Poikasten määrä

Kaniinniini

Jos isä on kääpiöluppa ja emä Belgianjätti niin voiko silti emä tehdä 10 poikasta kuin aiemmin, jolloin isänä oli belgianjätti?

33

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikäidea

      Mikäs idea tässäkin poikueessa on? Ja minkä takia se poikasten määrä mietityttää?

      • Kaniinniini

        Mielenkiinnosta vaan..


      • mikäidea
        Kaniinniini kirjoitti:

        Mielenkiinnosta vaan..

        Vai mielenkiinnosta. Uskoisinkohan vain.


      • Kaniinniini

        Kysyin mielenkiinnosta, koska tulevaisuudessa saatetaan teettää patapoikasia.


      • mikäidea
        Kaniinniini kirjoitti:

        Kysyin mielenkiinnosta, koska tulevaisuudessa saatetaan teettää patapoikasia.

        Kääpiölupalla? Enpä ole moisesta ennen kuullut, mutta nyt olen.


      • Kaniinniini

        Kääpiölupalla. Lihaa se sekin on..sopivan kokosia koirille.


      • pyhjapah
        Kaniinniini kirjoitti:

        Kääpiölupalla. Lihaa se sekin on..sopivan kokosia koirille.

        Miten paljon lihaa kääpiölupassa muka on. Ei juuri nimeksikään. Siihen on syy, miksi kääpiöroduilla ei lihakaneja kasvateta, joten tässäkään ei osu valinta nappiin.


      • Kaniinniini

        Ei belgianjättikään ole lihakani.


      • älä.sekoile
        Kaniinniini kirjoitti:

        Ei belgianjättikään ole lihakani.

        ???????????? Aivan taatusti belgianjättejä käytetään ympäri maailmaa lihan tuotannossa niiden ison koon vuoksi. Mitä sinä oikein sekoilet??????


      • Kaniinniini

        Ei käytetä todellakaan kovinkaan paljoa, koska ne kasvavat hitaasti ja liha luu suhde on huono.. On siihenkin hommaan omat rotunsa. Äläkä enää oikeasti jaksa päteä, koska mulla on kokemusta enemmän ku sulla! :)


      • ÄläPädeKunEtOsaa
        Kaniinniini kirjoitti:

        Ei käytetä todellakaan kovinkaan paljoa, koska ne kasvavat hitaasti ja liha luu suhde on huono.. On siihenkin hommaan omat rotunsa. Äläkä enää oikeasti jaksa päteä, koska mulla on kokemusta enemmän ku sulla! :)

        Pistin merkille, että nimenomaan sinulla ei ole minkäänlaista tietoa asiasta, vaikka yritätkin päteä.

        Belgianjätit nimenomaan ovat erittäin yleisiä lihakaneja. En tiedä yhtään tuotantokanien kasvattajaa, jolla ei belgianjättejä olisi linjoissaan. Harvoin kukaan on pataan kasvattanut puhdasrotuisia, mutta belgianjättiristeytyksiä on ihan jokaikisellä tietämälläni tuotantokanikasvattajalla. Ihan jokaikisellä. Sen sijaan kääpiöluppia ei ole kukaan koskaan käyttänyt ja syystä - kääpiölupan käyttäminen pienentää kaneja ja poikuekokoa turhaan. Näin ollen on selvää, että olet täysin hukassa, vaikka kokemusta on olevinaan.

        Meidän tuotantokanit ovat pitkälti risteytyksiä ja rotuina niissä ovat pääasiallisesti belgianjätti-ranskanluppa-rex-nzr. Tämä onkin itseasiassa erittäin yleinen kombo.


      • sepityksetvaanparanee
        Kaniinniini kirjoitti:

        Ei käytetä todellakaan kovinkaan paljoa, koska ne kasvavat hitaasti ja liha luu suhde on huono.. On siihenkin hommaan omat rotunsa. Äläkä enää oikeasti jaksa päteä, koska mulla on kokemusta enemmän ku sulla! :)

        Hahaha! Mitä mä just luin?? :D

        Belgianjätti sattuu olemaan maailmanlaajuisesti yleisesti tuotantokäytössä oleva rotu, minkä tietäisit jos edes googlea osaisit käyttää. Ne on puolen vuoden iässä jo 5,5-6 kilosia, joten voi luoja sun kanssas. :D


      • kasvatanpatakaneja
        Kaniinniini kirjoitti:

        Ei belgianjättikään ole lihakani.

        Ai ettei belgianjätti ole lihakani? Höpönpöpön. Belgianjätit on tosi yleisiä lihakaneja, samoin niiden risteytykset mutta ei todellakaan mitkään kääpiöluppa belgianjätti risteytykset, siinä yhdistelmässä ei ole ole päätä eikä häntää.
        Itse kasvatan kaneja ruuaksi ja nimenomaan on just belgianjättejä ja niiden risteytyksiä, lähinnä belgianjätti ranskanluppamixejä löytyy.
        Jotenkin tulee mieleen että on lapsi asialla ja kyselee ihan vaan sen takia että tekis mieli teettää poikaset. Ei lihantuotantoon vaan ihan muuten vaan.


      • Kaniinniini

        Meiltä löytyy kalifornialaisia ja redejä lihakasvatukseen. Belgianjättiä käytetään kyllä lihakani kasvatukseen(meilläkin), mutta vain risteyttämällä sitä muihin rotuihin. Yksikseen Belgianjättejä on turha käyttää. Meillä kanit kasvavat teuraspainoon jo 3kk iässä. Kokemusta on kyllä aiheesta vähän liikaaki ja huvittaa teidän kommentit, koska ette lue tekstejä tarkkaan ennenkuin olette jo kommentoimassa. Ainut mitä en tiennyt on juuri kääpiölupan poikuekoot ja sitä kysyinkin.


      • lopetaaivopieruilut
        Kaniinniini kirjoitti:

        Meiltä löytyy kalifornialaisia ja redejä lihakasvatukseen. Belgianjättiä käytetään kyllä lihakani kasvatukseen(meilläkin), mutta vain risteyttämällä sitä muihin rotuihin. Yksikseen Belgianjättejä on turha käyttää. Meillä kanit kasvavat teuraspainoon jo 3kk iässä. Kokemusta on kyllä aiheesta vähän liikaaki ja huvittaa teidän kommentit, koska ette lue tekstejä tarkkaan ennenkuin olette jo kommentoimassa. Ainut mitä en tiennyt on juuri kääpiölupan poikuekoot ja sitä kysyinkin.

        Mussuti mussuti. Muiden lukutaidossa ei ole mitään vikaa, joten vaikka miten yrittäisit kääntää asiaa muiden syyksi ja lukutaidottomuudeksi, niin ei mene läpi. Ylempänä sanot aivan selvästi, että belgianjätti ei ole lihakani, minkä jälkeen se muuttui siihen, ettei niitä muka käytettäisi kovinkaan paljoa. Kumpikaan ei todellakaan pidä paikkaansa, joten lopeta pätemästä ja inttämästä.

        Niin puhtaiden kuin risteytettyjenkin b-jättien käyttö lihakaneina on varmasti kaikkein yleisintä ja ihan koko maailmassa. Jos yhdistän b-jätin ja nzredin, niin tulos on näiden risteytys, mutta käytössäni on siitä huolimatta PUHDAS b-jätti. Toiset yhdistävät ihan puhtaitakin tai sekoittavat väliin vain harvakseltaan muita rotuja. Joka tapauksessa tilanne on se, että b-jätit ovat ylivoimaisesti suosituin lihakanirotu ympäri maailman.

        Mistä tahansa syystä kasvattaakin, niin vähintään perustiedot aiheesta on tiedettävä. Perustietoa olisi esimerkiksi se, ettei kääpiörotuja ole mitään järkeä patapoikasten kasvatuksessa käyttää, joten menepäs opiskelemaan lisää ennen kuin leikit kaneillasi lisää.


      • Kaniinniini

        Suomessa ei käytetä Belgianjättiä lihakanina. Ja kyllä olen itsekin sitä mieltä, ettei kääpiörotuja kannata käyttää kun on lihasta kyse.. Hohhjoijaa..


      • lopetaaivopieruilut
        Kaniinniini kirjoitti:

        Suomessa ei käytetä Belgianjättiä lihakanina. Ja kyllä olen itsekin sitä mieltä, ettei kääpiörotuja kannata käyttää kun on lihasta kyse.. Hohhjoijaa..

        Ja vielä vain intät. Suomessa - ja maailmalla - käytetään belgianjättejä lihantuotannossa lähes jokaisen tuottajan toimesta, MINUNKIN!


      • Kaniinniini

        Suomessa yksi tila myy pelkästään Belgianjätin lihaa ja he valitsivat sen takia kyseisen rodun koska miellyttää silmää. Lihaa ei tule niin nopealla tahdilla, mutta pääasia että kasvatus kiinnostaa! :)


      • hoohhoijakkaa
        Kaniinniini kirjoitti:

        Suomessa yksi tila myy pelkästään Belgianjätin lihaa ja he valitsivat sen takia kyseisen rodun koska miellyttää silmää. Lihaa ei tule niin nopealla tahdilla, mutta pääasia että kasvatus kiinnostaa! :)

        Etkö sinä pölvästi millään tajua, ettei belggareiden käyttäminen tuotannossa ole sama asia kuin myydä belggarin lihaa? Kuka vain voi myydä pelkästään belggariristeytysten lihaa, vaikka iasvatuksessa käytettäisi sataa belggaria. Niitä eivain tarvitse parittaa keskenään, mutta silti olisi tuotantokäytössä ne sata belggaria. Lopeta jo inttäminen, jos olet noin ulapalla.


