Merellä poijujen yms. metalliosat ovat usen kuumasinkittyä terästä, samoin maanteiden pylväät. Kestävät ilman pintakäsittelyä vuosikymmeniä.
Muiden Mercedes-Benzin henkilöautomallien tapaan uuden A-sarjan korroosiosuojauksen
varmistamiseksi koripellit on valmistettu molemminpuolin kuumasinkitystä pellistä.
Korin tietyt osat, kuten ovet, konepelti, takaluukku ja kynnyspalkit, on valmistettu
molemmin puolin sähkösinkitystä pellistä, ja lisäksi nämä osat on suojattu orgaanisella
suojakerroksella, joka myös sisältää ruostumista estäviä sinkkipigmenttejä.
Hitsaussaumat suojataan säävaikutusten aiheuttamaa korroosiota vastaan. Saumasuojaus
koskee paitsi konepeltiä, ovia, takaluukkua, takapyöränkoteloita ja polttoainesäiliön
luukkua, myös suurinta osaa uuden A-sarjan pohjalevyn hitsaussaumoista, kuten varapyörän
ja akun syvennysten saumoja. Koska auton pohja on lähes kauttaaltaan suojattu muovisilla
verhousosilla, käytetään perinteistä PVC-alustansuoja-ainetta vain tarkoituksenmukaisissa kohdissa. Pohjan verhousosat parantavat auton aerodynamiikkaa ja suojaavat alustaa kiveniskuilta, vedeltä ja lialta.
Uudella A-sarjalla on kaikkien Mercedes-Benz henkilöautomallien tapaan 30 vuoden MobiloLife-
liikkuvuuspalvelu ja puhkiruostumattomuustakuu.
KUUMAsinkitty
34
3887
Vastaukset
- mikä on
käytetty sinkkikerroksen paksuus mikrometreinä. Se vaikuttaa olennaisesti siihen, kauanko sinkkikerros kestää. Usko mersun kykyyn tuottaa korkealaatuisia autoja vaatii viimeisen viiden vuoden fiaskojen jälkeen paljon näyttöä onnistumisista. Miksi maksaa kohtuuton hinta huonolaatuisesta pikkuautosta?
- mersulle jotakin
uutta, josta vielä kannattaa pitää meteliä? Laatuautot on tehty sinkitys peltistä jo kohta 20 vuotta ja ruostesuojattu kunnolla. Mersun menetelmien tulokset näkyvät satoinatuhansina vaihdettuina ovina ja irtoilevina jousikuppeina ja läpiruostuneina etupalkkeina ympäri maailman. No, olisihan se positiivista, jos nyt heti vuonna 2005 mersunkin saisi korroosiolta suojattuna. Ei vain oikein vakuuta tuo muovipaneelien käyttö PVC-kerroksen sijasta, miten lienee kotelovaha, sekin puuttuu vielä W203:sta ja W211:sta ?
- menetelmät
Kyllähän ne menetelmät ovat jo W203:sta lähtien olleet uusia. Ihmiset äimistelevät (jopa "arvostettu " saksalaislehdistö) että ei ole ruostesuojausta ollenkaan. Kun ei ole käsitystä menetelmästä. Siksipä se 30 vuoden takuu myönnetäänkin.
KUUMAsinkityt pylväät kestää jopa 50 vuotta ILMAN pintakäsittelyä (siis ei edes maalia). - onnistunut hyvin
menetelmät kirjoitti:
Kyllähän ne menetelmät ovat jo W203:sta lähtien olleet uusia. Ihmiset äimistelevät (jopa "arvostettu " saksalaislehdistö) että ei ole ruostesuojausta ollenkaan. Kun ei ole käsitystä menetelmästä. Siksipä se 30 vuoden takuu myönnetäänkin.
KUUMAsinkityt pylväät kestää jopa 50 vuotta ILMAN pintakäsittelyä (siis ei edes maalia).Korroosioneston näkökulmasta, vaikka onkin muita mersuja paremmin tehty.
Voisi luulla, että sinkitys riittää, mutta
käytännössä tilanne on toinen, koska yleisimmin auton korit on valmistettu terästehtaalla sähköisesti sinkitystä levystä, jossa sinkkikerroksen paksuus on yleensä 2-5 tuhannesosamillimetriä. Näistä levyistä autotehdas sitten "räätälöi" korin osat. Levyjen prässäys ja muotoiluvaiheessa sinkkikerros ohenee entisestään.
Vertailun vuoksi esim. talon kattopelleissä sinkkiä käytetään yli kymmenkertainen
määrä autoihin verrattuna. Lisäksi autokäytössä sinkkikalvo syöpyy suolan ja mekaanisen kulutuksen ansiosta nopeasti. Ja talojen katotkin tulee maalata muutaman vuoden hapettumisen jälkeen.
