Kuinka moni seuraa esim. vanhoja koulukavereita

facebookista

ja tekee päätelmiä heidän kuvistaan, kadehtien heidän elämäänsä? Itse olen sortunut tähän, ehkä se kertoo enemmän tyytymättömyydestä omaan elämään. Pääsisipä irti tästä kateudesta! Koitan jatkossa tuntea iloa heidän puolestaan.

Tämä sinällään huono tapa, koska todellisuudessa jokin kuvan ei kerro mitään todellisesta elämästä, kaikki on oman kateellisen mielen luomaa harhaa.

1

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • same_day_everyday

En ole sosiaalisessa mediassa, face-tilin aloitin silloin kun se oli in ja lopetin vuosia sitten, ei ollut aikaa eikä mitään asiaa kenellekään.

Olen syntyisin hyvin köyhistä oloista.
      Kansakouluaikoina 1-4 luokilla muutin monta kertaa paikkakuntaa, siltä ajalta ei jäänyt ystäviä eikä muistoja.
      Vuonna 1970 meitä oli, muistaakseni :), keskikoulun ensimmäisellä luokalla 30 tai 32 oppilasta. Kun päättötodistus saatiin toukokuun viimeinen päivä 5 vuoden yhdessä olon jälkeen, se porukka oli minun osaltani siinä, oli vain yksi ystävä ja hän jäi sinne koulupihalle kun nousin bussiin. Kertaakaan ei ole oltu yhteyksissä sen jälkeen. Ei mitään tietoa, mitä näille ihmisille kuuluu. Muutin pois paikkakunnalta heti koulun päätyttyä Helsinkiin ja suoraan kokopäivätöihin.

Jokunen vuosi sitten kävin tällä keskikoulupaikkakunnalla ja kaupan pihalla joku huuteli nimeäni. Huutelija oli ollut koulussa samaan aikaan rinnakkaisluokalla ja siinä tuli puheeksi keskikouluajat. Päässäni oli ja on vieläkin aivan tyhjää, viisi vuotta elämästäni, mutta en muista siitä ajasta kuin irrallisia välähdyksiä sieltä täältä. Opettajista muistan nimeltä vain rehtorin, koulukavereista muistin silloin neljän nimet, mutta ei mitään mielikuvaa heidän kasvoistaan, enkä sen enempää muista vieläkään.

Työssäoloaikana kävin iltalukion, opiskelin 2v MI:ssä ja 3 vuotta AMK:ssa. Olen ollut elämäni aikana vain 4:ssä työpaikassa, tämä viimeisin työsuhteeni on kestänyt yli 20 vuotta ja kaikki ystäväni ovat työkuvioista, mutta nyt kun muistelee taaksepäin, eipä tule mieleen sieltäkään paljon mitään.

Oletan, että muistamattomuus johtuu siitä, minä olen lapsesta saakka joutunut elämään aina tässä päivässä ja tulevassa. En mieti koskaan menneitä. Työssäkin kun projekti cloussataan valmiiksi, se on siinä. En jossittele mistään asiasta koskaan, ja häpeäkseni tunnustan, että olen myös erittäin huono pitämään yhteyksiä ihmisiin vapaa-ajalla.

Taloudellisesti minulla on mennyt hyvin vuosikymmeniä, olen tyylikäs ja kauniskin monien miesten silmissä. Monet naistutut taas ovat viinipäissään sanoneet, että olen koppava, ylpeä, kuvittelen olevani parempi kuin he, en pidä yhteyksiä enkä koskaan avaudu omista asioistani. Monet kaverisuhteet ovat päättyneet tästä syystä. Mutta ei se sitä ole, en ole koppava enkä edes itseriittoinen ihminen vaikka näin on väitetty. Tänne voin kertoa elämäntarinani koska kukaan ei minua tunnista, mutta kaveripiirissä en puhu koskaan omista asioistani.

Olen koko ikäni tuntenut olevani irrallinen, en koe kuuluvani mihinkään joukkoon, en ole työpaikallakaan tiimipelaaja, en pysty kiintymään ihmisiin ehkä syynä ovat lapsuudessa tapahtuneet muutot ja myös jonkinasteinen koulukiusaaminen aikoinaan köyhyyden takia, vaikka en siitä kiusaamisestakaan mitään muista.

Kuten näet, jokaisella meistä on omat ongelmansa ja puutteensa, vaikkei niitä ehkä päälle päin näykään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 604
      9834
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2441
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      209
      1773
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1541
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      1010
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      947
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      852
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      852
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      812
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      76
      735
    Aihe