      • Kaniinniini

        Minä en sinusta tiiä, mutta olen kyllä puhunut Belgianjätistä ja risteytyksistä erikseen.


      • vgaobdfujk
        Kaniinniini kirjoitti:

        Suomessa ei käytetä Belgianjättiä lihakanina. Ja kyllä olen itsekin sitä mieltä, ettei kääpiörotuja kannata käyttää kun on lihasta kyse.. Hohhjoijaa..

        Sanot että olet sitä mieltä ettei kääpiöitä kannataa käyttää mutta:
        Kaniinniini
        15.1.2017 23:06
        Kysyin mielenkiinnosta, koska tulevaisuudessa saatetaan teettää patapoikasia.


      • Kaniinniini

        Joo kyllä... "Pataan" päätyvät lopulta, mutta testi mielessä ja kysyinkin juuri tietääkö porukka kyseisen rodun poikasmäärää.


      • hyiolkoon
        Kaniinniini kirjoitti:

        Joo kyllä... "Pataan" päätyvät lopulta, mutta testi mielessä ja kysyinkin juuri tietääkö porukka kyseisen rodun poikasmäärää.

        Sinun puuhastelut kuulostaa ihan kamalalta ja erittäin epämääräiseltä. Tiineys ja synnytys on AINA riski ja kuormittaa emoa. Lisäksi sen on todistettu juuri kuormittaviitensa takia hieman lyhentävän naaraan elinikää varsinkin jatkuvasti astutettuna. Siksi mitään eläimiä ei missään nimessä pitäisi astuttaa TESTIMIELESSÄ, vaan faktat pitää olla hallussa ennen astuttamista. Esimerkiksi tuon kääpiöluppien poikuekoon olisit kyllä saanut googletettua (niin tein juuri itsekin), mutta laiskuuttasi et ilmeisesti viitsinyt. Kuvottavaa, että noin epämääräiselle lisäännyttäjänlaiskimukselle on kukaan koskaan kaneja myynyt. Leiki jatkossa leluilla, älä eläimillä, joten jätä eläinkokeesi tekemättä ja anna kanisi sellaiseen kotiin, jossa niistä ja niiden hyvinvoinnista oikeasti välitetään.


      • Kaniinniini

        Päivän naurut!


      • Anonyymi
        Kaniinniini kirjoitti:

        Kääpiölupalla. Lihaa se sekin on..sopivan kokosia koirille.

        Typerää näpertelyä.


    • kyllävoi

      Voi ja jopa enemmänkin

    • Zedä

      Kääpiörodut saa keskimäärin enemmän poikasia kuin suuret...

      • hvjih

        Höpöhöpö! Kääpiöroduille on tyypillistä nimenomaan pienet poikueet. Kääpiölupilla esimerkiksi poikuekoko on keskimäärin 4 kieppeillä.


      • Zedä

        Mistähän lie tämä oli jäänyt mieleen :D No kiitos korjauksesta!


    • Eisaatappaakaneja

      Lopettakaa niiden kaunokaisten tappaminen! Eläimiä nekin.

      • täysvegeoletkai

        Niinhän ne on, ja niin on myös possut, lampaat, kanat, kalat jne. Oletko täysin vege sillä jos syöt yhtään mitn lihaa tai eläintuotteita on melko tekopyhää tokaista että lopettakaa kaunokaisten tappaminen eläimiä nekin on. Varmaankin myös käytät tuotteita joissa ei ole mitään eläinperäistä? Vai onko se syynä siinä myös että koska kanit ovat varmaan mielestäsi söpömpiä kuin esim isot siat joten sikojen syönti ja pienissä tiloissa pito on ihan ok?
        Meillä kanit, vaikka pataan joutuvatkin, on joka ikinen rakas perheenjäsen. Samaa ei voi sanoa tehosikaloista, kanaloista jne.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta belgianjätit ei todellakaan ole mikään suosittu eikä välttämättä edes hyvä lihakani. Lihakaneiksi on ihan muita rotuja, eikä belgianjätti ole yksi niistä.

      Itse kun olen kasvattanut, olen todennut suurihopeat parhaiksi, tekee isoja poikueita, kasvavat nopeasti ja liha/luusuhde on hyvä. Teurastan 16 viikkoisena ja belggariristeytykset on tuon ikäisenä n. 1,3-1,5kg siinä missä suurihopeat on 1,7-2kg

      • Anonyymi

        Siis tarkoitan noilla painoilla ruhopainoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe