Kukaan ei ymmärrä, eikä auta :(

Olen_pahoissa_ongelmissa

Ulosottoon on kohta muutaman kuukauden päästä menossa iso summa, vähintään 35-40.000€ Vielä viime vuonna marraskuusa minulla olisi ollut 15.000€ säästössä, voitettuani isoja summia. Mutta halusin vielä enemmän ja pelasin sekä hävisin nekin rahat. Vähän aikaa maltoin olla pelaamatta, mutta heti kun rahaa taas kertyi, niin pelasin nekin. Vannoin vielä tämän viikon maanantaihin asti, etten pelaa enää koskaan, mutta pelasin taas. Tekisi mieli tappaa itsensä, kukaan ei ymmärrä, eikä auta. Ulosottoon joutuminen tässä kaikista eniten harmittaa. Joudun maksamaan varmasti 10 vuotta tuota velkasummaa takaisin. Elämä ei muutenkaan ole sitä mitä sen toivoisin olevan. Olen yksinäinen, yksineläjä, kiinnostuksen kohteeni ovat sellaisia, joita kukaan ei ymmärrä, en pidä asunnostani ym. Mitä tässä oikein pitäisi tehdä? Turha ehdottaa, että mene ga ryhmään. Kävin jo sielläkin, mutta en tuntenut kuuluvani sinnekään. Muilla tuntuu menevän niin hyvin, että tuntui tosi pahalta tämä oma tilanne. Kaiketi tässä pitää tappaa itsensä että pääsee tästä paskasta eroon lopullisesti :(

11

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys_aiempaan

      Kaikki sai siis alkunsa muutaman tuhannen euron luottotilistä, jonka kuukausimaksuja varten aloi pelata, pärjäsin pelaamisesta voitettuilla rahoilla yli pari vuotta, kunnes kaikki kaatui niskaan, oikein rytinällä.
      Lisää velkaa velan päälle jne.

      • Tuntuuvarmasti

        hirveältä, mutta itsesi tappaminen ei ole mikään ratkaisu! 40k on loppupeleissä mitätön summa ihmishengestä. Asioilla on taipumus järjestyä aina vaikka ne näyttäisivät kuinka pahalta. Joskus pitää pudota pohjalle, että voi nousta ylös.


    • murmeli00

      Mä ymmärän mulla on jus ny sama tilanne :(

    • afababavafFa

      Samaa syssyy menossa Viel oli kk sitte 7 donaa säästössä. Meni parissa viikossa lisävoiton himossa. Velkaa en ole vielä ottanut mutta rahat loppu ja mietin kuinka pärjään seuraavaan palkkaan.): Asunto/Auto velat painaa. Hitto kun saisi jostain sen voiman alottaa kaiken alusta miettimättä hävittyjä rahoja. Kai se on karman laki haneella on paskanen loppu. vaimokaan ei asiaa osaa käsittää täysin vielä kun oli 3000 e sanoin vaimolle voisitko ottaa ne multa piiloon, vaimo sanoi kyllä aikuisen miehen pitää itse huolehtia rahoista No nyt niitä ei enään ole.

    • JumalaAuttaa

      Omakohtaisesti voin kertoa, että välttelin ulosottoon joutumista viimeiseen asti. Tämä oli virhe, mitä pidempään sitä pitkittää, sitä isommiksi velat paisuvat (maksaa velkaa velalla).

      Ulosotto ainakin lopettaa velkaantumisen, eikä se ole mikään maailmanloppu! Tsemppiä teille kaikille. Minulla on velkaa 15 000e jäljellä, valoa tunnelin päässä siis.

      En tahdo tyrkyttää uskontoa, mutta minulle avun toi rukous ja Jumala, kannattaa kokeilla ei maksa mitään ja aina voittaa!

      • Toivotaan_parasta

        Kiitos rohkaisusta, rukoillaan toistemme puolesta, ettei kukaan tekisi mitään harkitsematonta, välillä sietämättömältä tuntuvien paineiden ja murheiden vuoksi.


