Vm 2004 2.0 vvt-i öljynkulutus??

Jaztzka

Tuommoinen ois tarjolla alle 100 tkm ajettuna. Nykyinen 1.8 vvt-i syö nyt vajaa 300 tkm ajettuna reippaasti öljyä. Onko tuosta kaks litrasesta kokemuksia? Vaivaako sama ongelma koko tuota vvt-i perhettä?

Kahden vaiheilla, mitä tekisi. 2 avensista on ollut ja 150 tkm---> 250 tkm asti mennyt jollakin laturin ja jarrupalojen vaihdolla, mutta sitten yhtäkkiä ölpänsyönti on kovaa ja molemmista mennyt vaihteiston laakerit n 250 tkm. Lisäks nykysessä venttiilit alkanu rallattaan. Liian kalliita alkaa enää korjaamaan.

12

378

    Vastaukset

    • samaa vaivaa läpi versioiden, valitettavasti.

    • tietääkseni Toyotalla ei ole ollut öljynkulutus ongelmaa jos on noudatettu huolto ohjelmaa ja käytetty laadukkaita täyssynteettisiä öljyjä. öljynkulutus ongelma sitä vastoin tuntuu olevan vag konsernilla ja melkoinen vakava ongelma ollutkin koska uudesta asti vieneet öljyä sylintereiden valuvikojen takia, takuu ei korvaa.

      • Toyotalla öljynkulutusongelma hoidettiin lyhentämällä öljytikkua eli lisäämällä öljyn määrää.


    • Se on muuten köyhän hankala ostaa auto, jos vaikkapa 8 tonnia on budjetti. Tuohon hintaluokkaan toyotat kuluttaa öljyä ja laatikot porsii. Samaa vikaa vageilla. Ranskalaiset ja ooppelit on pelkkää riesaa, jatkuvasti jotakin. Mazdat ja fordit on mätiä. Volvo on liian kallis pitää ja mitä niitä enää jääkään jäljelle. Halvimmalla kai pääsis ku ostelin tonnin ruoskia ja ajais pari vuotta ja paaliin.

    • 2-litrainen ei ole öljysyöppö. Moottori on eri kuin 1.6/1.8, joissa erona on vain iskunpituus. Ei tuossa muuta ongelmaa ole kuin isohkot päästöt, josta seuraa kovat käyttömaksut.

    • Olet ajellut liian hissuksiin, männärenkaat karstoittuneet kiinni ja olet säästänyt venttiilivälyksien säädössä, pikkusen välykset käytössä kasvaa niin alkaa rallattaa.

      • Väärin meni. En aja hissukseen kuin ruuhkassa ja huollettu merkkiliikkeessä. Kai sinne huolto-ohjelmaan kuuluu välysten säätö.


    • Öljynsyönti ongelma on vain 1.6 ja 1.8 ongelma. Venttiileillä ei tuohon asiaan mitään tekemistä, vaan soikeissa sylintereissä ja männänrenkaissa. Oikeiila öljyillä ja huolloilla saattaa reilu 250tkm pärjätä ennen moottorin aukaisua.
      2.0 on eri moottori joka kestää ja kestää..

    • Minulla vie 1,8 n. 4 desiä tuhannella kilometrillä, mutta eipä tuo missään näy, savuttamisessa tai päästöissä. No ehkä kukkarossa, mutta kun itse vaihtaa öljyt niin ei siinäkään paljon. Vuoden aikana tuo kulutus ei ole muuttunut, saa sitten nähdä miten vaikka viiden vuoden sisällä. Harmi vaan kun tuollaisen vian korjaus tulee niin kalliiksi, että ei oikein kannata vanhempaan autoon, mitään muuta negatiivista ei autosta ainakaan vielä voi sanoa. 2,0l pitäisi olla ok, mutta kalliimpi muuten pitää.

    • Tietysti voi kokeilla jollakin moottorin sisäpesuaineella puhdistusta, esim. Forte, Motox tai STP, mutta avensiksen kohdalla se ei todennäköisesti auta, mutta ainahan voi kokeilla.

      • Avensis on hyvä käyttöauto. Kannattaa seurata tiheään öljynkulutusta ja tarvittaessa lisätä. Kaikesta huolimatta säilyttää arvonsa hyvin.


      • Samaa tautia kuin, edellä mainitussa merkissä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut