassa. Mistään massapainetuista kynistä tmv. kovin kilpaillusta alasta ei ole kyse, vaan toiminnassa on ihan mietitty ajatuskin takana. Se, että lähteekö ajatus lentoon selviää varmasti tässä tulevan kevään/kesän aikana.

Yrityksen perustamisen osalta kaikki byrokratia on hoidettu ja ensimmäisten myytävien tuotteiden kanssa tulen kaapista ulos tammikuun lopulla. Näin ollen myös siis esim. verkkokauppa ja mm. siihen liittyvät prosessit (maksaminen, logistiikka, asiakaspalvelu) on mietitty ja erilaiset sopimukset tehty.

En ole itse graafisen alan ammattilainen, joten en ala tässä määrittelemään tarvitsenko rinnalleni AD:n, graafikon, UX-designerin, muotoilijan vai minkä. Vaatimuksena olisikin, että sinulla olisi visuaalista silmää ja olisit sinut mm. erilaisten grafiikkatyökalujen perusteiden kanssa. Koska myytävät tuotteet perustuvat hyvin pitkälti visuaalisuuteen ja koska esim. verkkokaupan look&feelillä on hyvin isokin merkitys, niin tarvitsisin tosiaan jonkun katsoman yleisesti ottaen visuaalisuuden perään. En aseta mitään vaatimuksia sukupuolelle tai iälle, tai sille että onko sinulla tietty määrä kokemusvuosia asioista tai tietyt sertit hommattuna, vaan enemmänkin sille, että olisit "hyvä tyyppi".

Itse teen tätä hommaa toistaiseksi päivätöiden ohella ja visuaalisenkaan henkilön osalta ei puhuttaisi vielä mistään kokopäiväisestä jutusta, vaan hommaa voisi tehdä ihan hyvin päivätöiden ohella. Toki edellyttäen että et muutoin näännytä itseäsi 14h/vrk duuneilla, tai että sinulla ei ole kotona odottamassa 5-lapsista perhettä ja paria näyttelykoiraa/-kissaa.

Ja ehkä hienoimpana asiana koko jutussa on, että ainakaan tässä vaiheessa hommasta ei maksettaisi palkkaa, vaan saisit kompensaation käyttämästäsi ajasta ja panoksesta sillä, että saisit osuuden firmasta. Se, että kuinka suuri osuus olisi, on neuvoteltavissa mm. sen mukaan millaista osaamista firmaan tuot. Ihan mihinkään fifty-sixty-jakoon en kuitenkaan valmis ole, koska voi olla tarpeen saada pari muuta eri alan ihmistä samantyylisellä diilillä mukaan ja koska olen aika hyvän nipun setelirahaa pistanut kiinni firmaan mm. työkaluihin ja varastoon. Tarkoituksenani ei ole itsellenikään tässä vaiheessa mitään palkkaa maksaa, vaan kaikki tuotot olisi tarkoitus laittaa tavalla tai toisella firman kehittämiseen kiinni. Mutta toki tavoitteena on, että firma lähtisi lentoon ja tarjoaisi sitä kautta myös taloudellisen elannon mukana oleville.

En halua alkaa liikeideaa näin julkisella foorumilla laajemmin jakelemaan, joten tarkemmat jutustelut hoituvat sähköpostilla. Jään odottelemaan innolla yhteydenottoasi osoitteessa [email protected]

0

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
        Oulainen
        19
        4689
      2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
        Haapavesi
        83
        1702
      3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
        Maailman menoa
        287
        1566
      4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
        Maailman menoa
        74
        1524
      5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
        Maailman menoa
        245
        1395
      6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
        Ikävä
        12
        1150
      7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
        Ikävä
        134
        1130
      8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
        Ikävä
        104
        1099
      9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
        Ikävä
        93
        1054
      10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
        Ikävä
        65
        1033
      Aihe