Tässä ruotsalaisen asiantuntijan kommentti uudesta A-mersusta, joka sai 3/5 arvosanan. Huomiota kannattaa kiinnittää siihen, että mersu on otanut "lusikan kauniiseen käteen" ja palannut käyttämään ruostesuoja-aineita. Parannettavaa olisi silti vielä kosolti. Mm. ovien sisäosista puuttuu suojakäsittely kokonaan,samoin konepellistä ja takaluukusta. Ja yllättäen polttoainesäiliö on peltiä, vaikka se tiedetään huonoksi ratkaisuksi, joka ajan myötä korroosion vuoksi päästää polttoainejärjestelmään ruostehiukkasia. Ja ruostuu puhki. Auton alustassa on myös runsaasti kuraa kerääviä taskuja, joissa kosteus pääsee muhimaan ja aiheuttaa ruostumista.
Jos haluaa saada A:n säilymään, on syytä täydentää ruostesuojaus ja käyttää auto säännöllisesti uusintakäsittelyissä.
Nya A-klass är helgalvaniserad och Mercedes har även ökat användandet av rostskyddsmedel i bilen. Större delen av underredet, som täcks av stora plastsköldar, är besprutat med ett tjockt vaxlager och skarvarna är tätade med PVC.
Även framskärmarnas infästningar och motorbalken är behandlade med rostskyddsmedel. Inuti balkarna på undersidan finns dock bara sporadiskt med vax. Dörrar, huv och baklucka har välgjorda limningar, men saknar helt inre behandling.
De i särklass allvarligaste rostfällorna på nya A-klass är skärmkanterna bak, som är av en sällsynt olycklig konstruktion.
– Ja, det ser riktigt bedrövligt ut. De uppvikta skärmkanterna bildar fickor som kommer att samla på sig mängder av blöt smuts. Saken blir inte bättre av att fuktbindande innerskärmar i filmmaterial ligger rakt ned i skarvarna, säger Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström.
Minus blir det också för bränsletank i plåt och att stänklappar saknas. Att hela karossen är i plåt är heller inte optimalt från rostskyddssynpunkt. Aluminium är ett bättre material, t ex i huv och baklucka. - ymmärrä
onnistunut hyvin kirjoitti:
Korroosioneston näkökulmasta, vaikka onkin muita mersuja paremmin tehty.
Voisi luulla, että sinkitys riittää, mutta
käytännössä tilanne on toinen, koska yleisimmin auton korit on valmistettu terästehtaalla sähköisesti sinkitystä levystä, jossa sinkkikerroksen paksuus on yleensä 2-5 tuhannesosamillimetriä. Näistä levyistä autotehdas sitten "räätälöi" korin osat. Levyjen prässäys ja muotoiluvaiheessa sinkkikerros ohenee entisestään.
Vertailun vuoksi esim. talon kattopelleissä sinkkiä käytetään yli kymmenkertainen
määrä autoihin verrattuna. Lisäksi autokäytössä sinkkikalvo syöpyy suolan ja mekaanisen kulutuksen ansiosta nopeasti. Ja talojen katotkin tulee maalata muutaman vuoden hapettumisen jälkeen.
Tässä ruotsalaisen asiantuntijan kommentti uudesta A-mersusta, joka sai 3/5 arvosanan. Huomiota kannattaa kiinnittää siihen, että mersu on otanut "lusikan kauniiseen käteen" ja palannut käyttämään ruostesuoja-aineita. Parannettavaa olisi silti vielä kosolti. Mm. ovien sisäosista puuttuu suojakäsittely kokonaan,samoin konepellistä ja takaluukusta. Ja yllättäen polttoainesäiliö on peltiä, vaikka se tiedetään huonoksi ratkaisuksi, joka ajan myötä korroosion vuoksi päästää polttoainejärjestelmään ruostehiukkasia. Ja ruostuu puhki. Auton alustassa on myös runsaasti kuraa kerääviä taskuja, joissa kosteus pääsee muhimaan ja aiheuttaa ruostumista.
Jos haluaa saada A:n säilymään, on syytä täydentää ruostesuojaus ja käyttää auto säännöllisesti uusintakäsittelyissä.
Nya A-klass är helgalvaniserad och Mercedes har även ökat användandet av rostskyddsmedel i bilen. Större delen av underredet, som täcks av stora plastsköldar, är besprutat med ett tjockt vaxlager och skarvarna är tätade med PVC.
Även framskärmarnas infästningar och motorbalken är behandlade med rostskyddsmedel. Inuti balkarna på undersidan finns dock bara sporadiskt med vax. Dörrar, huv och baklucka har välgjorda limningar, men saknar helt inre behandling.
De i särklass allvarligaste rostfällorna på nya A-klass är skärmkanterna bak, som är av en sällsynt olycklig konstruktion.
– Ja, det ser riktigt bedrövligt ut. De uppvikta skärmkanterna bildar fickor som kommer att samla på sig mängder av blöt smuts. Saken blir inte bättre av att fuktbindande innerskärmar i filmmaterial ligger rakt ned i skarvarna, säger Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström.
Minus blir det också för bränsletank i plåt och att stänklappar saknas. Att hela karossen är i plåt är heller inte optimalt från rostskyddssynpunkt. Aluminium är ett bättre material, t ex i huv och baklucka.Et ilmeisesti ymmärtänyt. Mercedes käyttää KUUMASINKITYSTÄ.
Lue uudestaan, ajatuksella, äläkä suinpäin usko ruotsalaisten katsomalla tehtyä "tutkimusta".
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=573&posting=22000000006416154 - Jorppe
menetelmät kirjoitti:
Kyllähän ne menetelmät ovat jo W203:sta lähtien olleet uusia. Ihmiset äimistelevät (jopa "arvostettu " saksalaislehdistö) että ei ole ruostesuojausta ollenkaan. Kun ei ole käsitystä menetelmästä. Siksipä se 30 vuoden takuu myönnetäänkin.
KUUMAsinkityt pylväät kestää jopa 50 vuotta ILMAN pintakäsittelyä (siis ei edes maalia).Nyt taas on joku niin täynnä intoa ettei ole tosikaan. Pelkkä kuumasinkitys ei tee ruostumattomaksi. Kerroksen paksuus on oleellista. Turha kuvitella, että mersussa olisi valopylvään sinkkikerroksia. Älkää olko noin kritiikittömiä mainoksien suhteen.
- Jorppe
ymmärrä kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärtänyt. Mercedes käyttää KUUMASINKITYSTÄ.
Lue uudestaan, ajatuksella, äläkä suinpäin usko ruotsalaisten katsomalla tehtyä "tutkimusta".
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=573&posting=22000000006416154Kopioitu pätkä alkuperäisestä:
Korin tietyt osat, kuten ovet, konepelti, takaluukku ja kynnyspalkit, on valmistettu
molemmin puolin sähkösinkitystä pellistä..
Huomaatkos, SÄHKÖsinkitystä.. Kuumasinkitystäkin on, mutta myös sähköistä. Ja edelleen, se sinkkikerroksen paksuus.
- PPW
se selittely kaikenmaailman sinkityksistä ja muusta haistanpaskan jutuista.
JOS ON VÄHÄÄKÄÄN ÄLYÄ KUSENSEKAISISSA PÄISSÄNNE NIIN HÖLMÖKIN TIETÄÄ ETTÄ AUTO ON ITSE RUOSTESUOJATTAVA SÄÄNNOLLISIN AJOIN JOS HALUAA SEN KESTÄVÄN PELTIPUOLELTA,JA PESEMINEN MYÖS VAIKUTAA.
JA SELITTELY SIITÄ ETTÄ MERSU ON YLIARVOSTETTU JA KALLIS,VITTUAKO SE LIIKUTTAA NIITÄ JOTKA SITÄ EI OMISTA,MINULLE SEN HINTA ON SOPIVA JA AJAKAA MUUT MILLÄ LYSTÄÄTTE.
SUURIN OSA KIRJOITTAJISTA KUN EI OMISTA KUN TUULENHUUHTOMAN PERSEEN,NIIN VOISIVAT MENNÄ PUSSIHOUSUINEEN MUUALLE PASKAA JAUHAMAAN.- ASIAA
Muuten täyttä asiaa, mutta jälkeenpäin tehtyä ruostesuojauskäsittelyä ei tarvita uusimmissa.
Mutta maalipinnan pesu ja vahaus silloin tällöin on YLIVOIMAISESTI PARAS keino pidentää ulkoisen ruostumisen kestoa. - kori maalipinnasta
ASIAA kirjoitti:
Muuten täyttä asiaa, mutta jälkeenpäin tehtyä ruostesuojauskäsittelyä ei tarvita uusimmissa.
Mutta maalipinnan pesu ja vahaus silloin tällöin on YLIVOIMAISESTI PARAS keino pidentää ulkoisen ruostumisen kestoa.ruostu vaan alustasta, jonka pesu onnistuu vain nosturilla -eli ei käytännössä koskaan. Toinen vielä kriittisempi suojattava kohde ovat kaikki kotelorakenteet, niin ovissa kuin myös alustan jäykistepalkeissa. Niihin muodostuu kondenssivettä, ja jos suojaus ei ole kunnossa, pääsee ruostuminen alkamaan. Suojaus ei anna pysyvää suojaa ilman uusintakäsittelyitä, koska suojaukseen tulee hiushalkeamia auton korin jatkuvan elämisen myötä. Kivenhakkaamat alustassa ovat toinen ongelma, jonka vuoksi suojauksen uusiminen on säännöllisesti tarpeen. Ruostesuojaus säännöllisin väliajoin on ainoa keino saada kori kestämään Suomen oloissa. Maalipinnan kuntoon säännöllinen pesu ja vahaus sekä kiveniskemien paikkamaalaus toki vaikuttavat olennaisesti.
Kokonaan toinen asia on väyrysmersun oviongelma, jossa kyse on suorasta valmistusprosessin virheestä, jonka aiheuttamalle ruostumiselle omistaja ei käytännössä voi mitään. Sama koskee jousikuppeja, joissa suunnitteluvirheen vuoksi kura pitäisi huuhtoa paineveden kanssa säännöllisesti pois rakenteesta. Jousikuppi elää, murtaa suojauksen ja kura pitää rakenteen jatkuvasti kosteana jolloin ruostumiselle on erityisen otolliset olosuhteet. - kerrankin
kori maalipinnasta kirjoitti:
ruostu vaan alustasta, jonka pesu onnistuu vain nosturilla -eli ei käytännössä koskaan. Toinen vielä kriittisempi suojattava kohde ovat kaikki kotelorakenteet, niin ovissa kuin myös alustan jäykistepalkeissa. Niihin muodostuu kondenssivettä, ja jos suojaus ei ole kunnossa, pääsee ruostuminen alkamaan. Suojaus ei anna pysyvää suojaa ilman uusintakäsittelyitä, koska suojaukseen tulee hiushalkeamia auton korin jatkuvan elämisen myötä. Kivenhakkaamat alustassa ovat toinen ongelma, jonka vuoksi suojauksen uusiminen on säännöllisesti tarpeen. Ruostesuojaus säännöllisin väliajoin on ainoa keino saada kori kestämään Suomen oloissa. Maalipinnan kuntoon säännöllinen pesu ja vahaus sekä kiveniskemien paikkamaalaus toki vaikuttavat olennaisesti.
Kokonaan toinen asia on väyrysmersun oviongelma, jossa kyse on suorasta valmistusprosessin virheestä, jonka aiheuttamalle ruostumiselle omistaja ei käytännössä voi mitään. Sama koskee jousikuppeja, joissa suunnitteluvirheen vuoksi kura pitäisi huuhtoa paineveden kanssa säännöllisesti pois rakenteesta. Jousikuppi elää, murtaa suojauksen ja kura pitää rakenteen jatkuvasti kosteana jolloin ruostumiselle on erityisen otolliset olosuhteet.Juuri näin!
"ruostu vaan alustasta, jonka pesu onnistuu vain nosturilla -eli ei käytännössä koskaan. Toinen vielä kriittisempi suojattava kohde ovat kaikki kotelorakenteet, niin ovissa kuin myös alustan jäykistepalkeissa. Niihin muodostuu kondenssivettä, ja jos suojaus ei ole kunnossa, pääsee ruostuminen alkamaan."
TOtta, siksi Mersuissa (siis uusimmissa malleissa) on todella pätevä RUOSTESUOJA-AINE, jonka näkee itsekin esim. peräkontin puolelta. Massa on eri asia...
"Suojaus ei anna pysyvää suojaa ilman uusintakäsittelyitä, koska suojaukseen tulee hiushalkeamia auton korin jatkuvan elämisen myötä. Kivenhakkaamat alustassa ovat toinen ongelma, jonka vuoksi suojauksen uusiminen on säännöllisesti tarpeen."
Taas erinomaisesti oivallettu. Siksi Mersedes EI käytä MASSAA _MEKAANISENA_ suojana, vaan muovilevyä, joka ei halkeile. RUOSTESUOJA-AINE (joka siis kaikissa autoissa on eri aine kuin ruostesuojamassa) on hyvinkin koteloissa ja joka paikassa.
"Maalipinnan kuntoon säännöllinen pesu ja vahaus sekä kiveniskemien paikkamaalaus toki vaikuttavat olennaisesti."
Totta tosiaan!!! Ulkopuoliseen suojaukseen pätee kaikissa automerkeissä sama asia. Pesu ja vahaus. Ulkopuolinen ruoste alkaa joko maalipinnan vaurioista tai sitten epätodennäköisissä tapauksissa maalin alta, jonka takuu korvaa Mersun tapauksessa 30 vuotta!! - Kysymys
kerrankin kirjoitti:
Juuri näin!
"ruostu vaan alustasta, jonka pesu onnistuu vain nosturilla -eli ei käytännössä koskaan. Toinen vielä kriittisempi suojattava kohde ovat kaikki kotelorakenteet, niin ovissa kuin myös alustan jäykistepalkeissa. Niihin muodostuu kondenssivettä, ja jos suojaus ei ole kunnossa, pääsee ruostuminen alkamaan."
TOtta, siksi Mersuissa (siis uusimmissa malleissa) on todella pätevä RUOSTESUOJA-AINE, jonka näkee itsekin esim. peräkontin puolelta. Massa on eri asia...
"Suojaus ei anna pysyvää suojaa ilman uusintakäsittelyitä, koska suojaukseen tulee hiushalkeamia auton korin jatkuvan elämisen myötä. Kivenhakkaamat alustassa ovat toinen ongelma, jonka vuoksi suojauksen uusiminen on säännöllisesti tarpeen."
Taas erinomaisesti oivallettu. Siksi Mersedes EI käytä MASSAA _MEKAANISENA_ suojana, vaan muovilevyä, joka ei halkeile. RUOSTESUOJA-AINE (joka siis kaikissa autoissa on eri aine kuin ruostesuojamassa) on hyvinkin koteloissa ja joka paikassa.
"Maalipinnan kuntoon säännöllinen pesu ja vahaus sekä kiveniskemien paikkamaalaus toki vaikuttavat olennaisesti."
Totta tosiaan!!! Ulkopuoliseen suojaukseen pätee kaikissa automerkeissä sama asia. Pesu ja vahaus. Ulkopuolinen ruoste alkaa joko maalipinnan vaurioista tai sitten epätodennäköisissä tapauksissa maalin alta, jonka takuu korvaa Mersun tapauksessa 30 vuotta!!Eli se, mitä kirjoitit koskee vain uusimpia malleja, niinkö?