    • murmeli00

      Niinpä kiitos rohkaisun sanoista meitä on varmaan paljon mutta tää peliriippuvuus on jotenkin tuntematon juttu. Mä oon tänään hakenu itteni hoitoon jos vaan pääsen. Mulla oli jo niin pahoja ajatuksia pää täynnä mutta on onneksi ihmisiä jotka jotenki ymmärtää kun ittellä jo järki kateissa.

      • Ei_hyvin_mene

        Hyvä, että olet hakenut apua. Itse en ole hakenut apua, en edes tiedä, mistä sellaista saisin. En haudo itsemurhaa, enkä pelaa nää netissä rahapelejä, mitta on tullut täyteen, nyt sinnittelen vähillä rahoilla lopukuun, seuraavan palkanmaksuun asti :( En pysty maksamaan enää edes niitä pieniä lainanmaksuja, annan periksi ihan totaalisesti. Parhaimillaan maksoin niitä yli 2800€ / kuukausi, kukaan ei pysty maksamaan tuollaisia summia yksin kovin kauaa. Tuntuu, että laina ei silti ole paljoa lyhentynyt. Maksetaan sitten vaikka koko loppuelämä ulosoton kautta.


    • murmeli00

      Mulla on kans vakinainen työ ja asiat oli hyvin hetken ja nyt pelannu netissä ettei palkka riitä edes lainojen lyhennyksiin. Pää vaan yksinkertasesti hajos ja tajusin että en yksin enää selviä. Otin yhteyttä paikalliseen A-klinikkaan ja sitä kautta asiat alkas jotenki mennä eteenpäin hoidon suhteen. Huomenna saan tietää jos pääsen hoitoon. Toivon totisesti että en enää alkais pelamaan ja saisin asiat järjestykseen. Ja niinhän se on että mikään raha ei korvaa ihmistä ja jokainen meistä jollekkin rakkain.

    • Expeluri

      Meitä saman kokeneita on paljon!

    • Hei.

      Peliongelmaisia ja siitä isosti ahdistuneita on paljon, liian paljon. Peliriippuvuus ei näy ulospäin, siksi voi mennä vuosikausia, ettei kukaan tiedä läheisensä vaikeuksista. Peliongelmainen voi menettää niin paljon; perheen, mielen rauhan, kodin... tilalle tulee taloudellinen ahdinko suurine velkoineen, itsesyytökset ja -inho, häpeä, ihmissuhdeongelmat, työssäkin menee ehkä huonosti ja senkin voi menettää. Henkinen paine kasvaa päivä päivältä.

      Aina on kuitenkin mahdollisuus paremmasta ja toivo huolettomasta tavallisesta elämästä. Siihen tarvitaan luja tahto ja tsemppiä ja muiden apua. Mutta tuo kaikki kannattaa etsiä ja ottaa vastaan. Pelitön elämä on mahdollinen. Mutta se alkaa itsestä ja omasta päätöksestä, sen tunnustamisesta, että on peliriippuvainen ja avun tarpeessa. Peliriippuvuus on sairaus. Se on vaikea sairaus. Sairauteen haetaan apua ja sitä on tähänkin olemassa. Kannattaa olla itsensä puolella ja pelastaa itsensä, kukaan muu ei voi sinua pelastaa. Voit soittaa arkisin klo 12 - 18 ilmaiseksi Peluuri-puhelimeen. Siellä kuunnellaan ja kerrotaan mistä voit saada tukea, millaisia mahdollisuuksia sinun lähelläsi on. Jos olet pääkaupunkiseudulla, kannattaa mennä Tilttiin, joka on Helsingin keskustassa. Tutki netistä, monenlaista toimintaa ja apua, niin pelaavalle kuin läheisillekin. Älä jää yksin.

      Tsemppiä,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe