Onks' tietoa, mitä maksaa vhf-puhelimen DSC:n uudelleen koodaus??
vhf koodaus
16
2187
Vastaukset
- reiluraymarin
Tarkoitat ilmeisesti ssmi numeron koodausta?
Paska raymarine pyytää 120€ rahdit jos et oo stadista, sillä saa melkein uuden puhelimen. Itse eivät edes enää huolla vaan annettu ulkopuolisille!
Reilua eikö ja tuntiliksa kohdillaan- eimitään_
Tarkoittanet mmsi- numeroa. Kävelin laitteen kanssa Raymarinen maahantuojan luokse. Ei maksanut mitään.
- ddkkyytt
Netistä löytyy hackerointikoodeja, jos tiedät minkä merkkinen laite sinulla "on".
- PaskaHallitusUlos
Joo puhelimiin ennen persukepulien nousua! Olen löytänyt ainoastaan yhteen malliin.
- YksiOikeaRiittää
PaskaHallitusUlos kirjoitti:
Joo puhelimiin ennen persukepulien nousua! Olen löytänyt ainoastaan yhteen malliin.
Montako mallia sinulla sitten on?
- ex-Santtu
Omassa veneessä sama edessä ja saamani hintatieto Simrad VHF:lle oli viime kesänä 50€, mutta silti harkinnassa ehkä radion vaihto niin saa AIS-vastaanoton mukaan pakettiin.
- tietämättä
Miksi pitää koodata, entä pitääkö uusikin vhf-radio koodata?
- koulunpenkilleSASSIIN
Nyt on niin, että jos sulla on vhf, niin kysymyksesi paljastaa, että sulla ei ole tarvittavaa lupaa saati aluksessasi....
- vhf_dsc
koulunpenkilleSASSIIN kirjoitti:
Nyt on niin, että jos sulla on vhf, niin kysymyksesi paljastaa, että sulla ei ole tarvittavaa lupaa saati aluksessasi....
Pelkkö VHF ei vielä vaadi kodausta. Jos VHF:ssä on DSC, se vaatii venekohtaisen koodin. Vanhoissa VHF:ssä ei ole DSC:tä.
- Joakim1
Ei kai kysymys vielä sitä paljasta? DSC:ää ei käsitelty kun kävin tarvittavat kurssit aikanani eikä sitä ole läheskään kaikissa käytössä olevissa VHF:ssä.
Vastauksena kysymykseen DSC:llä (tai lähettävällä AISilla) varustettuihin laitteisiin piitää syöttää aluksen MMSI-tunnus. Se vaihtuu ainakin aluksen kotimaan vaihtuessa ja tietysti siirrettäessä VHF toiseen alukseen. MMSI-tunnus tulee VHF-luvan mukana, jos laitteessa on DSC.
MMSI-tunnuksen voi syöttää vain kerran laitteeseen. Jos vaihtotarvetta tulee em. syistä johtuen, pitää MMSI-tunnus resetoida. Tämä onnistuu huoltoliikkeissä, yleensä ohjelmointilaitteella. Joissain tapauksissa myös salaisella näppäinyhdistelmällä, jonka saattaa löytää netistä, mutta ei koskaan käyttöohjeesta, jossa sitä ei tietääkseni saa olla. - tietämättä
Mulla on muutama vuosi sitten uutena mesutarjouksena ostettu ais-vastaanotolla varustettu vhs-radio joka on vielä myyntipakkauksessaan, mutta se jäi silloin asentamatta ja se kurssi käymättä. Onkohan siinä tämä koodaus, ja mistä sen näkee?
- VHF
Uuteen puhelimeen MMSI:n voi naputella itse, mutta numeron tosiaan saat vasta VHF-luvan mukana Viestintävirastolta. Tietoa löytyy täältä: https://www.viestintavirasto.fi/taajuudet/radioluvat/veneilijatjamerenkulku.html
Uudessa puhelimessa numeroa luonnollisestikaan ei ole valmiina. - TyhjentäväVastaus
tietämättä kirjoitti:
Mulla on muutama vuosi sitten uutena mesutarjouksena ostettu ais-vastaanotolla varustettu vhs-radio joka on vielä myyntipakkauksessaan, mutta se jäi silloin asentamatta ja se kurssi käymättä. Onkohan siinä tämä koodaus, ja mistä sen näkee?
Jos laite on uusi, niin aloita lukemalla käyttöohje. Siellä kerrotaan, miten laite otetaan käyttöön. Käyttöohje on paperille painettu vihkonen tai joskus taiteltu lappunen, jossa on useilla kielillä selitetty kaikki tarpeellinen.
Älä lannistu, jos et osaa ensimmäistä kieltä, mikä on käyttöohjeessa. Selailemalla löydät kotimaisen tai jopa molemmat kotimaiset kielet.
Valmistajan sivuilla on usein käyttöohjeet ladattavissa.
- Meri-Pera
Esim. Tecnicom Tikkurilassa hoitaa, olisiko ollut 50 –60 € viimeksi
http://tecnicom.fi/radiopuhelinhuolto- uuttassmi
Kiitos tästä vinkistä : )
- veharikunnossa
Riippuu varmasti laitteen merkistä. Jotkut laitteet saa resetoitua jälleenmyyjillä joilla on siihen vehkeet, toiset valmistajan huolloissa, toisia ei oikein missään.
Soitto valmistajan teksniseen tukeen kertoo kuka hoitaa sen merkin vehkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876