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs - kyllä
Kysymys kirjoitti:
Eli se, mitä kirjoitit koskee vain uusimpia malleja, niinkö?
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbsKyllä joo. Ainakin uusi C ja E ja A. En tiedä väyrysestä.
PS. miten tuo Finikorin linkki on joka toisessa säikeessä ainakin kerran? Jotenkin on kuvavalikoima käynyt vähiin...
- ilmeisesti ensimmäinen
mersu, joka on kokonaan sinkitystä peltistä tehty. esimerkiksi W203:ssa vain 85 % korista on sinkitty. Lisäksi A:ssa on palattu käyttämään ruosteenestoaineita, ilmeisesti huonot kokemukset W203:n ja W211:n sinkkimaalin kestosta aiheuttivat muutoksen. Nyt myös ovien saumat on liimamassalla tiivistetty, toisin kuin W203:ssa. Parantamista on silti A:ssakin, ovien, koteloiden ja luukkujen sisäosiin ei ole suojausta riittänyt - kondenssivesi pääsee tekemään tuhojaan niissä. Suunta on muuttunut parempaan päin, mutta vieläkään mersu ei ole parhaiden tasolla suojauksessa.
- oivallettu
C:ssä on on joka paikka täynnä ruostesuoja-ainetta. Katsokaa itse.
Ruostesuoja-aine ja MASSA ovat 2 eri ainetta ihan eri käyttötarkoituksiin.
Uuden A:n ja W203:n menetelmät ovat samoja. Senhän voi lukea myös tuosta ensimmäisestä viestistä. - W203 RUOSTUU
oivallettu kirjoitti:
C:ssä on on joka paikka täynnä ruostesuoja-ainetta. Katsokaa itse.
Ruostesuoja-aine ja MASSA ovat 2 eri ainetta ihan eri käyttötarkoituksiin.
Uuden A:n ja W203:n menetelmät ovat samoja. Senhän voi lukea myös tuosta ensimmäisestä viestistä.todella herkästi. Tämä on todettu jopa Saksan oloissa AutoBild-lehden tekemässä käytetyn W203:n testissä.Näin lehti:
"Gelegentlich spielt bei den Elektroniksperenzchen auch Korrosion eine Rolle. Wenn beispielsweise schon nach einem gar nicht so streusalzreichen Winter Massekabel vergammelt sind und der Strom sich eben einen anderen Weg suchen muss. Auch die C-Klasse (Bj. 2000) auf diesen Seiten zeigt schon kräftig Korrosion an Schnittkanten und Schweißnähten im Unterbodenbereich, aber keine Spur von Korrosionsschutz."
Eli lyhyesti: "Alustan saumat ovat vahvassa ruosteessa, mutta niissä ei ole jälkeäkään ruostesuojauksesta" eli menetelmä ei ole estänyt ruostumista edes Saksan oloissa kolmea vuotta. Lehti tutki useampia autoyksilöitä , joissa kaikissa oli sama ongelma. Linkki koko artikkeliin tässä: http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=5593&artikel_seite=1
Miksi näin: ViBilägaren arviointi paljastaa syyt:
"C-sarjan mersun korista osa on sinkitsemätöntä peltiä. Pelti on käsitelty vain ohuella suojalakalla, jossa on sinkkipgmenttiä. Ovien ja luukkujen saumat ovat tiivistämättä"
Alla ruotsalaisen kokonaan ViBilägare-lehden arvio W203:n suojauksesta.
"Rostskyddet på nya C-klass är godkänt men inte mer, enligt Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström. Karossen är galvaniserad till 85 procent och utanpå de galvaniserade plåtarna har ett tunt lager med skyddslack lagts. Även denna innehåller zinkpigment som ska hålla rosten borta.
Bilen är behandlad med vax i balkarna undertill, men omvikningar i dörrar och luckor är inte tätade med lim. De känsligaste skarvarna längst ner på dörrarna täcks av en list som kan samla smuts och fukt och skärmkanterna bak har en smutssamlande hylla.
Något traditionellt slitskydd under bilen finns inte. Istället är hela underredet täckt av en "innerskärm" av glasfiberarmerad plast. Enligt Thomas Widström är betygsättningen på nya C-klass svår, eftersom rostskyddet bygger på delvis nya metoder. Men tidigare försök av andra tillverkare att kraftigt minska användningen av rostskyddsmedel har inte varit lyckade" - vanhoja
W203 RUOSTUU kirjoitti:
todella herkästi. Tämä on todettu jopa Saksan oloissa AutoBild-lehden tekemässä käytetyn W203:n testissä.Näin lehti:
"Gelegentlich spielt bei den Elektroniksperenzchen auch Korrosion eine Rolle. Wenn beispielsweise schon nach einem gar nicht so streusalzreichen Winter Massekabel vergammelt sind und der Strom sich eben einen anderen Weg suchen muss. Auch die C-Klasse (Bj. 2000) auf diesen Seiten zeigt schon kräftig Korrosion an Schnittkanten und Schweißnähten im Unterbodenbereich, aber keine Spur von Korrosionsschutz."
Eli lyhyesti: "Alustan saumat ovat vahvassa ruosteessa, mutta niissä ei ole jälkeäkään ruostesuojauksesta" eli menetelmä ei ole estänyt ruostumista edes Saksan oloissa kolmea vuotta. Lehti tutki useampia autoyksilöitä , joissa kaikissa oli sama ongelma. Linkki koko artikkeliin tässä: http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=5593&artikel_seite=1
Miksi näin: ViBilägaren arviointi paljastaa syyt:
"C-sarjan mersun korista osa on sinkitsemätöntä peltiä. Pelti on käsitelty vain ohuella suojalakalla, jossa on sinkkipgmenttiä. Ovien ja luukkujen saumat ovat tiivistämättä"
Alla ruotsalaisen kokonaan ViBilägare-lehden arvio W203:n suojauksesta.
"Rostskyddet på nya C-klass är godkänt men inte mer, enligt Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström. Karossen är galvaniserad till 85 procent och utanpå de galvaniserade plåtarna har ett tunt lager med skyddslack lagts. Även denna innehåller zinkpigment som ska hålla rosten borta.
Bilen är behandlad med vax i balkarna undertill, men omvikningar i dörrar och luckor är inte tätade med lim. De känsligaste skarvarna längst ner på dörrarna täcks av en list som kan samla smuts och fukt och skärmkanterna bak har en smutssamlande hylla.
Något traditionellt slitskydd under bilen finns inte. Istället är hela underredet täckt av en "innerskärm" av glasfiberarmerad plast. Enligt Thomas Widström är betygsättningen på nya C-klass svår, eftersom rostskyddet bygger på delvis nya metoder. Men tidigare försök av andra tillverkare att kraftigt minska användningen av rostskyddsmedel har inte varit lyckade"Nuo molemmat jutut ovat esiintyneet täällä jo useasti. Ja molemmat paljastavat kirjoittajan asiantuntemattomuuden. Varsinkin tuo ruotsalaisten väite, että se ruostesuoja-aine olisi vain maalia. Käsittämätöntä. Menetelmä on sama kuin uudessa A:ssa.
- siltä
vanhoja kirjoitti:
Nuo molemmat jutut ovat esiintyneet täällä jo useasti. Ja molemmat paljastavat kirjoittajan asiantuntemattomuuden. Varsinkin tuo ruotsalaisten väite, että se ruostesuoja-aine olisi vain maalia. Käsittämätöntä. Menetelmä on sama kuin uudessa A:ssa.
että ruotsalaiset ovat oikeassa, kun kerran saksalaiset käytetyistä autoista toteavat ko. menetelmän johtavan autojen ruostumiseen. Väite, että ruotsalaiset olisivat väärässä tuntuu aika oudolta, tai ainakin sellaiselta, ettei sitä ilman mersufanatikon ajatustapaa voi perustella.
On siis syytä toivoa, että A:ssa menetelmä olisi parempi. Ei sekään kyllä onnistuneelta vaikuta, ovien ja luukkujen suojaamattomuus on käsittämätön laiminlyönti. Niistähän ruoste ensin tulee näkyviin. - vaan
siltä kirjoitti:
että ruotsalaiset ovat oikeassa, kun kerran saksalaiset käytetyistä autoista toteavat ko. menetelmän johtavan autojen ruostumiseen. Väite, että ruotsalaiset olisivat väärässä tuntuu aika oudolta, tai ainakin sellaiselta, ettei sitä ilman mersufanatikon ajatustapaa voi perustella.
On siis syytä toivoa, että A:ssa menetelmä olisi parempi. Ei sekään kyllä onnistuneelta vaikuta, ovien ja luukkujen suojaamattomuus on käsittämätön laiminlyönti. Niistähän ruoste ensin tulee näkyviin.Millä perusteella joku väittää että esim. A:n ovet ruostuu? Siis katsomalla joku näin päättelee?
Millä perusteella joku päättelee, että jos ei ole paksua MASSA-kerrosta, niin silloin ruostuu?
Ei vakuuta ollenkaan. - koskaan
vaan kirjoitti:
Millä perusteella joku väittää että esim. A:n ovet ruostuu? Siis katsomalla joku näin päättelee?
Millä perusteella joku päättelee, että jos ei ole paksua MASSA-kerrosta, niin silloin ruostuu?
Ei vakuuta ollenkaan.kuullut, että asiantuntijat pystyvät tutkimaan asioita ja koulutuksensa, tietämyksensä ja kokemuksensa perusteella tekemään perusteltuja johtopäätöksiä asioista. Tällä kertaa lienee ollut helppo tehtävä päätyä mainittuun päätelmään, koska on käytettävissä runsaasti kokemusperäistä tietoa siitä, että sisäpuolelta suojaamattomat ovikotelorakenteet ruostuvat kaikissa automerkeissä.
- monenlaisia
koskaan kirjoitti:
kuullut, että asiantuntijat pystyvät tutkimaan asioita ja koulutuksensa, tietämyksensä ja kokemuksensa perusteella tekemään perusteltuja johtopäätöksiä asioista. Tällä kertaa lienee ollut helppo tehtävä päätyä mainittuun päätelmään, koska on käytettävissä runsaasti kokemusperäistä tietoa siitä, että sisäpuolelta suojaamattomat ovikotelorakenteet ruostuvat kaikissa automerkeissä.
Paras suojaus on haponkestävä teräs. Toiseksi paras varmaankin kuumasinkitty teräs jne.
Sitten se ruosteuojaus. Hyvätkin ruostesuoja-aineet saattavat näyttää pelkältä maalilta. Massaahan tarvitaan vain mekaanista rasitusta vastaan, jota ei esim. kotelojen sisäpinnalla liene... - osaa
monenlaisia kirjoitti:
Paras suojaus on haponkestävä teräs. Toiseksi paras varmaankin kuumasinkitty teräs jne.
Sitten se ruosteuojaus. Hyvätkin ruostesuoja-aineet saattavat näyttää pelkältä maalilta. Massaahan tarvitaan vain mekaanista rasitusta vastaan, jota ei esim. kotelojen sisäpinnalla liene...arvioida niin rakenteen kuin käytetyt aineetkin. Ruotsalaiset ovat ehkä eniten maailmassa paneutuneet korroosioneston tutkimiseen henkilöautoissa ja on kaikki syy uskoa arvoinnin oikeellisuuteen.
- paljastaa
osaa kirjoitti:
arvioida niin rakenteen kuin käytetyt aineetkin. Ruotsalaiset ovat ehkä eniten maailmassa paneutuneet korroosioneston tutkimiseen henkilöautoissa ja on kaikki syy uskoa arvoinnin oikeellisuuteen.
TODELLINEN KÄYTTÖTILANNETESTAUS:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000006345640
UUSIEN MERSUJEN RAKENNE:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=573&posting=22000000006430282 - hyviä autoja
paljastaa kirjoitti:
TODELLINEN KÄYTTÖTILANNETESTAUS:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000006345640
UUSIEN MERSUJEN RAKENNE:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=573&posting=22000000006430282pääosin 1990-luvun lopulle asti. Sen jälkeen laatu on romahtanut ja yksi ilmenmismuoto on ruostesuojauksen huononeminen, toinen on yleinen epäluotettavuus. Ei ole mielekästä ottaa esille ennen 1997 valmistettujen autojen korroosiokestävyyttä, jota -W210 lukuunottamatta- ei ole suuremmin syytä kritisoidakaan. 2000-luvun alun uudet tuotteet ovat huonoudellaan vieneet mersun maineen kaikkialla. Tämän tehdas myöntää avoimesti niin nettisivuillaan kuin Jürgen Hubbertin lausunnoissakin. Luottamuksen palauttaminen vaatii aina enemmän, kuin sen säilytäminen olisi vaatinut. Menetettyjen asiakkaiden takaisin saaminen on mersullekin työn ja tuskan takana.
- oli eri
hyviä autoja kirjoitti:
pääosin 1990-luvun lopulle asti. Sen jälkeen laatu on romahtanut ja yksi ilmenmismuoto on ruostesuojauksen huononeminen, toinen on yleinen epäluotettavuus. Ei ole mielekästä ottaa esille ennen 1997 valmistettujen autojen korroosiokestävyyttä, jota -W210 lukuunottamatta- ei ole suuremmin syytä kritisoidakaan. 2000-luvun alun uudet tuotteet ovat huonoudellaan vieneet mersun maineen kaikkialla. Tämän tehdas myöntää avoimesti niin nettisivuillaan kuin Jürgen Hubbertin lausunnoissakin. Luottamuksen palauttaminen vaatii aina enemmän, kuin sen säilytäminen olisi vaatinut. Menetettyjen asiakkaiden takaisin saaminen on mersullekin työn ja tuskan takana.
VÄyrynen on eri asia, kuin uudet A, C ja E. Eri teknologia korrosiosuojauksessa.
- Jorppe
vaan kirjoitti:
Millä perusteella joku väittää että esim. A:n ovet ruostuu? Siis katsomalla joku näin päättelee?
Millä perusteella joku päättelee, että jos ei ole paksua MASSA-kerrosta, niin silloin ruostuu?
Ei vakuuta ollenkaan.Ei vakuuta, mutta ketäs vakuuttaa mainosmiehen kirjoitelmat?
- vakuuta
Jorppe kirjoitti:
Ei vakuuta, mutta ketäs vakuuttaa mainosmiehen kirjoitelmat?
mersun ruostesuojaushan on vitsi.
- kaalee
Tämä on hieno homma. Yksi kysymys vain kumpusi mieleeni: oletteko ikinä nähnyt juuri altaasta nostettua kuumasinkittyä kappaletta?
Sanon nimittäin ihan suoraan, että siitä ei hiomatta sinkkikerrosta pois saa mitenkään maalattua siistiä. Ensinnäkin pinta on sen verran röpönen ja toisekseen siihen hiomattomaan pintaan kun ei sitten maalikaan tahdo tarttua kunnolla. Ja kaikkihan me tiedämme mitä pinnoille tapahtuu, kun niitä hiotaan.
MUTTA uskon, ettei Mersulla olla tuohon touhuun lähdetty turhan päiten ja tutkimatta, onhan se yksi kustannus kuitenkin tuotantovaiheessa lisää. Sitäpaitsi kuumasinkitys on kyllä todella loistava tapa suojata korroosiota vastaan.
Liekö Väyrysen laadulla vaikutusta päätökseen;)- sinkistä
Kuten KAIKKI UUDET mercedekset... jne...
http://www.germancarfans.com/news.cfm/NewsID/2041014.002/mercedes/1.html - teksti
As in every other new Mercedes passenger car, the body panels of the A-Class are hot-dip galvanised on both sides for lasting protection against corrosion. In addition, certain areas of the body such as the doors, bonnet, tailgate and side-members are electrolytically galvanised on both sides and treated with an organic coating which also contains rust-inhibiting zinc pigments.
Mercedes-Benz also protects the most vulnerable structural areas of the bodywork with a cavity-fill preserving agent, for example on the front longitudinal members, the upper longitudinal member plane, the door sills and the rear wheel arches.
The Mercedes-Benz experts also weather-seal the welding seams in order to prevent the onset of corrosion. This seam sealing benefits not only the bonnet, doors, tailgate, rear wheel arches the fuel filler flap, but also a large proportion of the welded joins in the floor structure of the new A-Class, including the spare wheel and battery recesses.
Using plastic a large-area plastic underbody panelling has allowed Mercedes engineers to dispense with conventional PVC underseal. In addition to its aerodynamic benefits, this underbody panelling protects the body from stone chippings, water and soiling.
The exterior paintwork of the Mercedes compact car has been developed further to enhance its colour, sheen, resistance to aging and protection against scratches and stone chippings. A further-improved powder-based clearcoat gives the A-Class paintwork a brilliant and lasting shine and is applied without the use of solvents. All the other paint materials are also water-soluble and as such largely free of chemical solvents.
In keeping with all Mercedes passenger cars, the new A-Class is also protected by the 30-year MobiloLife warranty. - auton korissa
teksti kirjoitti:
As in every other new Mercedes passenger car, the body panels of the A-Class are hot-dip galvanised on both sides for lasting protection against corrosion. In addition, certain areas of the body such as the doors, bonnet, tailgate and side-members are electrolytically galvanised on both sides and treated with an organic coating which also contains rust-inhibiting zinc pigments.
Mercedes-Benz also protects the most vulnerable structural areas of the bodywork with a cavity-fill preserving agent, for example on the front longitudinal members, the upper longitudinal member plane, the door sills and the rear wheel arches.
The Mercedes-Benz experts also weather-seal the welding seams in order to prevent the onset of corrosion. This seam sealing benefits not only the bonnet, doors, tailgate, rear wheel arches the fuel filler flap, but also a large proportion of the welded joins in the floor structure of the new A-Class, including the spare wheel and battery recesses.
Using plastic a large-area plastic underbody panelling has allowed Mercedes engineers to dispense with conventional PVC underseal. In addition to its aerodynamic benefits, this underbody panelling protects the body from stone chippings, water and soiling.
The exterior paintwork of the Mercedes compact car has been developed further to enhance its colour, sheen, resistance to aging and protection against scratches and stone chippings. A further-improved powder-based clearcoat gives the A-Class paintwork a brilliant and lasting shine and is applied without the use of solvents. All the other paint materials are also water-soluble and as such largely free of chemical solvents.
In keeping with all Mercedes passenger cars, the new A-Class is also protected by the 30-year MobiloLife warranty.kerroksen pienestä paksuudesta johtuen muutaman vuoden. Se yksin ei riitä korroosion suojaksi, vaan vaatii lisäksi kulutusta kestävän kerroksen päälleen. Mersun valmistamat autot alkaen 1996 W210:stä ovat kaikki olleet suojaukseltaan vain keskinkertaisia. Aika näyttää, miten uusi A selviää käytännössä selvine puutteineen.
- eri asia
auton korissa kirjoitti:
kerroksen pienestä paksuudesta johtuen muutaman vuoden. Se yksin ei riitä korroosion suojaksi, vaan vaatii lisäksi kulutusta kestävän kerroksen päälleen. Mersun valmistamat autot alkaen 1996 W210:stä ovat kaikki olleet suojaukseltaan vain keskinkertaisia. Aika näyttää, miten uusi A selviää käytännössä selvine puutteineen.
Siinä oli vanhemman teknologian menetelmät
- Paljon
eri asia kirjoitti:
Siinä oli vanhemman teknologian menetelmät
Muutosta tullut korin käsittelyyn.
Olihan jo edellisessä E-sarjassa Mersun huippusuojaus ja sinkittypelti, 30 vuoden takuulla. Ja korit kestää ruostumatta sen ajan. - rikosta perkeless
Paljon kirjoitti:
Muutosta tullut korin käsittelyyn.
Olihan jo edellisessä E-sarjassa Mersun huippusuojaus ja sinkittypelti, 30 vuoden takuulla. Ja korit kestää ruostumatta sen ajan.ei vatun hinuri son parkeles rikusta sinkata nauloja ilmootan poliisille perkels jos talast tapahtuu vittu perkele annappa olla vipa kerto tai sinipukuunen herra antaa seekänä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804